Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Jag känner att jag börjar få nog. Jag får bara ondare och ondare och sover mindre och mindre, och hade någon sagt det för tre veckor sen hade jag svarat att det inte vore möjligt.

Börjar fundera på om man kan lura dem till igångsättning eller kejsarsnitt vid utsatt datum eller tidigare, jag vägrar gå två veckor över tiden... Det känns som om jag håller på att bli helt dum i huvet på riktigt.

Usch, din stackare!!!! Tycker så synd om dej. Man blir verkligen dum i huvudet av att ha ont hela tiden och att inte få sova. Nattvak med bebisen kommer ju kännas som "pice of cake" för dej. Har du pratat något mer med läkaren? Kanske inte finns så mycket de kan göra förutom kryckor och rullstol...:(

*kl*
Jag tror det är något knasigt med mig! :eek: Har sovit dåligt större delen av graviditeten, vaknat ofta för att kissa, ont i ryggen osv. Men de senaste nätterna har jag sovit som en klubbad säl - jag har inte ens vänt mig! Vaknat framåt 4 för att kissa, tillbaka till sängen och somnat om direkt.

Såklart det är alldeles underbart att få sova, men lite ovant när jag de senaste månderna vaknat 3-5 gånger/natt och där emellan legat vaken kortare stunder.
Känns som att kroppen tar igen all sömnbrist nu och kanske laddar lite inför förlossningen eller nåt. Vilket jäkla lyxproblem egentligen, jag blir fundersam över att jag FÅR sova! :rofl:

Det är konstigt det där med sömnen. Nu sover jag bra igen, det går verkligen upp och ner.

*kl*
Nu är våran trappa målad, andra omgången idag sen är den klar :banana: Sen är det "bara" barnrummet kvar. Och SEN kan jag hämta säng och bädda och fixa. Måste ha en byrå till litens kläder och sen är jag sugen på en bekväm fåtölj att sitta och amma i.

Sen ska även skötbord ordnas men vi ska ju ha det på tvättmaskinen så det är enkelt, ska upp med hyllor över den för blöjor mm men det är förberett redan :)
Känns som jag börjar få struktur. Jag längtar lite till att kunna boa nu.

Men jag har exakt samma! Jag kan inte minnas att jag sovit så bra under nästan hela graviditen som nu!!? Jag kissar inte alls lika många gånger på natten, vaknar väl nån gång om jag vänder mig men jag sover tyngre!:)

Nu, imorrn tar jag min sista antibiotikapilla, sen får jag inte gå på medicinen mer, för det är inte bra för nära BF..Men jag blir orolig, för tänk om jag får UVI igen, det rä så jobbigt och söker mig så..Plus att sist satte det ju igång värkar..och BM sa att om det händer nu kommer dom låta det fortsätta..Dom kommer inte stoppa det för det är ju ingen fara att föda nu...:eek:

Jag vill inte ha än...Jag vill ha ett KÖK och vardagsrum innan lillan kommer, annars får vi bo hos nån annan så länge, för jag vill inte ha lillan i denna dammiga, smutsiga miljö!:cry:

Igår var jag så trött på situationen här hemma, bott så här i fyra veckor, så jag bröt ihop FULLSTÄNDIGT. Grät och grät..Över allt och inget..usch..

Sambo säjjer: men du ska väl vara glad nu, nu kommer hon ju snart och vi har snart ett fräsht hus"
Jaa, och då grät jag ju mer, för jag kände mig otacksam och dum:grin:

Nä, tror det blir bra och gå till kuratorn, för jag e helknas just nu!

Men du, jag gråter också helt obefogat ibland bara för att allt känns jobbigt. Det är nog hormonerna som tar över. Du är inte helknas. :crazy:

Jag väntar på att de ska ringa så ska jag prata med läkaren. Jag rör på mig så lite på dagarna och det är nätterna som är värst, då äter jag ju ändå smärtstillande. Jag höll dock på och fixade en del i stallet igår och det skulle jag väl inte gjort, men det är så svårt att låta bli, det gör ju inte så ont just då.

Samtidigt så är det ju så att både att bli igångsatt och kejsarsnitt är ju sämre för bebisen, så jag känner ju att jag borde klara av att plågas några veckor extra för hans skull. Om nåt går fel bara för att jag varit mesig och krävt snitt eller att bli igångsatt skulle man ju inte förlåta sig själv.

Om man bara visste att 12 maj kommer den, men att gå och räkna ner till dess, och sen kanske två dagar till, och en dag till, och en vecka till osv då kommer jag vara knäpp på riktigt.

Ja, jag tror nog att det är hormonerna som ändrat sig på nåt vis nu. Men det känns ju knas att man blir så här NU när det är så nära, och man mått så superbra humörsmässigt hela tiden nästan, nog aldrig mått så bra som jag gjort under grav.

Vill fortsätta vara så..Men vad ska man göra, skönt var det att gråta iaf, rensa systemet!:)

Usch, stackare..Jag kan bara tänka mig hur du har det:(
Jag får ju mega ont när jag varit så "dum" och tömkört en galen häst eller knallat långa rundor med hästen eller mammas hund. Det får jag lida för rejält i två dagar, men sen går mitt över..Kan tänka mig hur det måste vara att ha dte konstant..Förstår att du är trött på det..

Jag blir ju själv så frustrerad nu när våren börjar titta fram och man blir så där rastlös. Vill ut och gå, cykla eller rida en låång sväng..men, nähäpp..Inte än..

kn:

Jisses nystartad och redan två sidor :D

Men va? Det är ju så skönt när de går upp över magen en bit de där trosorna!!
Fördelen är ju också att man kan prega in gravid-fläsket innanför när man precis fött barn

Hmm inte provat alls faktiskt, men det känns som att de skulle vara vääldigt stora för att nå över magen. Funderade på att mosa in gravidfläsket i ngt slags "korsett" eller vad man nu kallar det som de har i USA, bara så det inte fladdrar för mycket i början. Men helt säker är jag inte.

De är i samma material som vanliga hudfärgade nylonstrumpbyxor, så i princip är det en strumbyxa i kortbyxformat (eller snarare mamelucker). Så de är väldigt tunna och töjbara.

Aha, det skulle jag faktiskt kunna tänka mig ha på mig, kanske. Jag föreställde mig ngt hemskt halvgenomskinligt, som tunna nätstrumpbyxor fast med lite grövre maskor, och tänkte att riktigt så mycket vill jag inte visa upp min stackars bak, som en kassler liksom. Föredrar ogenomskinliga hipstertrosor i bomull i alla lägen.

Mamelucker däremot känns bekant, det kan jag ha. Fast frågan är om det inte är mer som en stubb i så fall. Farmor hade/har? alltid stubb om det var kallt (tjocka ylletrosor ovanpå vanliga trosorna som går ned på halva låret).

Iofs kanske de fortfarande är genomskinliga... brr

Senast ändrad:

Kassler! :rofl: Vilken syn du just gav mig. :D Det finns sådana nätbyxor också men de börjar bli rätt ovanliga har jag för mig. För övrigt fick jag tipset från "svägerskan" att nätbrallorna är kanon att klippa sönder i grenen och använda som topp till mjölkstinna bröst.

*kl*
Vet att vi pratat om faderskap och det innan, hur har ni gjort? Jag pratade precis med familjerätten och ska dit på måndag för att skriva under papper gällande faderskap och vårdnad. Himla skönt att få det gjort. :laugh:

Vi ska till familjerätten imorgon och skriva alla papper. Ska bli skönt att ha det klart! :)

Jag överlämnar det åt sambon, vilket innebär att det inte lär hända något. Men jag orkar inte tjata... Inte heller om hans papper till försäkringskassan...

Hade varit skönt och fixa det innan, men för vår del blir det nog efteråt vi kommer ordna upp den biten. Räknar med att överleva förlossningen;) Hopas jag inte jinxade det nu..:p

Men hade föredragit att fixa det innan, absolut, men ska jag vara ärlig har jag inte ork att ta tag i det just nu, har så mkt annat..*lat jag vet*

Men du, inte behöver man väl vara lat för att inte orka med att fixa allt innan, speciellt inte när man redan har så mycket i tankarna och dessutom
är så gott som höggravid :)

jag har kollat upp hur det funkar här och det verkar inte som att man kan fixa det innan förlossningen i vår kommun. Men alltså kan de verkligen förbjuda oss att göra det? Vad har de för rätt att göra det?

Jag vill verkligen fixa det innan, hade känts bättre för mig..

Vet att vi pratat om faderskap och det innan, hur har ni gjort? Jag pratade precis med familjerätten och ska dit på måndag för att skriva under papper gällande faderskap och vårdnad. Himla skönt att få det gjort. :laugh:
Vi var på familjerätten förra veckan och skrev på faderskapspapperna. Jag som hört talas om rena "förhör" blev lite förvånad över att han nästan ursäktade systemet och hela tiden påpekade att det var för det juridiska. Ingen som helst antydelse till "förhör" var det.

Jag trodde att jag började läcka fostervatten på fm! :eek: Blev alldeles blöt i byxorna :o men det slutade sippra sen. Var definitivt ingen vanlig flytning iallafall. Ska bara jobba veckan ut, sen får bebis gärna komma!

Minns ni min käre jobbarkompis som sa att bebis inte fick ligga så snett i magen som min gör? Iallafall frågade hon mig rakt ut idag i lunchrummet, som var fullt med folk, om jag varit hos bm nåt mer. Sa att jag var förra veckan, men det visste hon ju, det var därför jag berättade hur den ligger i magen. Nä, då undrade hon om jag inte varit på extra kontroll med tanke på att den ligger så snett. Tycker faktiskt att det är ganska onödigt att kommentera sånt inför 10 personer... Åh vad jag längtar till fredag em då jag slipper jobbet!!!

Men vad otrevligt av henne!! besserwissertyp eller??:mad:

Om hon nu undrade så kunde hon iaf ha hyfs nog att prata bara med dej..hmmpff, vissa typer.
Jag förstår att du längtar tills du slutar jobba..

Det där med blött i trosorna.:o Jag har riktliga flytningar, har iofs haft rätt mkt sånt under hela grav. men nu har jag faktiskt binda på mig hela tiden. Trist, man trodde man skulle slippa det nu ett tag men men:p

Anledningen är att det är så jäkla obehagligt och få en sån där "splosch" helt plötsligt..kallt, blött och urk..

Ungefär som när man haft sex och man dagen efter kan känna att "oj, fick jag mens nu, nähä, bara "rester" av gårdagens skojj":o:p

Det där med blött i trosorna känner jag också igen tyvärr, mina är alldeles vattninga och jag har flera gånger trott att jag läcker fostervatten. :o Trosskydd är min bästa vän just nu, känns betydligt fräschare och lättare att byta det 2-3 gånger om dagen istället för att byta trosor titt som tätt. :D

Oregano; Jag har också hört talas om "förhören" och var lite orolig, men bästa vännen har redan varit iväg och fixat med sitt så hon berättade hur det var. :laugh: Dessutom var damen som jag pratade i telefon med sådär övertrevlig så jag kan omöjligt tänka mig att det blir någon jobbig stämning på måndag. Hon frågade lite frågor redan nu över telefon så kommer förmodligen bara få komma dit och skriva under vilket känns ganska skönt. :)

Fy tusan för din kollega, så oerhört plumpt gjort. Skönt att snart ha jobbat klart, jag har ju redan gått hemma i en månad nu och jag börjar bli lite smått uttråkad jag :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
64 017
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar