Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Nej, såklart inte! Men om jag är inställd på att gå över tiden maximalt så känns det lättare. ;) Här i Västmanland får man gå till v. 42+5, och det innebär majbebis för vår del. Nu hoppas vi ju på att hen kommer av sig själv innan det, men man vet ju aldrig. :p

*kl*
Färdknäpp nr. 1 för dagen avklarad, det känns helt absurt. Har inte haft sexlust sedan v. 16 typ och nu har jag det bara för att det kan ju fungera. :rofl: Men men, det är ju i alla fall ett skönt tidsfördriv även om inte lusten riktigt finns :angel:

Hmmm, jag har hört att man måste göra det typ 50 ggr per dag om man ska komma upp i tillräcklig mängd av det där ämnet som sätter igång förlossningen. Så då vet vi vad du ska göra idag då ;)

En timme senare så har han hört sig för med sina vänner och bestämt att vi ska ha en maternity nurse hemma de första 6 veckorna som ska hjälpa oss med lillan, se till att allting fungerar, hjälpa till med lyft och allt här hemma tills jag kan röra mig normalt igen. Först kände både jag och sambon big no no till att ha någon hemma hos oss, men ju mer vi har tänkt på det så inser vi fördelarna med att ha en utbildad person hemma hos oss som hjälper oss med första barnet. Känns fortfarande helt absurt, men än så länge så har vi ingen bättre lösning så tills vidare siktar vi in oss på det.

Oj… Min första tanke var som din. Absolut aldrig att jag skulle vilja ha någon springandes här hemma. Man jag tror det kan vara en bra ide. Det tar tid att vänja sig och få allt att fungera. Mycket går lätt att avhjälpa om man har ett extra par händer men är ruskigt svårt om man är ensam.

Antar att den rollen tidigare uppfylldes av ens mor eller svärmor men jag skulle faktiskt mycket hellre ha en främling.

kommer inte upp utan hjälp längre .

Med ”att komma upp” menar du då från sängen? Det kan vara enklare att gå upp med en blockvändning. Jag hittade ingen bra illustration men ska försöka förklara. Låt säga att du ska gå upp på höger sida av sängen och ligger på rygg.

1. Dra upp benen
2. låt dem falla lite åt höger
3. Rulla över på högersidan
4. Låt benen komma ut över kanten
5. Sätt vänsterhanden vid huvudet
6. Skjut ifrån med vänsterhanden samtidigt som benen glider ner mot golvet
7. Ge mer kraft med högerhanden så fort du kommer åt.

Tillbaka till sängen med dig, ska man färdknäppa så ska man göra det flera gånger på kort tid. Har läst olika men en del säger 3 ggr på 10 minuter och en del 3 ggr på 1 timme för att du ska få rätt mängd av det du nu ska ha ;) Så du får nog ligga i lite.

Själv kan jag inte ha sex om jag inte känner för det. Min kropp vill inte alls fungera då, kan inte ens lura den.

Haha, kul att läsa, undrar om det funkar :)

Här kommer det nog inte färdknäppas öht, eftersom min sambo inte vill(!)

Han har inte velat sen typ v.12 eller så... Han tycker det känns jättemärkligt... Så jag har snällt fått respektera det, även om jag har velat både 1 å 2 gånger ;) Samtidigt som det är skönare att han inte vill alls än att han skulle varit tvärtom och "tjatat" sig till det och jag inte ville...

Stort Grattis till tjejjen!! :bump:

Skönt att allt gick bra trots en rätt jobbig förlossning och navelsträngen runt halsen.

Tillbaka till sängen med dig, ska man färdknäppa så ska man göra det flera gånger på kort tid. Har läst olika men en del säger 3 ggr på 10 minuter och en del 3 ggr på 1 timme för att du ska få rätt mängd av det du nu ska ha ;) Så du får nog ligga i lite.

3 ggr på en timme? Ärligt talat, hur många killar klarar det? På beställning, dessutom. 3 gånger på tio minuter låter nästan omöjligt, är det ens fysiskt möjligt för män?

Eller handlar det bara om att trigga sammandragningar med orgasmer för egen del? För det kan man ju fixa själv i så fall, om man nu vill.

Det är ju antagligen bara en gammal skröna om att sex skulle kunna sätta igång en förlossning. (som med allt annat i princip - fungerar det eller skulle förlossningen startat ändå?)
Men vadå, lite tidsfördriv är ju alltid trevligt. :angel:

Det där låter ju som en komplett skröna, vilka försökspersoner har de kunnat hitta vars partners kunnat producera 4 liter sperma på en timme?

ja visst är det det, eller innehåller igångsättninggscremen ett ämne som finns i liten del i sperma så de har räknat ut hur mycket som skulle behövas. Ingen aning:)

Jag var på innebandy dagen innan mina första värkar kom, på BF+8 så där har ni ett tips:laugh:

Haha, innebandy säger du. :D Alltså varenda människa som varit gravid kommer ju med olika tips som ska funka - tvätta fönster och städa, skrubba köksluckor, äta ananas, ha sex, promenera, bröstvårtsstimulering, ligga på soffan och slöa osv.
Av alla dom tipsen att döma så kan i alla fall jag dra en slutsats - bebis kommer när bebis är redo, inte när mamma och pappa vill. :D

Det braiga med att inget händer är att jag får en massa gjort i alla fall, bara för att få tiden att gå. Visst tar jag många pauser, men det blir ändå massa gjort. Såhär rent och organiserat som vi har hemma just nu var det väldigt länge sen vi hade :angel:

Haha, innebandy säger du. :D Alltså varenda människa som varit gravid kommer ju med olika tips som ska funka - tvätta fönster och städa, skrubba köksluckor, äta ananas, ha sex, promenera, bröstvårtsstimulering, ligga på soffan och slöa osv.
Av alla dom tipsen att döma så kan i alla fall jag dra en slutsats - bebis kommer när bebis är redo, inte när mamma och pappa vill. :D

Det braiga med att inget händer är att jag får en massa gjort i alla fall, bara för att få tiden att gå. Visst tar jag många pauser, men det blir ändå massa gjort. Såhär rent och organiserat som vi har hemma just nu var det väldigt länge sen vi hade :angel:

Jo detta är första steget i att förstå att bebis bestämmer nu ett tag framöver :D

Det där låter ju som en komplett skröna, vilka försökspersoner har de kunnat hitta vars partners kunnat producera 4 liter sperma på en timme?
Ajajaj!!! Ni får sluta skriva så roliga saker! Det gör inte lite ont att skratta när man har en sugplopp på tutten... ;)

När vi är klara med maten här ska vi gå ut en sväng i det fina vädret, så får pappa dammsuga lite. Vi har hembesök av BVC på fredag och då måste de värsta katthårstussarna bort. ;)

Men usch din stackare som du verkar må! Och all jäkla renovering till på köpet, vilket skit!

Kl
Själv upptäckte jag en hel del bristningar idag på bägge sidorna om magen. Är väl inte förvånad med tanke på hur stor min mage är. Men samtidigt hade jag ju hoppats på att klara mig utan bristningarna..

Men men, mitt lilla bekymmer känns ju som en droppe i havet i jämförelse med många andras!

Det är ju antagligen bara en gammal skröna om att sex skulle kunna sätta igång en förlossning. (som med allt annat i princip - fungerar det eller skulle förlossningen startat ändå?)
Men vadå, lite tidsfördriv är ju alltid trevligt. :angel:

Läkaren sa till mig att hem och sexa för att det retar igång plus att det ämne som finns i sperman är samma ämne som man har i igångsättningsdroppet, så ren skröna är det nog inte.

Sedan om mängden inte stämmer är väl en annan femma, men hinnsvepning är ju också "bara" en retning ;)

Prostaglandin heter ämnet som både finns i sperma och droppet

Hm, kanske ska be sambon ställa upp när han kommer hem från jobbet då. :D

Skämt åsido, men antingen så har färdknäppen eller städningen kanske funkat - har vad som skulle kunna vara värkar med 7-8 minuters mellanrum. :eek: Säkert förvärkar dock, men tidigare förvärkar har alltid lämnat en molande smärta efter sig. Det här gör bara lite ont under själva sammandragningen, emellan känner jag inget alls. Får se om det fortsätter och tilltar i styrka, för just nu är det ganska mesigt. :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 235
· Visningar
64 324
Senast: Fille
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar