Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Förmodligen menar zazzarazzz att förlovningsringen hänger i en kedja runt halsen.

*kl*
Första april idag - nån som blivit lurad än alt. lurat någon? ;)

haha, såg nu att det såg konstigt ut... Ja, som zody skriver. Förlovningsringen :) Har envisat med att ha den på mig, men de sista dagarna fick jag typ klaustrofobi av att ha den på, speciellt på nätterna, så nu hänger den runt halsen..

Jo det kändes bra att få det uppkollat, men lösningen var verkligen ingen hit alls. Jag som dessutom har svårt för flytande saker, ffa när de är tjocka och slemmiga, hu! Var glad att jag kunde behålla det iaf. Tuggtabletterna jag fick med hem var också läskiga att tugga och inte tyckte jag att de hjälpte heller... Hoppas att jag slipper ha sån här halsbränna framöver, jag har försökt sova sittandes, för att ligga var heeelt omöjligt.

Här har det varit en tuff natt, vi fick åka in till förlossningen vid fyra. Vi lärde oss:

1. Se till att mobiler och bärbara telefoner alltid är laddade. Svårt att ringa förlossningen om ingen telefon med täckning går att ringa på. (Ingen täckning på övervåningen där jag låg, så sambon fick ringa men de ville ju inte pratat med honom...)
2. Se till att ha två bilar med bensin i tanken. Jag kör ju aldrig någonstans så inte har jag full tank... Tur vi hade sambons jobb-bil hemma.

Jag vaknade vid två och hade molande mensvärk. Jag har sällan mensvärk men det här påminde om det lilla jag har gånger 10. Sen blev det periodvis värre så det knivskar nedåt i magen. Jag försökte flås-andas men inte blev det bättre. Sådär höll det på i två timmar innan jag väckte sambon och då hade jag så ont att jag knappt kunde prata. Fick komma in till förlossning direkt, är ju bara i v 34 enligt dem så det är ju tidigt.

När jag väl ställt mig upp (inte helt lätt) så släppte det mesta av smärtan, men vi åkte in ändå. De kollade bebis i nästan en timme, och bortsett från att han lekte karate kid så det var svårt att höra regelbundna hjärtljud var allt okej. En snygg fransman (läkaren)kom in och lät som en seriefigur och klämde på magen och kände med fingrarna (tror sambon skulle få slag) men livmodertapp är på plats och han verkar inte vilja komma ut nu.

Fick den franska diagnosen "gravida buksmärtor" och fick åka hem.

På vägen hem blev jag lika dålig igen under ca 10 min, låg tvärsöver bilen och kved. Sen släppte det igen. Jag somnade vid 7 och sov till 10. Jag känner pyttelite värk nu men inget som inatt.

Så nu är frågan vad det är som händer, jag vil ju veta men de kan inget säga.

Så vi biter väl ihop ett tag till!

Japp, min son hade satt tejp för vattenkranen i köket så det sprutade åt alla håll när jag skulle hälla upp ett glas. Men man kan inte bli arg när man hör sin underbara ungen hysteriska skratt. Plus att han torkade upp allt vatten på en gång. :)

Men fy vad otäckt. Har vi klippkort till förlossningen hela bunten den här veckan? Utom de som ska dit....

Ja, det är mycket spring där nu. Här får man ju inte göra studiebesök innan, så man kan säga att vi fuskade så vi vet vart vi ska nästa gång...

Bebisarna får snällt vänta inne lite till och släppa fram de andra som står först i kön att ta sig ut! ;)

Usch då..Vad obehagligt:(
Men fick ni ingen förklaring på vad dte kunde vara?
Bra att det lugnade sig iaf:)

Vad obehagligt!

Inte riktigt samma som för dig men i måndagskväll hade jag en molande värk som kom och gick. Gick och lade mig men vaknade flera gånger och inte blev det bättre utan värre. Försökte gå på toa ifall det skulle bli bättre. Inget hjälpte men till slut så visade det sig att det var mina tarmar som var så vansinnigt arga i alla fall.
Tycker det är jätte olustigt att få ont i magen nu, man har ju ingen aning varför! :confused:

Känner igen det..har också såna molnade värk mellanåt..Speciellt imorse..Hela vägen bak i ryggen

och ibland får jag BLIXT ont i magen, och behöver då gå på toa..Och då har det lugnat sig..Som du säger, jobbigt att ha ont i magen nu, man blir helt nojjig ju;)

Vill inte få bebis idag, känns inte roligt och ha sin fölsis på 1 april lixom:p
Min svägerska tror ju stenhårt att lilla tösen ska komma idag, hon hade till och med ringt sambon och kollat:rofl:

Nää, då kniper jag igen, 2 april kan hon få komma..men inte idag, no way

(Precis som om jag skulle kunna styra det i så fall:cool: )

Här är en till som varit på förlossningen nu men detta var ju planerat.
Allt var lugnt och ordnat och dom var verkligen super trevliga. Kändes som vi valt helt rätt sjukhus :)

Vändningsförsök på agendan. Först fick vi titta med UL exakt hur bebis låg med BM. Sen blev vi uppkopplade och lyssnade på hjärtat i ca 20 minuter. Allt såg finfint ut. Sen kom läkaren som var modell älder och kändes mycket erfaren och förtroendegivande. Han berättade vad som skulle ske och sen tog även han UL och visade. Jag ver tvungen att påpekat att dom måste bita sg i tungan gällande kön då vi vill ha en överraskning. Alla klarade det galant :p

Lilla hjärtat låg inte fixerad med huvudet rakt upp och rumpan till höger och benen i skräddarställning. Enl läkaren var detta en bra förutsättning för att kunna vända sig. Fällknivsposition är tydligen sämre.
Bra med fostervatten och bra med plats.

Sen fick jag bricanyl och hjärtat på mig gick upp i 190 typ och rusade, det skulle ske. Sen lyfte läkaren bebbes rumpa och skulle sen försökte han ta den bakom nacken för att putta den till en kullerbytta. Det gjorde inte ont men var lite obehagligt eller konstigt. Han kunde skjuta den lite framåt men sen duckade lilla hjärtat och höll sig undan med nacken. Ett problem och resultatet blev ingen vändning :(

Efteråt blev vi uppkopplade igen för att kolla att allt var som det skulle.

Läkaren var dock optimistisk eftersom den inte var fixerad och låg så bra för vändning så han tyckte inte att vi skulle ge upp än.

Så nu vilar vi oss. Efter som min BM har UL så får vi kolla vidare och hålla tummarna.

Men fy vad otäckt. Har vi klippkort till förlossningen hela bunten den här veckan? Utom de som ska dit....

Precis! Men har den inte velat ut ännu, så kan den vänta 10 timmar till :D

Har varit i vxö med mamma på sjukhuset, men behövde inte åka upp till förlossningen :angel: Har visserligen bestämt oss för Halmstad, men hade det startat i vxö så hade jag gärna fött där med nu när vi ändå var där!

Men nu är jag hemma igen och ska plocka in allt i det nya kylskåpet som kom idag. Hänga ut lite vojlockar på tork och sen försöka fixa golven. Eller..golven mutar jag nog sonen till att dammsuga.

Trevlig resa allihopa!

Hoppas att ni lyckas få bebis på rätt köl! Håller tummarna för fullt här hemma, men samtidigt så är det ju så att fungerar det inte så är det inte hela världen. Vill du inte vara med om en sätesförlossning så finns ju snitt, och det är precis lika mycket förlossning som något annat. Vet att många känner en liten känsla av.. hur ska jag förklara.. som att "jaha, såhär var det inte jag hade planerat" liksom? Visst, jag är också helt inställd på en vaginal förlossning, men vet ändå att det inte alls behöver bli så och det gör ingenting. Massa pepp till hela familjen! :laugh:

Tack för dina tummar! :bow:

Jo men det är lite som du säger. Det blir som det blir, huvudsaken är att alla får vara friska och må bra. Jag hoppas den vänder sig men om inte så får vi ut den ändå på ena eller andrs sättet.

Nu ska vi fira påsk äta godis och ta det lugnt!

Glad påsk från mig, mina småtjejer och karate kid i magen!

ostergarden

Jag har inte heller så många kort, kanske ska ta ett för dokumenteringens skull :p

Sällar mig till samma skala, sambon tog två kort för 2 veckor sen och ingenting finns innan dess ;D

Härligt kort Cyllene, åh vad jag saknar min tjej...

Har haft något ÖVERJÄVLIGT ont i magen och ryggen sedan i helgen, så ont att jag gråtit och ätit nån alvedon här och där.. Var tvungen att lägga mig ner i soffan på jobbet igår, och genast kom 3 kvinnor och frågade om det var på gång, kunde dom göra nåt osv osv. Gulligt, men lite ryggont får jag nog stå ut med vaa..
Jag var inne på MVC måndags och då sa läkaren att allt var okej, så jag får väl lita på det. Lördag 37+0..
sista arbetsdag på fredag nästa vecka!
gud vad skönt det ska bli...............................

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 250
· Visningar
64 980
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård