Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Vilken sötnos! Skönt att amningen kommit igång! :)

Armani_: Heja! Ut med ungen! :)

Oregano: Du skrev tidigare i tråden att Vilgot haft några ledsna dagar när han var 5-6 vedckor gammal. Det stämmer bra överens med det första utvecklingssprånget som beskrivs i Växa och upptäcka världen som någon rekommenderade tidigare i tråden. Jag har den hemma och måste säga att den både är intressant och väldigt mysig - jag upplever att den är skriven med sådan empati! :)

Själva har vi permission från sjukhuset nu. Från att i några månader ha haft en behändigt kort medicinlista har den svällt, så nu känns det som att vi proppar i E nästan lika mycket medicin som mat... Men det mesta ska bort igen när infektionen är garanterat borta och såren läkt!

Åh vad söt han är :love:

*kl*
Här sitter jag med en vrålskrikande otröstlig bebis.
Det enda som får mig att härda ut är radiohörselskydd på högsta volymen.
Känner mig rätt kass som måste ha det, men jag blir mycket mer lugnare själv då och stressar inte upp mig.

GRATTIS igen, han är jättesöt!!

*kl*
Här går allt bra. Än så länge. Hon äter och sover och äter och sover. Och med min fyrbenta bebis går det oxå bra. Igår rejsade han runt i hagen så jag fick ont i magen. Att de där tunna benen håller.

Om bebisar får för lågt blodsocker så gör de inget annat än sova och vaknar inte för att äta. Då kan de även göra som din att de suger några gånger och somnar, så gjorde också Isabella första dygnet.
Så det är också en anledning till att man väcker för att mata och går de ner för mycket så vill man att de äter ofta för mjölkproduktionen skull.

knapplån.

Använder ni skor på era små ännu? Jag har faktiskt inte gjort det en enda gång, men man kanske "ska" det? ;D

Théa är nu 1,5 månad, väger 4680 (3095) och de händer saker varenda dag.. Första svarsleende kom 13/5 och nu kommer de flera gånger om dagen ÅÅHHH de gör mig så glad när det kommer!!

:crazy:

Ja det var lite lustigt de där första dygnen för mig. Hade ingen mjölk och han sov mest och gick ner. Jag låg ju på avd så det är väl därför jag inte fick så mkt hjälp med hur det skulle vara. När jag väl kom till patienthotellet så var det helt annorlunda :D

Jag fick inte heller så mkt hjälp på BB så vi åkte hem innan hon var ett dygn gammal. Tyckte att jag lika gärna kunde vara hemma och ringa dem om jag vill ngt och slippa frågan hur det kändes med förlossningen så fort de såg mig.

_saga_ Vi anväder tossor om det är kallt annars bara strumpor men jag är jätte sugen på att köpa ett par rosa baby converseskor :)

Oregano: Du skrev tidigare i tråden att Vilgot haft några ledsna dagar när han var 5-6 vedckor gammal. Det stämmer bra överens med det första utvecklingssprånget som beskrivs i Växa och upptäcka världen som någon rekommenderade tidigare i tråden. Jag har den hemma och måste säga att den både är intressant och väldigt mysig - jag upplever att den är skriven med sådan empati! :)

Själva har vi permission från sjukhuset nu. Från att i några månader ha haft en behändigt kort medicinlista har den svällt, så nu känns det som att vi proppar i E nästan lika mycket medicin som mat... Men det mesta ska bort igen när infektionen är garanterat borta och såren läkt!
Tack för tipset! :idea: Den ska jag beställa så fort jag får tid att sätta på datorn.

Tråkigt att behöva stoppa i den lille så mycket mediciner, men jätteskönt att de kommit på vad det är och att det finns botemedel!

Nu ska jag byta en skitig blöja och en totalnedkräkt pyjamas! :banana:

Jag använder mig av tossor i olika modeller, de finaste han har är tossor i älgskinn från Lindbergh :love:

Det går lika bra med tjocka yllesockor :D

Vad söt Ture är! Skönt att få komma hem antar jag?

Och, Hejja Armani! Hoppas att ni har liten hos er nu eller att det är nära iaf :).

Det enda som får mig att härda ut är radiohörselskydd på högsta volymen.
Känner mig rätt kass som måste ha det, men jag blir mycket mer lugnare själv då och stressar inte upp mig.

Jag läste någonstans att stridspiloter tränar till ljudet av spädbarnsskrik när de ska träna på att prestera under maximal stress, eftersom det är det mest stressande ljudet för människor... Vet inte om det är sant, dock :p

Jag tycker faktiskt inte att mitt egna barns skrik är stressande, måste vara ngt fel på mig :o Jag kanske saknar nån del av moderskänslorna?

håller med, har aldrig fattat den där idén med skor på bebisar.

för att det ska va "gulligt" eller?

Använder ni skor på era små ännu? Jag har faktiskt inte gjort det en enda gång, men man kanske "ska" det? ;D

Jag har faktiskt inte ens tänkt tanken! :D

Vad gäller tossor kan jag tipsa om gulliga här: www.lillegull.ax :)

Söta! :)

Allmänt: tycker ni det är roligt att styra ut era små i olika klädslar? För min dell kunde E gott få vara naken jämt, jag tycker bara det är bökigt att fixa med kläder på och av. Landstingets omlottröjor är prefekta :angel:

håller med, har aldrig fattat den där idén med skor på bebisar.

för att det ska va "gulligt" eller?

Ja skulle jag ta mig råd och köpa babyskor för 300 kr så är det endast för att de är sjukt söta och man kan ha dem i bokhyllan sen :) fast som sagt även om jag är sugen på att köpa dem så tycker jag inte de är värda sina 300 kr.

Allmänt: tycker ni det är roligt att styra ut era små i olika klädslar? För min dell kunde E gott få vara naken jämt, jag tycker bara det är bökigt att fixa med kläder på och av. Landstingets omlottröjor är prefekta :angel:

Hur menar du nu? Om man använder dräkter så att de ser ut som humlor eller vanliga kläder? Jag klär vildbatting varje dag i body, byxa/sparkbyxa och strumpor. Just nu har hon bara body och strumpor för hon har en dålig magdag så jag byter blöja typ hela tiden.

Ja, jag har så mycket snygga (ibland opraktiska) kläder som jag använder till Théa.
Hon har väldigt många fina klänningar som jag själv skulle kunnat tänka mig att använda, om dom fanns i min storlek, dvs ;D
Använder bodys mest bara som pyjamas, ibland har hon det dagtid också, men jag föredrar tröjor framför bodys så det blir mest sånt.
Men jag klär inte ut henne i dräkter eller nåt sånt, om du tänkte på det!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 634
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18