Sv: Vårmammor 2010 del 4
Jag får också lite aggressioner av svärmor faktiskt...
Hon kommer också med "goda råd" och kan inte förstå att saker och ting har förändrats sen hon fick barn för 37 år sen! Hon tycker att Vilgot ska ha vantar på sig (så han inte river sig i ansiktet) och dricka vatten eftersom han kan vara törstig. Fast jag sa att han inte skulle ha något vatten så fortsatte hon att tjata. Det blev inget vatten, men jag får känslan av att hon tror att vi inte förstår vad som är rätt för Vilgot. En gång när pappa bytte blöja och Vilgot gallskrek ringde hon. "Lägg honom vid bröstet, lägg honom vid bröstet" upprepade hon flera ggr och deg var under den perioden jag inte ammade alls pga smärta. Det visste hon iofs inte om, men det var inte så kul att höra.
Vi var och hälsade på svärföräldrarna i fredags och när vi ko
hade de eldat i kaminen så det var säkert 30 grader varmt inne. Och det var för att han suttit i en kall bil i nästan två timmar. Herre gud! Han hade ju både kläder och vi har faktiskt värme i bilen!!
Däremot vade vi inga kläder anpassade för 30 grader då det var riktigt regnruskigt ute den dagen...
Sen stör det mig också att hon pratar bebisspråk med honom. Visst pratar man på ett speciellt sätt med bebisar, men att förvränga varenda ord tycker jag bara är larvigt och dumt. Sen avslutar hon varje bebisspråkfras med "sa han"
Vilgot kanske inte alls säger så!!!
Haha! Usch vad oggig jag är...