Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Så nu bor vi väldigt spartanskt och om byggarna håller tidsschemat så ska vi leva utan vatten i tre veckor till och köket beräknas vara klart runt den 25 mars, om allt går som det ska... Så nu åker vi till min sambos föräldrar, 25 min enkel resa, för att kunna duscha och får mat. De skulle vilja att vi bodde där, men det är ju svårt när vi har hästarna och vår sköna säng här...

På tal om att sova, är det bara jag som har jätteproblem med det just nu? Jag vaknar hela tiden, även fast jag är så trött att jag håller på att dö. Antingen så kliar det över hela kroppen, även fast det är helt nybäddat (tvingade sambon att stiga upp och bädda rent mitt i natten :angel: ), eller så vaknar jag av att benen krampar, eller så är jag så kissnödig så att jag håller på att dö, eller så är jag så varm och sjöblöt så att det inte går att slappna av och det är ju svårt att gå upp och duscha när man inte har något vatten osv. Håller på att bli tokig av sömnbrist snart tror jag.

Jag känner igen mig i allt och jag lider med dig att stå mitt upp i bygget nu. Vi hade vårt värsta förra sommaren när vi var utan toalett och dusch i ÅTTA veckor. Jag duschade i vattenspiltan i stallet, kissade ute och fick åka in till mina föräldrar i stan (1mil) för att gå på toa. Det tog lite längre tid än det var tänkt kan man säga. Men för det första var jag inte gravid och för det andra så var det sommar. Fy för att ha det så nu...

Mitt största problem nu är att vi måste flytta bort toaletten på övervåningen när toan där ska kaklas, den står ju bara på ett par plankor. Den dagen den sorgen...

Jag sover också helt värdelöst nu, eller rättare sagt jag sover knappt alls. Det är en av anledningarna till att jag faktiskt gick med på hel sjukskrivning. Jag är ett vrak. Största anledningen är foglossningen som gör att jag inte kan ligga ner utan att ha ont, kissat 4-7 ggr/natt har jag gjort hela graviditeten men det stör ju, och nu sista veckan har jag även börjat svettas som en tok.

Tur att man faktiskt kan räkna ner på riktigt nu, datorn säger att jag har 65 dagar kvar, och det känns faktiskt som om det är nära. Jag har ca 2 månader kvar, och det är mer än 2 månader sen det var jul. Det har gått fort.

Ang sova så vaknar jag varje gång jag ska byta ställning. Nätterna blir hackiga kan man säga :grin:

Men jag är hyffsat pigg på morgonen ändå, hoppas det håller i sig.

Måste visa lite bilder på våran övervåning. Vi är ju så gott som klara med hela bygget bortsett från det här som vi tänkt att ta ngn gång i framtiden. Sen blev jag oplanerat med barn och framtiden blev nu...

Rakt fram/till vänster ska bli barnkammaren och till höger lilla toaletten.

ostergarden

Trägolvet är lagt och taket delvis målat (tack mamma) men det ska dit lite kakel och klinkers och tvättställ. Men toan funkar och det är huvudsaken just nu. :D

ostergarden

Och en bonusbild på min ena katt som blev lätt desperat och ledsen för brorsan hade tagit hans vanliga sovplats. Det här ser ju verkligen jätteskönt ut. Notera att han ligger på boken "Du ska bli pappa" som jag verkligen kan rekomendera, tror det är den bästa graviditetsboken vi fått. :)

ostergarden

Bra att katten oxå engagerar sig! Kör stilen att om jag sover på boken kan jag allt när jag vaknar :D

Sötkatt:D

Vet hur det är att bo mitt i bygget, vi bor ju som sagt på ovanvåningen nu, just nu är byggarna i full gång där nere..Hör knappt vad jag tänker, men underbart att det går framåt:) Dock kommer jag nog fly hem till min mamma så fort dom ger sig iväg på lunch,(min bil står bakom deras så jag väntar) tråkigt o sitta här uppe på ovanvåningen och uggla..

kissat 4-7 ggr/natt har jag gjort hela graviditeten

:eek::eek: Men stackare!! Det är ju en gång i timmen nästan. Då förstår jag om du är trött. Jag ska verkligen inte klaga på min sömn då, jag har inte gått upp en enda gång under min graviditet för att kissa på natten.

Men annars sover jag oroligare också, vaknar för minsta lilla. Sover dock på magen fortfarande, kan inte somna på nåt annat sätt. Får väl en platt unge :D eller så är inte magen särskilt stor bara. Sambon kom hem med en ny bäddmadrass förra veckan, en sån som formar sig efter kroppen. Helt underbar :love:

Japp, rekordet är att kissa fyra gånger före midnatt! ;)

Det beror dock till stor del på mina näsproblem så jag dricker sjukt mkt vatten (sover m öppen mun och blir törstig), plus att jag hela graviditeten varit besatt av citrusfrukter. 4 apelsiner innan läggdags är inte att rekomendera...

Oj, då ska jag inte heller gnälla.sju gånger..iiirrk..jag har kissat som mest fyra gånger tror jag, och det var bland annat inatt..bebis har nog legat knasigt..

Ang sömnen sover jag också skitdåligt, men det har jag gjort nästan hela grav. Men jag håller mig ändå relativt pigg på dagarna..så hoppas att man har samma go sen när bebis kommer:p

Hur mår alla förövrigt då?:)

Okej men ändå... Låter jobbigt med fogarna också, har ju själv ont av fogarna och jag tycker det är ett helt projekt att bara ta sig i och ur sängen.

*kl*
Är det inte Doris tur idag förresten? Spännande! :bump:

Hur mår alla förövrigt då?:)

Jag börjar känna av min fogar nu. Jag har haft tur tills nu. Blir lätt trött i fötterna oxå. Idag strålar det dessutom lite lätt på vänster sida i ryggen.

Men det blev mycket stå och gå i helgen så jag är väl sliten. Tur att jag kan sitta på jobbet!

Ska på gravidmassage på torsdag. Ett sånt bord med hål för magen. Nån som testat det?
Jag ser fram emot det! :)

Jo, min rygg skriker efter massage. Den är stel som aldrig förr.

Är det första gången eller har du testat redan?

ååh, det låter skönt! Jag tycker hela min kropp skriker efter massage, försöker få sambo att massera mina fötter framförallt..men jag tycker aldrig han gör det tillräckligt länge..hehe..

Jag funderar starkt på att skriva in i min födelseplan att mina fötter ska masseras ock kittlas, :p

Nämen, det där emd massage vore trevligt..

snaaaaaaart, snaaaaaaaaaaart, snaaaaaaaaaart är det dags... Eeeeeak!! :eek:

Idag har jag bäddat vaggan, och vagnen. Återstår att packa BB-väskan.. Jag är lite slö, har inte hunnit med det ännu. :o

Jag har aldrig testat faktiskt... Men jag har en kompis som varit på det stället ditt jag ska. Hon var nöjd. Så jag hoppas det blir bra. Miljön runtikring verkar vara så himla mysig också :)

Min sambo vägrar att massera mig, han är helt talanglös på det också.. Så jag är inte jätteledsen för det... haha

Ja, det e snart!!:)
Hur mår du? Känns det nervöst?(såklart, men är det mkt spänt eller mest förväntan)

BB väskan har jag själv nästan packat klart,(ska ha 15 april och jag brukar alltid vara ute i sista sekunden så detta är helt galet att JAG börjat!) har lite små grejjor kvar som schampoo/balsam och tvättlappar som inte hunnit bli packade, tror bara det är det..Jag får inte ihop hjärnan tillräckligt för att veta om den är färdigpackad sen eller inte, hehe:D

Senast ändrad:

Ok, jag ska rapportera när jag varit där :)

Har testat bordet men det var nog lite för tidigt eftersom det kändes som jag skulle trilla ner i hålet :crazy:

Men sambo masserar fötter men det är för kort. Ska snart börja lära upp honom i lämplig förlossningsmassage. :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 873
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 854
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar