Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Det kanske är vätska som stör fast så lite så vi inte ser. Det försvinner ju så fort man rör sej lite... Det är inget som stör mej, bara en fundering. Det är ju snart över iaf.

Nej fy tusan! Snö kan vi ju klara oss ifrån nu känns det som. Det om något har vi ju haft nog av. Hoppas det töar snabbt och att Skåne klarar sig ifrån det!!

Mina armar och axlar domnar av så fort jag sitter i bilen... Det är inte så kul...

På nätterna tror jag att det beror på att man ligger längre än vanligt i samma ställning.
Syrran fick dock operera sina ?karpalleder? pga graviditet... Så håll tummarna att ni slipper det så nära födseln...

Idag kommer bästa vännen hem från BB! :love: Så även om jag inte får snosa på min egen lillskit kanske jag i alla fall får gosa med deras lillpojk en stund ikväll. Hur nu det ska gå med alla hormoner, kanske blir Räkan avis och bestämmer sig för att komma ut hen med. :D

Hehe det kanske är en bra idé! Kanske deras barn kan telepatiskt tala om för erat barn att det ska komma ut nu :idea:

Jag har kommit på en sak. Enligt datum på UL-bilderna så är jag beräknad till den 22 maj, men min BM säger den 27, så egentligen är det väl det jag borde rätta mig efter, men jag säger fortfarande den 22.
I vilket fall, om jag går över tiden där någon vecka så är jag ju egentligen en sommar-mamma. Har inget emot sommar-mammorna, verkligen inte! Men det hade sugit!!

Dessutom räknar jag med att bebis kommer runt den 20 maj, hade passat min planering perfekt :D

knapplån, förlåt! Skulle stått överst men orkar inte gå upp i telefonen och skriva det såvdet får stå underst.

Äh! Även om du skulle bära över till augusti så är du fortfarande en vår mamma!

zody Tror inte det är helt omöjligt om du håller en bebis så nära bf att det faktiskt skulle sätta igång saker och ting. Ditt omedvetna kanske sätter igång mjölkproduktionen när den lille börjar skrika efter mat, då sätts ju oxytocinet igång. Och det hjälper nog. :D
OBS, ren spekulation....

Jag har mina datum väldigt samlade:
Sista mens 5 maj
RUL 6 maj (datumet jag rättar mig efter)
3D-ul 3 maj

Sedan så tror jag att det stod 7 maj på ultraljudet i v. 32 fast jag är inte säker vad det var för datum men det stod 2010-05-07.

Är man inställd på att bli vår-mamma så är man ;) du får kalla dig försommar-mamma om du går över tiden. Vi gifte oss 6 juni och kallar det för försommarbröllop, varken vår eller sommar liksom :)

Jag har börjat fått något konstigt i fingrarna. De domnar bort ibland på natten. Men jag är inte speciellt svullen om dem... Någon mer som har så?

Så fick jag med i slutet på graviditeten. Väldigt irriterande. Fingrarna på ena handen domnade bort mest på natten, men även ibland på dagen.

*kl*
Det började med karpaltunnelsyndrom i båda händerna.
Lät det gå för långt så nu har jag något som heter Morbus de quervain.
Inflammation i senskidorna i båda handlederna.
Kan bära vattenhinkar och matkassar men gripa något är omöjligt. Höll på att tappa en hel form med potatisgratäng här om dan.
Det hjälper lite med skenor som stöd. Men när man går på muggen tusen gånger om dagen och inte vill ha på dem när man torkar och tvättar händerna så är det inte alltid de kommer på alls.
Det värsta är att jag är så dum och lär mig leva med smärta för fort så jag inte gör nåt åt saken.

Har btw slängt i mig en hel ananas:D
Även om det inte sätter igång nåt så va det ett nyttigare alternativ än skålen med glass jag funderade på istället.

Kl

Hej alla!
Har inte mkt ork att läsa igenom allt, och försöker få ordning på amningen här;)

Vattnet gick Fredagen den 9:e, men inget hände..igångsatt Måndag och i tisdags den 13:e om lilla Nelly:love:

Vikt 2970
längd: 46 cm

En liten dam:D

Fick dock en del komplikationer o det e därför jag inte skrivit..Men hon är ute iaf och hon mår bra, jag är på G tilbax sakta!!
Återkommer!:D

Tack:D

ja, hon är så söt så jag gråter när jag tittar på henne..dock har vi lite amningsproblem..först för jag placera henne fel, o hon inte vill öppna munnen..o nu tar hon tag men släpper direkt, och mjölk har jag, men kanske inte rejält för lilla damen..så jag ska ringa amningshjälpen nu..men vi hållr gott mod, och tackar vet jag bröstpumpen jag lånade på BB:D

Sen är hon en enorm sömntuta, så jag måste strax väcka henne för o få i henne lite mat..tror jag..åh vad man är nybörjare:p

återkomer

Vad märkligt glad jag blir av att läsa det ni berättar ni som har fått :laugh: Låter så mysigt även om jag kan förstå att det är jobbigt om inte amningen fungerar som man vill m.m.
Min mamma fick också väcka min bror för att han skulle komma ihåg att äta lite mat också :)

Grattis igen...

Grattis!!! Vilket fint namn med!

Har du amningsnapp? Moa gapade inte heller och höll inte kvar taget eftersom bröstet inte kom tillräckligt långt in i munnen (för att hon inte gapade;)) Med amningsnapp funkade det kanon!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 231
· Visningar
64 162
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar