Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Har med förvärkar med 10 minuters mellanrum. Men det är nog bara bebis och kroppen som jävlas. Lite pinsamt bara i stallet att mitt i en mening stanna upp och pusta tills det släppt. :D

Å vad jag längtar tills de gör ondare och forsande vatten!!

Tänkte så med ett tag.
Men efter en lång varm dusch så avtog det:devil:

Jag kopmmer nog bli ett praktexemplar på överburenhet. Typ 10 veckor eller nåt:D

Falsklarm som vanligt :mad:

Nu sitter jag här och gråter som en treåring - bästa vännen med BF igår födde en liten perfekt pojke idag 12.24. Jag är så himla glad för deras skull, men samtidigt så svider det av avundsjuka. Jag är en sån hemsk människa :cry:

Precis samma här!
Blir självklart glad över de i min närhet som fått barn.
Men jäklar vad det känns ledsamt! Ska få träffa den senaste i ordningen på
söndag. Fast jag hoppas att jag är på bb då:D

Jag hoppas verkligen att det händer nåt snart, vännen hoppades att vi skulle ses på BB i alla fall. Jag hoppas hon har rätt, men jag är så himla tveksam. Just precis nu känns det som att jag kommer vara gravid för alltid och tvingas se och höra om alla andra som blir lyckliga föräldrar. Ja, jag är bitter just nu.. :cry:
Jag fattar ju att det förr eller senare händer, men väntan är vedervärdig.
Bara massa gnäll just nu, jag borde nog bädda ner mig under täcket och komma fram när jag är snäll igen.

3 ggr på en timme? Ärligt talat, hur många killar klarar det? På beställning, dessutom. 3 gånger på tio minuter låter nästan omöjligt, är det ens fysiskt möjligt för män?

Eller handlar det bara om att trigga sammandragningar med orgasmer för egen del? För det kan man ju fixa själv i så fall, om man nu vill.

Precis det är just det som är grejen, färdknäppa är lika värdelöst som att springa trappor, putsa fönster och allt vad folk roar sig med ;) fast det kanske är värt ett försök, placebo fungerar ju på annat.

Om det är till någon tröst så har jag hela tiden och är fortfarande sotis på dig för att du ligger några ynka dagar före mig och säkerligen kommer kalva veckor innan mig.
Och att du har fin mage:laugh:

Har beräknat BF på tisdag, den 20. Hade jag inte haft foglossningar deluxe samt bidragande problem pga att jag är överrörlig, det känns i stort sett som att mina höfter hoppar ur led för varje steg jag tar, så hade jag inte varit ett dugg orolig för att vara ensam hemma med bebis, men när jag träffade min BM senast så sa hon att det skulle ta några veckor innan jag var fit for fight och kunde röra mig normalt, samt att det var jätteviktigt att jag tog det så lugnt som möjligt efter födseln så fick jag verkligen panik. Har ju dels en jättebrant trappa att ta mig uppför bara för att komma in i vår tillfälliga lgh samt två hundar som behöver sin aktivering om dagarna.

Men men, nu ser det ut att ordna sig iaf, ska upp till Bonti idag och hämta vårt bebisskydd och spjälsäng, sen är faktiskt allting fixat till vår lilla tjockis nedkomst. :love:

Det var faktiskt en nära vän till familjen som tipsade om det. När jag hade grinat i en halvtimme i telefonen med pappa, så gick min lätt överoroliga pappa och åt lunch med denne och han sa direkt att han tyckte att vi skulle ha en sån nurse. De hade haft problem med deras första barn när de kom hem från bb, i stort sett ingenting hade fungerat. Amning, sömn - you name it. Så inför andra barnet så hade hans fru blivit tipsat om just detta och de hade nappat på det och varit så nöjda. Det är i stort sett som att ha en bvc-syster hemma hos sig hela tiden. Man tar fortfarande hand om barnet, men behöver man hjälp så finns de där. Ungefär så som jag vill att min sambo ska vara. ;) Haha.

Nä, men det känns bättre ju mer vi funderar på det. Skulle vi känna att vi inte vill ha någon främmande i vårt hus så är det ju bara att bryta och försöka själv.

Haha, på tal om färdknäppar så är det inte helt enkelt här hemma heller. Tror vi hade det senaste gången i v.17 eller något innan vi försökte nu, men fy, jag låg nästan och grinade för att det gjorde så ont i bäckenet, haha, tycker så synd om min sambo. "Ska vi verkligen, du håller ju på att avlida?" "Nu är du tyst och kör på".

Är totalt död idag, var ju på ultraljud igår och gick runt med min mamma på stan först och åt lunch. Är totalt orörlig idag, såklart. Funderar på att ringa till VC och be om ett par kryckor, även fast det känns onödigt med tanke på att det snart är dags.

Haha, på tal om färdknäppar så är det inte helt enkelt här hemma heller. Tror vi hade det senaste gången i v.17 eller något innan vi försökte nu, men fy, jag låg nästan och grinade för att det gjorde så ont i bäckenet, haha, tycker så synd om min sambo. "Ska vi verkligen, du håller ju på att avlida?" "Nu är du tyst och kör på".

:D Det är lite humor mitt i allt elände, helt klart.

Se till att vara helt still idag om du kan, synd att du inte är närmre då kunde du lånat mina kryckor. Jag går så korta sträckor att jag aldrig orkar använda dem!

Jag förstår dig. Det är ju guld att få hjälp tills du är i fas igen.

Jag känner mig inte så orolig jag heller. Det kommer lösa sig. Jag längtar tills jag kan gå en prommis i solen i normalt tempo :p

Idag ska vi hämta vagn och babyskydd, sen är vi redo :banana::banana:

Så resonerade jag lite också. Jag vet att min svärmor antagligen skulle släppa allting och ställa upp här hemma, men jag vill inte det. Jag tycker verkligen jättemycket om henne, men jag tror att hon skulle ta över för mycket hemma och att jag i stort sett bara skulle få hålla i barnet när det behövde få mat osv. Inte riktigt så jag vill ha det. Vi har ganska olika syn på barnuppfostran också, så jag ser vilka konflikter som skulle kunna dyka upp och jag vill inte förstöra min relation med svärmor SÅ tidigt. :p

Bra tips! Ska pröva det när vi fått in vår riktiga säng här. Just nu sover vi i bäddsoffa som är som en "bur" så jag måste dra mig ned till fotändan för att komma ur den. Har ju en härlig mix av foglossningar och problem med min överrörlighet, så ibland känns det verkligen hopplöst. Fungerar det på överrörligheten så är det foglossningarna som gör ont och vice versa.

Aja, ska sluta gnälla nu. Det är ju trots allt sol och om allt går som det ska kommer vår bebbe att titta ut snart. :love:

Men usch, på tal om det. I måndags så ringer min pojkväns ex sen några år (de har alltid haft en bra kompisrelation efter det) och är jätteledsen. Då har hennes syster, som var gravid i 8 månaden varit hos deras BM på en vanlig rutincheck och när de skulle lyssna på hjärtslagen så kunde de inte hitta något. Hon skickas till sjukhuset och där konstateras det att deras Bebis inte lever längre. Hon fick komma tillbaka dagen efter och föda ut barnet och då konstateras det att den dött av plötslig spädbarnsdöd i magen. :cry: Så hemskt. :(

Ska nog ta och sno åt mig ett par kryckor idag. Vi måste som sagt åka och fixa det sista idag, samt husgeråd till lägenheten. Vi har bara en stekpanna här nu, då alla våra grejer står nedpackade i flyttkartonger som vi inte kan komma åt, suck, och jag börjar bli lite trött på att bara steka krögarpytt och annat. Ser till och med fram emot att kunna vispa ihop en smet igen och då är det verkligen illa! :D

Har precis rastat hundarna och ska nu inta fosterställning, som är den enda ställning min kropp verkar fungera att slappna av på, i soffan framför en dålig chickflick tills sambon kommer hem från hans möte. Imorn däremot. Den som tvingar upp mig ur sängen i onödan då ska jag personligen flå.

Nej fy vad hemskt. Så sent när man tror allt ska vara lugnt... Stackars människor!!!

Tack, eller vad man nu ska säga! :laugh: Jag tvivlar dock på din teori om att jag skulle kalva tidigare, det känns helt främmande just nu. Föda barn, vad är det? :crazy:

*kl*
Första dagen på övertid då, lär ju bli många, låååånga dagar nu. Har bestämt mig för att skita i när bebis kommer, fram till dess att det sätter igång ska jag försöka ignorera alla tankar på "när, om, hur, nu kanske?". Lättare sagt än gjort säkert, men jag ska ge det ett försök. Blir i alla fall bara ledsen när jag inser att inget händer. Vad jag ska fördriva tiden med har jag ingen aning om dock, förhoppningsvis blir det dåligt väder så jag med gott samvete kan spela tv-spel i alla fall.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 233
· Visningar
64 244
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar