Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Haha, du anar inte hur avis jag är! Här pluppar ju folk som ska ha efter mig, håll er i kön kvinnor! ;) :D

_saga_, hoppas allt går bra och att ni snart ha bebbe! :laugh:

*kl*
Sjukt lugn natt, precis som vanligt. Känner ingenting, undrar om bebis ens är medveten om att det är en dag kvar till BF? Känns inte så... Idag ska jag städa hela lägenheten, skrubba skåpluckor och köra nån maskin tvätt. Om inte annat så är jag ju sysselsatt i alla fall. :D

*kl*
Avundsjuk- jag blir så avundsjuk..... på alla er som har så nära att snusa bäbisar ;)

Du är inte ensam!

*kl*
BTW, är det som med alla andra pengautbetalande myndigheter så att det är 1 månads förskjutning på FPn?! Någon som vet?! Väntar ju fortfarande på beslut ang min sjukskrivning men snart börjar det ju bli dax att ansöka om FP, har tänkt skicka in och söka från den 15 maj, men jag gisar att jag ändå inte får några pengar först i juni eller?!

Näää, nu ska fönstren få sig en rejäl omgång!!!

Tänkte på en grej ang. bebisens aktivitet i magen innan förlossning. Ni som har barn sen innan och som nyligen fått, märkte ni någon skillnad i aktivitet på era små innan förlossningen drog igång?
Har för mig att jag nånstans läst att barnet brukar bli lugnare och samla energi - men här är det precis tvärt om! :crazy: Runt 20.30 varje kväll sätter det igång, Räkan har verkligen rejäl workout där inne. Magen buktar åt alla håll och kanter och jag får rejält ont från och till av allt bök. Är lagom trött på att vara gravid nu ja... :grin:

Det kommer jag inte ihåg, var så länge sedan. Det överlåter jag till dem som nyss fått.
Men jag läste någonstans att man skulle massera brösten för att få igång förlossningen. Enligt något australiensk undersökning så skulle det funka... Du får sätta dej i solen på balkongen och massera tuttarna så är du nog snart på väg :)

Haha, stackars grannar om de ser mig! :rofl: En vän tipsade om bröstvårtsstimulering, men när jag googlat och testat så insåg jag att det gör alldeles för ont. :o Det spar jag till den dagen jag är riktigt desperat!

Tänkte på en grej ang. bebisens aktivitet i magen innan förlossning. Ni som har barn sen innan och som nyligen fått, märkte ni någon skillnad i aktivitet på era små innan förlossningen drog igång?
Har för mig att jag nånstans läst att barnet brukar bli lugnare och samla energi - men här är det precis tvärt om! :crazy: Runt 20.30 varje kväll sätter det igång, Räkan har verkligen rejäl workout där inne. Magen buktar åt alla håll och kanter och jag får rejält ont från och till av allt bök. Är lagom trött på att vara gravid nu ja... :grin:

Dagen innan dottern föddes var hon väldigt lugn i magen. Till och med så vi var inne på en kontroll på förlossningen på kvällen.

knapplån

För ungefär 10 minuter sen gick mitt vatten!
Har sprungit på toa hela natten, mer ofta en en gång i timmen, var uppe vid 3, la mig irriterad.. sen kände jag hur jag blev våt:o så att säga, reste mig upp och poff sa det!
Det fortsätter rinna nu också, jag har inga värkar att tala om så borde försöka sova nånting men är för uppe i varv.
Tur att jag har semester denna vecka, men jag hade nog trott mig att få vänta längre.
Så nu väntar jag bara på att värkarna ska börja inom sinom tid:)
Här händer det grejer! :laugh: Hoppas allt går bra! :banana:

Jag minns inte! :o Eller jag gick inte och kände efter hela tiden heller. Det enda jag märkte var ökade (från typ ingenting till att jag måste ha trosskydd) flytningar som började kanske 1,5-2 veckor innan. Och lite fler sammandragningar.

Kl

Nu har vi sovit i husvagnen två nätter :D och jag har kommit underfund med en sak - jag ska inte dricka en droppe vätska efter 20,30 om kvällarna. Det är för jäkla jobbigt att pallra sig upp vid 4, ta på sig en morgonrock och skor, gå in i föräldrarnas hus, kissa och sedan gå ut igen. Inte nog med det så ska jag ju försöka somna om efteråt också, nej, vätska får numera vara begränsad under kvällarna. Får vara ute min sena mugg te, inte värt att behöva upp och ränna senare :D

Blir så jäkla avundsjuk på er som det börjar närma sig för nu och de som har fått eller iaf ligger inne på förlossningen/BB. Vill också vara där. Nog för att tiden går fort och vi ändå inte kan bo hemma, men jag vill ändå få snusa bebis nu nu nu!

Jag läste senast igår att en del bebisar börjar leva rövare innan förlossningen och en del blir jätte lugna. Undrar varför, men det är ju läskigt om det blir så lugnt att man får göra som Piffelina :crazy:

*kl*

Var till bm idag i v. 36+4
BT 120/70
SF 33 cm
Hjärtljud 155
Mammavikt + 9 kg

Fick ställa mig på vågen idag, blev helt chockad men när jag tänker efter så sa hon nog i v. 10 att jag skulle få göra det igen i slutet :angel:

KL

Nu börjar det hända saker i den här tråden.
Lika spännande varje gång när man kikar här :laugh:.
Och grattis alla som redan har fått!

Moa blev lugnare i magen på slutet och var inne på koll för det dagen innan BF. Då gjordes även tillväxt UL för min mage var rätt liten, allt var bra.

BF + 12 kom hon, och då hade jag hela dagarna innan buffat och puffat på henne för att få nån gensvar - det kunde ta ända tills eftermiddan innan det kom nåt livstecken- det var skitläskigt:crazy:

det verkar mindre roligt att prova ut BHar med läckande bröst och bebis i släptåg. :D Om man ens är i ett skick att ta sig till en affär.

Verkligen! Fast samtidigt så hade i alla fall mina bröst en sådan storlek de första dagarna som de sedan inte nått upp till, så det kan nog vara lite klurigt att hitta något väldigt välsittande ändå! Min mamma räddade mig till sist med sporttoppar i rätt många storlekar större än vad jag normalt har :p

Och jag köpte Medela Harmony som var/är jättebra

Hur mycket pumpade du då? Jag blir snart av med min Symphony om jag inte vill betala för den, men hoppas att vi ska kunna fortsätta med att nappa ett mål/dygn så att jag får en lite mer sammanhängande sömnperiod. Låter det rimligt att ha tålamod nog att få ur så pass mycket så pass regelbundet?

Hur jag än gjorde blev det minst 5 mm tomt längst ut och Vilgot gillade den inte. Jag får härda ut ett tag till och se om det blir bra nån gång.

Jag hade också tomrum längst ut, tror att det skall vara så. det tog ett par dagar för mig att få till det faktiskt.

Jag instämmer med olgaklara, bröstvårtan ska inte nå längst ut. När bebisen suger så suger den bröstvårtan fram och tillbaks i amningsnappen, därav behovet av lite spelrum :)

Hoppas att det går bra för dig även utan när Vilgot inte gillar den! Jag började köra utan nappen i förra veckan, varvade lite de första dagarna och har sedan ett par dagar inte använt den alls. Fungerar fint tycker jag, det är bara just när han tar tag som det gör ont. Om du skulle behöva prova med nappen igen så är mina tips är att skölja nappen (eller slabba ner den med lite mjölk ;)) innan man sätter fast den (det hjälper den att få fäste) och att komma ihåg att hålla för hålen under fastsättningen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 241
· Visningar
64 521
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 037
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025