Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Tack alla :laugh: vi är riktigt nöjda med vagnen utan att ha kört runt med den med en bebis i den än. Låter bra också att andra är nöjda med skötväskan, då blir säkert jag det också :)

Svarar er alla här. Söta ni är som muntrar upp, kommer med tips och förstår hur det kan vara med alla dessa nedrans hormoner!

SMS:et skickades i morse och det fick jag respons på efter en halvtimme ungefär. Det är ju inte lätt för honom att förstå mig om jag inte uttrycker det heller. I vilket fall så tog han illa vid sig och kände sig hemsk, stackaren..

Någon påtalade om det där om att han jobbar så mycket och kanske känner sig tvingad till det eftersom jag inte gör det. Så är inte fallet kan jag lova :) min sambo har precis bytt jobb och han älskar sitt nya jobb och sina kollegor, vilket är så himla roligt. Detta betyder dock att han nästan mer än gärna bor på jobbet och vill umgås med sina kollegor 24/7, medan jag
anser att vi faktiskt har ett liv utanför hans jobb och dessvärre verkar det ibland nästan som att han hellre just nu är där eller med dom än med mig, vilket gör mig ledsen. Det är ju säkert nyhetens behag.
Dessutom bor vi grannar med hans chef nu när vi bor hos mina föräldrar så det är ju lätt att springa in där för honom och dricka en kopp kaffe och snacka skit. Jag är ju tvärtom att jag tycker det är viktigt att man kan skilja på jobb och privatliv.

Jag var bort på hans jobb med lunch tidigare eftersom han hade glömt den hemma. Det kändes bra. Han höll om mig länge och väl och sa till mig att ikväll är det bara vi två som ska umgås, titta en film och prata lite.
Hoppas verklige. Att det gick in och att det håller i sig för sånt här tär på mig och gör mig så ledsen, speciellt nu med alla hormoner...!

Då verkar han ju ändå ha förstått åtminstone delvis vad du behöver, ni får ha en riktigt mysig kväll tillsammans :)

Va skönt att det hjälpte så bra :) Antagligen är ni vana vid att göra olika saker om kvällarna i vanliga fall också men jag håller med. Man känner sig mer ensam än vanligt. Kanske för att man inte orkar göra så mkt som man brukar....

Samtidigt är det superskönt att ha en sambo som inte bor framför tv och datan, eller hur?

*kl*

Nu vill jag få livstecken från Juzzzen!
Hoppas så innerligt att hon är inne i en enorm bebisbubbla och inte har tid med oss. Så det inte hänt något otäckt som jag inte ens vill tänka på.

Hmm, nu kommer jag låta som värsta stalkern men jag var faktiskt jätteorolig och hon var inte så svår att hitta på nätet... Det är nog lugnt med henne, fick bebbe i tisdags morse. Så nu kan vi lugnt invänta henne när hon är hemma och orkar förtälja oss historien ;)

Åh, vad skönt! Har tänkt på henne varje dag och undrat var hon tagit vägen, oroat mig som tusan. :crazy: Bebisbubbla är nog lätt att hamna i dock, skulle inte förvåna mig om jag gör det. :D (men jag lovar att skicka en liten update från BB iaf så ni vet hur det gått ;))

*kl*
Snart är första dagen på övertid förbi, och jag måste ärligt säga att det är ganska skönt att inte vara så sjukt fokuserad på det som komma skall. Nu har jag liksom förlikat mig med tanken på att gå över tiden, och tänker se till att göra saker JAG vill, när JAG vill de återstående dagarna. Blir nog lite svårt sen. :angel:
Har ni tips på vad man kan sysselsätta sig med? Funderar på att ta mig till badhuset och simma några längder, inte kan väl det skada så länge vattnet inte gått?

Det är svårt med dessa hormoner, börjar nästan gråta då jag läser det du skrev om din sambo när du kom på hans jobb :cry: Det kommer nog att lösa sig!

*kl*
Ia, skönt att du hittat igen Juzzzen och att det verkar gå bra med bebben!

*kl* Nu premiär skriver jag från mobilen. Va tvungen att pröva så det verkligen fungerar och jag är på BB. :D

Va, är du på bb människa?? Fortsätt rapportera, helst var 10:e minut. :D Lycka till nu!

Jag tror inte buke funkar på min mobil, så jag får nog rapportera i efterhand...

Nä nu, jisses vad spännande!!!!! Du var ju hemma för en timme sen?! Och inget säger du din busa!!!

Heja bebben heja!!!

Hur bär man sig åt för att det ska funka från mobilen?! Kommer ju bara ha den som enda uppdateringsmöjlighet när det väl är dax för mig :D om si sådär 30 dagar....

Min mormor trodde inte jag hade så långt kvar nu eftersom magen har börjat sjunka lite (ungefär som om det vore ngt tecken - pft) men jag har bestämt att går jag över BF så ska jag också göra såna saker som blir svårare sen. Typ duscha precis exakt när jag själv vill. Sitta och blogga, läsa andras bloggar och bara ta det lugnt.

Tillägg - smörja tränsen igen, plocka i sadelkammaren, plocka och snygga till sånt som ändå ska göras - jag kan komma på hur mycket som helst jag kan göra sista veckorna nu :idea:

Senast ändrad:

Nej gud vad pinsamt det blev!!
Jag är hemma i soffan och inget är på G. :o:o
Skulle bara provskriva med mobilen. Och snubblade på orden.
Förlåt.. Nu ska jag trippelkolla allt jag skriver.

Ja, asså jag vet inte när jag skämdes så här mycket sist!

Det skulle ju stå "när jag är på bb" inte "och jag är på bb"

Men det funkade bra att skriva med mobilen. Förutom mitt missöde. Får väl skylla på gröt i hjärnan och extremt vattenfyllda fingrar som gör att de tar tusen år för mig att skriva med de små knapparna.

BB känns väldigt långt bort idag.
Knappt några sammandragningar och inga förvärkar.
Magen känns väldigt mjuk konstigt nog. Har kunnat röra mig relativt obehindrat idag. Bebis sprattlar så det är inget fel på den. Men att graviditetskänslan bara kan försvinna sådär:confused:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 232
· Visningar
64 219
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar