Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Känner exakt som du! Fast jag är ju inte beräknad förrän imorgon egentligen så jag har väl ingen rätt att klaga.. Förstår dock att du gör det.
Jag hade verkligen hoppats på att få fira min första mors dag på söndag, men det lär väl inte hända direkt :(

DU, jag e den som är mest negativ här..du är ju alltid så uppåt och glad. Man får må skit, och du, spy av dig här, för det gör jag och många andra:D

Härda ut, ungen kommer ut, det e ett som är ett som är säkert:D

Åh vad ditt inlägg värmde, tack kära du vad glad jag blev!!
Gårdagen var bara för jävlig rent ut sagt..
Man tänker inte på när andra är negativa och nere här inne, eller jo det är klart man gör och det ser man ju som fullt naturligt. Men när man själv är sådan så ber man nästan om ursäkt över sitt beteende...
Jag vill ju bara ha ut bebisen, precis somalla ni fått ;)

Men vet ni, min Bm ska göra en hinnsvepning på mig senare idag, vilket känns bra. Hoppas det ger någon effekt. Gör det ont att göra förresten? Hur mår man efteråt? Säkert individuellt till tusen men berätta gärna ändå :)

Just nu känner jag för att åka in till förlossningen och be dom starta förlossningen för jag vill inte vänta längre. :)

Vi vet ju att han är färdig vi vet ju till och med klockslaget för när han blev tillverkad:D

Just nu känner jag för att åka in till förlossningen och be dom starta förlossningen för jag vill inte vänta längre. :)

Vi vet ju att han är färdig vi vet ju till och med klockslaget för när han blev tillverkad:D

Tänk om man kunde göra det, hade de kunnat neka en igångsättning, när man faktiskt har gått över tiden?
Jag vill också göra så. Bebisen i min mage tros väga runt 4 kg och jag är livrädd över att behöva gå över tiden och få en ännu större bebis (det där med 4 kg sades till mig förra veckan och då hade jag 1,5 vecka kvar..).

Åh vad ditt inlägg värmde, tack kära du vad glad jag blev!!
Gårdagen var bara för jävlig rent ut sagt..
Man tänker inte på när andra är negativa och nere här inne, eller jo det är klart man gör och det ser man ju som fullt naturligt. Men när man själv är sådan så ber man nästan om ursäkt över sitt beteende...
Jag vill ju bara ha ut bebisen, precis somalla ni fått ;)

Men vet ni, min Bm ska göra en hinnsvepning på mig senare idag, vilket känns bra. Hoppas det ger någon effekt. Gör det ont att göra förresten? Hur mår man efteråt? Säkert individuellt till tusen men berätta gärna ändå :)

På mig gjorde de 4st och det var väldigt varierande, någon kändes inte så mycket men någon gjorde ont som satan :(

Värkar fick jag efter men de avtog hela tiden jag gick bara över tre dagar och de sa till mig med att han skulle vara jättestor. Ut kom en 3570 så han var inte så värst stor ändå ;)

Angående stora bebisar så kan jag lugna lite.

Min första vägde 2.2 kilo och var lika jobbig (eller ojobbig) att klämma ut som den siste som vägde 4.2

Jo, man räknas tydligen inte som överburen förrän det gått två veckor :devil:
Så jag blev igångsatt när det gått exakt 14 dagar. Och sen tog ju igångsättningen några dagar med.

*kl*
Igår fick jag erfara hur kort och orättvist livet kan vara!
En bekant till oss avled, endast 25 år gammal efter en kamp med leukemi i nästan ett år. Finns inga ord som kan beskriva den sorg hennes familj och sambo måste försöka ta sig igenom.
Man inser rätt snar hur små mina problem är med skrikig bebis och sömnlösa nätter.

*kl*
Igår fick jag erfara hur kort och orättvist livet kan vara!
En bekant till oss avled, endast 25 år gammal efter en kamp med leukemi i nästan ett år. Finns inga ord som kan beskriva den sorg hennes familj och sambo måste försöka ta sig igenom.
Man inser rätt snar hur små mina problem är med skrikig bebis och sömnlösa nätter.

Så fruktansvärt :( Själv slog sanningen mig när en mkt nära kollega avled i lördags morse hastigt, för 14 dagar sedan var han frisk. Bukspottkörtelcancer som spritt sig till hela kroppen :cry: Ens egna problem med lite sömn, evig tvätt och skrikiga bebisar ter sig väldigt små.

Så fruktansvärt :( Själv slog sanningen mig när en mkt nära kollega avled i lördags morse hastigt, för 14 dagar sedan var han frisk. Bukspottkörtelcancer som spritt sig till hela kroppen :cry: Ens egna problem med lite sömn, evig tvätt och skrikiga bebisar ter sig väldigt små.
+ akb
åååh, fyyy...läskigt..visste kollegan inte att denna var sjuk eller det kom plötsligt o gick snabbt,- här skulle vara ett frågetecken, men har bebis på armen..

men som ni säger, man får en tankeställare..man har det bra iaf, trots att det kan kännas tungt..

är så rädd att nån av mina nära och kära ska råka ut för något..så glad att jag har så många fina människor i mitt liv..o nelly framförallt:love:

Han visst inget åkte in för att kolla magont för 14 dagar sedan, de tog prover som han skulle få svar på i torsdags. Natten fredag till lördag somnade han in. Hur frisk som helst innan. Total chock för mig var det och man inser direkt att livet är skört. Tycker enormt synd om hans 80åriga mor :cry:

Har kramat och gullat med Gustav extra mycket de här dagarna. Vill inte ens föreställa mig hur det skulle kännas att förlora sitt barn. De små sakerna jag gnällt över den sista tiden är rätt banala i mina ögon just nu, och min saknad är enorm efter kollegan som var en stöttepelare för mig..

usch..fy faaan!:crazy: man ska inte ta saker förgivet...verkligen inte..

beklagar, förstår att det e en sjuk chock...:cry:

Iggy är precis likadan... Har beställt en sjal som jag ska prova så man åtminstone får händerna fria. Har du testat sjal eller liknande?

Ska beställa en sele men har inte kommit mig för.

kl

Var till bvc idag. Tösen har gått upp nästan 400 g på en vecka och väger nu 3824g, 51,5cm lång och 37,9 i hattmått :)
Sömnen fungerar ganska bra på nätterna också, igår fick jag henne att somna innan 23 och hon vaknade vid 3 för mat och sov sedan till 6 för mat igen. KLev inte upp ur sängen förrän 9.30 men då fick vi lite bråttom istället för vi var tvungna att åka till bvc 10.30. Lite imponerad av henne med tanke på att hon och jag sov på soffan hela dagen igår, tycker det är så mysigt att bra ligga och gosa med henne. Passar på medan hon är liten och ligger där man lägger henne ;)

AKB och olgaklara

Man inser att livet är bräckligt… Bara tanken på att ens livspartner eller en själv hade råkat ut för något nu är lamslående.

Vår perfekta morgon sprack lite. Jag upptäckte att vår första bajsolycka hade skett med en ryggskit i våran säng. Lyfter upp henne utan att försöka kladda ner mig själv för mycket. Inser att jag måste lägga ner henne för att samla ihop handdukar och slita ur lakanen ur sängen (tack o lov klarade madrassen sig). Då jag inte vågar lämna henne på skötbordet, kastar jag ner skötbädden på golvet och lägger henne där. Men då börjar hon skrika. Tappar upp ett bad samtidigt som jag försöker trösta och rädda sängen. När jag ska stoppa ner henne i badet lyckas jag nog göra det för fort och skrämmer henne. Hon börjar skrika panikslaget. Så jag måste lyfta upp henne. Där står jag och kramar en rädd, bajskletig bäbis som samtidigt kissar…

Det var då jag gav upp. La henne i en handduk och försökte torka av henne det värsta slet av mig kläderna och satte mig och ammade på badrumsgolvet bara för att lugna ner henne. Detta skedde lite efter 12 och då var hon redan trött. Nu har vi äntligen kommit på banan, så pass att vi är rena och har nya kläder på oss. Och hon har äntligen lugnat ner sig så pass att hon kunde somna…

'kl'

bara jag som e extremt korkad lr..tycker bärsjalen e komplicerad, får inte rätt på den..rädd att bebis ligger för hårt fast, lr trillar ut..komplicerad att få rätt...grrr

Om det är "bara" du beror på hur man ser det ;), jag/vi insåg våra begränsningar och köpte en sele istället :p

hehe jag tänker inte ens prova en sjal, jag blir helt förvirrad av att bara titta på bilder på en hur man får på sig en ;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 634
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar