Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Hur mycket pumpade du då? Jag blir snart av med min Symphony om jag inte vill betala för den, men hoppas att vi ska kunna fortsätta med att nappa ett mål/dygn så att jag får en lite mer sammanhängande sömnperiod. Låter det rimligt att ha tålamod nog att få ur så pass mycket så pass regelbundet?

Den var jättelätt att pumpa ut med och jag pumpade ut så mkt att det räckte till att frysa ner en hel del. Jag pumpade allt från 70ml till nästan 200ml/gång

Idag har vi varit på amningscentrum för att få lite hjälp. Fick lite i tekniken tillrättat som förhoppningsvis ska minska smärtan. Det absolut viktigaste var att ändra vinkeln på bebis. Så är det fler som har små bröstvårtor som är placerade så de pekar utåt så skall barnets ben o kropp nästan peka vinkelrätt mot bröstvårtans placering. Någon som förstår? Att hon ammar så länge är svårt att göra så mycket åt. Men hon går ju också upp mer än 250 gr/v.

*kl*

Idag har jag varit på mitt förhoppningsvis sista bm besök.
Men vi bokade in en ny tid utifall att.

SF låg på 40
Hjärtat på 144
Kommer inte ihåg blodtrycket, men omkr 120/70 som det legat lite på hela tiden.
Det va 10 dagar sen jag va där sist. Och jag har gått upp 4 kg sen dess:crazy:
Men det är bara vatten. Har inga vader eller fotknölar längre! Händerna är så feta ffa på morgonen att jag inte kan böja fingrarna.
Sammanlagda viktuppgång sen inskrivningen är 9 kg.

Svimmade nästan inne på besöket! Pinsamt. Låg lite för länge på britsen när hon kände på magen, mätte och lyssnade, och så hade hon en sjuksköterskestudent med sig som oxå skulle klämma å känna.
Klarar inte av att ligga på rygg så länge. De fick typ bärga runt mig så jag låg på sidan. Kan inte varit en lätt uppgift med min kroppstyngd:angel:

Verkar som om alla i vårtråden är på bb idag. Här är ju heldött i er tråd idag. Bara en sida att läsa ;)

Fortfarande inget från Juzzen :(

Idag 13 april föddes våran dotter klockan 14:09, 3059 gr 49 lång.

Eftersom hon inte var fixerad vid förra BMbesöket fick vi åka in, när jag ringde förlossningen strax efter förra inlägget, eller lite efter 4, ville dom att vi skulle åka in. Hade knappt värkar att tala om - tills hag väckte min sambo.
Dom blev regelbunda snabbt och kom med 3-4 minuters intervall i bilen, tar en tjugo minuter att åka.
4 cm öppen vid 5:30, 5 cm vid 7, helt öppen vid 10.

Värkarna var inte av denna värld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eftersom det gick så väldigt fort blev det intensivt och väldigt jobbigt, andades lustgas men tyckte inte det hjälpte och jag bad om epidural trots nålrädsla (som förövrigt inte ens försvävade mig) som jag fick vid 10:30 tror jag.

Värkarna gick in i varandra och jag kunde inte vila en sekund, men när edan började verka kände jag mig som en ny och glad person, men väldigt väldigt trött och jag fick feber.

Dom gav mig två omgångar med extra doser av edan för jag hade en smärta som inte gav sig alls i vänstersidan, vilket gjorde att jag sen inte kände krystvärkarna.
Dessutom låg hon konstigt, roterade fel på nåt vis, så det slutade med sugklocka även fast dom berömde mitt krystande - ridtjej sa dom ;D

Hon valde att komma med lite action - navelsträngen runt halsen, så hon var lite medtagen, sambon gick ut med henne och läkaren som gav syrgas och sög alla luftvägar.
Sen kom hon till mig, med långt hår, helt fantastiskt vacker och så liten så liten.
Nu ligger hon och min sambo i sängen på BB och sover tillsammans, jag sitter nog uppe ett tag trots att jag är trött, och tittar på dom två jag älskar mest:love:

Skönt att stanna på BB en natt, jag blev livrädd när hon satte i halsen förut så jag tror de känns bäst att vaka lite trots maratonloppet idag..

Inget namn ännu, jag måste hitta något som passar henne först!

Senast ändrad:

Åhhh Grattis!!! skönt att allt gick bra!
Jag kommer defenitivt inte åka hem direkt. Är ju massor som ska klaffa :)

Grattis till er guldklimp! Vilka snabba förlossningar alla verkar ha i den här tråden. :)

Mikan: Grattis till er också! Äntligen så kom han ut. :)

Nu måste det komma lite bebisbilder så att vi som inte får snusa bebbe än får lite ögongodis. ;)

Grattis!!! Visst är det nått speciellt att sitta på BB och titta på bebis och pappa som sover ihop. Det såg så otroligt lugna och lyckliga ut båda två.

:bump: Grattis till lilltösen! :bump:

Håller med Lottch, dom flesta verkar ha relativt lätta förlossningar! Men vart är Juzzen?!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 235
· Visningar
64 342
Senast: Fille
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar