Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

En fråga till AKB som liksom jag pimplat hallonbladste för glatta livet... Hade du mycket eftervärkar?

Alltså bajs kommer det ju och hon är inte hård i magen, utan det är mest jag som nojar över mängden. Tempat har vi redan gjort tre gånger och det har inte resulterat i något bajs, men det är ju helt klart ett bra tips om det kör ihop sig totalt i den lilla magen. :D

*kl*
Jag måste nästan rita ett kors i taket - Stella är lugn ikväll med!!! :eek: Har varit hos Stellas farmor och farfar hela eftermiddagen, och vi förväntade oss en skrikig kväll. Men inte då - hon har ätit och nu sover hon gott på pappas arm. Innan har skrikfesten startat runt 20, så vi håller tummarna för att kvällen fortsätter såhär.

Vet ni - Stella behöll lugnet under hela kvällen igår. :love: Åt för natten runt 23 och sov sedan som en stock till halv 4, mat och blöjbyte då och så sov hon igen till närmare 7. Jag är helt salig, hoppas så att kvällarna fortsätter såhär. Hon har äntligen börjat ta nappen också och det kan nog ha en bidragande orsak till lugnet, innan har hon velat snutta men blivit förbannad då det kommer mat. :D

Har solen och värmen hittat tillbaka till er med? Här är det galet fint väder, ska passa på och ta en promenad till BVC idag och bara njuta av härligheten. :love:

KL

Här är det bar lugnt lite förvärkar men jag har ju precis en vecka kvar idag.

Fast jag har sagt att han kommer innan bf, fråga mig inte varför.

kl

Har lånat en bil och ska försöka ta mig till skolan idag. Tyvärr har bilen airbags så T får sitta i baksätet. Detta är första gången jag kör själv med henne, och hon alltså får sitta själv bak. Något som jag tycker är galet läskigt. Så läskigt att jag hade mardrömmar om det inatt.

Vilka sköna nätter ni verkar ha, härligt om rutinerna fungerar såhär bra :)Jag vill också ha fint väder, här sitter man i Skåne, södraste delen i landet med knappt 10+ (vet inte exakt för jag har ingen termometer:D) och små-regn och är allmänt skitkaööt och skittrist, och så sitter ni andra betydligt högre upp i landet med hur härligt väder som helst!
Slår vad om att jag föder barn lagom till det fina vädret kommer hit och sen kommer jag inte orka gå ut i det fina vädret efteråt heller :D

Du kommer att vänja dig, jag tyckte också att det var läskigt de första gångerna. Har du spegel på nackkudden bak, så du ser henne? Vår spegel (biltema) är ganska liten, men man ser om mössan har åkt ner, ifall han har solen i ögonen osv.

Nu går det riktigt bra att köra ensam tycker jag. Lillemannen sover hela tiden och det tycker jag är skönt.

*kl*

Hur gör ni när ni väcker dem för mat på natten? Jag får inte liv i min tjej hur jag än gör... Hon bara sover och sover....

Är det bara jag som skulle kunna mörda min svärmor? :mad:

Hon och hennes man ringer minst en gång om dagen och tjatar att de måste få träffa Iggy. För de har bara fått träffa honom en gång och bla bla bla och att de vill passa honom. Vaddå passa honom? Han är inte ens en månad, jag mår illa och får ångest bara av tanken att lämna bort honom.

Igår fyllde sambons systerson 6 år så vi var där på lite kalas och då var ju svärmor där. Det tog inte många sekunder innan vi hann innanför dörrarna innan tjatet började... "Har han tillräckligt med kläder på sig"? "Ska han verkligen sitta på det sättet?" "Nu tycker jag det ser ut som att han fryser"? "Ska du verkligen hålla honom på det sättet"? etc etc Jag blir gaaalen rent ut sagt! :devil:

Och tjatet om att få hålla i honom hela tiden... Hon har så mycket parfymer och sköljmedel i sina kläder så efter hon har hållt Iggy fick jag byta kläder på honom när vi kom hem :o

Ja ja nu har jag gnällt av mig för idag... Ursäkta för gnället :)

Jag får också lite aggressioner av svärmor faktiskt... :o Hon kommer också med "goda råd" och kan inte förstå att saker och ting har förändrats sen hon fick barn för 37 år sen! Hon tycker att Vilgot ska ha vantar på sig (så han inte river sig i ansiktet) och dricka vatten eftersom han kan vara törstig. Fast jag sa att han inte skulle ha något vatten så fortsatte hon att tjata. Det blev inget vatten, men jag får känslan av att hon tror att vi inte förstår vad som är rätt för Vilgot. En gång när pappa bytte blöja och Vilgot gallskrek ringde hon. "Lägg honom vid bröstet, lägg honom vid bröstet" upprepade hon flera ggr och deg var under den perioden jag inte ammade alls pga smärta. Det visste hon iofs inte om, men det var inte så kul att höra.

Vi var och hälsade på svärföräldrarna i fredags och när vi ko
hade de eldat i kaminen så det var säkert 30 grader varmt inne. Och det var för att han suttit i en kall bil i nästan två timmar. Herre gud! Han hade ju både kläder och vi har faktiskt värme i bilen!! :grin: Däremot vade vi inga kläder anpassade för 30 grader då det var riktigt regnruskigt ute den dagen...

Sen stör det mig också att hon pratar bebisspråk med honom. Visst pratar man på ett speciellt sätt med bebisar, men att förvränga varenda ord tycker jag bara är larvigt och dumt. Sen avslutar hon varje bebisspråkfras med "sa han" :eek: Vilgot kanske inte alls säger så!!! :devil:

Haha! Usch vad oggig jag är... :p

Ha ha… har du missat mina otaliga inlägg om mina svärföräldrar. Vi håller inte med varandra för fem öre… o ja hålla är viktigt så viktigt att hon inte behöver få mat.

Måste du väcka då? Vi slutade ganska tidigt med det. Så fort kurvan börjat vända uppåt. Men sen åt T vansinnigt mycket på dagen också.

oregano
Tyvärr ingen spegel… Men det e ju smart. Det trista är att hon brukar vara ganska upprörd de första 10 minuterarna.

Skulle aldrig väcka på natten !
Äter bebin på dagen och är nöjd och go och går upp i vikt, så är väcka på natten det sista jag skulle göra, oavsett vad BVC säger.

Är hon upprörd så förstår jag att det blir ett stressmoment. Hur löser du det då? Det går ju liksom inte att tomgångsköra i 10 min innan man åker iväg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar