Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

En annan fråga som jag och sambon diskuterade igårkväll, ska ni köpa eller hyra andningslarm? Vi vet inte riktigt hur vi ska göra... Samtidigt som det hade vart skönt kanske det är ett onödigt stressmoment om det fellarmar?

Jag tror inte jag kommer köpa något. Har inga vänner som använder det och som sagt frågan är om det blir mer stress?

Jag har köpt en skiphop. Svårt och säga om jag kommer bli nöjd eftersom jag inte använder den än men den är snygg och rymlig och är genomtänkt så jag hoppas på det.

Jag tror jag har sett dem på en internet sida, de är också ganska dyra? Känner du att den är värd sitt pris (uppskattningsvis så här långt)?

Vi har äntligen fått ordning på badrummet. Jag har premiär badat och flyttat in alla saker. Sista hyllan köptes idag på bauhaus!

Jag är lycklig att det kalrt och väldigt nöjd. Dock är jag helt slut i fötter och höfter efter att jag stått och fixat.

Tur att jag får bada ikväll igen :D

Åh, vad jag blev avundsjuk nu! Jag längtar som en tok efter att byggarna ska sätta igång i mitten av april så att jag sen kan börja inreda och piffa, vilket är mitt stora intresse i livet.
Och ännu mer längtar jag ju nu när allt är inhandlat!!

Vad skönt för er att ha det klart, måste kännas skönt nu i väntan på bebis!

Jag tror jag har sett dem på en internet sida, de är också ganska dyra? Känner du att den är värd sitt pris (uppskattningsvis så här långt)?

Jo, dom kostar ju dom med :crazy: Men jag ser potential med fack och storlek. Sen gick jag lite på referenser från när och kära. Alla som jag pratade med var väldigt nöjda.

Jo det var lite mitt krav när vi började att det INTE fick dra iväg i tid och skulle vara klart senast sista mars. Då hade vi god marginal då vi började i mitten av januari och dom uppskattade en månad.
Det var ändå dö tid när inget hände men jag piskade på :D

Dels är det sjukt jobbigt att springa 2 trappor ner när man ska kissa på natten och sen är barnrummet lite beroende av att badrummet är klart då vi vart tvungna att förvara där.

Nu ska vi måla där och boa lite mer :)

Det känns ju bra :) det jag är mest orolig över är att man lägger ner en massa pengar på ngt som man sen kanske känner sig missnöjd med. Jag tror man är väldigt beroende på att få i mycket i väskan (blöjor, ombyten till barn och mor/far, flaskor, barnmatsburkar o.s.v.).

Vi håller också på att boar för bebisen, helt plötsligt så har min man målat furu-bröstpaneln i köket vit och håller på att måla badrummet vitt (väldigt fult just nu med brun grund, oranga medaljoner och blommor samt furu bröstpanel).

Jo det är ju svårt.
Men att få plats med allt verkar viktigast och en massa fack så man kan strukturera. Det säger alla mammor-
Jag tror skiphop finns på babyproffsen (tyckte jag såg som där sist), kolla så kan du ju klämma och känna lite.

Jag verkligen i en bofas, vill helst göra allt på en gång till min sambos stora glädje :p eller inte kanske..

Vilken sort har du? Googlade nu och hamnade på en sida som hette babyshop.se och det fanns flera olika varianter av skip hopen. Tror jag får ta en sväng till babyproffsen, fråga mamsen om hon vill följa med och klämma :D ;)

Jag är så sugen på att göra ordning barnrummet men det känns så onödigt eftersom vi inte kommer att ha ngn användning av det förrän om ett år kanske. Vi hade tänkt att vildbatting skulle sova hos oss i alla fall till året fast i egen säng, som det är nu har vi inte tänkt att samsova.
Jag har mycket jag skulle vilja göra faktiskt :angel:

Här boas det med för fullt:D
Får såna där knasryck. Fick för mig att måla en sån där ikea trappstege/pall.
Helt onödigt, men jag hade ju en slatt färg över sen mitt förra "pimpa Ivar bokhylla" projektet.
Sen har jag bakat några sortes kakor med. Allt för att fylla frysen inför bebisbesökare.
Ska även i veckan som kommer göra lite olika storkok och frysa in. Så är det bara att tina mat i några veckor när vi är hemma från bb.

Här boas det med för fullt:D
Får såna där knasryck. Fick för mig att måla en sån där ikea trappstege/pall.
Helt onödigt, men jag hade ju en slatt färg över sen mitt förra "pimpa Ivar bokhylla" projektet.
Sen har jag bakat några sortes kakor med. Allt för att fylla frysen inför bebisbesökare.
Ska även i veckan som kommer göra lite olika storkok och frysa in. Så är det bara att tina mat i några veckor när vi är hemma från bb.

Jag har köpt hem folieformar som jag ska baka kladdkaka i och frysa in, jag har också tänkt att baka drömmar som jag kan frysa in och eventuellt att jag gör bullar också men de brukar gå åt innan de ens har kommit till frysen ;) när det sedan är slut så får folk sluta besöka oss eller så får de ta med sig fika :)

Storkok kommer jag nog inte göra, tänker vara lat och köpa hem prioger/billy pizzor samt färdiga matlådor. Känner inte att jag har ork att göra storkok, baka är lite roligare :)

Jag är också lite orolig att det ska dra iväg i tid, men detta är fjärde trappuppgången i vår förening som de gör nu så jag hoppas de nu vet vad de gör och att de har en hum om tidsmarginalen :D

Vi får ju springa fyra våningar ner för toa och till en annan byggnad för dusch så vi tänker som sagt inte bo här dessa veckorna ;) hade man haft hus hade man förhoppningsvis haft en liten toa också eller iaf kunnat springa ut och kissa på natten, haha, eller kanske inte, men ändå!

Måste bara fråga vad du använder för typ av färg, alltså vilken sort, när du nu målar saker inne, typ pallen?
Jag håller också på att boar lite, men har inte kunnat göra så mycket i och med det stundande stambytet och badrumsrenoveringen, det är liksom inte riktigt lönt innan, men lite vill jag sätta igång med...!

Vi får ju springa fyra våningar ner för toa och till en annan byggnad för dusch så vi tänker som sagt inte bo här dessa veckorna ;) hade man haft hus hade man förhoppningsvis haft en liten toa också eller iaf kunnat springa ut och kissa på natten, haha, eller kanske inte, men ändå!

Nja... förhoppningen är god men i detta hushåll finns bara en toa och den är på bottenvåningen. Har inget behov av en till toa i dagsläget men den dagen vi renoverar så får man se till att göra det när det är varmt ute. Alt. flytta hem till päronen som ni gör ;)

Ja man får väl utnyttja päronen nu för en tid :D spännande är det i vilket fall med renoveringen och jag tror att kontrollfreaket i mig kommer att ta mig till lägenheten varje dag ändå och se vad som händer, hehe...

Använder mig av vattenlöslig färg. Helt underbart, luktar inget och bara att tvätta av händerna efteråt med tvål.
Målade skötbordet i lackfärg, och fy fasen vad det luktade och jag va svart om händerna i evigheter efteråt. Ingen hit heller att ha fönstret vidöppet mitt i vintern.

Kladdkaka va ingen dum idé! Ska nog göra några med.
Hehe, snart blir frysen full. 4 olika sortes kakor, bullar, sockerkakor och snart lite kladdkaka. :D
Men min sympatidräktige sambo är å tjyvar av kakorna hela tiden, så vi får se vad som är kvar sen.

Använder mig av vattenlöslig färg. Helt underbart, luktar inget och bara att tvätta av händerna efteråt med tvål.
Målade skötbordet i lackfärg, och fy fasen vad det luktade och jag va svart om händerna i evigheter efteråt. Ingen hit heller att ha fönstret vidöppet mitt i vintern.

Jag måste köra till färgaffären och inhandla lite färg känner jag, har bara lackfärg hemma. Det var ju uppe i tråden förra veckan (tror jag det var?) om lackfärg, någon skrev väl att man kunde använda den vattenbaserade lackfärgen, men vet ändå inte om jag vågar det. Ska höra mig för lite i färgaffären om vad de säger och rekommenderar, de kan väl sin sak får man hoppas :D

Och jag kanske skulle ta o köpa en frys så jag kan börja spara undan lite mat o kakor... FAst jag tänker ju helt klart åka till mina föräldrar o äta så fort jag orkar ta mig ur sängen....

Ja man får väl utnyttja päronen nu för en tid :D spännande är det i vilket fall med renoveringen och jag tror att kontrollfreaket i mig kommer att ta mig till lägenheten varje dag ändå och se vad som händer, hehe...

Klart man är nyfiken! Har ni fått välja färger och så till badrummet?

Kladdkaka va ingen dum idé! Ska nog göra några med.
Hehe, snart blir frysen full. 4 olika sortes kakor, bullar, sockerkakor och snart lite kladdkaka. :D
Men min sympatidräktige sambo är å tjyvar av kakorna hela tiden, så vi får se vad som är kvar sen.

Precis det är ju det som är problemet, det man bakar försvinner ju någonstans på vägen till frysen :p

Och jag kanske skulle ta o köpa en frys så jag kan börja spara undan lite mat o kakor... FAst jag tänker ju helt klart åka till mina föräldrar o äta så fort jag orkar ta mig ur sängen....

Jag skulle också kunna tänka mig att åka ngnstans och äta men 2,5 mil bara för mat, nja... på kvällarna får väl mannen laga mat :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 855
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar