Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Det är inte bara här alla föder i turbofart, även bekanta gör det! :eek: Pluppar ut bebisar överallt nu, och här sitter jag och bara väntar. Jag är inte ensam dock, bästa vännen hade BF igår så hon är på övertid nu och en bekant är i v. 41+2 idag utan minsta känning.
Men det är väl så det är, för att det ska bli 92% som föder på BF så behöver ju vissa föda tidigare och andra senare. :p

Här känns det som någon klubbat mej i huvudet med en gummiklubba. Är så trött. Igår oxå. Men idag ska jag följa med min mor när hon ska iväg och para hundarna. Och så ska vi stanna till i hallsta på åsby trädgård och kolla om det finns några blommor till min altan.
Annars mår jag bra, men jag har fruktansvärt svårt att äta. Är inte sugen på något alls och blir mätt väldigt fort. Blir mest fil och flingor faktiskt... Hur är er aptit?

Min aptit var nästan obefintlig mot slutet av grav. Det enda jag fick i mig var mosad banan med mjölk, frysta bär o hasselnötter alt flingor. Det var väldigt viktigt att det var frysta bär för det skulle vara KALLT.

Ja, allt kallt går bra. Utom glass och andra söta saker. Isvatten är det bästa, innehåller då tyvärr inte så mycket näring ;)

Jag har inte haft några problem med aptiten under hela graviditeten. Men jag går från helt ohungrig till utsvulten i en handvändning, det är nytt däremot.

Mmmm isvatten det var gott det :love:. Det är det visserligen nu med men inte riktigt samma. Men försök med det jag skrev ovan. Då får du i dig ganska mycket nyttigheter och energi. Med hallon o hackade hasselnötter var det riktigt gott. Man kan till och med låta mjölken bo i frysen ett tag innan. Ju kallare ju godare :D.

Jahapp, BF idag då. :( Ingen bebis än, och jag har på känn att det inte blir någon heller. Jag känner mig helt ärligt lurad, snopen och rejält besviken även om jag VET att det bara är just beräknat datum... Nu försöker jag förlika mig med tanken på att gå över tiden, och kanske få en majbebis istället. Dagen har ju i princip bara börjat, så mycket kan ju visserligen hända men jag är ändå tveksam.

Men inte behöver det gå ända till maj bara för att/om den lille bestämmer sig för att inte kika ut idag? Positivt tänkande! :) Ni kan få ta över min tänkta BF på söndag ;)

(Bara 5% av alla bebisar kommer på BF, läste jag mig till här om dagen)

*kl*

Sedan jag och E var uppe mellan 5 och 6 har jag haft den mysigaste morgonen i mitt liv idag tror jag - E ville ligga klarvaken i sin bädd när vi skulle somna om efter maten, men somnade med mig när jag pallade upp mig på kuddar så att jag kunde ligge nära, nära med ansiktet, och la det stora dubbelsängstäcket över honom också. Sedan sov vi sött allihop till tjogo, kvart i nio och när jag vaknade av mig själv med solen strålande utanför öppnade E ögonen nästan samtidigt och strålade han med, och som grädde på moset vaknade sambon också till vår gosestund och ena katten kom och spann och myste in sig! :)

Min sambo har verkligen ingen möjlighet att vara hemma och hjälpa till, det finns ingen annan som kan göra det han gör på hans och hans partners firma, så för mig har det varit ett stort orosmoment nu när jag mått så dåligt med foglossningar och annat tjafs. Min mamma skulle ha hjälpt till, men så blev hon tvungen att hoppa in för en jurist på hennes firma som gick på mammaledighet.

Så igår när jag hade så ont att jag höll på att dö i hela kroppen och inte kunde röra mig så ringer min pappa och frågar hur det är, varvid jag, naturligtvis börjar störtgrina och allt bara forsar ut. Brukar inte berätta allt dåligt för min pappa då han verkligen har en förmåga att oroa sig för allting som går att oroa sig för, men nu orkade jag inte längre. En timme senare så har han hört sig för med sina vänner och bestämt att vi ska ha en maternity nurse hemma de första 6 veckorna som ska hjälpa oss med lillan, se till att allting fungerar, hjälpa till med lyft och allt här hemma tills jag kan röra mig normalt igen. Först kände både jag och sambon big no no till att ha någon hemma hos oss, men ju mer vi har tänkt på det så inser vi fördelarna med att ha en utbildad person hemma hos oss som hjälper oss med första barnet. Känns fortfarande helt absurt, men än så länge så har vi ingen bättre lösning så tills vidare siktar vi in oss på det.

Vår renovering har gått käpprätt åt helvete. Det var i stort sett klart och eventuellt hade vi kunnat vara klara med det mesta till helgen och fått in varmvatten osv, men när snickarna bröt upp hallgolvet som vi blev tvungna att lägga om efter att ha dragit ny el och vatten där, så var hela grunden vattenskadad. Så nu måste vi riva upp vårt kontor och väggarna och GAH det tar aldrig slut. Nu hade vi otrolig tur i oturen att en lägenhet vi hållit på att bygga ovanpå mitt stall PRECIS blivit klar, så nu har vi flyttat upp till den och bor här temporärt. Det är verkligen en helt ny värld att ha kök och badrum hemma igen. Första dagen vi bodde här så tror jag att jag duschade sisådär 5-6 gånger, bara för att jag kunde. :love: Känns super att vi inte behöver stressa fram något med vårt hus utan att vi faktiskt kan bo här i 2 månader i lugn och ro.

Jag har ondare än någonsin i hela kroppen och vill verkligen få ut bebis nu, kommer inte upp utan hjälp längre och de enda skorna jag får på mig som är mina är . Vi håller på att pröva oss igenom knep för att få ut henne. Hålla igång (vilket inte är det lättaste när jag inte kommer framåt), sex (vilket fungerade utmärkt för min syssling, men inte för oss än...) och imorn ska jag till IKEA. Nu har min slemmis gått, så hon borde ta och pallra sig ut snart tycker jag. Ska göra vårt tillväxt-UL idag så nu får vi se hur stor vår "lilla" bebis är och om de rekommenderar kejsarsnitt eller inte.

Jag kan inte dricka mjölk, mår illa av det. Men det måste väl gå lika bra med yoghurt eller fil? Nötter har jag inte tänkt på, det är ju jättebra!! Har hallon och blåbär i frysen oxå.
Kanske skulle testa att göra en smoothie med lite proteinpulver i oxå? Vad tror du om det? Och så bär i och nötter som tilltugg....

Det är då man vill trycka på paus och hålla ögonblicket kvar läääänge, eller hur?

Låter som du har det tufft. När är beräknad BF?

Jag kommer inte heller ha min sambo hemma alla 10 hela dagar pga hans jobb men jag tror det löser sig. Mamma finns i närheten för akut snabb hjälp.

Fil och yoghurt är väl nästan bättre än mjölk. Smoothie låter väl strålande. Jag har försökt att inte oroa mig så mycket över att jag bara kunnat äta vissa saker och lite. Något är alltid bättre än inget. Det ska nog gå väldigt långt för att bebis inte ska må bra

Mars -10
8/3 - Svartfot födde 1/3 - en flicka
9/3 - Arabis födde 8/3 - en pojke
11/3 - Doris födde 9/3 - en pojke
31/3 - Mikan födde 12/4- en pojke
31/3 - Cattan - första barnet, pojke

April -10
6/4 - yodi tredje barnet
10/4 - Oregano - födde 5/4 första barnet-en pojke
14/4 - Zody - första barnet.
15/4 - Juzzzen-Första barnet - Flicka
17/4 - AKB- första barnet. En pojke
18/4 - uva. Första barnet, föddes 15/1
20/4 - Lottch - första barnet.
23/4 - _saga_ - första barnet - födde 13/4 en flicka
25/4 - tintilar - första barnet.
28/4 - zask - första barnet

Maj - 10

2/5 - Viv - första barnet
6/5 - Michellan95 - första barnet
12/5 - Ia* - andra barnet
12/5 - Cyllene - första barnet,
15/5- Emmah.S, första barnet, pojke,
16/5 - Minisan, första barnet
16/5 - Amica, första barnet
22/5 - Armani__ - första barnet
24/5- Magzzan, första barnet, pojke

Lottch - känner igen mig så mycket i det du skriver. Stor stor kram och hoppas krabaterna pallrar sig ut snart. Och jag som glädjer mig så mkt åt att vi är klara med vårt bygge förstår din panik.

Hade inte min sambo kunnat vara hemma hade jag inte heller klarat mig utan hjälp. Hur har ni fått tag på "barntant"? Det låter jättesmart. Kommer säkert kännas ovant men tänk vilken hjälp du kan få!!! Du bestämmer ju själv vem som gör vad osv.

Sen blir jag full i skratt åt alla här som håller på och färdknäpper för fullt. Här har det varit total avhållsamhet länge pga mina krämpor, jag kan ju inte ens klä på mig själv, så jag skulle aldrig klara ngn direkt "fysisk" aktivitet. Skulle troligtvis dö av smärta och då hjälper det ju ändå inte. ;)

*kl*
Nu ringde min mamma! Hon var på väg hem från möte i Sthlm och idag åker vi och hämtar barnvagnen :laugh: Skitans bra, perfekt att ta hem den nu när man kan rulla upp den till huset utan att skita ner den utan en bebis i den! :) Vildbatting kan ju få vara med och skita ner den för första gången.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 235
· Visningar
64 324
Senast: Fille
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar