Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Och jag måste säga att jag mår illa av att vara här, fy för att behöva stanna länge. Kommer ingen läkare snart gör jag nåt dumt. Solen skiner, härlig dag o jag vill hem... Inte sitta här som ett fån o bara vänta. Om man iaf kunde få besked!

Amen herregud hur svårt kan det vara?! Varför sätter de inte bara igång
dig liksom? Tycker det är konstigt, men de har säkert någon anledning till det också..

Känner likadant! Minns allt som en enda lång vånda faktiskt:(
Jag fick ju inte ens njuta av min bebis när hon kom, för moderkakan strulade, så dom tryckte på magen, drog i navelsträngen, tryckte nålar under mina tånaglar och verkade stressade över att den inte kom..o sen när den kom fick jag åka och bli opererad för all moderkakskit inte kommit ut..

Jag kommer inte glömma min förlossning, och tanken på att föda igen gör mig vettskrämd..och med tanke på min deppighet och känslor av att bara vilja skita i allt som jag hade långt efter och även fortfarnde kan känna, så tror jag inte det blir fler barn här..Jag har , som det känns nu, nog blivit förlossningsrädd tyvärr...

Min sambo blir lessen när jag säger att jag inte vill ha fler barn..han vill ju ha fler, men då får vi adoptera:grin:
Att bara ha ett barn har ju aldrig varit mitt mål , utan jag ville ju att jag skulle få fler, för ett barn blir gärna ensamt , jag vet ju själv hur underbart det varit med syskon..men tyvärr som det känns nu..nej..:(

Vad häftigt att höra att du av alla saknar att vara gravid, att gå och vänta etc. du som gick över så lång tid!

Haha, jag säger ju att jag är lite vrickad! :D Just där och då var 12 dagar på övertid en evighet, men såhär i efterhand så var det ju inget. Stella var värd all väntan i världen :love:

Haha, jag säger ju att jag är lite vrickad! :D Just där och då var 12 dagar på övertid en evighet, men såhär i efterhand så var det ju inget. Stella var värd all väntan i världen :love:

Ja lite tokig är du nog allt ;)
Men kan förstå att du känner så. Bebisen som kommer ut är ju klart värd all möda och väntan - jag sitter ju här nu och väntar och väntar :D Samtidigt vet jag att jag kommer sakna att vara gravid ; sparkarna, magen i sig och just känslan :)

Åh fy va träligt, trodde faktiskt ett tag att du hade fått din bebbe ju. Jag hade f*n blivit vansinnig (som om jag inte redan är det men...)

I morse släppte iaf min slempropp, ingen tvekan om den saken -fy fasen vad äckligt det var, haha!
Men det är väl heller inget tecken, för visst kan den släppa ett bra tag innan det är dags för förlossning?

Ja visst kan det göra det men du har säkert inte många dagar kvar :bump:, min släppte visserligen för typ 2 veckor sedan men jag förväntade mig inte att bebbe skulle ändå eftersom jag tyckte det var så tidigt. Däremot har jag världens super slajmigaste flytningar, i mängder, har haft det i 2 dagar nu tillsammans med molande värk både fram och bak....men han verkar ändå inte behaga komma ut...*suck*

*kl*
Några bekanta fick sin bebbe igår kväll, var beräknade till den 25e så nu börjar jag verkligen deppa ihop alltså...men men, får se det från den ljusa sidan att tappen nog hinner mogna så pass att jag får en lätt och bra förlossning :D

Usch, känner att jag bara drar ner hela den här trådens alla glädjeämnen men jag börjar faktiskt må rätt dåligt nu...

Man FÅR må dåligt, och det är helt okej att kräkas ur sig allt här - det är ju det vi är till för! :laugh: Jag gnällde och var bitter som tusan så jag förstår er till fullo, det är inte kul på slutet när man bara väntar och längtar.

*kl*
Att skriva med en hand medans man ammar är en konst jag börjar besitta nu tror jag :D

Men vad väntar de på? Det är väl bara att sätta igång, eller? Så sa det till mej iaf. Att det finns ingen anledning att vänta när man gått full tid... Usch, lider med dej. Och det är ju inte det roligaste stället att vara på heller...

Nej vi får väl se, har inga förväntningar i dagsläget på att det är nåt pågång, men hoppas kan man ju alltid göra :D

Du, i dethär sällskapet får man gnälla precis så mycket man vill och behöver! Det är väl därför bland annat som tråden är så himla bra, jag kommer gnälla precis lika mycket om jag går över, var så säker ;)

kl
Vill bara skryta om gårdagen och min underbara bebis (sen e jag en klantig morsa).

Vi kastade oss in i bilen med vad som kändes som halva lägenheten. Jag var så fruktansvärt nervös för bilfärden (ca 1 h) men det gick hur bra som helst och spegeln var super. Vi spenderade många timmar i stallet och T var underbar. Vagnen är ju ingen favorit men hon accepterade att ligga där bara hon blev upplyft med jämna mellanrum eller allra helst fick sitta i sjalen. Det var till och med helt ok att mamma red en stund bara min kompis rörde på vagnen. Sen är man ju själv så urbota korkad att man drar allt för långt. Vi bestämde att käka hemma hos min kompis… Det tog ju lite tid att köra dit, fixa mat och äta så T var ju så trött att hon var alldeles förstörd när vi väl satte oss i bilen hem. Det blev en tuff bilfärd o hon var bara lugn när jag skrålade högt. Så jag fick nog sjunga ”krokodilen i bilen” ett par hundra gånger. Nått som jag allt tycker att jag kan ha. För jag märkte ju att hon var helt slut redan när vi lämnade stallet men ändå åkte jag inte hem.

Idag har hon fått en toklugn dag med drösvis av närhet.

Roligt att det ändå gick så bra som det gick!! Vilken snäll liten dotter du har och va härligt det måste ha varit att få åka till stallet av alla ställen. Själv har man väl inte det problemet att inte ha tillgång till häst men jag kan ju bara tänka mig hur underbart det måste ha vart, å dessutom fått rida en sväng :bump:

Det jobbiga är att man får skriva in frågetäcken på googel så man kan kopiera ett ? o klistra in när man behöver.

Jaha? Jag har skrivit det mesta med en hand sedan vildbatting kom ut och jag har en shift-tangent även under enter/retur-knappen så att det är enkelt att att göra ?-tecken m.m..

Hon är bäst!!! :angel: ;)

Jag skämdes verkligen när vi kom hem. Hon var så trött att hon småsnyftade när hon ammade. Men sen sommnade hon mellan mig och pappa och så ganska nöjd ut ändå.

Senast ändrad:

Tack, den sidan hade jag inte hittat!

Men det står att barnet inte kan balansera huvudet förens det är en månad. Men det har Alicia gjort sedan hon föddes... Ligger hon på mage lyfter hon huvudet själv och tittar upp. Sitter hon i famnen så balanserar hon huvudet själv...

Temlan har också kunnat lyfta på huvudet sen födseln, vi har två små di
duktiga tjejer helt enkelt. ;)

kan tipsa om en bok som heter växa och upptäcka världen av bl.a. Betty van de rijt, tycker den är riktigt bra!

Har just nu en nöjd liten bebbe sovandes i famnen. Hon har varit pigg och alert nästan hela dagen och hållit mig sällskap i vagnen när jag rensat i vår övervuxna trädgård. Så skönt att börja kunna röra på sig igen och inte vara helt invalido.

Nu åker vi in till förlossningen på en stund, vattnet började sippra för en tag sedan. Så nästa gång jag skriver här så har jag med största sannolikhet bebben hos mig! :love::banana:

Å min kille har med hållit upp huvudet själv sen födslen.
De har väl supergener helt enkelt:D

Idag har varit en rätt go dag. Åkte till föräldrarnas sommarstuga inte långt härifrån. Och morsan tog hand om lillen hela tiden, ja, utom när han ville ha mat då.
Skönt att bli avlastad en stund och jag fick ägna mig åt en favvosysselsättning. Matlagning utan skrikig unge på armen.
Och på eftermiddan låg han så fint i vagnen när jag och sambon va ute i kohagen och satte stängsel. Är nog den hittills enda vårmamman som ammat i en kohage:p
Och jisses vad varmt vi haft det de senaste dagarna! Avskyr värmen! Vårvärme och brittsommar är lagom temp för mig.
Sover med öppet fönster. Hoppas det inte gör illa vid lilleman bara. Men ha 25 grader i sovrummet är nog inte heller vidare bra.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar