Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

*kl*

:banana: Heja heja heja till alla bebisar som inte vill komma ut :banana:

Saknar fortfarande Juzzen, blir seriöst orolig...drömde t om natten till i går att det var nån här i tråden som ringde henne för att kolla så att allt stod rätt till....

BLÄ BLÄ BLÄ, har sovit som en hink skit i natt, tog nog på mig lite väl mycket att göra igår. Mamma och pappa åkte bort så jag var på promenad med deras hund, tog en kort sväng eftersom jag vet mina begränsningar just nu. Brukar vanligtvis ta ca 20 minuter att gå men det tog 40 :eek:...

Sen skulle dessa hästar ha mat och vatten, annars dör dom, tänker inte på stackars matte.

Väl hemkommen fortsatte jag att putsa färdigt fönstren, tog dom jag kom åt på utsidan, vi har ju liiite snö kvar här uppe än :grin: grundade och målade 2 dörrar i hallen, som för övrigt äntligen är färdig med tapeter, boasering, hatthylla etc :bump:, tvättade 2 tvättar...behöver jag säga att jag var mer död än levande när sambon kom hem. Fick dock sova där efter också, vaknade varje gång jag skulle röra benen....+ 3 st toa besök...när man läser så här så ser det inte ut att vara mkt att klaga över, sånt där gjorde man ju på max en halvdag förr....men inte just nu...

Ni andra då?! Allt jämn jävligt som vanligt eller :D

Även jag har sovit som en hink skit inatt.. Blev så ledsen på min sambo igår.
Han är verkligen världens bästa, men han förstår inte mina behov just nu. Han jobbar skitmycket (vilket är tur eftersom jag inte jobbar allt för mycket nu). Tidigt varje morgon är han uppe och promenerar med hunden, sin chef och hennes hund i en timme. Sedan jobbar han till 19 varje dag och är typ alltid uppbokad på kvällen.
Jag däremot går hemma mycket nu och saknar ihjäl mig efter honom. Jag får ingen uppskattning någonstans ifrån just nu och den enda kärlek, omtanke och närhet får jag av hundarna :( när sambon väl kommer hem på kvällen är han trött (förståeligt!) och orkar inte umgås med mig. Han frågar aldrig hur jag mår och den enda närkontakt jag får är när jag får en puss hejdå på morgonen och en puss godnatt på kvällen...

Det gör mig så sjukt ledsen, vill ju bara bli omhållen och att någon ska tala om hur fin jag är. Jag kanske inte är så fin nu så det är kanske därför jag behöver höra att jag är det lite extra.
Skickade ett SMS till honom innan (ja så modig är jag, mitt bekymmer är väl att jag bryter ihop direkt när jag tar upp sånt, därför är det lättare med SMS) och skrev att han lika gärna kunde sova hos sina föräldrar under dessa renoveringsveckorna så kan jag bo själv hos mina, för så lite umgänge har vi med varandra just nu.. Känner mig så hemsk, men behövde
verkligen få honom att förstå :(

nog om skit nu.. Älskar verkligen min sambo, han är helt fantastisk på alla vis egentligen. Är också så tacksam över att han tar vovven varje morgon på en lång runda så behöver inte jag ha dåligt samvete över att jag själv inte kan.
Idag ska jag tvätta bilen och unna mig lite sol på kroppen efter det.

Hoppas er dag blir härlig. Kram på er

Man är ju inte helt sig själv just nu och reagerar kanske inte alltid som man tycker man borde göra. Det är inte lätt.

Men är det inte bättre och bryta med honom och berätta vad exakt som gör dig ledsen? SMS är aldrig en lösning på relationsproblem.

Jag drömde oxå om henne för någon natt sedan :eek: Hoppas verkligen allt är bra där! Skulle vara skönt att få ett litet livstecken....

Armani- Jag förstår det där med sms. Min sambo är så konflikträdd och det ärr jättesvårt att få han att lyssna. Så jag brukar skriva det jag vill säga i ett sms och sedan prata med honom när han kommer hem. Jag har en förmåga att kläcka ur mej rätt elaka saker annars oxå. Men då hinner jag tänka på vad jag vill säga och ibland inser man när man skriver hur dumt det låter. Och han hinner fundera lite. Men man måste alltid tänka på hur man skriver för det blir lätt missförstånd och man måste alltid prata om det sedan!

Jag bakar bullar för fullt just nu. Eller ja, degen jäser just nu. Tänkte fylla på frysen lite. Hoppas på att solen tittar fram efter lunch så man kan få njuta lite på altan.

Armani - jag känner igen mig precis i det du skriver. Jag övervägde häromdagen att säga till sambon att han inte behöver vara med på förlossningen för jag kan lika gärna ha med mig nån annan som verkligen bryr sig.

Sambon åker på jobb halv sju på morgonen, kommer hem vid halv sex. Tar en macka och hjälper mig med det som måste göras (rent praktiska saker) och sen sätter han sig vid datorn som står på övervåningen till 21 sen hjälper han mig fodra i stallet. Efter det går jag och lägger mig och då går han ner och kollar på tv ett par timmar till. Med andra ord så ses vi bara de där 20 minutrarna när han gör det praktiska...

Så här har det väl nästan alltid sett ut för hans del, och mig har det inte gjort nåt för jag har jobbat lika mycket, haft stallet, träningar, företag osv och kanske varit ännu mindre social, men nu som du säger när man går ensam hemma hela dagarna är man ju inte riktigt sig självt!

Jag börjar ju verkligen förstå nu att jag bara gör det värre för mig själv om jag är så fokuserad på förlossningen och allt runt den. Att det kommer att inträffa, det vet jag - när spelar ingen större roll just nu. Ska försöka lägga fokus på annat istället, men det är sjukt svårt. Träning, träning och åter träning! ;)

Armani_: Det låter verkligen som att ni skulle behöva prata med varandra, så du kan förklara hur du känner. Min sambo kan vara likadan, framför allt under hans eftermiddagsveckor. Då sover han gärna till sent (börjar jobba 13 och sover nästan alltid till 11) och när han kommer hem efter 21 så sätter han sig vid datorn och sitter där hela natten... Jag förstår att han är trött och vill koppla av med något han tycker om, men har ändå berättat att jag känt mig åsidosatt och lite bortglömd.
Han hade inte alls tänkt så, utan det var som det gick upp ett ljus för honom när jag sa att jag ville umgås lite när han kommer hem. Ta en kopp te i soffan, prata lite om dagen och kramas. Jag går i alla fall och lägger mig strax efter 22, så den lilla tiden tyckte jag han kunde spendera med mig. Och det tyckte ju han också - när jag berättat hur jag kände. :D

Man vill ju gärna tro att andra människor förstår precis hur vi mår och tänker utan att vi behöver säga det rätt ut och vara övertydliga liksom, men det funkar ju inte så. ;) Jag är en känslomänniska och har innan tyckt att människor runt mig borde väl ändå se och förstå hur jag mår och vad jag vill. Men det gör dom inte, och jag ser ju inte alla gånger hur dom mår och vad dom vill heller. Kommunikation är så himla viktigt! :laugh:

Nu sitter jag här och gråter som en treåring - bästa vännen med BF igår födde en liten perfekt pojke idag 12.24. Jag är så himla glad för deras skull, men samtidigt så svider det av avundsjuka. Jag är en sån hemsk människa :cry:
Men lilla vän, du är ju hormonstinn! ;) Du är ju hur nära som helst din egen lilla gosegris. :idea: :love:

Haha, tror du?! ;) Jag vet att du har rätt, men det känns inte riktigt så just idag. Känns mer som en evighet bort, men det är det ju trots allt inte. :love:

Åh, vad jobbigt att behöva känna så, men det är ju mycket hormoner i kroppen och jag behöver också lite mer uppskattning än vanligt. Det jag nästan tycker är jobbigast är att man kan inse att det är hormoner som spökar, men man kan ändå inte styra det... Kan du inte visa din sambo ditt inlägg du just skrev här så att han kanske kan förstå hur du känner? Även om dina känslor inte är "befogade" eller vad jag ska säga, så finns de ändå där.

Ta hand om dig idag och njut av solen om den är hos dig!
Kram

Blä, fy va trist...:( och jag vet, det är svårt att ta upp det öga mot öga men kan ju kanske vara på sin plats. Sa han inget om SMSet igår när han kom hem eller sov han hos sina föräldrar?! Du ska ju inte behöva gå runt och vara ledsen och känna din bortglömd vilket är väldigt lätt just nu. Men hur är det på helgerna då?! Jobbar han lika mycket då också eller har ni mer tid tillsammans då? Låter ju inte speciellt bra om han tror att han måste jobba dygnet runt nu, hur blir det då sen när liten kommer?!

Nää, även om det är jobbigt och du börjar gråta, så måste ni faktiskt lösa detta. Själv bröt jag ihop för några månader sedan pga inga pengar, inget jobb, och kände mig helt värdelös. Efter det så blev det som att det gick upp ett ljus för sambon. Det var den gången han sa att allt skulle lösa sig och att han bara skulle jobba lite mera ifall det behövdes. Men det har snarare blivit tvärtom, han jobbar inte alls lika mkt på kvällarna och våran relation blev så ofantligt mkt mkt bättre. Trodde att den var bra som den var men tydligen inte.

barnvagn_83759498.jpg

Barnvagnen :love: hade inte beställt ngn skötväska utan jag var sugen på Skip Hop som så många andra har men så hängde den bara där och det blev en mtachande skötväska också! :angel: Den verkar iaf vara väldigt rymlig och bra :idea:

Jag hade en jätte bra dag med min mamma igår, jag var inte hemma förrän kl. 20.30, hade en trött man hemma som låg på soffan. Ont hade han också för han har fått bröstkorgsinflammation igen.
Fick med mig ännu mera bebiskläder hem igår också. Ligger i tvättmaskinen och ska bara hängas upp :)

Idag har vi tagit fram utemöblerna! Nu har jag någonstans jag kan sitta om jag också vill sitta ute i solen som er andra.

Ååååh! :love: Vi har den snuttetrasan, Diinglisar är så söta. Superfin vagn också, den färgen är grym! Vi funderade länge på den innan vi bestämde oss för silver check.

Vilken fin vagn! Syrran har en Emmaljungaskötväska och den rymmer verkligen hur mkt som helst så du lär nog inte bli besviken!

Svarar dig, men vänder mig till alla som har sambos som inte förstår. Prata med varandra innan bebisen kommer!! Är det illa nu kommer det definitivt inte att bli bättre sen. Förhoppningsvis kommer han att ta sitt ansvar, men prata om det redan nu!

Som jag sagt förut har min sambo varit alldeles fantastisk! Jag har behövt hjälp med precis allt och han har inte grymtat en enda gång. :love: Han har lagat precis all mat, hämtat minst 100 glas vatten, städat, bytt otaliga blöjor, gett mig fjärrkontrollen när jag glömt lägga den i soffan, hämtat kräklappar av samma anledning osv osv! Jag vet ärligt talat inte hur det ska gå när han börjar jobba på tisadag...

Man behöver verkligen all uppbackning man kan få!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 235
· Visningar
64 260
Senast: Fille
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar