Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Grattis till lilltjejen! :bump: Skönt att allt gick bra, njut för fulla muggar nu. :laugh:

*kl*
Jahapp, BF idag då. :( Ingen bebis än, och jag har på känn att det inte blir någon heller. Jag känner mig helt ärligt lurad, snopen och rejält besviken även om jag VET att det bara är just beräknat datum... Nu försöker jag förlika mig med tanken på att gå över tiden, och kanske få en majbebis istället. Dagen har ju i princip bara börjat, så mycket kan ju visserligen hända men jag är ändå tveksam.

Hur mår ni andra idag?

kl

Dagen avslutades igår med sura miner. Maken fick ett par spydiga kommentarer om att vi överdrev problematiken kring bebis. Vi lyckades näml avstyra ett oväntat besök för att vi inte orkade. Maken satt o jobbade då han hade fått följa med till amningscentrum på morgonen. O jag satt i en nerspydd pyjamas o försökte amma. Han ringde dem av andra orsaker o då var de bara ett par minuter bort.

Varför uppstår det ofta relationsproblem med nära anhöriga efter förlossning? Funderar på om den frågeställningen förtjänar en egen tråd. För detta börjar tära på oss nu.

Jag är oxå orolig för Juzzzen... Hon skulle ju absolut ha med datorn för sambon skulle ju inte klara sej utan det.... Hoppas hoppas allt gått bra och att det bara inte fått använda datorn...

Grattis :banana::banana:

Värst vad vårbebisarna har bråttom ut :D Skönt att allt gick bra.
Vila er nu!

Men vad bra gjort att avstyra besöket!!! Det är sånt jag är rädd att jag inte ska våga själv...

*kl*
Jahapp, BF idag då. :( Ingen bebis än, och jag har på känn att det inte blir någon heller. Jag känner mig helt ärligt lurad, snopen och rejält besviken även om jag VET att det bara är just beräknat datum... Nu försöker jag förlika mig med tanken på att gå över tiden, och kanske få en majbebis istället. Dagen har ju i princip bara börjat, så mycket kan ju visserligen hända men jag är ändå tveksam.

Hur mår ni andra idag?

Snart Zody snart! Den kommer snart nu! :bump::bump:

Här är det lite bättre idag *peppar peppar*, har haft ont i ryggen. Hoppas på lite vattengympa ikväll.
Solen ger energi :D

Imorgon ska vi hämta vagn och babyskydd.

Ja eg e det, det. Önskar bara att jag förstått det tidigare. Jag har ju försökt att läsa på om tekniken men överallt står det mage mot mage.

Ja det är ju bara mage mot mage man läser överallt och det är det de säger på föräldrar utb. m.m.. Jätte dåligt faktiskt för jag tittade på mina egna bröst i morse när jag bytte om och jag har då inte heller några bröstvårtor som sticker rakt ut. De åste ju säga att det kan förekomma variationer för att få det att fungera.

Dagen avslutades igår med sura miner. Maken fick ett par spydiga kommentarer om att vi överdrev problematiken kring bebis. Vi lyckades näml avstyra ett oväntat besök för att vi inte orkade. Maken satt o jobbade då han hade fått följa med till amningscentrum på morgonen. O jag satt i en nerspydd pyjamas o försökte amma. Han ringde dem av andra orsaker o då var de bara ett par minuter bort.

Varför uppstår det ofta relationsproblem med nära anhöriga efter förlossning? Funderar på om den frågeställningen förtjänar en egen tråd. För detta börjar tära på oss nu.

Det är jag lite orolig för med min mans släkt. De har inte alls samma syn som jag (vi) på när och hur man hälsar på folk. De skulle lätt kunna stå här utanför dörren och då kan man inte skicka hem dem eftersom de bor 8 mil bort (släktingarna bor alla i samma lilla grop i vägen).

Hur mår ni andra idag?

Jag mår mycket bättre idag, igår låg jag på soffan hela dagen, kunde inte röra mig p.g.a. foglossning! Stallpysslet blev för mkt i förrgår.
Jag har en del sammandragningar, känner att det rätt som det är trycker på revbenen och då är det en sammandragning. Tycker de är ganska många för att inte ha gjort ngt på hela morgonen.

Säger bara: Bra gjort!

Här i kring verkar som tur var dom flesta respektera folk som precis fått smått.

Det enda som oroar mig är att det kan komma folk och "hälsa på" (behöver 110% av gångerna hjälp med bilen) sambon helt oanmält...Det är faktiskt jobbigt, vissa bara tar för givet att han har tid :devil:

Haha, jag försöker tänka så - av alla 280 dagar jag redan gått är ju dessa som väntar bara en piss i havet. :D Men jag vill ha ont nu, och få snusa bebbe. :love:

Solen ger massa energi, det är så himla skönt! Blir lite lättare att vänta när man kan läsa på balkongen.
Oh, spännande att hämta hem vagnen! Vad blev det för något? :laugh:

Vi har fruktansvärt svårt att säga nej, detta var nog första gången. Men lägenheten såg ungf lika djävlig ut som jag så vi kunde absolut inte släppa in någon.

Hur har ni som redan fått bebis gjort och hur tänker ni andra göra med pappans 10 första dagar?!

Jag och sambon disskuterade detta här om dagen. Beroende på om vi får bebis på helgen eller mitt i veckan så kommer hans uttag se lite olika ut. Får vi på helgen så är han hemma hela första veckan och sen tar har ut 10 halvdagar och får vi ex mitt i veckan så tar han ut heldagar resterande vardagar av den veckan sen halvdagar tills dagarna är slut. Vi hoppas litegrann att lillen vill komma ut liiite senare än den 15 maj som är en lördag. 18-19 maj skulle vara perfekt för då kommer han mitt i veckan och då behöver sambon bara ta ut 2-3 heldagar och resten i halvdagar. Men det är ju lite svårt så här i förväg, kan ju vara så att även om lille föds på en lördag så kanske inte sambon behöver vara hemma mer är 3 hela vardagar, eller så kanske han är ett kolikbarn som aldrig sover och då kan det ju behövas att sambon är hemma hela första 2 veckorna...

Jo det rr kämpigt på slutet. jag har ju 2 veckor till BF idag, 2 veckor är ju en fis i rymden mot vad man gått men man vill nu nu nu!

Det blev en teutonia cosmo. Helt ärligt så är det så länge sen vi beställde (7 januari) så det är nästan så man inte kommer ihåg vad man beställt :p

Kan ni inte fylla på med semester om det skulle behövas? Vi kommer göra så att pappan är hemma de första tio dagarna så man hinner landa lite, och sen tar han semester så snart det går efteråt.

Pappan har valt att ta 10 hela dagar och en veckas semester efter det, så vi är hemma tillsammans i 3 veckor totalt i början. (hade alltså en vecka sparad som han väljer att ta ut i samband med födseln). Han jobbar dessutom 2-skift så han är hemma mycket ändå vilket känns väldigt skönt!

zask; Det som kommer bli jobbigt nu är nog att se alla er andra pluppa medans jag sitter här och bara blir tjockare och tjockare. :rofl:
Cosmon är fin, kikade på en sån i helgen när vi var in på BP. Till och med sambon gillade den, och han är anti allt utan 4 fasta hjul. ;)

Hur mår ni andra idag?

Bf om 3 dagar, ska jag räkna på vad som sas som datum i början så har jag med bf idag.
Är så sjukt less på detta nu. Börjar snart bli desperat!
Surplar i mig hallonbladste i mängder varje dag. Men det är nog placeboeffekten som får mig att tro att sammandragningarna kommer oftare.
Och så lurade jag till mig en färdknäpp igår. Stackarn blev nog lite förvånad när jag kom ålandes när han inte fått till det på månader:D

Idag kommer hovslagarn, då kan jag tjöta bort några timmar iaf. För vi brukar ha lite stallsammankomst då. Jättemysigt, alla samlas och har med sig fika.
Och på lördag ska vi ha städdag med korvgrillning. Skönt att ha lite småsaker att se fram emot som leder bort tankarna lite.

Han går på semester sista veckan i juni, det är mest därför vi ska försöka få ut så många halvdagar som möjligt, för så jobbar han bara mellan 8-12!

Har både mina egna föräldrar och svärföräldrarna väldigt nära så jag behöver nog inte känna mig direkt ensam där jag är hemma.

Senast ändrad:

Här hoppas jag sambon kan ta 10 dagar plus två veckors semester. Jag vågar inte lita på att min foglossning blir helt bra så fort bebis pluppar ut och som jag mår idag skulle jag aldrig kunna lyfta bebis upp och ner ur spjälsäng. Dessutom så har jag ju högsäsong och måste jobba så det är bra om sambon finns hemma innan jag får in snurret på hur det är att ha bebis.

Ett stort GRATTIS till alla bebisar!!!! :) Kul att det händer lite här!

Jag har dock tappat orken lite för jag mår så dåligt. Förkylningen har inte gett sig och jag hostar ihjäl mig på nätterna. Igår satt jag vid tv'n till 4 och sen halvsatt i soffan till sju. Sen var jag ute hela dagen och tittade på när andra jobbade. Som tur är har betäckningssäsongen dragit igång så jag har mkt att göra med den nu och det känns skönt att fokusera på något annat än hur ont jag har, det har jag ju snart gjort i 9 månader.

Idag är det bara en vecka kvar tills min kontroll med ev hinnsvepning nästa onsdag. Och inte ens en månad till utsatt datum för BF.

OCH VIKTIGAST AV ALLT - det fina vårvädret vi längtat efter är här och jag är ganska brun om näsan. Sitter ute mest hela tiden! Ser typ ut som en skidåkare, brun i ansiktet och resten av kroppen blåvit. Magen ser helt bisarr ut när man jämför med ansiktet! Men solen är stark så det blir eg inga långa stunder, men skönt är det för humöret!

zask; Det som kommer bli jobbigt nu är nog att se alla er andra pluppa medans jag sitter här och bara blir tjockare och tjockare. :rofl:
Cosmon är fin, kikade på en sån i helgen när vi var in på BP. Till och med sambon gillade den, och han är anti allt utan 4 fasta hjul. ;)

jo det är lite trist att vänta medans alla andra föder i turbofart här inne :eek: Jag får säkert oxå vänta.

Jo min kollega har en, hon var på jobbet förra veckan, känns som vi valde bra :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 235
· Visningar
64 342
Senast: Fille
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar