Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Jag hade en sjukhusskjorta pa mig, den var knäppt fram till det var dags för dottern att amma första gangen.

De är ju så goa de där skjortorna! Om de inte har olika på ortopeden och förlossningen vill säga, men det kan jag inte tänka mig.
Sist jag va inne så ville jag nästan sno med mig en hem, kanske lyckas på BB :D

Det är två fostersäckar med bara några matskedar fostervatten mellan för glidets skull. Om den yttre går så kommer alltså bara några matskedar vatten, sen slutar det.
Aha, det visste jag inte. Men det var nog mindre än en matsked som kom ut, snarare en tesked, men tillräckligt för att det skulle bli blött och obehagligt. Nu har det inte kommit nåt mer heller, så det var säkert nåt annat.

Håller med Mabuse, ingen ska få filma/fota en sekund inne på förlossningen. Ev när tjejen har kommit, men inte fota mig! Jag vill inte ha någon bild där jag ser sliten, svettig och äcklig ut, med stripigt hår ;)

Fota eller filma under förlossningen är strikt förbjudet. Den som försöker kommer få en aggresiv födande gravid mig efter sig :devil:

Sen känner jag som AKB, att man har en urkraft som kommer hjälpa en om man bara ger sig hän åt den! Man ska bara hitta den först! Lite jävlarannamma liksom.

Jag har varit fundersam precis som Armani_, att jag inte ville skita ner mig, vara stark och inte skrika. men jag har funderat och jag har bestämt mig, att ta dte som det kommer. Skiter jag ner mej så får det vara så, att jag gör det är ju inte för att jag är äcklig eller gör det för att jävlas, jag kommer göra dte för att där är en bebis som ska ut! Samma med att kräkas(som varit min no1 fobi sen jag var liten, att kräkas inför folk och vara äcklig) händer det så får man ta det då, ingen kommer dömma mig mer än jag själv. Jag ska föda fram ett barn förtusan!

Jag fundera lika tror jag. Känner ångest för att lämna ut mig så där men samtidigt har jag insett att kroppen kan detta och jag måste låta den göra det den behöver göra. Jobbigt för en sån kontrollmänniska som jag men det är nog bara att gilla läget, jag kommer inte vara den som styr här, jag måste rätta in mig i ledet och lyssna på kroppen.

Fota eller filma under förlossningen är strikt förbjudet. Den som försöker kommer få en aggresiv födande gravid mig efter sig :devil:

Håller med, och det gör sambon också som tur är!

Av någon mystisk anledning så filmades både min och min lillebrors födsel, och det där tittade vi ofta på när vi var små. :crazy: Man tyckte väl det var jättespännande då, men det har nog satt sina spår hos mig då jag har lite förlossningsfobi. Tur att man kan titta på förlossningsakuten och träna lite nu. ;)

Jo min sambo har inga planer på att ta med sig kamera till själva förlossningen. Han låter mig ta eget beslut i detta.

Vi är lika överens om det. Han har inga ambitioner att stå vid fotändan och kika mellan benen när barnet föds heller, tack och lov. Tycker det räcker alldeles om barnmorskan står där, hon vet ju vad det handlar om och kan vara till hjälp. Mannen gör nog mer nytta vid min ända av sängen, med att stötta mig.

Jo där är vi oxå överens. Han ska "hålla handen" uppe vid mitt huvud, inte nån annanstans.

Här drar vi det så långt att gubben är förbjuden att gå ner och titta där nere... När vi var på FU så sa BM att de, när huvudet började komma ut, skulle gå ner och titta. Inte min gubbe, då får han en spark i trynet kan jag säga. Fast jag tror inte han vill det heller.

Vi går ju på samma FU som sonens pappa och hans sambo. Och de har ju en pappagrupp. Sist hade de diskuterat att vissa faktiskt blir utkastade av mamman. Då kom exet och gubben fram till att då hoppades de att vi var där samtidigt så kunde de hitta på något tillsammans... Typ en sväng på puben. Det vore ju en syn det... ;)

Haha! Det är en lite udda situation ni hamnat i, helt klart! Fick reda på att min fd sambo också väntade barn, men de ligger nog två månader efter oss. Tur det känner jag. ;)

Ja, det är tur att vi är så bra vänner allihopa. Och sonen pratar massor om att han längtar efter bebisarna :)

Av någon mystisk anledning så filmades både min och min lillebrors födsel, och det där tittade vi ofta på när vi var små. :crazy: Man tyckte väl det var jättespännande då, men det har nog satt sina spår hos mig då jag har lite förlossningsfobi. Tur att man kan titta på förlossningsakuten och träna lite nu. ;)

Två av mina systrar är filmade när de föddes. Pga det hade jag allt annat än förlossningsfobi. Mamma hade snuskigt lätta förlossningar och kände ingen smärta. Folk har kunnat dra sina värsta förlossningshistorier för mig, inget har bitit. Förmodligen därför jag var så avslappnad när min son föddes. Var helt orädd. Och hade inte så särskilt ont när han skulle klämmas ut heller.

Så olika det kan vara.

Knapplånar mig själv

Har idag varit ute och gått en sväng med hunden i ett naturområde en bit bort. Riktigt rått och småkallt, men ack så skönt!
Dock är det lite sammandragningar som stör tror jag.. Typ, magen är stenhård alltid när jag är ute och går och den känns väldigt annorlunda, svårt att förklara.
Kan dock gå som innan och behöver inte sakta ner farten, det blir varken bättre eller sämre av något av det. Så länge jag rör mig kontinuerligt såhär som när jag är ute och går, så känns magen så.

Förresten, de där kräkpåsarna på sjukhuset är awesome!! Var ju inne en vända tidigare i vintras och började spy som en galning i väntrummet :o fräscht? Då kom de ju utfarande med dessa "jätte-kondomer" :D
Tog faktiskt med mig ett par hem, tänkte att det kunde ju vara bra att ha - inget dräll, inget kladd, me like!

Ja det vore ju betydligt jobbigare om ni inte vore sams... Undrar om det är vanligt att ex ska ha barn hyfsat samtidigt? Ett par i min närhet var med om det också, han skulle ha barn med sin nya, samtidigt som hans ex skulle ha barn med sin nya. Båda hyfsat nya förhållanden dessutom, eller nya och nya, men yngre än året.

Klart att folk kan ljuga Det jag motsätter mig är att man tar för givet att den gifta mannen är far till barnet, det är inte alls självklart. Såklart att det är enkelt eftersom man som du säger kan "spåra" den mannen som far, men det känns fortfarande en aning föråldrat i mina ögon.

Sorry, men det är faktiskt en jättestor skillnad mellan att vara gift och sambo. Det kanske inte får sägas, men det bara är så. Min man har varit sambo med åtminstonde tre olika andra män och ett par kvinnor, delat lägenhet på alltifrån två till 4 personer. Omöjligt att veta vilka av kvinnorna och männen som har sex med varandra. Jag har nästan flyttat ihop med en eller två tjejkompisar vid olika tillfällen, men vi hade varken sex eller tänkte skaffa barn.

Det är fullt möjligt att två tjejer, två killar eller en kille och en tjej bor ihop utan att ha sex med varandra och det är omöjligt att veta om de är ihop eller vänner. Har man gift sig så kan man gissa att även om äktenskapet är helt asexuellt så har mannen gjort ett beslut om faderskap iom äktenskapet -om han inte protesterar.

Äktenskapet är ganska praktiskt faktiskt. Det är det som gör att jag inte riskerar få hem ngn myndighetsperson som kontrollerar huruvida jag och min väninna Stina sov i samma säng eller olika sängar när Stina ska flytta ut. För att då avgöra om Stina bör äga hälften av mina tillgångar på bankkontot. Det förenklar också åt andra hållet, även om jag och Kolle har skilda sovrum så delar han mina tillgångar om vi är gifta. Ingen kommer och kollar om vi sov i samma säng (vem vet han kanske snarkar).

Gifta män har fulla möjligheter att protestera. Och jag skulle aldrig vilja att Stina eller Jan automatiskt fick delad vårdnad med mig bara för att vi delade lägenhet.

Det handlar faktiskt inte om vem som verkligen är pappa, utan om vem som vill/känner för att vara det (att de ofta sammanfaller är en annan sak). Det tycker jag dessutom är helt rätt. Staten ska fullkomligt strunta i vem som är biologisk far till mina barn. Det må vara viktigt för honom, för mig, för barnen, för släkten. Men staten har ingenting alls med det att göra. Jag är inte en avelsmärr.

Världen är inte alltid rättvis, rättvisa är inte alltid mest praktiskt för någon av oss.

Senast ändrad:

Vi separerade för 9 år sedan. De har tydligen försökt i flera år, hon har minimal chans att bli gravid. Jag blev gravid samma månad jag slutade med minipiller. Ingen av oss visste om att den andra försökte. Lite roligt är det att sonen håller koll på oss och kan nog snart mer än oss... -Mamma nu har pappa och K varit och beställt barnvagn, är det inte dags att ni gör det oxå? :)

*kl*

Angående fotografering på BB så kommer jag bara tillåta att bebis fotograferas, och detta först när han är rentorkad :D Sambon får hålla sig uppe vid mig, han har inget där nere och göra, tror inte han vill kolla heller. Syrrans sambo fotograferade när läkaren skulle lägga ryggbedövning på henne när dom fick första barnet. Ja nä, tror jag hoppas över det, såg inte så vidare roligt ut....

Har ni funderat mkt runt smärtlindring?! Jag har funderat en del nu på slutet. Kommer nog att beställa hem en TENS att ha hemma och så länge den hjälper på förlossningen. Ska fråga BM ang spikmatta också. Börjar bli mer och mer inne på sterila kvaddlar också då jag fick reda på att man endast sprutar in en jätteliten mängd vätska, jag trodde typ dom ja inte flera deciliter :o EDA etc kommer jag nog bara att välja som en absolut sista utväg. Hoppas på att jag klarar mig, känner mig så avslappnad inför förlossningen men man vet ju aldrig hur det är när man väl är där.

Hemma: Alvedon, varm dusch, vetekudde, TENS & massage.
Förlossningen:Varmdusch/bad, vetevärmare, TENS, ev akupunktur, lustgas, MASSAGE & sterila kvaddlar.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 228
· Visningar
64 043
Senast: cherie
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar