Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

snaaaaaaart, snaaaaaaaaaaart, snaaaaaaaaaart är det dags... Eeeeeak!! :eek:

Idag har jag bäddat vaggan, och vagnen. Återstår att packa BB-väskan.. Jag är lite slö, har inte hunnit med det ännu. :o

Åh lycka till!! Skickar peppdans :banana::banana::banana:
Uppdatera så fort du orkar, och gärna lite om hur du upplevde snittet. Om du vill förstås :)

Kramar!

Men sambo masserar fötter men det är för kort. Ska snart börja lära upp honom i lämplig förlossningsmassage. :D

Samma här:D

Min sambo har förövrigt blivit ännu mer intresserad och engagerad i allt som har med min mage och innehåll att göra:D Han har hela tiden varit underbar och stöttande, men ändå inte varit så att han klappat mycket på magen, pratat med Nelly där inne osv.

men nu, efter att vi pratat igenom våra olika rädslor,som bubblade upp efter föräldrakursen, känns det som han, trots att han fortfarande är jättenervös, har slappnat av lite mer och vågar knyta sig mer känslomässigt till lilla tösen där inne!

Vi har pratat om egentid bla, som han är rädd att vi inte ska få. Han kände sig så dum och egoistisk när han kände så, för barnet är ju det viktigaste", sa han, men han funderade på det. Jag sa att jag kände samma, jag vill ju inte ge upp mitt stora intresse, hästen, och att jag ansåg att det var väl bra att man månar om sitt egna liv, även fast man får barn. Vi får ju hjälpas åt och ge varandra tid helt enkelt.Och ha tid tillsammans såklart, som en familj! Vi pratade om allt runt omkring, alla konstiga tankar och rädslor och det var så skönt, för vi tänker så lika!:D

Nu är han mer avslappnad, pratar om lilla Nelly, pratar med henne, klappar magen och en morgon hade han pratat med henne själv sa han, när jag sov, och hon hade sparkat tillba som svar:D:love:

Vår relation är verkligen sjukt mysig nu, vi är så där äckelgosiga och det känns bara ännu mer rätt att skaffa barn med denna underbara man, han kommer bli en sån underbar pappa..:D

:D Föräldrarkursen öppnade många frågeställningar hos oss med och vi är väldigt överens. Egentid och partid är viktig även om det kommer bli annorlunda.

Vi kan nog oxå uppfattas som ganska äckelgosiga och väldigt tajta nu men det känns viktigt för oss nu :love:

:D Föräldrarkursen öppnade många frågeställningar hos oss med och vi är väldigt överens. Egentid och partid är viktig även om det kommer bli annorlunda.

Vi kan nog oxå uppfattas som ganska äckelgosiga och väldigt tajta nu men det känns viktigt för oss nu :love:

ja, det e nog så, man får många tankeställare och saker man inte täkt på..det blir mer verkligt på nåt sätt!

Ja, samma här, man får passa på nu när man bara är två,o vara så där goosiga, sen blir det mkt bebisgos och allt runt om som kommer taupp all tid:D:love:

Lånar knappen. Gud vad ni skriver! Det är iallafall kul och intressant att läsa, trots att jag inte orkat skriva på ett tag. Nu känner jag mig allmänt less och behöver klaga av mig lite.

Jag börjar bli riktigt less på jobbet och alla människor på jobbet. Har påbörjat den näst sista jobbveckan och är så trött på att alla ska kommentera och fråga om min ledighet och graviditet. Låt mig vara! :devil: Mina nära vänner osv får hemskt gärna fråga och bry sig, men det stör mig att folk som jag normalt inte pratar annat än jobb med i tid och otid frågar och kommenterar. Nu har jag nästan blivit folkskygg bara för det! Bestämde för ett tag sen att jag skulle gå hem 3 veckor innan bf och det beslutet känns väldigt bra. Men hela 9 arbetsdagar kvar efter den här, hur ska jag stå uuut.....? :eek:

En kille på jobbet, vars tjej hade bf runt 4:e april, blev pappa förra veckan! När jag berättade det för min sambo såg han helt skräckslagen ut! :D Vi har ju bf 10/4, så det blev väl lite påtagligt för honom att det snart är dags för oss också.

Såg att ni diskuterat kladdkaka. Själv passar jag på att äta det jag vill nu eftersom jag ändå är tjock och fet och tycker synd om mig själv. Jättedumt, men när bebis är ute kommer jag att införa förbud mot onyttigheter, för jag ska tillbaka till mina 50 kg så fort det bara går. Jag har två mål, dels att se fin ut i bröllopsklänningen och dels kunna springa 5 km på hyfsad tid då Blodomloppet går i slutet av augusti. Ursäkta att jag tenderar att bli tjatig, men jag verkligen avskyr och åter avskyr att vara tjock och bara längtar efter att bli lätt och smal och få normal vilopuls igen så jag kan börja löpträna igen...

snaaaaaaart, snaaaaaaaaaaart, snaaaaaaaaaart är det dags... Eeeeeak!! :eek:

Idag har jag bäddat vaggan, och vagnen. Återstår att packa BB-väskan.. Jag är lite slö, har inte hunnit med det ännu. :o

Jobbar du än? Jag ska jobba i två veckor till och min man och mina kollegor börjar få rysningar av det. Har tagit ledigt 10 dagar innan BF men folk tror inte riktigt det räcker, de tror det kommer tidigt snarare än sent. Till och med jag blir nervig snart.

*kl*

Nästan alla verkar ha köpt olika skip hop skötväskor men alla verkar samtidigt nöjda :)

Jag kan inte sitta bekvämt längre, hur jag än vrider och vänder eller sträcker på mig så får jag en liten bebis upptryckt på revbenen. Ligga går bra men då får jag ont i höfterna eller någon annan stans, jag är aldrig nöjd :p

Men min sömn kan jag inte klaga på de sista 3-4 nätterna har jag sovit som en klubbad oxe! Nässpray var väldigt bra. Jag kan nog räkna på en hand de gånger jag har varit upp och kissat på nätterna under de här månaderna. I vanliga fall går jag heller aldrig upp på toa, envis som synden och tvingar kroppen att somna om. Däremot kan jag inte somna om ifall jag vaknar törstig!

Vi pratade igår om hur lång tid det är kvar, det vore ju inte konstigt om bebisen bestämmer sig för att komma ut så tidigt som den 20 april (bebisen är ju egentigen fullgången då enligt läkarkåren) och då har vi 6 veckor kvar, kommer vildbatting vid bf har vi 8 veckor och kommer hon senare så har vi 10 veckor kvar. Sedan så kan man ju dra av en vecka igen på nedräkningen i slutet av denna. Dessutom så blev min man lite stressad när jag sa att vad som helst kan ju faktiskt hända och vänta in i det sista bara för att är i alla fall inte min stil. I helgen ska vi skruva ihop spjälsängen och möblera om i vårt sovrum :)

Jag fick en Brio-skötväska med den vagnen jag köpte för att ha här hemma på gården, den var dock helt okej så vi börjar med den. Jag är sämst på att använda väskor även till mig själv, så jag måste "vänja in mig" och se hur det går innan jag lägger några pengar på ny.

Jag fick en Brio-skötväska med den vagnen jag köpte för att ha här hemma på gården, den var dock helt okej så vi börjar med den. Jag är sämst på att använda väskor även till mig själv, så jag måste "vänja in mig" och se hur det går innan jag lägger några pengar på ny.

Man har ju inget annat väl än att börja använda väska nu! :)

Hur mår alla förövrigt då?:)

Får väl också svara på denna fråga :D

Läste att ni hade sömnen uppe i tråden. Jag sover inte särskilt bra och håller på att dö när jag, en gång varje natt, måste upp och kissa. Sjukt jobbigt att resa sig (hahaha....) och dessutom rysligt kallt att lämna täcket.

Idag har jag haft ont i min högra sida av magen igen. vet inte om ni minns det, men jag var ju orolig över blindtarmen för ett tag sen (i januari eller så..), åkte in, men det var inte det, tack och lov! Dock kändes det likadant igår kväll och idag under dagen också, nu är det dock bättre.

Har en sambo som masserar min rygg varje kväll, stackaren :D, har alltid ont på min högra sida av ryggen.

kl
Idag var jag ute och gick med min lilla shettis, Malva. Ett riktigt litet monster var hon idag. Jag är sällan rädd eller orolig när jag går med henne och hon börjar greja. Hon har en tendens att resa sig och "slåss" med frambenen när hon blir för exalterad och man får passa sig lite för bakbenen också ibland, gäller att gå nära, nära henne så hon inte får möjlighet att resa sig. Nu känner jag dock mig inte så tuff bredvid henne, om ifall att hon reser sig, vill absolut inte riskera en spark i magen för allt i världen.. Hade aldrig förlåtit mig själv. Idag var det lite speciella omständigheter (två hästar framför och en galen hund) och Malva är "bara" 3 år, bebisen.. Dock lägger hon ner snabbt, men just när hon håller på så är det just nu ganska jobbigt..

Knapplånar mig själv =)

Imorgon ska jag göra sockerbelastningstestet. Alla säger ju att det är sanslöst äckligt, men jag ser lite fram emot det. Vad gör man mer liksom, någon som gjort det? Tydligen ska man sitta där i två timmar efter att vätskan är uppdrucken och sedan ska man väl göra något test.

Berätta gärna hur ni skulle göra?
Här är det som sagt obligatoriskt att alla får göra det, tror inte jag ligger i riskzonen för något, men man vet aldrig och jag tycker det känns tryggt att få göra det =)

Det var ingen fara alls! Fick oxå höra att man nästan spydde o bla bla..men det smakade som stark saft, och vi fick titta på amningsfilm och prata amning under dessa två timmar, så det var jättetrevligt:)

Där jag var hade dom hällt i citron i sockerlösningen innan, så det var nästan gott:p Men det e nog inte alla ställen dom gör det på, så ta med en citron som du kan klämma ner i glaset, så blir det inte lika sliskigt:laugh:

*kl*

Jag har 1 ½ dag kvar att jobba... Känns konstigt... Skulle nog klara att jobba någon vecka till men har fortfarande tungt att andas när jag är på jobbet. Kan fortfarande inte gå längre än till affären (500m) utan att få andnöd så det kanske är bra att få vila lite. Plus att jag har svårt att nå fram till kunden i schamponeringen. Får ont i ryggen när jag får sträcka mej hela tiden. Nej, jag ska nog vara glad och tacksam att jag får vara hemma och vila och nu ska jag sluta tänka på hur mycket pengar jag förlorar...

En sak till som hänt. Sista nätterna har mina höfter, eller hela partiet runt omkring där, domnat bort när jag sover/ligger ner. Känns inte alls som foglossning. Kan det vara något som ligger i kläm? Det domnar och och strålar lite utåt. Blir llite bättre om jag ligger på en tennisboll ett tag...

Klart du ska vila lite, och ställa om dej till förlossningsmode:)

det med höften har jag också haft nån natt, kunde inte ligga på höger höft för då domnade den och till sist gjorde det ont in i benet, ungefär som jag låg på nåt hårt..men har inte kännt så var natt så det var nåt tillfälligt, upplevde inte heller att det var foglossning, snarare ner eller liknande..

*kl*

Mår riktigt hyffst idag. Känner inte av fogarna mer än vanligt, men så fort jag håller igång för mycket får jag ganska ont sen. Det gäller som hela tiden att tänka sig för så man inte reser sig för hastigt med ojämn vikt på benen, går för fort etc... Igår blev det en del gående och sånt så på kvällen va jag rätt mör.
Har vart ute i det underbara vädret med hästen också, körde en sväng trots att det blåste som s*tan, kunde bara inte motstå! Måste erkänna att jag packade bebis BB-väska nu på eftermiddan också :o Ska strax åka ner på K-rauta och köpa färg till bebissängarna!

I morgon är det dax för andra föräldrarutbildningsträffen, tema inför och i början av förlossningen, samt träffa läkare och se vad hon säger om mina fogar och nästäppa, hoppas på att få utskriven kortisonnässpray iaf. Håller en tumme också för att hon inte anser att ladugårdsarbetet är något vidare bra jobb för mig just nu.

*kl*

En sak till som hänt. Sista nätterna har mina höfter, eller hela partiet runt omkring där, domnat bort när jag sover/ligger ner. Känns inte alls som foglossning. Kan det vara något som ligger i kläm? Det domnar och och strålar lite utåt. Blir llite bättre om jag ligger på en tennisboll ett tag...

Ligga på tennisboll? På riktigt? :D För min del så känns det ju lite så när bebis trycker på nerv, att låren domnar bort och det "bränns" i dem. Kan det vara det?

Om man har knutar och punkter som gör ont är det jätteskönt att ligga på en tennisboll tills det släppt. Testa :)

Juzzen o Cyllene: Ja, så känns den domnar och bränner. Gör inte direkt ont, mer obehagligt... Finns det inget att gör åt då utan det är bara härda ut.

*kl*
Jag har med börjat sova riktigt illa på nätterna. Vaknar varje gång jag ska vända på mig. Och det går inte smidigt, måste häva mig och min kuddar måste med och möbleras om. Har även sen länge slutat sova på mage. När jag slutade med det så va ryggsovning ett trevligt alternativ. Men nu blir jag så himlans yr i bollen av det. Har alltid haft svårt för att somna om när jag vaknar på nätterna, är ännu värre nu. Klarar mig änså länge med toabesök en gång per natt. Ytterst sällan två. Alltid samma tid med, är lite lustigt, men hjärnan är väl inställd på det. Kl 2 varje natt.

Idag råkade jag ut för två magklämmare:devil:
Blir så ställd när det kommer fram någon som ska klämma å känna. Har så många gånger tänkt ut vad jag ska göra eller säga. Men biter bara ihop å låter dem hållas.

Å när ni snackat lite massage idag. Blev ju riktigt sugen på att tjöta lite på sambon om en liten genomgång av axlar och nacke.

Hmm.... jag vaknar nästan alltid när jag vänder mig om (även som ogravid) men eftersom jag somnar om igen så räknar jag det som att sova som en klubbad oxe när jag inte ligger vaken efter att ha vänt mig ;)

Jag har sagt det förr och säger det igen, jag trodde att jag skulle bli jätte irriterad på att folk tar mig på magen men jag kunde inte bry mig mindre. Känns skönt eftersom en del patienter har tagit sig friheter men det beror nog på att de tycker att de "känner mig". Fast en "kvinna" klappade ganska hårt och det var inte poppis men man ler och ser glad ut och innombords vill man bara hålla om magen och "vyssja den".

Åh lycka till!! Skickar peppdans :banana::banana::banana:
Uppdatera så fort du orkar, och gärna lite om hur du upplevde snittet. Om du vill förstås :)

Kramar!

och ni andra också. Tackar för alla peppningar!!!

Idag har vi varit på inskrivning på Sjukhuset, pratat med narkosläkaren och fått se avdelningen och mitt egna rum. Nu börjar det banne mig bli verklighet :eek: :bump:

Är nervös som fan!! Och är lite orolig för själva snittet. MEN, jag ser fram emot att få träffa min lilla skrutt i morgon :love:

Jag har ännu inte (kl 20:30) jobbat klart. Men måste fixa det i kväll eftersom det ju är för sent i morgon. hahaha.

Iom inskrivningen så hann jag heller inte klart med att packa BB-väskan, så det blir till att göra det nu, så snart maskinen med tvätt gått klart. Ja, jag vet, 11:e timmen. Men det är lite så det varit för mig hela denna graviditet. Men jag smiter en stund nu för att packa klart, återkommer kanske en sväng i kväll om jag hinner vill säga.

Kram till er alla!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 873
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 854
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar