Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

I panik rev vi fram extra sängen så jag o T sover i vår säng o pappa på extra sängen. Gissa vem som däckade innan huvudet nådde kudden.

God Natt o lycka till Armani

Hoppas ni kan sova nu :)

Tack, de håller i sig i typ en minut och kommer var 6-7 minut. Om de fortsätter, när är det egentligen dags att ringa in till förlossningen?

Fan ta dig ;) :love:. Nu e jag ju så nyfiken att jag inte kan hålla mig härifrån.

Hahaha, söta du!!
De håller sig stadigt i 6-7 minuter mellan och varar en minut ungefär. De känns mer och mer, detta är lite spännande! Sambon värmde precis vetekudden åt mig, den är behaglig att ha på magen just nu :D

Skit jag måste ju försöka sova. Annars kommer jag ju att göra bort mig i morgon...

Även om jag försvinner får du gärna fortsätta att skriva några rader då o då om vad som händer. Somnar jag inte kommer jag tillbaka o annars kommer jag tillbaka när det e amningsdags. Fast då hoppas jag att du inte e kvar :D.

Lovar att uppdatera under tiden här, men än vågar jag inte hoppas på för mycket :D
Försök nu sova med dig!! Natti natti :)

Det går inte jättebra... har ni ringt

Har precis ringt! Men det där jäkla fostervattnet blir jag osäker på.. Vände mig i sängen för en stund sen och mitt i en kraftansträngning så kände jag att det blev blött. Hade binda i tack och lov. Det som kom ut är genomskinligt och lite rosa i färgen. Men vet ju inte om det är lite blod sen hinnsvepningen innan idag. Igår var vi ju inne av den orsaken men då var det iofs svagt gult och inte fostervatten :S
Varför kan det inte forsa ur mig så man vet säkert att det är vattnet??
Vi var dock välkomna in när vi ville, men än så länge är värkarna fortfarande på 6-7 minuters mellanrum så lite tidigt är det nog :)

Nu har jag tagit det stora beslutet att sälja min andre ponny med.
Känns riktigt bra.
Stackarn behöver med uppmärksamhet än vad han får och han älskar att köras. Min skötare har börjat få intresse för annat med och jag orkar inte leta efter någon ny.
Har även fått löfte om att få rida och köra kompisarnas hästar när jag vill, så helt hästlös blir jag inte heller, blir liksom lagom ansvar för mig.

Satte ut en annons sent i går kvää och har redan fått två svar, så helt svårsåld blir han nog inte trotts att han har haft fång en gång i tiden.

Nu är vi påväg in!!
Hoppas innerligt att detta är tredje gången gillt och inte falskt alarm!

Kram på er, hör av mig igen sen

Tjohoo, hoppas verkligen det är på riktigt nu - på BF och allt! :D Lycka till, förhoppningsvis har du alldeles snart din lilla pralin på utsidan. :bump: (om du inte redan har det alltså ;))

*kl*
Trodde verkligen kvällen igår skulle bli galet jobbig, S drog en kastspya på mig runt 20 och var sedan jätteledsen. Ställde in mig på några timmars gråt och sa åt sambon att skynda sig hem.. Gissa vem som låg i spjälsängen till 21 och var alldeles lugn och som somnade av sig själv? :love:

Heja Armani! :)

Vi är hemma nu och mår kalasbra, men det är svårt med rutinerna. Han ville i början sova för länge och äta för länge så då var han ledsen en del. Han är dessutom extremt svårtväckt (förklarar varför jag hade svårt att putta fart på honom i magen?) så vi får bli ganska hårdhänta för att väcka honom för mat.

Amningen funkar ok och efter 4 dagars torrmatning kom det mjölk. Helt otroligt!!! Men förklarar varför jag är så sårig... Ska in till bb i em och kolla vikten så då ser vi hur det går.

Annars skönt att vara hemma. Jag sov bara en timm/natt mellan torsdag och igår, men igår sov jag ihop med Ture säkert 4 timmar på dagen, och inatt har jag sovit ett par timmar, så nu börjar jag känna mig lite normal. Jag höll på att svimma och tappade delar av synfältet innan vi åkter hem från bb i tisdags. Som sagt var, jag är extremt sömnkönslig och det kan bli vårt stora problem.

Här är min prins, världens finaste lilla Ture:

ostergarden

De tycker han måste äta vare 4:e timme och tidigare nätter har han sovit 12-8. Han hade tappat väldigt mkt vikt första dygnet men sen låg han kvar på samma innan vi åkte hem. När han fick välja mat- och -sov så tuttade han kanske tre gånger och sov tre omgångar * länge, och då var han väldigt ledsen periodvis.

Efter att vi började väcka för mat har han blivit mycket mer tillfreds. Han var nog inte ledsen en enda gång igår när jag tänker efter, så vi kör på det. Inatt behövde jag dock inte väcka utan han sa till själv innan min klocka ringde! Så rutinerna kommer nog, han är ju bara 4 dagar!

Ok jo Gustav tappade nästan 300grm de första dagarna men de sa inte till mig att väcka honom ändå. Konstigt att det skiljer så mycket beroende på var man är i landet.

Han var även slöammande, somnade efter ett par klunkar så jag fick väcka honom när han ammade men annars så fick han sova hur mycket han ville :D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 634
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18