Sv: Vårmammor 2010 del 2
Men sambo masserar fötter men det är för kort. Ska snart börja lära upp honom i lämplig förlossningsmassage.
Samma här
Min sambo har förövrigt blivit ännu mer intresserad och engagerad i allt som har med min mage och innehåll att göra
Han har hela tiden varit underbar och stöttande, men ändå inte varit så att han klappat mycket på magen, pratat med Nelly där inne osv.
men nu, efter att vi pratat igenom våra olika rädslor,som bubblade upp efter föräldrakursen, känns det som han, trots att han fortfarande är jättenervös, har slappnat av lite mer och vågar knyta sig mer känslomässigt till lilla tösen där inne!
Vi har pratat om egentid bla, som han är rädd att vi inte ska få. Han kände sig så dum och egoistisk när han kände så, för barnet är ju det viktigaste", sa han, men han funderade på det. Jag sa att jag kände samma, jag vill ju inte ge upp mitt stora intresse, hästen, och att jag ansåg att det var väl bra att man månar om sitt egna liv, även fast man får barn. Vi får ju hjälpas åt och ge varandra tid helt enkelt.Och ha tid tillsammans såklart, som en familj! Vi pratade om allt runt omkring, alla konstiga tankar och rädslor och det var så skönt, för vi tänker så lika!
Nu är han mer avslappnad, pratar om lilla Nelly, pratar med henne, klappar magen och en morgon hade han pratat med henne själv sa han, när jag sov, och hon hade sparkat tillba som svar
Vår relation är verkligen sjukt mysig nu, vi är så där äckelgosiga och det känns bara ännu mer rätt att skaffa barn med denna underbara man, han kommer bli en sån underbar pappa..