Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag tycker också det är bökigt, och senast när jag skulle stoppa i Stella så började hon gråta hysteriskt, som om det gjorde ont liksom, så jag vågar nog inte testa igen. :crazy:
Ska rådgöra med sambon ikväll när han kommer hem om vi inte ska ta och beställa en Manduca i alla fall, för jag vill kunna bära!

*kl*
Idag blir Stella en månad! :eek: Stora tjejen ju, tiden går alldeles för fort...

Vi har haft samma upplevelse här. Har svurit över detta otroligt dyra tygstycke vi köpt men nu börjar det funka. Hon gillar att sitta och titta och när hon somnar sover hon djupt och länge. Men när hon vaknar får man vara snabb för då e det fortfarande inte populärt att vara i sjalen. Idag ska vi ge oss iväg med bara sjalen utan någon reservplan.

Inte bara vi som tycker att den är komplicerad allså;)
stackars Stella, det e det jag e rädd för, att det ska bli för tajt lixom..

Vi har ju en sele med, noname sak..men på dom flesta selarna så ska dom ju väga minst 5 kg som jag förstått det..så den vågar vi inte använda än..hon väger ju bara 4 kg än så länge..

jaa, tiden går fooort, 1 1/2 månad blev Nelly igår!:eek:

annars är jag uttråkad som attan..skulle vilja gå ut, meen jag orkar inte böka me vagnen..hade man bara fått ordning på sjalen..

ni med hästar, hur löser ni det med bebis när ni ska fixa med hästarna..ta in, mocka osv

ni med hästar, hur löser ni det med bebis när ni ska fixa med hästarna..ta in, mocka osv

Sköter dem inte alls, min man får göra allt. Jag hinner inte och orkar inte, jag har blivit helt paj i min redan skadade kropp av att bära runt på Isabella.

Kl

jahopp, hinnsvepning gjord och inte känner jag någon som helst skillnad. Mensvärken som kändes svagt innan känns lika svagt nu.
Jag har egentligen ingen sådan panik med att få ut bebis för den sakens skull, jo det är väl klart att jag har, men det kommer tids nog ju :D

Det som stressar mig är att de säger att bebisen är stor och ligger över den där kurvan. Jag VET ju att man inte ska ta det så allvarligt, eftersom det är huvud och axlar som spelar roll där, men detta oroar mig ändå..
Är ju ganska nätt i mig själv och ja, detta stressar mig och oroar mig :(

Innan har det varit lite gnäll när hon ska ner, men sen har hon rätt snabbt blivit nöjd och sen somnat.. Nu vågade jag inte ens försöka lugna henne i sjalen, det gjorde ont i hela mig av den gråten. :cry:

Juzzzen; Tror inte att sjalen var för tight, utan det var nog nåt annat. Vad är en annan femma :crazy:

Åh, jag har inte ens funderat på hur jag ska lösa det med hästarna sen :o De går ju ute dygnet runt just nu, fast i en mindre hage på natten. Min medryttare och mamma turas om (mornar och kvällar) att släppe ut dem i rätt hage. Detta har jag bara räknat med att jag själv kommer att fixa när bebis är ute, inte direkt första veckan kanske, men sen. Optimist, javisst :D
Till hösten tar stallägarna över utsläppen och insläppen kommer jag och medryttaren turas om med. Förhoppningsvis är jag borta från detta stall till dess, men troligtvis inte..
Det löser väl sig, jag har ju en sambo också som självklart får ställa upp, vilket han gör med. Han börjar sällan jobba innan 10 på förmiddagen så vi och bebis kan väl köra och fixa det innan han börjar jobbet nu i sommar :)

Jag köpte en babybjörn idag. Fick låna en gammal av en kompis men den var utan ryggplatta. Funkar inte längre stunder.

Åkte och köpte den active med platta och i tunna tyget. Jag tycker det är lätt att sätta dom grodan i den.Han somna oftast.

Perfekt att kunna fixa mat och annat här hemma. Jag gillar den skarpt!

Vår perfekta morgon sprack lite. Jag upptäckte att vår första bajsolycka hade skett med en ryggskit i våran säng. Lyfter upp henne utan att försöka kladda ner mig själv för mycket. Inser att jag måste lägga ner henne för att samla ihop handdukar och slita ur lakanen ur sängen (tack o lov klarade madrassen sig). Då jag inte vågar lämna henne på skötbordet, kastar jag ner skötbädden på golvet och lägger henne där. Men då börjar hon skrika. Tappar upp ett bad samtidigt som jag försöker trösta och rädda sängen. När jag ska stoppa ner henne i badet lyckas jag nog göra det för fort och skrämmer henne. Hon börjar skrika panikslaget. Så jag måste lyfta upp henne. Där står jag och kramar en rädd, bajskletig bäbis som samtidigt kissar…

Det var då jag gav upp. La henne i en handduk och försökte torka av henne det värsta slet av mig kläderna och satte mig och ammade på badrumsgolvet bara för att lugna ner henne. Detta skedde lite efter 12 och då var hon redan trött. Nu har vi äntligen kommit på banan, så pass att vi är rena och har nya kläder på oss. Och hon har äntligen lugnat ner sig så pass att hon kunde somna…

Vilken härlig historia! :rofl: Visst är mammalivet underbart?! :banana:

Det här är förmodligen inget som intresserar er särskilt mycket, men jag måste dela med mig i alla fall. :D
VI HAR FÅTT AMNINGEN ATT FUNGERA SÅ JÄKLA BRA NU!!! :banana: :bump: :banana: Nu är det inte längre en plåga, det har äntligen blivit sådär mysigt som jag hela tiden hoppats på. :love: Ni anar kanske hur jäkla lycklig jag är? :D (framför allt ni som minns hur jäkligt jag haft det...)

Grattis!!! Vad skönt att det blev bra till slut! :idea: Här funkar det också bra nu. Gör ont precis när han tar tag, men det släpper efter 2-3 sekunder. Så himla skönt att slippa ha dödsångest inför varje matning! :banana:

Vad skönt för dig, eller er såklart, att det funkar med amningen!! Förstår att du är bra lycklig :)

Kl
Ikväll har jag sysslat med lite terapi-arbete och tillverkat en mobil som ska hänga över skötbordet :D Tycker de man köper är tråkiga och plastiga så jag ville göra en egen.
Imorgon ska jag göra en sänghimmel i samma stuk, älskar pyssla!!

Apropå mobil kan jag tipsa om IKEAs billiga mobil med humla, spindel, fjäril, blomma och slända. Det måste vara nåt magiskt med den, för hur mycket V än skriker så tystnar han direkt när man lägger honom på skötbordet och han får syn på den. Han kan titta på den hur länge som helst. :laugh:

Japp, den e magisk den. Här är alla mobiler populära med den är det något speciellt med.

Sen så e jag fascinerad över att det är så få mobiler som har figurerna vända åt ”rätt håll” som den har. Det är ju ändå barnet som ligger under mobilen som skall se figurerna trotts det hänger de på högkant.

Japp, den e magisk den. Här är alla mobiler populära med den är det något speciellt med.

Sen så e jag fascinerad över att det är så få mobiler som har figurerna vända åt ”rätt håll” som den har. Det är ju ändå barnet som ligger under mobilen som skall se figurerna trotts det hänger de på högkant.

Jag har också tänkt på det, precis som du skriver att många figurer tittar mot mig som står framför, inte mot barnet som faktiskt är den som ska titta på den.
Den jag gjorde ikväll har små tyg-figurer, köpta på just IKEA, och dessa har jag riktat så de tittar neråt, tycker det är en ganska viktig detalj =)

Här har vi Ikeas mobil med färgglada fiskar som kikar neråt med öppna munnar. Är redan poppis även om han inte är så haj på att fixera blicken ännu.

*försöker med mitt usla ögonmått*
ca 40 cm tippar jag på

Alltså så att vigurerna är ungefär 40 cm ovanför? Jag är lite trög märker jag, men visst menar du så? :D

kl
Shit vilka sammandragningar jag har nu. Kommer ungefär var 7:e minut och känns ganska regält! Men det är väl att hoppas på för mycket att det är på gång....!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 634
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar