Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

hmm med andra ord är mina handmjölkade 60 ml kanske inte riktigt tillräckligt..
JAg har en en massa mjölk men de känns inte så effektivt att handmjölka.
Jag ammar på istället =)

kl

Det är väl kanske lite tidigt fortfarande men ganska många är ju belägna i Stockholmstrakten så vi kanske skulle försöka dra ihop en picknick. Eller om vi vill vara inomhus så bor jag centralt med bra parkeringsmöjligheter och bra kollektivtrafik.

Vilket trevligt initiativ.... Tyvärr bor jag lite långt bort...

Armani- jag tycker vi kan bestämma att vi träffas på BB... Hihihi...

:)

Jag hänger gärna på, men efter sommaren tror jag... När bebis är framme och livet förhoppningsvis har någon slags rutin igen ;)

*kl*

Att man ALLTID ALLTID ALLTID ska vara ute i sista sekunden. Gissa vem som glömde storhelgen och därför missat hämta ut babyskyddet på NTF...JO jag :devil: Öppnar igen på måndag...äsch, tror inte han har några större planer på att komma ut...men ändå, blir så förbannad på mig själv...

Jodå- nu bara för att... Men iofs så ska du väl ligga inne mer än 6 h efter så de kanske hinner slå upp portarna igen :)
Annars kanske du kan låna av någon bara för att ta dig hem :)

En liten lägesrapport från oss:
Tilde växer så det knakar och har strl 68 nu. Så det ska bli ruskigt intressant att väga henne på BVC idag. Hon hatar att ligga på mage, så där försöker vi med alla medel eftersom hon har lite torticollis tendenser. Det går i någon minut om hon får ligga vid kanten av soffan (då ser man ju bättre). Men allra bäst går det om hon får ha benen i sängen och armarna och huvudet på mammas eller pappas mage. Då kan man tänkas ligga så i hela 3 minuter. Däremot så kan hon sitta litegranna bara med hjälp av att jag håller i hennes händer.

De bästa ”leksakerna” är spiral symbolen på babygymmet, den klassiska skärmsläckaren på den bärbara dvdspelaren (rund symbol som studsar på kanterna och ändrar färg) men allra bäst är den svarta ljuskronan i sovrummet.

Hon ler åt alla håll och kanter, särskilt när man sjunger. Hon försöker dessutom att sjunga med. För en pratkvarn det är hon. Hon är inte tyst många av dygnets timmar. Hon pratar även när hon ammar och när hon sover. Så jag antar att det är en politiker på G.

Vad häftigt! Hur gammal är hon nu? Här går vi bara och väntar på att Vilgot ska börja le åt oss. Borde inträffa ganska snart, då han är drygt 5 veckor gammal. Har iallafall märkt att han är väldigt duktig med blicken nu. Han är jätteduktig på att fokusera och titta på saker och ting.

Fuskigt!:cry:
Vill så gärnakomma på en liten buke träff!
Men stockholm är lite långt bort. Verkar som att alla bor där eller typ skåne.
Jag bor liksom i mitten av dessa..
Får vara med er spirituellt:D

Jag bor också i mitten, men på fel sida sjön gissar jag? Östgöte...

Jag går och har lite värk hela tiden nu. Lite molande som blir värre om jag reser mig upp. Inte för att det kanske betyder nåt men åhhhh nu vill jag att det drar igång. Jag som hade så himla mycket planerat och kul att göra - fram tills igår. Sen har jag INGET planerat förrens söndag kväll då allt med hästarna drar igång igen och det blir fullt upp.

*snälla bebis kom ut nu*

:)

Det känns som om det e bättre att folket som har haft BF senare än mig säger till när ni känner att det kan funka.

zazzarazz
Eller så får du hänga på innan förlossningen. Lär ju finnas en massa tips att få isf... Eller det kanske e just det vi har buke till :idea:.

AKB

Vad kul med all utveckling :)

Vi ska oxå väga idag på BVC. Ska bli spännande.

Näe började ni med babygym?

Hon är 10 v, o allt går så #¤&% fort. Men första svarsleendet (5e veckan) värmde nog mest så jag förstår att ni längtar.

Insåg att jag kan komplettera med lite bilder

s_1975.jpg

Det andra babygymmet duger ganska bra det också

s_601.jpg

Vi har alltså lite olika åsikter vad om vad vi ska titta på

s_1935.jpg

Hon har från början haft ett babygym placerat över skötbordet istället för en mobil. Direkt fastnade hon för den gula spiralfiguren o successivt blev de andra delarna blivit intressanta.

s_865.jpg

*kl*

Nu är vi äntligen hemma.
Var ju hos BM i måndags på vanlig undersökning. Då hade mitt blodtryck ökat lite (140/90) så hon gjorde äggvitekoll och det var +2 vilket tydligen är förhöjt. Men iom att slemproppen delvis gick precis då så visste vi inte om den kunde ge utslag. Därför ringde hon förlossningen och kollade och de tyckte vi lika gärna kunde åka dit så de fick kolla upp det.

Kom dit vid 14 och där var det kaos. Hur mycket folk som helst. Fick vänta i evigheter. Det tog blodprov som visade en liten påverkan på levern. Och så kollde de livmodertapper men den var helt opåverkad så de kunde inte ta hål på hinnorna. Blev skitsur när de ville ha kvar mej iaf. Ville ju vara hemma! Och dt var ju inte ens något på G...
Men de ville sätta igång mej och efyersom att tappen var opåverkd så skulle det ta tid och då ville de börja så inte havandeskapsförgiftningen skulle bli värre. Skulle få en sådandär tablett som AKB fick. Som skulle mjuka upp tappen. En på kvällen och en nästamorgon och sen skulle de kolla om de kunde sätta igång det på eftermiddagen efter genom att ta hinnorna eller sätta dropp.

Så det var bara att gilla läget och få en tablett uppstoppad och förbereda sej på en låååång väntan. Fick tabletten kl 18. Klockan 21 började jag få lite molnande värk och tänkte att nu kommer de där pinvärkarna som AKB pratade om. Och det gjorde dem. Och ont som bara den gjorde det. Men när hon kollade mej var tappen nästan borta och jag var öppen 1 cm. Kunde ha sprkat till henne när hon sa det. Som om det skulle vara något positivt. 1 cm. Tänkte att ska jag ha så här ont hela natten så dör jag... Tjatade om att jag ville ha något mot värken. Skulle få en spruta morfin. Skulle inte ta bort smärtanmen jag skulle slappna av lättare. Här tänkte jag nog sparka till henne igen.... kändes lite som att hon tänkte att "jaja, så ont kan du inte ha"

Fick min morfinspruta och väntade och väntade på att det skulle hjälpa men det gjorde det inte. Till slut fick sambon gå och säga till att jag ville ha något annat. Då kom de och sa att jag skulle få flytta till en förlossningssal så kunde jag få ta lustgas. Väl därinne så undersökte hon mej och sa "men hoppsan, du är visst helt öppen nu så du kan krysta när du vill" och så blev det panik för hon han knappt få dit kanylen i handen på mej föern bebben var ute. Tre eller fyra värkar sen var hon ute. De blev nog lite förvånade. Där hade de sagt att jag kanske skulle bli igångsatt dagen efter och kanske tyckte de jag var gnällig över mina pinvärkar och bara ett par timmar senare är hon ute. :devil: Ha, tji fick dom. Inga sprickningar inte nå ont ingenting. Så skönt. Annat än sist. Allt har gått bra med amning och så (än så länge) Men jag fick vara kvar på förlossningen för mitt blodtryck har inte gått ner. Idag tjatade jag mej till att få åka hem under förutsättning att jag kom tillbaka imorgon. Kan säga att sambon är stolt som en tupp och storebror likaså. Har förresten inte fått något föl än.

Häftigt att det gick så fort! Kanyl i handen, varför skullle de sätta sån? Det fick inte jag? Var du nöjd med personalen?

Stort grattis igen Ia*!! Både till bebis, en bra förlossning, att det funkar nu och att det inte kommit nån fölunge! :D

Här har det varit molvärk till och från hela dagen, men nu när jag gick ut i trädgården och krattade lite så försvann det...

vet inte faktiskt. Tror honsprutade in något som fick moderkakan att släppa, kanske.

Cyllene. jag är jättenöjd med personalen. Och jätteglad att det gick så fort och att jag inte behövde ta något annat än lustgas. Och att jag kände att jag hade kontroll genom hela krystningen. Det var liksom klart lagom när jag förstod att det hade börjat. Och jag är pigg och har varit hela tiden. Inte ont någonstans. Har nyss varit ute och gått en promenad. Till skillnad mot förra gången då jag inte ens orkade byta blöja fören dag tre...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar