Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

*kl*

Glad Påsk! :)

Hur brukar ni andra fira påsk? Känns som vi är de enda som inte firar den. Dessutom så jobbar mannen hela påsken, mina föräldrar är på Öland och mina svärföräldrar bort för långt bort (eller ja det är 8 mil men man ska ju hem också).

Annars så skiner solen och värmer så skönt! Trodde inte det skulle bli ngn sol förrän tidigast imorgon när jag tittade på vädret igår.

Dom som vill brukar samlas upp på grillplatsen på berget, sen är vi där uppe hela dagen och äter å sånt. Blir oftast hur mysigt som helst, men idag verkar vädret inte nå vidare, grått, trist och disigt...men det kommer ju en dag i morgon och på söndag. Måste förresten åka och köpa påskgodis idag :d

*kl*

Jag trodde nästan att bebbe skulle bonka sig ut genom magen igår. Vi var ner till Södertälje igår och köpte en bil. Jag lovar 140 mil bilåkande på 1 dag var inte så poppis hos han där inne, och framförallt inte när man måste sitta i bilkö på E4an mellan Gävle och Södehamn typ 1 timme bara för att halva världen ska åka till fjällen. Han var nog inte stilla en sekund. Bökade och stökade hela tiden, jag hade sammandragningar och förvärkar. Ibland fick jag lite panikartade känslor, framförallt när vi satt i bilkön...Dock gav det med sig så fort jag kom ut ur bilen och fick röra på mig! Men nu blir det inte några längre resor innan bebbe kommer iaf och jag kan äntligen vara lugn, slipper fundera något mer hur f*n jag ska få in barnvagnen i sportbilen, kombi är fiiina grejer ;) (tack till min underbara sambo :love:)

Här har det varit feber på hög nivå inatt. Vaknade vid två och var sjöblöt. Det var bara att pallra sej upp, byta om och lägga sej på soffan. Tror det lugnat sej lite nu. Blir nog att ligga kvar på soffan resten av dagen...

Glad påsk på er allihopa förresten!

Vad gulligt av din sambo att komma hem med blommor!

Ang påsktraditioner så firar inte vi heller direkt påsk, vi ska på lunch till sambons moster imorgon och så kanske det blir middag hos mina föräldrar på söndag. Mer än så är det inte.

Kl

Glad påsk på er allesammans!!

Jag passade på att klippa vovvan häromdagen, brukar vara ett sant vår-tecken :D Såhär kortklippt fick hon bli, typ 2/3 av hunden ligger på golvet, det lilla som är kvar är mest skinn och ben :crazy: ;)
Yda+nyklippt+003.JPG

Idag har vi storstädat hela lägenheten, balkongen tog jag igår kväll, så jäkla skönt och vilken energi man får efteråt när allt är i ordning!

I påsk-dagarna nu så blir det ett par kalas (fyller ju alltid år i påsk-tiden varje år, på gott och ont, fattar ni hur mycket påskägg jag får?!).
Och mamma ringde mig innan, hon hade pratat med påskharen (eller med sig själv, hur man nu väljer att tolka det!). Han kommer iaf hem till dem ikväll och gör det klassiska, gömmer påskägg i trädgården åt mig och syrran. Man blir aldrig för stor för traditioner :bump: :bump:

*kl*
Glad Påsk på er alla!

Har haft en händelserik dag om man jämför med mitt vanliga sittandes och gloendes;)

Åkte till Skara och kikade lite i en hästaffär. Kom hem med två fina grimmor till ponnysarna. De ska med få bli lite vårfina!

På hemvägen blev jag så pissed på att det låter och rasslar så mycket om bilen att behöva köra med dubbdäck modell spikdubbar på ren asfalt.
Så väl hemma släpade jag ut sommardäcken, körde in bilen i garaget, hissade upp fanskapet och bytte däck. Brukar klara av det själv, men denna gången va lustigt nog magen ivägen så sambon fick hänga på däcken iaf.
Passade även på att dammsuga den med. Så nu har man boat klart både inne och i brumbrum. Ska nog montera in basen till babyskyddet snart med så det inte blir panik när det är dags. Är ju bara 15 dagar kvar idag:banana:

I morgon blir det att åka till mor och far på middag. Ska bli kul å träffa mina systersöner, va längesen nu!

Hoppas alla har haft en bra dag idag!!

Vad gullig din hund blev:laugh:
Måste vara skönt å kunna raka av bara så där. Jag får ju dammsuga jämt känns det som nu när labben fäller sin vinterpäls. Taxens fällperiod märker jag knappt av.

*kl*
Är lite irriterad och förvånad...

Sambon har ett hus sen innan som införskaffades gemensamt med kompisar att ha som sommahus. (med andra ord festa och meka med bilar) :grin:
Sen flyttade han dit permanet när han flyttade till sverige. Nu bor han ju dock med mig.
I detta hus har det alltid rökts inomhus, vilket jag inte har några problem med i vanliga fall. Men när man sitter vid samma bord som en gravid, tar man inte någon hänsyn då??
Över påsk har det kommit massa folk till huset och var där en sväng då sambon såklart ville träffa sina kompisar. När fem sex vuxna utan att ens antyda till att öppna ett fönster eller nåt bara börjar bolma...

Sen är tyskarna helt oförstående med det svenska systemet där gravida inte går till läkaren varenda gång. Och gravida får inte göra det ena eller andra.. Men andas in rök går visst jättebra :confused:

Det är mest det som jag inte får ihop! Om jag är där en timme eller två, kan man då inte visa hänsyn så att jag kan vara kvar. Orkar ändå inte vara där så länge.
Får inte ihop det med hur de ser på gravida annars. Och detsamma gäller svärmor. Hon röker med som en borstbindare inomhus, även när vi var där. Sen gnälls det över att jag dricker cola ibland och det ska ätas det ena men inte det andra......Sambon som röker då och då går självklart ut!

Är det bara jag som råkat ut för konstigt folk eller är det så utanför svea rike?

Det är väldigt olika syn på gravida i olika länder, och just tyskar och deras rökning är värt ett kapitel bara det. Så sent som ett årsen var det väl tillåtet att röka på Mc Donalds och i den lilla håla jag bott i Tyskland var det som att gå in i en väg av rök på McD. Fräscht...

Tyskar är speciella när det gäller rökning. När jag jobbade i tyskland 2006 så var det helt ok att röka inne i kaffeterian på jobbet.

När jag jobbade med hästar där 97 så bodde jag hos en familj som inte var rökare men när de hade främmande som rökte så fick dom röka inne för gästen bestämmer :mad:
När jag berättade hur jag skulle göra, skicka ut rökarna på balkongen stog dom helt tysta och var chockade över min inställning.

Nu är det äntligen rökförbud i tyskland enl EU:s regler och ingen är gladare än jag.:D

Vi ska dit och grilla i em och elda brasa. Stannar så länge vi kan vara ute, sen åker vi hem!

Visst, jag bor inte där och de röker alltid inne. Men kommer det någon hem till mig som är hundrädd så visar jag hänsyn och släpper ut hunden eller stänger in den i något annat rum.
Tycker att de timmarna som jag är där så kan de väl faktiskt gå ut och röka!

Annars händer ingenting här. Inte mera förvärkar än innan, ingen propp som gått. Är väldigt trött på att inget händer!
Men solen skiner och ska ut och mocka så stallet är klart. Hänga lite tvätt och sen blir det som sagt var grillning om inte bebbe bestämmer sig för att ändra planerna :D

Det tycker jag ni gör rätt i!

Lite mockning kanske får igång bebbes tittut :p

Det är väldigt olika syn på gravida i olika länder, och just tyskar och deras rökning är värt ett kapitel bara det. Så sent som ett årsen var det väl tillåtet att röka på Mc Donalds och i den lilla håla jag bott i Tyskland var det som att gå in i en väg av rök på McD. Fräscht...

Var på bilsemester 2004 genom Tyskland och jag har inget minne av att de rökte på McDonalds? Fast jag kan inte heller säga att de inte gjorde det :p Jag har aldrig rökt och brukar vara besvärad av röklukt så det förvånar mig att jag inte minns att det var så som du säger!

*kl*
Idag packade vi upp bilstolen ur kartongen och funderade på hur den fungerade. I värsta fall får min man åka förbi babyproffsen innan vi åker hem från bb så att de får montera basen åt oss. Tur att de ligger nära varandra.
Tycker det är häftigt att det om en månad eller så kommer det ligga en liten bebis i bilstolen.

*kl*
Glad påsk på er! Hoppas ni har lika fint väder som vi har här, solen skiner från klarblå himmel och tempen är på väg upp. :laugh: Ska snart ta mig ut i finvädret och fixa det sista inför kvällens middag, och fortsätta hoppas på en påskbebis. ;) Alla säger att det är lugnet före stormen jag upplever nu - men jag är mest fundersam över hur länge det här lugnet kan hålla i sig. Sambon längtar efter att få ta ut vagnen på en promenad i solen, och jag kan bara hålla med honom. :love:

Idag packade vi upp bilstolen ur kartongen och funderade på hur den fungerade. I värsta fall får min man åka förbi babyproffsen innan vi åker hem från bb så att de får montera basen åt oss. Tur att de ligger nära varandra.
Tycker det är häftigt att det om en månad eller så kommer det ligga en liten bebis i bilstolen.
Glad påsk på alla! Var ett tag sen jag skrev nu. Här händer det ingenting... Sammandragningar med stenhårt och fyrkantig mage, men inget mer. 7 dagar till bf...

Jag monterade bilstolen i veckan. Det var himla smidigt med Isofix, bara att klicka fast. Fast jag funderar på att fästa basen med bältet också :o , så sitter den dubbelt så bra! Har inte provsuttit passagerarsätet efter monteringen, men jag tror att det är lika gott om plats som innan. Bra med stor bil!

TYcker absolut att du ska sätta i bältet också om den känns stadigare då! Vi kommer att sätta fast basen med bältet, vet inte ens om vi kan använda isofix på basen? Har ju 33 dagar kvar till BF så vi har ingen bråska :) mest nyfikna på hur det såg ut i verkligheten.

*kl*
Glad Påsk!
Här är det full gång med sammandragningar och lite förvärkar. Kunde inte sova en blund inatt, har små ont i hela benen, handlederna och ryggen, så det påverkade en del av sömnen inatt.
Klockan 06.00 gav jag upp, gick upp och åkte till stallet för att fodra och släppa ut 3 st söta pålleskruttar! Stallägaren är bortrest så vi två som har hästar i stallet hjälps åt med passen nu, tur vi har våra medryttare också, så man inte behöver åka upp hela tiden. Har nära till stallet, men kroppen orkar ju inte hur mkt som helst..Så även om det är helg fick pållarna tidigt frukost och komma ut redan 06.30. Dom var mkt nöjda:D

Sammandragningarna lugnade sig i stallet, fast jag mockade, tog ut vatten i hagen, släppte ut tre hästar och la ut hö:p Vädert var underbart, lite kyligt men fåglarna sjöng, solen var röd och det var helt vindstilla:)
När jag kom hem kunde jag sova 3 h, underbart!:laugh:

Har som sagt mkt sammandragningar hela tiden, så snart kommer det nog en liten tös..Tyvärr har byggarna inte gjort ett skit, så vi är fortfarande låsta till ett rum..så vi får säkert få vara hos svärföräldrarna första dagarn, och det värsta med det är att man inte kan reglera att man vill vara ensam..Fan..

Hoppas lilla tösen väntar till nästa vecka, för byggarna har LOVAT att komma Tisdag morgon..Håller tummarna..

Skönt att du fick sova sen i alla fall!
Tänkte på det vad hemskt det skulle kännas om man inte kunde få komma hem med sin bebis. Att som du säger inte kunna få vara själv med sin lilla nyföding. Nej usch, eran bebis får stanna hos sin mamma tills byggarna är klara ;)

Ja, jag börjar få lite panik över det..det är ju jättebra att vi kan bo hos svärisarna, men ju närmare det kommer, desstu mer panik får jag..Nästan så jag funderar på att bara röja järnet här hemma, på ovanvåningen så vi kan bo här iaf...Jag vill ju vara i fred första dagarna:(

Men jag känner ju också att det inte är så kul med en liten bebis i byggkaoset och dammet..skit också:(

Jävligt onödigt och sätta igång med renovering så tätt in på BF, men vi trodde det skulle vara klart för minst två veckor sen..men jaa..:crazy:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 250
· Visningar
65 000
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?