Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Och jag får psykbryt. Det var ju nyss minis 25 grader och man fick rädda hästarna från frostskador. Nu fick jag ta in 5 hysteriska ston som var helt blodiga under mage och i öron - sönderbitna av knott.

Vad hände med LAGOM? Det här är ju Sverige, det ska vara lagom mer än nån vecka!!

Jag hade tänkt ha mina ute inatt men fick ta in dem så de kom undan. Suck och blä.

Om ordentligt med rörelse gör så förlossningen sätter igång så borde det göra nu, idag har jag hasat runt så jag har jätteont i fogarna igen. Svårt att vara still när det är så skönt ute och så mkt att göra.

Men han ska väl stanna i magen tills han blir myndig...

Mina hästar blev också glada av att få komma in i stallet. Tycker synd om dem när det blir så intensivt.
Fast bebisen kommer nog snart ska du se, jag bad min att stanna inne tills hon var myndig men ut kom hon ändå ;)

*kl*

Har äntligen börjat få in lite mera rutiner. Stiger upp vid 7-8 tiden och när vi ammat så är han vaken och pratglad, är vaken ca en timme och sen somnar han så jag kan äta. Snällt!
sover ca en timme sen är det mat och gos dags. Försöker gå ut en runda och han sover i vagnen en stund.
På kvällen har han en period med allmänt kink och skrik, varar kanske en hakvtimme. Annars sitter jag mest och ammar hela kvällen :crazy:
Knodden är vrålhungrig från ca kl 18 och äter som en häst. somnar vid bröstet, vaknar när han ska rapas eller jag försöker flytta honom. Då ska han fortsätta äta och sen somnar han igen...osv
När han somnat på riktigt så sover han som en sten. Vill gärna att han ska vakna och äta innan jag somnar, men igår så vaknade han inte ens när jag bytte blöja. Har aldrig hänt innan. Och där satt jag med två spända ballonger :angel:
Sen sovs det tills tre tiden och äts igen vid 5-6

När han sover på dagarna vill jag gärna vila med, men det är svårt. Har så mkt annat som jag vill passa på att ha gjort. Tänker att ska bara göra detta först så ska jag vila sen...Men sen kommer inte innan han vaknat.

Hoppas på bättre väder imorgon. Har haft ösregn och blåst i småland idag, och absolut inget värmerekord här inte :mad:

Saknar sambon som jobbar som en galning. Folk är sjuka på jobbet samtidigt som han kommer få en annan tjänst och högsäsongen närmar sig. Jag som såg fram emot att han skulle ha semester för första gången sen vi träffades.
Har vi tur är han ledig på onsdag...
Han vill vara mera hemma såklart och det var planerat så tills hans chef sa upp sig.

Jag har med "jobbat" idag :D Var inom och skulle prata lite och ta en glass, hela stället fullt av turister som skulle äta och handla. Och bara två extrapersonal som jobbade, Alexander sov och fick sitta i bilstolen medan jag tog kassan tills chefen kom och kunde hjälpa dem. Har inte jobbat alls sedan november så det var kul faktiskt!

Jag vet att det inte är någon tröst men det ÄR verkligen som alla säger - förr eller senare kommer han, när du minst anar det liksom. ;) Mina 12 dagar på övertid var de längsta och tråkigaste i mitt liv, men nu i efterhand så minns jag dom knappt.

*kl*
Vi kan ha hittat en kvällsrutin som får Stella på trevligt humör! :bump: Mat, bad och så lite mys med pappa och sen nappen för att stilla snuttbehovet. Innan har hon hållit låda varje kväll, nu har hon varit galet lugn. Får se om det håller i sig, än sover hon inte för natten.
Och nu verkar det vara dags för en slurk mjölk igen ;)

Och såklart så gick jag ifrån datorn, tänkte att det är väl ändå inte fler än jag som är ensamma på en lördag, så då är det ju inte lönt att sitta här :D

Själv tog jag tag i min klädgarderob och rensade - vilket VERKLIGEN behövdes, så skönt att ha det gjort! Som sagt, fredagsnöjena ikväll är lätträknade ;)

Tack. :) hoppas också på att det ska bli bättre, blir verkligen tokig av att bara kunna sitta och titta på när lillskiten skriker, slutar alltid med att jag sitter och grinar själv av frustration. Man rår inte för det, men jag känner mig verkligen som världens sämsta mamma när jag inte klarar av att göra någonting. Nu har jag tur som har hjälp på dagarna, hade jag inte haft det och sambon stressat fram
och tillbaka hem under jobbtid vet jag inte vad jag hade gjort.

Uva: jo, ska ringa läkaren på måndag och se vad man kan göra. Tror ärret håller på att bli infekterat också, vet snart inte var jag ska ta vägen. Känns som om jag står och stampar på samma ställe och inte har kommit någonvart sen jag kom hem från sjukhuset, fortfarande nästan lika ont och orörlig, suck. Usch, hoppas verkligen lille E blir bättre fort. :)

*kl*
Men vad är det här - inte ett enda inlägg sedan igår kväll?! :eek: Vad gör ni egentligen - föder barn eller har fullt upp med era små guldklimpar eller? ;)
Här sover Stella gott på min mage, trikåsjalen är verkligen underbar. Har kunna gjort frukost själv och fått äta den i lugn och ro framför datorn. Sambon ligger och sover gott fortfarande, ska nog väcka kraken snart och kräva lite sällskap. :D

Har ni några tips föresten på vad man skulle kunna testa om bebis verkar ha lite problem med magen? :( Tycker det verkar som att Stella har svårt att bajsa ordentligt, hon ligger och stånkar väldigt mycket och det är inte heller mycket som kommer ut. Stundtals skriker hon även, så hon har väl alldeles säkert ont stackaren. :cry: Försöker rapa henne efter varje matning, men det verkar inte vara tillräckligt. Ska till BVC imorgon och ska såklart rådfråga där med, men ni finns ju alltid till hands. :love:

Kan inte komma med bebis-tips men jag kan gnälla om att mina fogar bråkar igen? ;) Men visst finns det droppar för magen de kan få? Plus att massage är bra har jag hört. Säger jag som har bebisskräck och bebis kvar i magen.

Fogarna bråkar så till den grad att jag inte kunde vända mig inatt. Det var längesen... Så imorgon ringer jag BM och frågar om de inte kan boka in en tid för igångsättning i slutet av veckan om inget hänt då. Nu har jag fått nog.

Ja, Minifom tror jag det finns nåt som heter och även Semperdroppar. Får höra med BVC som sagt, för det är inte ett dugg kul att se sin älskling ha det jobbigt. :( Skulle det vara kolik så vet jag iaf att det finns en akupunktör här i stan som tydligen ska kunna utföra underverk, men helt ärligt så hoppas jag att vi slipper träffa henne. ;)

Fy fabian för dina fogar, det kan inte vara kul alls. Jag hade ju inga större problem alls med mina så jag kan inte ens tänka mig hur överjävligt det måste vara. :( Håller tummarna för att du får en tid för igångsättning till veckan!

Jag har också haft bebis som både ramlat ur soffan och sängen och min kompis unge slank ur en babylift rakt ner i rännstenen. Sånt händer och bebisar är väldigt hållbara. Ärligt talat så tycker jag inte att man behöver bli hysterisk över en sån sak.

Jag har också haft bebis som både ramlat ur soffan och sängen och min kompis unge slank ur en babylift rakt ner i rännstenen. Sånt händer och bebisar är väldigt hållbara. Ärligt talat så tycker jag inte att man behöver bli hysterisk över en sån sak.

Lät nästan lite kul!

Fast lite hysterisk som mamma är det väl normalt att man blir? Särskilt om man tappar ungen ner i rännstenen! Kompisens som gled ner mellan nattduksbord och säng var väl en sak, men att tappa ungen i gatan skulle nog göra mig nipprig!

Finns det hjälm till små vilda bebisar?

En bebis som trillar på en mjuk matta från soffan är inget jag hade blivit hysterisk över.

Här har jag funderat på det motsatta. Lovade sambon att första blöjan han skulle få byta skulle vara en kissblöja, men hon bara bajsar hela tiden... Är det ok tror ni?

Igår somnade prinsessan (måste verkligen komma på ett namn snart) vid 22. Fick väcka henne för mat vid 00. Sen försökte jag få liv i henne vid fem igen.... Inte lätt. Sen sov hon till 09.50 då jag fick väcka henne för jag höll på att explodera.... Återstår att se om det blir en vaken natt inatt istället nu då... :)

Dom säger ju att barn som ammas sköter magen som de vill - efter varje måltid eller en gång i veckan och att det är lika normalt. Men man blir ju lite smånojig i alla fall. :D Här finns det alltid en liten prutt i blöjan liksom, men de där fyllda blöjorna som alla pratar om kommer bara ibland och det är det som oroar mig lite grann.

Förhoppningsvis har ni fått en lika snäll tjej som vi - Stella sover ju som en klocka hela nätterna. :love: Somnar nån gång mellan 22 och 24, sover 4-6 timmar och äter sedan, byter blöja och somnar och sover 2-4 timmar igen. Så har våra nätter sett ut sedan vi kom hem från BB, gissa om vi njuter? ;)

Här hemma ser man rätt stor skillnad på mej och sambon. Han blir lätt stressad när hennes underläpp börjar darra. Och tror att hon är tillverkad i glas och papper :) Men det går över. Jag är mer inne på att hon är gjord av gummi ;)
Men gisses vad en människa ändras av att bli förälder. Inte för att han haft svårt att visa känslor innan men iaf... Tror nästan han måste haft träningsvärk i kinderna av att le så mycket.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar