Sv: Vårmammor 2010 del 2
Knappnålar mig själv, som vanligt.
Vi har också köpt en skiphop dash deluxe-väska. En ljusblå med svarta sömmar i messengermodell. Har ju inte haft användning för den än
, men den jänns riktigt bra. Hyfsat rymlig med många fack och så är den tillräckligt snygg för att jag ska kunna använda den till annat än skötväska sen.
Själv håller jag på att bli tokig hemma. Vi köpte en gård för två år sedan som det i stort sett inte gjorts något med sen i början av 1900-talet, utom vårt hus som de naturligtvis gick loss på på 70-talet
, så vi har hållit på att renovera sen vi flyttade in i stort sett. Snaaaart kommer allting att vara hyfsat klart, men eftersom vi bestämde oss för att göra en flispanna som ska försörja hela gården, ny brunn samt ett litet minireningsverk istället för att fixa till alla trekammarbrunnar som finns (när vi tog upp ett avlopp så hade de struntat i dräneringen, så skiten gick i stort sett bara rakt ut i backen UNDER ett potatisland som bara frodades. Jag och min sambo var lite fundersamma till varför gräset alltid var dubbelt så långt där
) så vi håller på att gräva ner ett nytt kulvertsystem här. Nu när vi renoverar så passar de naturligtvis på att dra in det när köksgolvet och groventrén redan är uppbrutet. Vilket innebär att vi, förutom att vi inte har tillgång till kök eller någon toa/dusch, inte längre har vatten i huset. Närmaste toan är i en lada som ligger 300m bort och det finns inte en dusch klar på hela gården för att en JÄVLA målare är så SEG så att klockorna stannar.
Så nu bor vi väldigt spartanskt och om byggarna håller tidsschemat så ska vi leva utan vatten i tre veckor till och köket beräknas vara klart runt den 25 mars, om allt går som det ska... Så nu åker vi till min sambos föräldrar, 25 min enkel resa, för att kunna duscha och får mat. De skulle vilja att vi bodde där, men det är ju svårt när vi har hästarna och vår sköna säng här...
På tal om att sova, är det bara jag som har jätteproblem med det just nu? Jag vaknar hela tiden, även fast jag är så trött att jag håller på att dö. Antingen så kliar det över hela kroppen, även fast det är helt nybäddat (tvingade sambon att stiga upp och bädda rent mitt i natten
), eller så vaknar jag av att benen krampar, eller så är jag så kissnödig så att jag håller på att dö, eller så är jag så varm och sjöblöt så att det inte går att slappna av och det är ju svårt att gå upp och duscha när man inte har något vatten osv. Håller på att bli tokig av sömnbrist snart tror jag.