Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Jag trodde att jag började läcka fostervatten på fm! :eek: Blev alldeles blöt i byxorna :o men det slutade sippra sen. Var definitivt ingen vanlig flytning iallafall. Ska bara jobba veckan ut, sen får bebis gärna komma!

Det kan inte ha varit den yttre fostersäcken som gick då? När har du BF?

*kl*
Fick låna förlossningsfilmen de visar på föräldrautbildningen. Kikade på den nu. Å gud vad jag längtar! Satt å lipa när de födde fram sina små bebisar.
Nästan lite tur att jag inte går utbildningen, hade ju bergis suttit å lipat där med :D
Tror det kommer bli en trevlig upplevelse. Går man bara in med den inställningen så blir det nog det med. Och så är jag så fruktansvärt nyfiken på hur sambon kommer att vara. Han är hundra gånger mer skrajare än mig, han vill inte ens se filmen. Han tror att jag kommer ha så ont så jag börjar slänga saker omkring mig. Men jag har hög smärttröskel om man jämför med honom. Han håller på att dör just nu nämligen, stackarn är lite förkyld:D

Vad tror du jag gjorde:D

Min sambo är likadan, efter filmen på föräldrargruppen sa BM: Hur känns det nu då?
Jag: Spännande:)
Min sambo: Jag är livrädd!!
hehe:love::D

Kl

Jag har så smått börjat fundera på detta med just förlossningen och jag känner mig lite löjlig faktiskt..
Jag är inte ett dugg rädd över att det ska göra ont, för det gör det ju med all säkerhet. Jag vill inte spricka så mycket, men egentligen är jag inte rädd för det heller.
Jag menar, miljoners miljarder kvinnor har ju klarat det innan mig, så nog borde jag klara det och ut ska ju våran Bebis, i vilket fall :D

Mitt stora problem är nog att jag är lite... Hm... pryd....? Kan man kanske kalla det. För det första är jag dö-rädd över att skita på mig när jag krystar :o.
Och när man ser på förlossningsfilmer etc. så skriker kvinnorna så mycket, jag vill inte skrika, måste jag det? Jag vill vara tyst.

Nu säger ni säkert att "det är inget du kommer tänka på när du väl ligger där" och så är det alldeles säkert, men jag har dock två månader kvar att gå och tänka på det och det är jobbigt.

Shit, såhär "intim" har jag nog aldrig varit i tråden!

Gubben min har nog sett för mycket på tv och film och fått sin snevridna uppfattning därifrån. Jag litar till tusen på urkraften som finns i mig! Kvinnor har ju fött barn i alla tider.

Får man tillräckligt ont tror jag de flesta skriker, det tänker man liksom inte på då när det gör ont. Men visst kan du säkert behärska dig om du absolut inte vill skrika, frågan är väl kanske om du vill lägga kraft och koncentration på det istället för själva värkarbetet och smärthanteringen.

De flesta skiter väl på sig, men vad jag har förstått är det bara bra för bebisen om man gör det, bra för immunförsvaret. Det är därför barn som fötts med kejsarsnitt har lite högre risk för allergier, de har inte fått mammans tarmbakterier på sig helt enkelt. Lite snubbigt kanske, men det kanske hjälper att tänka att det faktiskt är bra för barnet om du gör det?

*kl*
Fick låna förlossningsfilmen de visar på föräldrautbildningen. Kikade på den nu. Å gud vad jag längtar! Satt å lipa när de födde fram sina små bebisar.
Nästan lite tur att jag inte går utbildningen, hade ju bergis suttit å lipat där med :D
Tror det kommer bli en trevlig upplevelse. Går man bara in med den inställningen så blir det nog det med. Och så är jag så fruktansvärt nyfiken på hur sambon kommer att vara. Han är hundra gånger mer skrajare än mig, han vill inte ens se filmen. Han tror att jag kommer ha så ont så jag börjar slänga saker omkring mig. Men jag har hög smärttröskel om man jämför med honom. Han håller på att dör just nu nämligen, stackarn är lite förkyld:D

Uuuh, det är jag glad om jag slipper se.:crazy: Blod och slem och folk som har ont och spricker - nä tack. Jag är inte särskilt förlossningsrädd, men har absolut noll vilja att se andras förlossningar, eller (ve och fasa!) fota/filma min egen. Nyfödda bebisar är förvisso rätt gulliga, men inte när de är alldeles nya och slemmiga och tilltryckta och dana.

Däremot har jag inga illusioner om att det ska bli trevligt - har aldrig hört någon beskriva sin förlossning så, utan räknar med att det kommer vara rätt jobbigt och göra ont. Men också att det säkert går bra, och det ska bli skönt att ha en bebis istället för att vara gravid. Så på det sättet ser jag fram emot förlossningen, för sen är alltihop över.

.

Däremot har jag inga illusioner om att det ska bli trevligt - har aldrig hört någon beskriva sin förlossning så, utan räknar med att det kommer vara rätt jobbigt och göra ont. Men också att det säkert går bra, och det ska bli skönt att ha en bebis istället för att vara gravid. Så på det sättet ser jag fram emot förlossningen, för sen är alltihop över.

Nä, jag tror också att det kommer bli jävligt tufft! Och jag resonerar som dej, att det är över sen, får slippa bära runt denna tyngd inne i mig och ha min bebis på utsidan!:)

*halvt kl*
Sen känner jag som AKB, att man har en urkraft som kommer hjälpa en om man bara ger sig hän åt den! Man ska bara hitta den först! Lite jävlarannamma liksom.

Jag har varit fundersam precis som Armani_, att jag inte ville skita ner mig, vara stark och inte skrika. men jag har funderat och jag har bestämt mig, att ta dte som det kommer. Skiter jag ner mej så får det vara så, att jag gör det är ju inte för att jag är äcklig eller gör det för att jävlas, jag kommer göra dte för att där är en bebis som ska ut! Samma med att kräkas(som varit min no1 fobi sen jag var liten, att kräkas inför folk och vara äcklig) händer det så får man ta det då, ingen kommer dömma mig mer än jag själv. Jag ska föda fram ett barn förtusan!

egentligen är man ju bara as-löjlig som ens tänker i dessa banor.. Det är ju verkligen ingen annan än jag som tänker på detta, min sambo och resten i rummet skiter väl fullständigt i om jag skriker, skiter eller spyr ;)

Men jag känner mig, som Maria Montasami skulle sagt, exposed :D.
Jag är egentligen säker på att denna känsla kommer försvinna, men just nu känner jag såhär och det gör mig lite ledsen faktiskt.

Om det är någon tröst så har de små fiffiga kräkpåsar på förlossningen, så det blir absolut inte slabbigt eller äckligt, det är en plastpåse med en plastring i toppen, så det blir som en liten cylinder man kräks i. Ingen behöver städa eller titta på spyorna, utan de tar bara undan den lite kvickt när man har kräkts. Och man känner sig inte äcklig.

Uuuh, det är jag glad om jag slipper se.:crazy: Blod och slem och folk som har ont och spricker - nä tack. Jag är inte särskilt förlossningsrädd, men har absolut noll vilja att se andras förlossningar, eller (ve och fasa!) fota/filma min egen. Nyfödda bebisar är förvisso rätt gulliga, men inte när de är alldeles nya och slemmiga och tilltryckta och dana.

:D Lite så kände jag oxå, framförallt efter att jag halkat in på Gudrun Schymans förlossningsfilm från 70 talet när den var på Berg flyttar in :eek:
Den dom visade på föräldrarutbildningen var allt annat. Inge blod, inge slem, inge filma rakt upp i mellan benen.
Den var lugn och fin man blev rörd men lite väl lugn kan man tycka.

Smiter in lite här och skriver till flera samtidigt :)

Jag var inte heller rädd för förlossningen, tyckte bara det skulle bli spännande.
Jag skrek inget, jag visar gärna inte uttat när saker gör ont utan biter hellre ihop och gar in i mig själv. Under utdrivningsskedet hade jag inte märkt om en flock elefanter kommit in i rummet eller om min sambo hade gatt ut. Jag var helt inne i mig själv och min kropp.

När jag bad om ryggbedövning undrade bm om det verkligen behövdes för hon tyckte inte att det verkade som jag hade ont. Men det bad hon om ursäkt för sen iaf :)

Men det är ett tips jag vill ge er, slappna av och lyssna pa kroppen. Jag upplevde inte alls utdrivningsskedet som smärtsamt eller jobbigt men det tog iof bara staxt över 20 min. Hade öppningsvärkar under väldigt lang tid, det var däremot smärtsamt och jobbigt.

Senast ändrad:

Nä, inte löjligt! tror alla tänker så, på nåt plan. Jag gör som sagt det också! Vi är ju vana vid att vara duktiga och prydliga, så då vill man ju vara det även när man föder. Men då om nån gång får man släppa på sin duktighets press;)

Om det är någon tröst så har de små fiffiga kräkpåsar på förlossningen, så det blir absolut inte slabbigt eller äckligt, det är en plastpåse med en plastring i toppen, så det blir som en liten cylinder man kräks i. Ingen behöver städa eller titta på spyorna, utan de tar bara undan den lite kvickt när man har kräkts. Och man känner sig inte äcklig.

Skönt och höra:) Jag har sett dom föressten, nu när jag tänker efter:)

Jag har tänkt exakt som du! Fick panik när jag läste/tittade i boken med alla bilder (han som tagit så mycket bilder på foster... vad han nu heter) vid förlossningsdelen. När mamman ligger där med skjortan helt uppknäppt och tuttarna bara är suuuuperstora och hon bara skriker å allt, hua!!! Jag vill ha en t-shirt ;)

Håller med Mabuse, ingen ska få filma/fota en sekund inne på förlossningen. Ev när tjejen har kommit, men inte fota mig! Jag vill inte ha någon bild där jag ser sliten, svettig och äcklig ut, med stripigt hår ;)

Jag hade verkligen panik för detta för några veckor sen... Men det har lagt sig lite nu.. Ev för att det är "så lång tid kvar"... Jag har iaf lyckats läsa lite mer om förlossningen nu. Har inte alls kunnat göra det tidigare...

Skönt och höra:) Jag har sett dom föressten, nu när jag tänker efter:)

Så fort du ens viskar något om att må illa på BB kommer du ha en sån i handen inom fem sekunder.:D Risken att du kräks ner sängen eller dig själv är minimal.

Det roliga är att min kompis hade PRECIS samma tankar vid sin första födsel.... Hon vet fortfarande idag inte om hon gjorde på sig men isf var det ingen som berättade det....
Själv tar jag nog det mesta med ro- ännu så länge.... Det kommer säkert ju närmre man är.

Jag hoppas att jag inte har ihjäl någon jag....

Det kan inte ha varit den yttre fostersäcken som gick då? När har du BF?
Inte vet jag! :D Finns det flera fostersäckar? Det var inte så mycket, för det slutade ganska på en gång, men jag blev lite oroad först. Det känns ju som att det är mer än vad det är. Har bf 10/4, så det är 3,5 veckor kvar.

Det är två fostersäckar med bara några matskedar fostervatten mellan för glidets skull. Om den yttre går så kommer alltså bara några matskedar vatten, sen slutar det.

Nä, inte löjligt! tror alla tänker så, på nåt plan. Jag gör som sagt det också! Vi är ju vana vid att vara duktiga och prydliga, så då vill man ju vara det även när man föder. Men då om nån gång får man släppa på sin duktighets press;)

Du har så rätt så :)

Åh, ja kan man få ha en t-tjirt på sig? Hade ju varit underbart!!
Inte en chans att jag ligger där helt naken, där har min gräns gått :o

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
64 021
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII