Sv: Vårmammor 2010 del 3
Här är en till som varit på förlossningen nu men detta var ju planerat.
Allt var lugnt och ordnat och dom var verkligen super trevliga. Kändes som vi valt helt rätt sjukhus
Vändningsförsök på agendan. Först fick vi titta med UL exakt hur bebis låg med BM. Sen blev vi uppkopplade och lyssnade på hjärtat i ca 20 minuter. Allt såg finfint ut. Sen kom läkaren som var modell älder och kändes mycket erfaren och förtroendegivande. Han berättade vad som skulle ske och sen tog även han UL och visade. Jag ver tvungen att påpekat att dom måste bita sg i tungan gällande kön då vi vill ha en överraskning. Alla klarade det galant
Lilla hjärtat låg inte fixerad med huvudet rakt upp och rumpan till höger och benen i skräddarställning. Enl läkaren var detta en bra förutsättning för att kunna vända sig. Fällknivsposition är tydligen sämre.
Bra med fostervatten och bra med plats.
Sen fick jag bricanyl och hjärtat på mig gick upp i 190 typ och rusade, det skulle ske. Sen lyfte läkaren bebbes rumpa och skulle sen försökte han ta den bakom nacken för att putta den till en kullerbytta. Det gjorde inte ont men var lite obehagligt eller konstigt. Han kunde skjuta den lite framåt men sen duckade lilla hjärtat och höll sig undan med nacken. Ett problem och resultatet blev ingen vändning
Efteråt blev vi uppkopplade igen för att kolla att allt var som det skulle.
Läkaren var dock optimistisk eftersom den inte var fixerad och låg så bra för vändning så han tyckte inte att vi skulle ge upp än.
Så nu vilar vi oss. Efter som min BM har UL så får vi kolla vidare och hålla tummarna.