Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Hördudu... ska du verkligen stå med två busar sådär... ;)

Skönt det ser ut i solen. Här har det spöregnat så gott som hela dagen..

Hördudu... ska du verkligen stå med två busar sådär... ;)

Skönt det ser ut i solen. Här har det spöregnat så gott som hela dagen..

Busted, det finns bilder som jag inte kommer visa sambon och min mor. Det var två små taggade damer jag släppte i en sommarhage. Men de vet hut. Oftast... ;)

Här ösregnade det i morse, men sen har det varit sol till och från hela dagen och 10 grader plus. Jätteskönt! Stoet som ska betäckas och som varit helklippt går utan täcke för att få igång lite brunst så småningom. Imorgon ska bli ännu finare. Om vädret stämmer på yr.no ska det bli sol och 15 grader nästa vecka. Precis vad vi beställt ju! :D

Har det? Vi hade spöregn och åska i morse, sedan uppehåll och därefter spöregn och nu skiner solen sedan ett par timmar tillbaka. Fåglarna kvittrar och hästarna är leriga och äckliga.

Hmm, vad är det för fusk.... Här har det regnat så jag trodde hela altantaket skulle komma in. Men nu är himlen ljusare. Tänker dock inte gå ut och kolla om solen skiner. Urk, feern sitter i och halsen gör ont... Blir ingen hingstvisning för mej imorgon :(

Synd att det inte blev något test idag, hade väl varit skönt att ha det ur världen.

*kl*
BM besök idag. Skrev klart allt inför förlossningen. Hon hade lite rutor på sin dator som man kunde skriva in önskemål i. Så något riktigt förlossningsbrev skriver vi inte. Skrev bl.a att min mamma kanske hänger med. För sambon är lite klen:D
För övrigt så va allt med lillen bra. Fortfarande fixerad, hjärtat slog lite snabbare än sist. Och SF måttet låg på övre kurvan, men inte tillräckligt för att de ska behöva göra ett extra ul.

Har även blivit lite pimpad:laugh: Frisören klippte av 12-15 cm hår och färgade det kopparrött. Skitnöjd! Fast det är inte lika lätt att få upp det i hästsvans längre.

Nej håll dig inne och drick mycket vatten och te med honung! Nu får du ju inte bli sjuk mera så du orkar föda barn om en månad!

Kl

min sambo är för rar! Han fick ikväll känna på magen när den hade en sammandragning (säger man så?). Han tyckte det var dö-konstigt att den blev så hård, fick för sig att det är farligt och att vi kommer få en bebis som föds för tidigt då han tror att det är såhär det börjar. Stackaren!

*Kl*

Min älskling kom hem med blommor till mig igår eftersom jag varit så tapper på vändningsförsöket :love:

Han är det bästa som finns!

Kl

min sambo är för rar! Han fick ikväll känna på magen när den hade en sammandragning (säger man så?). Han tyckte det var dö-konstigt att den blev så hård, fick för sig att det är farligt och att vi kommer få en bebis som föds för tidigt då han tror att det är såhär det börjar. Stackaren!

Och min verkar ha fattat att det är på riktigt efter besöket på förlossningen igår natt. Han var ute och sprang igår och när han kom hem sa han "nu har jag tänkt igenom allt vi gjorde inatt och planerat om så vi kan göra det bättre nästa gång". :D

Här är det STOR sol och helt fantastiskt skönt ute redan nu. :love: :laugh: Jag har fodrat och släppt ut hästar och idag kommer sambon släkt på lite vårstädning ute och korvgrillning. Jag hoppas det blir jättemycket gjort!! (Vi får se hur det blir med det. De är rätt bra på att dricka kaffe...)

Sen en sak till - jag tror att min bebis kanke fixerat sig nu (eller håller på), för om jag inte är helt vimsig så är fogarna bättre. Jag kanske inte direkt går ut och springer en runda, men jag sover bättre och går nog lite bättre. Håll tummarna!

Igårkvälll kände jag förresten det berömda bowlingklotet mellan benen ett tag med ett enormt tryck, sen blev det lite lugnare...

Ha en skön långfredag allihop!

Åh, det låter som att du kommer ha en toppendag ju! :love: Och vad skönt med fogarna, nu får vi verkligen hoppas att det håller i sig så du får det lite lättare.

Solen verkar skina på rätt bra här med, ligger fortfarande i sängen och har inte ens kikat ut än men av ljuset att döma så är det nog kanonväder. :D Här ska vi iväg på lite ärenden, bland annat hälsa på en snabbis hos min farmor och farfar, och så har jag bestämt att vi ska vårstäda bilen. Lika bra att ha det gjort liksom, bebis ska inte behöva åka hem i en vintersmutsig bil heller. :D

Igår kom min älskade syster hem, så vi skulle fira henne lite i efterskott. Men tro inte att det bara var hon som fick presenter - Räkan fick sig också ett paket. :D Syster har precis kommit hem från Paris och med sig hade hon en helt otroligt fin mössa och pyjamas från Petit Bateau. :love: Nu håller vi tummarna för att det blir en liten påskbebis, det vore så underbart när både min och sambons familj är samlade. Inte ofta det händer liksom.

*kl*

Glad Påsk! :)

Hur brukar ni andra fira påsk? Känns som vi är de enda som inte firar den. Dessutom så jobbar mannen hela påsken, mina föräldrar är på Öland och mina svärföräldrar bort för långt bort (eller ja det är 8 mil men man ska ju hem också).

Annars så skiner solen och värmer så skönt! Trodde inte det skulle bli ngn sol förrän tidigast imorgon när jag tittade på vädret igår.

Här ösregnar det för tillfället:crazy:. Hoppas det klarnar upp jag ska följa med stallkompisen på tävling. Vet inte om det är ute eller inne.

Jag klarade mig från att få ett första april skämt till bebbe :bump:

Vaknade mitt i natten och kunde inte somna om, det fick bli soffan resten av natten. Började fundera om bebben vänt sig fel, magen hade en helt konstig form och det bökade och sparkade lite överallt. Men den har varit fixerad i flera veckor nu så det vore ju märkligt.
Ska känna efter lite idag, annars får jag kanske ringa och prata med någon. Har inte lust att komma in med barn i säte utan att veta om det!

Var hos frissan i tisdags, hon hade en tid över när jag ringde på morgonen :)
Hojn började rabbla upp andra dagar hon hade tider, men jag sa att vi tar det så fort som möjligt...Hon förstod varför när hon såg mig :D

Så nu är håret i ordning. resten av kroppsebehåringen är i sämre skick. Det är ju som flera kommentarat innan väldigt svårt att se vad man gör nedanför naveln... Ska införsaffa lite borttagningskräm och ta ben och armar och sen ta det värsta på tredje stället. Får gå lite på känsla :angel:

Hos oss är påsken mest en mat oc godis orgie. Vi ska på påskmiddag idag med sambons familj, imorgon blir det med min familj. Sen är det inte så mycket mera planerat. Njuter av ledighet tillsammans.

Vi ska måla "barnrummet" :D Känns sjukt omotiverat när solen strålar men vi måste göra det denna helg för nästa ska jag boa!

Ja många verkar ju vara på påskmiddagar. Jag har ett påskägg på tv-rums bordet det närmsta jag kommer på påsken ;)

Vi firar inte påsk direkt, men lär väl göra så småning om. :D Imorgon ska vi äta påskmiddag med sambons familj, längre än så sträcker vi oss inte just nu. Ska ge sambons brorsbarn varsitt påskägg också - vi är hemska släktningar som inte fyller äggen med godis utan med nån liten leksak eller så. :D Det räcker ju lite längre, och socker får dom i sig så det räcker under påsken :D

Nej inte är det hemskt eller att ge ngt i påskäggen! Det minns jag själv att jag ville ha när jag var liten men det var alltid godis i det där fördömda ägget ;)

Kl

Min närmaste granne är ju också gravid och har bf i slutet av augusti. Sen har jag misstänkt att det nyinflyttade paret två hus bort också är på gång med bebis. Man ser ju inte grannarna så ofta på vintern och när det händer har de stora jackor på sig. Idag var jag iaf ute och planterade påskliljor och penséer i krukan på trappen :banana: och pratade då med en annan granne. Hon bekräftade mina misstankar och det visade sig även att ytterligare ett par på gatan ska få bebis! Det blir alltså 4 bebisar på gatan inom några månader! :bump: Det känns verkligen kul! Jag som var orolig för att jag skulle vara ensam mammaledig på gatan!

Sånt där är varkligen roligt! Vi är 5 st i den lilla byn jag bor som ska ha bebis iår. Den första är nog redan född och sen är det våran tur. Allt som allt så vet jag av 12 st här i krokarna som ska ha eller precis har fått bebis iår. Gissa vem som skarpt funderar på starta daghemskooperativ?! Dagis inne i T-sjö är nämligen överfullt...

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 250
· Visningar
65 000
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII