Sv: Vårmammor 2010 del 3
*kl*
Angående fotografering på BB så kommer jag bara tillåta att bebis fotograferas, och detta först när han är rentorkad
Sambon får hålla sig uppe vid mig, han har inget där nere och göra, tror inte han vill kolla heller. Syrrans sambo fotograferade när läkaren skulle lägga ryggbedövning på henne när dom fick första barnet. Ja nä, tror jag hoppas över det, såg inte så vidare roligt ut....
Har ni funderat mkt runt smärtlindring?! Jag har funderat en del nu på slutet. Kommer nog att beställa hem en TENS att ha hemma och så länge den hjälper på förlossningen. Ska fråga BM ang spikmatta också. Börjar bli mer och mer inne på sterila kvaddlar också då jag fick reda på att man endast sprutar in en jätteliten mängd vätska, jag trodde typ dom ja inte flera deciliter
EDA etc kommer jag nog bara att välja som en absolut sista utväg. Hoppas på att jag klarar mig, känner mig så avslappnad inför förlossningen men man vet ju aldrig hur det är när man väl är där.
Hemma: Alvedon, varm dusch, vetekudde, TENS & massage.
Förlossningen:Varmdusch/bad, vetevärmare, TENS, ev akupunktur, lustgas, MASSAGE & sterila kvaddlar.