Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Haha ja det är bra med lite självinsikt ibland men tror du inte att du överdrev lite nu ;) Fast det verkar vara ganska så vanligt ändå att bebisarna inte fixerar sig.

*KL*
Är det bara jag som har problem att skriva på buke? Den reagerar inte på att jag trycker på tangenterna så nu sitter jag och skriver i word och sedan kopierar in i svarsrutan. Trodde det var min dator som höll på att packa ihop men det verkar det ju inte vara eftersom jag kan skriva i word utan problem!

Nu ska jag i alla fall ut och fortsätta röja i stallet. Har upptäckt att det är blött på golvet i sadelkammaren :grin: Svärmor trodde vi hade åkt till bb när jag inte svarade på fm när hovslagaren var här och sedan var lite seg att svara nu.

Nej, jag har inga problem att skriva.

Ska hon bbörja oroa sej för det redan? Det är ju ett tag kvar ju. Då har hon nog magsår innan bebbe är ute, stackaren ;)

En vecka ungefär men jag hade amningsnappar på hela tiden :D
Alltså även efter den veckan och i fortsättningen? Jag provade ju amningsnapp, men de passade inge bra. Jag har inte så lång bröstvårta som andra verkar ha. Hur jag än gjorde blev det minst 5 mm tomt längst ut och Vilgot gillade den inte. Jag får härda ut ett tag till och se om det blir bra nån gång.

Alltså även efter den veckan och i fortsättningen? Jag provade ju amningsnapp, men de passade inge bra. Jag har inte så lång bröstvårta som andra verkar ha. Hur jag än gjorde blev det minst 5 mm tomt längst ut och Vilgot gillade den inte. Jag får härda ut ett tag till och se om det blir bra nån gång.

Jag hade också tomrum längst ut, tror att det skall vara så. det tog ett par dagar för mig att få till det faktiskt. När det väl fungerade så blev det hur bra som helst och sedan ville han inte amma utan :D (jo ibland)

Nej, jag har inga problem att skriva.

Ska hon bbörja oroa sej för det redan? Det är ju ett tag kvar ju. Då har hon nog magsår innan bebbe är ute, stackaren ;)

Ja vi var hem till mina föräldrar i lördags och då sa mamma och jag att skulle jag få "samma dag" som min mamma fick min bror så skulle vi bli föräldrar nu till helgen. Tror det stressade upp henne lite så nu litar hon nog inte på min kropp ;) Nervös blev hon dessutom när hon hörde att jag höll på att röja nere i stallet, men ni sa ju att ni inte skulle ha barn i april :D

Nu kan jag skriva normalt igen på Buke, märkligt?

Jag framförde en önskan till sambon förra veckan. Jag vill inte att vi berättar för någon när vi åker in. Jag vill inte att folk ska sitta hemma och fundera och framförallt inte hålla på och ringa och kolla om det är klart än. Då skulle jag bli superstressad. Och han gick med på det :) En stor lättnad för mej. Måste dock se till att någon har nyckel och kan åka hem till oss och gå ut med hundarna.

Jag har oxå fönsterputsning på min to do list när jag är hemma nästa vecka :D

Så trist men såååå nödvändigt.

Skriver också upp mig på den listan, här ser man nästan inte ut :o Fönsterknackarkatten har nog dragit sitt strå till stacken också :D

*kl*
Vart hos BM idag, allt såg mkt bra ut och nu börjar kurvan svänga tillbaka neråt igen mot mitten.
V 35+1
SF 34cm
Hjärtljud 135-140 (som vanligt mao)
Mamma +1kg uppe på 82 nu...

Känns så overkligt på något sätt, bara 2 besök kvar hos BM innan lillen är beräknad att komma ut. Därför känner man sig lite stressad över att Barnens Hus fortfarande inte lyckats få hem mina justeringsmockajänger till teleskophandtaget på barnvagnen.... :crazy:

Träffade även grannbyns senaste tillskott i dag på Barnens Hus :love::love: Ah, man längtade inte mindre....

Hoppas på fler vårbebisar här i tråden också!!!

Jag framförde en önskan till sambon förra veckan. Jag vill inte att vi berättar för någon när vi åker in. Jag vill inte att folk ska sitta hemma och fundera och framförallt inte hålla på och ringa och kolla om det är klart än. Då skulle jag bli superstressad. Och han gick med på det :) En stor lättnad för mej. Måste dock se till att någon har nyckel och kan åka hem till oss och gå ut med hundarna.

Där har väl vi lite nackdel då iochmed att vi bor på iprincip samma gård som sambons föräldrar, mina föräldrar bor ca 500 m bort och storasyster bor inte heller allt för långväga bort härifrån + att man har hästen hos mamma och pappa, så det kan ju bli lite svårt att hålla hemligt, men vi får helt enkelt lägga fram önskan till dom att vi inte vill att dom berättar för någon annan runt i kring. Räcker med att familjerna vet i första hand.

Eller helt enkelt hoppas på att bebbe vill komma ut mitt i natten och att det går så fort att han är ute på morgonkvisten *önsketänkande*

Hade varit jätteskönt att inte behöva berätta för någon, men med hund, katter och 5 hästar så behöver nog hela bygden veta för att det ska rulla på. Dessutom så har jag ju företaget mitt i huvudsäsong där jag behöver hjälp med omkoppling av telefoner. Så jag måste nog meddela alla jag känner när det är dags...

Vi berättade inte heller att vi åkte in, av samma anledning som du inte vill göra det. Däremot lämnade vi nyckel till grannarna så att dom kunde gå in och ge katterna mat om det skulle bli långdraget. Men det blev så att vi gav katterna rejält med mat innan vi åkte och sen åkte sambon hem på förmiddagen dagen efter och gav dom mat. (Och bytte bil. :angel: Bilstolen var ju monterad i "finbilen", men jag ville inte åka till förlossningen med den (beige skinnklädsel) med vattenavgång, så då åkte vi gammelbilen. :D )

Mja, eftersom hästen ska ha föl samma dag som jag så vill jag ju ha koll där så de får väl veta relativt snabbt. Mest sambons släkt jag inte vill ska veta något förens det är klart.... Syrran har nyckel så hon får ta hundarna. Men om man säger att det går som sist med sonen. Då åkte vi in till förlossningen vid 17. Han är född 4 på morgonen. Under den tiden är det knappast någon som saknar mej :) Skickar in syrran till hundarna bara så... Plus att det är andra barnet för mej så det kommer gå på halva tiden (önsketänkande) Kan ju iofs vara så att jag nättvakar hästen min och då får ju mina föräldrar veta men som sagt, det är inte dem jag vill hålla borta i första hand...

Vi kommer höra av oss till våra föräldrar och syskon när vi är på gång in och så till kompisparet som väntar barn samtidigt. Ingen av dem är såna som ens skulle tänka tanken på att ringa och tjata, så vi känner oss rätt trygga i det. Nu känns det ju dock som att det aldrig kommer bli något samtal eller sms till nån om att det är dags, men logiskt sett så fattar jag ju att det kommer. :D

*kl*
Jag tror jag fått tillbaka min "nygravid"-mage. :o Då gick jag under smeknamnet Gasbomben och det känns som att det är rätt passande nu med.. Tur att sambon jobbar eftermiddags-skift den här veckan, det betyder att jag spenderar mycket tid ensam och inte behöver förpesta någon annans miljö än min egen. :rofl:

Nej, samma är. Mina föräldrar skulle aldrig komma på tanken att ringa och tjata medans jag är rädd att hans skulle ringa en gång i kvarten. Eller iaf sitta med handen på luren och vänta på att vi ska ringa. Viss skillnad i stress där...

Svärföräldrarna var mäkta uppröra för att vi nekade säga snittdatum, vi sa ändå vilken vecka och att det skulle ske en vardag förstod alla. Ingen förståelse för att jag inte ville att alla satt vid telefonerna o väntade. Sambon skickade sedan ett förberett mess till en förberedd smsgrupp, när förlossningen var klar. Efter det sattes mobilerna på ljudlöst o vi ringde folk först på kvällen. Vi ville ju njuta av stunden inte prata i telefon.

Nycklar till kattvakterna hade vi lämnat innan. Kan inte ni med gård lägga ut en nyckel på en plats dit ni kan hänvisa folk.

Det hade varit gött att inte säga till någon att vi åker in. Men jag måste ringa mina föräldrar så de kommer och hämtar hundarna.
Samma gäller hästvakt, men de är ju inackorderade så det är inte så bråttom. Kan ringa när ungen väl är ute.

Börjar fundera på om tuttarna har lite lugnet innan stormen eller nåt.
På bara en dag har de gått från rätt spända och ömma som de varit den senaste tiden till att bli som slappa, tomma påsar:confused:
Rätt gött iofs, men då kommer ju allt komma på en gång sen.

Vi har några vänner som är så, och dom kommer vi inte höra av oss till. Tjat är bland det värsta jag vet, näst efter oväntade besök. ;)

Vet inte om det förra kom fram. Är inte vän att skriva från mobilen. 16.51 föddes var son. 4350 gram, 54 lång. Åter och sover!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
64 642
Senast: miumiu
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 037
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI