Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Det är så skönt att gnälla av sig i den här tråden och få medhåll. :D

Som om det inte vore nog med elände så lyckades de klippa telefonkabeln idag när de grävde och min iphones mobila internet går inte direkt fort härute på landet, så nu är jag extra gnällig. Jag hoppas att de får igång det imorgon, då ska jag visa bilder på hur "fint" vi har det nu... Sambon kom dessutom på nyss att när vi "ändå är igång" och har en byggfirma här så ska vi bygga garderober i vårt sovrum. Det här kommer aldrig att ta slut helt enkelt. Dessutom så var kakelkillen sjuk idag, så det hände ingenting nytt i badrummet heller. Blir tokig snart på all denna väntan.

Har haft så ont i hela kroppen idag att jag inte ens orkat ta mig ned till hästarna, usch, har så dåligt samvete över att inte kunna pussa på dem ens en gång. Längtar verkligen efter att kunna gå ned till hagen med bebisen i barnvagn istället för att ha henne i magen... :p

Nej, nu ska jag gå och kissa hundarna (och mig själv) för natten och se fram emot både föräldrautbildning och besök hos BM imorgon. :)

Åh, vad spännande. :D Lycka till nu och hoppas, hoppas, hoppas verkligen att allting går bra och att vi snart få se ännu mera söta bebisbilder i den här tråden. :love:

Min sambo idag när han kom hem:

"Jag längtar efter vår bebis. Jag vill också har vår lilla här":love::love::D

(vi träffade hans brorson på 3 mån igår, och han blev helt salig. mer än mig kan jag säjja. jag tycker dom är söta men har svårt att kär aner mig eller förhålla mig till bebisar, hoppas det blir bättre sen, haha:p )

Insåg något så här på kvällskvisten!
Jag har 40 dagar kvar idag! :banana:
Nu kan de här 40 dagarna gå lite snabbare tycker jag. För allt är iordning.
Bara BB-väskan som ska packas. Men jag tror jag gör det rätt så tätt inpå. För det är en del grejer, ffa mina kläder och sånt som jag inte vill packa ned. Sen kan jag inte riktigt bestämma mig för om jag ska packa neutrala kläder utifall de sett fel på ul. Spelar ju eg. ingen roll. Men jag är nog inte ensam om att tycka att första resan ska vara lite speciell.
Och så vet jag inte vilken väska jag ska ta heller.
Sicka bekymmer man har då;):D

Ååååhh, önskar dig all lycka till imorgon, och ser fram emot att höra ifrån dig sedan efteråt när du orkar och har landat!!

Kramar i massor!!

Min sambo idag när han kom hem:

"Jag längtar efter vår bebis. Jag vill också har vår lilla här":love::love::D

(vi träffade hans brorson på 3 mån igår, och han blev helt salig. mer än mig kan jag säjja. jag tycker dom är söta men har svårt att kär aner mig eller förhålla mig till bebisar, hoppas det blir bättre sen, haha:p )

Dessa härliga sambosar!!

Idag direkt när sambon kom hem från jobbet så frågade han mig om jag hade känt av bebisen i magen idag. Igår kände jag inte så mycket (min teori är att jag rubbade även bebisens sömn lite när jag jobbade natt i helgen, därför var hen så stilla under dagen igår, kan det stämma?)
Han blev iaf lugn när jag sa att jag hade känt av bebisen mycket idag. Sambon hade gått och tänkt på det mycket under dagen sa han :love: Älskar när han engagerar sig så mycket.. Det krävs inte så mycket alltså för att få en glad :D

Sedan masserade han mig i 40 minuter, me like!

Eller hur! Dom där små kommentarerna är underbara:D

Men duu, massage i 40 min!! LYX! Där är min sambo en segpropp..man får ofta tviiinga och när han gör det får man säjja: lite tiill" annars är det 5 min och sen klart!:p

Sen igår har jag haft en del sammandragningar..gör inte ont men dom har kommit tätare än innan..Kroppen som tränar måntro...Hoppas det, liten räka får inte komma nu, mitt i allt byggkaos! Pleease..

Fick en riktigt humörsvänging igårkväll med, kände mig låg, deppig, nästan sjuk..o så sammandragningarna..blev lite rädd..Men det är nog mycket hormoner just nu, har ju varit stabil i humöret för det mesta under hela grav, så lite får man väl känna nu;)

*kl*
Äntligen är det verkligen vår i luften! Här skiner solen och plusgraderna kommer nog alldeles snart, igår hade vi närmare 6. :love: Snart kommer ju dessutom vårbebis nummer 2, så jag tror doris önskan om lite vår i alla fall slog in. ;) Hoppas allt går kanon doris!

Det där med att vakna på nätterna när man ska vända sig känner jag igen, just nu känner jag mig verkligen som en valross. :crazy: Tack och lov så kan jag somna om rätt snabbt, men det är inte det minsta kul... Det är inte bara nattetid jag känner mig som en valross nu heller, tycker jag blivit enorm bara över en natt. Nu är det jobbigt med skorna, jag ber sambon plocka upp saker från golvet för att magen bara tar i. Jag börjar tröttna, kan det inte bli 25 mars nuuuuu så att Räkan kan komma ut utan att vara prematur?! (det bästa är väl dock om hen stannar till BF, jag får väl bita ihop och acceptera hela valross-grejen :D)

Juzzzen; Sen igår har jag också haft sammandragningar, eller ja - betydligt fler än vad jag haft innan. Dessutom känns en del av dem nu, får som mensvärk som byggs upp under vissa. Jag anar att det är förvärkar, är väl "dags" för det nu? 36 dagar kvar bara till BF, så himla underbart!

Egentligen borde nog jag också se till att börja packa väskan, men den senaste tiden så har min panik över att fixa allt bara försvunnit. Jag har blivit kolugn och tänker att "'äsch, det där hinner jag sen". Dock SKA väskan vara klar till nästa helg, och allt annat här hemma med.
Föresten, vet ni vad som står här hemma i vardagsrummet nu? :love: Både jag och sambon bara längtar tills vi får ta ut den med innehåll i för första gången. ;)

*KL*

Amningsbehå! :crazy:

Vad har ni för några?
Jag känner ångest, har normalt 70F i BH, har nu fått gå upp till 75F. Jag misstänker att dom kommer växa mer i kupa när mjölken kommer.

HM mfl är altså uteslutna så det värsta som finns för mig är en BH som sitter illa, känner mig naken.

Nu hittade jag en från Freya. Någon som har och kan säga hur dom är i storlek?

Ja, jag har också såna mensvärkskänslor! Då är det säkert förvärkar vi har nu!
Ihh, jag längtar nu, vill ha ut henne så jag kan få snutta och pussa och kunna röra mig normalt igen:D Men känner lite spänd nervositet över förlossningen, men mest ser jag det som en utmaning:p
*kl*
Gällande BH..jag måste ta mig i kragen och åka in och fixa det..helst idag! Jag behöver en vanlig bh nu innan bebis kommer, och köpa amningsbh...men jag HATAR att be om hjälp i affären..men jag måste, har ingen aning om vad jag kan ha för storlek nu..min vanliga på 75D är ju jäkligt mkt för liten:grin:

Men drar mig för att åka in, vet kanppt var jag ska för det första, sen så är jag så prickig/finnig på bröstet och ryggen pga hormonerna så jag känner mig så där road av att visa upp bringan..Men man är väl illa tvungen..

Usch, jag får ångest bara vid tanken på bh:ar.. Har i normala fall 75D, och det var länge sedan jag kunde ha någon av de bh:arna. Jag har kört på amnings-bh sedan i höstas, fick så fruktansvärt ont av byglarna. Just nu kör jag på storlek 80 D, har även någon i 85D... Känns väl inte allt för skoj kanske, men det är ju bara att acceptera läget. Stör mig något enormt på att omfånget ökat så drastiskt, för något extra fläsk har jag verkligen inte fått där. :crazy:

Jag vart oxå förvånad över omfånget. Men å andra sidan är 70 väldigt smalt på min kropp (Är lång) så det kanske inte var så konstigt när jag började tänka på det.

Vad använder du nu?

Jag tror nog att jag kommer ligga där i den storleken jag med..den BHn jag har nu är egentligen en 75D men den är så uttöjd så den är nog inte 75 längre..:p

Nä, måste ta mig i kragen och åka in o handla BH idag, vill också ha utan byglar, för dom gör ont nu:(

Att brösten skulle växa hade jag räknat med, men inte att omfånget skulle öka så pass mycket..

Nu använder jag Lindex amningsbh:ar, de fanns i rätt många storlekar! Har kikat på den de har från Triumph också, ska nog klämma lite mer på den och testa nästa gång jag har vägen förbi Lindex. HM's bh:ar har jag inte ens testat.

Åh, den såg ljuvligt bekväm ut. Tack för tipset, får ge mig in där idag:)

Får passa på nu efter badet, som lugnar sammandragningarna/förvärkarna något:)

Den är toppen, har två stycken. :D

Nu försvinner jag in i spelkoma ett tag, mitt FF damp just ner här hemma. Så jag har alltså inte gått upp i rök eller åkt in till förlossningen om ni inte hör något på ett par dagar - jag spelar bara alldeles för mycket tv-spel. :rofl:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 873
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 854
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar