Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

*kl*

Ni som varit på sockerbelastningstestet, tror ni man kan ta med en macka eller något att äta när man druckit den där lösningen? Jag brukar bli illamående och spy om jag dricker utan att äta på morgonen..

Det fungerar nog tyvärr inte. Vitsen med den äckliga lösningen är ju att de ska veta exakt hur mkt glukos du fått i det och hur kroppen hanterar det. Äter du så påverkar det ju hur mkt du får i dig och därmed resultatet.

Detta är min spontana reaktion iaf :D .

Hmm, inge bra. Frågan är om det blir bättre när jag spyr upp skiten... Vet inte varför jag gör det men har alltid varit så. Kan ju ta med något kex kanske och fråga om det är ok... Men det är det väl inte förmodar jag, som du säger. Ska ju vara fastande oxå...

Ta med något att äta och fråga dem. Om de vet om att du ätit kan de kanske ta med det i beräkningen. Vet som sagt inte hur känsligt testet är, det var bara det första som jag kom att tänka på!

jo, jag funderade oxå på det. Tar med några kex. Säger de nej får jag försöka utan.

Nu kanske det är annorlunda hos din BM än hos mig. Men här är de supernoga med att man inte får äta något förrän testet är helt klart, d.v.s 2 timmar efter du druckit lösningen. Fick ett pyttelitet glas vatten, va väl en, kanske 2 klunkar i att skölja bort smaken i munnen med.
Det är därför jag avskyr det där jädra testet! Men vad gör man inte för det lilla pyret?

Lycka till i morgon:bump:

Det är tyvärr likadant hos oss. Jag fick dessutom blodtrycksfall mitt i allt och fick lägga mig på en brits och vila en liten stund. Frågade då om jag kunde få dricka lite vatten, men inte ens då fick jag dricka, ens vatten :cool:
De sa att vissa kräker upp vätskan, men jag vet inte, man får nog inte äta eller dricka i vilket fall. Undrar dock hur de gör testet om man kräker upp vätskan efteråt innan dessa två timmar har gått.

Lycka till imorgon!!

*kl*

Jag har blivit en kamel:eek: Det är inte klokt vad vatten man kan samla på sig! Fötterna och händerna är som ballonger. De är bara bra när jag går och håller igång. Men det är inte så lätt med ischiasen.

Idag skulle jag ut och vårpremiär åka med min shettis. Precis när jag selat och fått på vagnen såg jag att däcken på båda sidorna va helt slut. :devil:
Skit oxå, ännu en utgift.

Imorgon är det fullbokat. Frisören på morgonen, bokade klippning och färgning. Så nu ska bleka Anna med hemsk utväxt bli lite pimpad så här ett par veckor innan BF:bump:
Sen är det BM besök. Ska bli intressant och se vad SF måttet utvisar denna gången.

Hmm, väldigt fundersam nu... Jag som inte ens klarat av att äta godis under hela graviditeten utan att må illa... Som gjort för spykalas...

Hmm, väldigt fundersam nu... Jag som inte ens klarat av att äta godis under hela graviditeten utan att må illa... Som gjort för spykalas...

Men usch din stackare! Glöm iaf inte ta med en citron, det får man väl blanda i vätskan, så kanske det smakar lite bättre? Jag tyckte det var riktigt gott, som stark saft, för min var iskall, vilket var bra.
Men har man inte pallat godis under graviditeten, så lär du reagera på denna vätskan, usch och blä....

Här är en till..jäklar..Det gjorde ONT så svullen jag var i fötterna och händerna när jag vaknade efter en liten powernap innan..men det la sig igen..men aj:crazy:

Har bölat halva kvällen över sambons jobb, att vi inte blir klara med renoveringen och att jag är så rädd för att detr ska bli strul ekonomiskt och jag ska behöva lämna ut hästen på foder eller liknande..för sälja gör jag INTE! Men allt oroade mig där..o att vi var tvungna att äta skräpmat igen pga att vårt sabla kök inte är färdigt..grät och grät..usch, vill ju hålla modet upp för sambon skull, han mår ju skit pga jobbet ändå..men jag kunde inte:cry:

Är bättre nu, men usch...ingen rolig kväll..

Usch, stackare. Det är inge kul när man får sådana där dippar. Och så gråter man lite till bara för att man gråter.

Själv ligger jag vaken och stirrar i taket, löser korsord och surfar lite. Har ont i halsen som bara den och så har den svullnat igen av allt hostande så det piper när jag andas. Tur man kan sova på dagen.

Lycka till med testet idag! :)

*kl*
Jag oroar mig över min vikt... När jag var hos bm sist för ca 1,5 vecka sen hade jag inte gått upp något i vikt sen besöket dessförinnan. Sammanlagt hade jag då gått upp 5 kg. Nu har jag gått ner 1,5kg istället :crazy: Så nu har jag sammanlagt en viktuppgång på 3,5kg. Känns inte det lite? Jag känner mig pigg och fräsch men oroar mig över att bebisen inte får tillräckligt där inne...

En kompis kompis gick upp 5 kg totalt och födde 2 friska tvillingar :)
Din kropp ger helt enkelt all näring till bäbisen. Bara du mår bra är det säkert inga problem :)

Blev inget test idag. Har tokont i halsen och hostar som en tok igen. Man ska tydligen vara frisk när man gör testet. Så nu är det framflyttat till nästa fredag.

Usch, just ekonomin vill man inte behöva oroa sig så mycket för nu... Jag blev själv av med det uppdrag som jag har i min firma igår, eller jag har en månads uppsägningstid. Min uppdragsgivare ska gå in i en större organisation vilket betydde att jag ryker. Trist, då det var ett lagom uppdrag att ha kvar även under mammaledigheten för att dryga ut mammapengen, men nu blir det inte så.

Dessutom tillbringade jag gårdagskvällen/halva natten på både förlossningen och medicinakuten igår, inge roligt alls. Fick ett rätt ordentligt tryck över bröstet när jag låg hemma som inte ville släppa och när jag ringde förlossningen ville de att jag skulle komma in. Så jag åkte in och blev undersökt först på förlossningen där de egentligen mest kollade att bebis mådde bra och sen blev jag uppkörd (i rullstol, fick inte gå själv :() till medicinakuten där de ville utesluta att det rörde sig om en blodpropp i lungorna. De testade och tog en massa prover för att sedan konstatera att det inte var någon propp och jag fick åka hem och sova.

Innan jag åkte upp från förlossningen fick jag gaviscon för att se om det kunde lätta upp och med från medicin fick jag Novalucol. Jag hade inte halsbränna innan, men efter, herregud! Jag kände mig som en eldsprutande drake, så i natt blev det inte mycket till sömn... Trycket har dock försvunnit nu, så antagligen hade bebis hittat något fiffigt sätt att trycka ihop mina lungor på... Hoppas jag slipper uppleva det fler gånger bara.

Skönt att de inte hittade några proppar i alla fall! Jag har köpt hem gaviscon det är den enda som fungear just nu men den är ju så äcklig att tugga sönder! Vågade inte att prova lösningen ;)

Juzzzen: Förra fredagen var jag på bio och sedan fikade efteråt och jag hade så ont i fötterna pga svullnad när jag skulle gå till bilen! Ville sätta mig på trottoaren och gråta.

Jag känner mig också som en kamel... När jag vaknar på morgonen tar det ganska lång tid innan jag kan gå normalt på mina stackars fötter... Och ringen hänger konstant runt halsen nu... Känns jättekonstigt...

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 250
· Visningar
64 980
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård