Sv: Vårmammor 2010 del 3
Usch, just ekonomin vill man inte behöva oroa sig så mycket för nu... Jag blev själv av med det uppdrag som jag har i min firma igår, eller jag har en månads uppsägningstid. Min uppdragsgivare ska gå in i en större organisation vilket betydde att jag ryker. Trist, då det var ett lagom uppdrag att ha kvar även under mammaledigheten för att dryga ut mammapengen, men nu blir det inte så.
Dessutom tillbringade jag gårdagskvällen/halva natten på både förlossningen och medicinakuten igår, inge roligt alls. Fick ett rätt ordentligt tryck över bröstet när jag låg hemma som inte ville släppa och när jag ringde förlossningen ville de att jag skulle komma in. Så jag åkte in och blev undersökt först på förlossningen där de egentligen mest kollade att bebis mådde bra och sen blev jag uppkörd (i rullstol, fick inte gå själv
) till medicinakuten där de ville utesluta att det rörde sig om en blodpropp i lungorna. De testade och tog en massa prover för att sedan konstatera att det inte var någon propp och jag fick åka hem och sova.
Innan jag åkte upp från förlossningen fick jag gaviscon för att se om det kunde lätta upp och med från medicin fick jag Novalucol. Jag hade inte halsbränna innan, men efter, herregud! Jag kände mig som en eldsprutande drake, så i natt blev det inte mycket till sömn... Trycket har dock försvunnit nu, så antagligen hade bebis hittat något fiffigt sätt att trycka ihop mina lungor på... Hoppas jag slipper uppleva det fler gånger bara.