Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Låter bra, ska som sagt in idag:D

haha, okej, då blir vi inte oroliga om du inte är aktiv på ett tag.
Farligt med spel..We will miss U:p

Jag vet, det är faktiskt en riktig lyx. Det bästa är att han verkligen går inför det, har liksom blivit hans stora uppgift under graviditeten - inte mig emot :D

glyckos-testet var ju riktigt gott förresten! Vilken positiv överraskning, verkligen. Det smakade ju typ som våldsamt söt saft och dessutom
iskall, vilket säkert gjorde sitt till, positiva överraskningar uppskattas!
Dessutom var dettvå tjejer till så vi tre satt av tiden snabbt och hade massor att prata om, så himla trevligt alltå!!

Har använt mig av amningsbh i några månader nu. Blev lite så för att jag tyckte byglar började bli riktigt obekvämt och istället för att köpa en vanlig bygellös bh så köpte jag mig en amningsbh som jag ändå behöver köpa sen.

Köpte först denna http://www.swegmark.se/sortiment/amning/natural-beauty/181/ Underbara axelband, men tyget i kupan är lite väl tunnt, gillar inte när bröstvårtorna syns igenom när man fryser:D.

Sen har jag denna http://www.trofe.se/gallery.aspx?TreeID=25 Fortfarande tunnt tyg, men mycket tjockare än den andre. Smala axelband, med de är elastiska, viket är rätt skönt med.

Köpte den översta i min vanliga storkek. Den andre i vanliga storleken runtom men en kupstorlek större.
Ska sen när bebben är ute gå till en riktig underklädesaffär och få hjälp med att hitta en riktigt bra bh, då vet jag ju med vilken storlek som jag slutligen hamnar på.

Vad skoj att du tyckte glykosblandningen va god. De kanske har olika på olika ställen. Jag fick det utblandat i ljummet kranvatten. Och så fick jag sitta ensam i ett übertråkigt vilorum. Hade varit skitskoj om de samlat ihop en liten grupp här med. Men nu när jag gjorde testet sist så hade jag med datorn, så det gick och fördriva tiden någelunda bra.

Fick du bra resultat då?

Delvis kl kanske

vilka bröst-bekymmer vissa verkar ha.. Jag har snarare åt andra hållet. Såg fram emot att äntligen kanske få lite bröst, men kör fortfarande på 70-75A :S ska väl inte klaga egentligen, det är ju bekvämt, haha..
Men tänkte ändå jag ska in och köpa någon strl större då det börjar spänna lite runt om. Men amnings-bh väntar jag med tills i maj, vågar inte chansa och köpa redan nu, finns ju inte heller någon anledning.

Ok, dom såg bra ut dock är dom nog för små för mig :(

Kanske ska försöka ta mig till en butik för att prova en runda.

Nej vad tråkigt, tror de brukar försöka få ett gäng blivande mammor som gör det samtidigt här, vilket är betydligt trevligare såklart. Jag hade ändå bunkrat upp med en tidning, bra bok och iPhone men använde det inte en gång :D

Nä, vad trist! Dumt och inte göra något trevligt av det!

Jag tyckte det var så bra för vi fick en genomgång av amningen, titta på en film om hur olika par uppfattat förlossningen och nya livet med bebisen, och så träffade jag flera mammor som oxå bor här i Svedala och ska ha ungefär samtidigt..så det var en trevlig upplevlse, tyckte dessutom att blandningen var god:p

jag är vädligt nöjd med mödrarvården i Svedala överlag, vi får kurser om babymassage efter barnet är född också, vilket ska bli så mysigt!:D Då e det alla vi som träffats på föräldrargruppen som ska dit:)

Vad skoj att du tyckte glykosblandningen va god. De kanske har olika på olika ställen. Jag fick det utblandat i ljummet kranvatten. Och så fick jag sitta ensam i ett übertråkigt vilorum. Hade varit skitskoj om de samlat ihop en liten grupp här med. Men nu när jag gjorde testet sist så hade jag med datorn, så det gick och fördriva tiden någelunda bra.

Fick du bra resultat då?

Det måste ju skilja sig även där på olika landsting.. När jag gjorde mitt glukostest så kom min bm med två små flaskor med nåt gult innehåll, smakade som flytande mandelmassa och var riktigt trögflytande och rumstempererat. *bläää* som tur var så var det bara två små plastmuggar, en kompis hade skrämt upp mig innan och sagt att man skulle dricka en liter!! :grin:

Nej, det är olika regler i olika landsting. I Stockholm tror jag bara man gör det ifall man tillhör en riskgrupp, eller om det finns anledning att tro att man håller på att utveckla diabetes. Jag kommer förmodligen inte heller att göra det, såvida inte mina prover börjar visa galet.

*kl*

Har inte köpt någon amningsbh än, ska få ta av syrran så länge, är ju som svårt att veta vad man har för storlek sen, har ökat från B till C sen jag blev gravid.

Var hos läkaren idag, blev sjukskriven på heltid fram till BF.

På FUBen fick vi träna på lite andning och avslappning. Jag börjar faktiskt längta till förlossningen nu :D Annars har det väl inte hänt så mkt mer idag, än så länge iaf, har hittat ett mönster på en jättesöt hjälmmössa som mormor ska få sticka, hon har redan stickat ett tröja och supergulliga små strumpor till lillen :love:

Undrar hur det gått för Doris?! Hoppas iaf att allt gått bra!!

Att brösten skulle växa hade jag räknat med, men inte att omfånget skulle öka så pass mycket.
Det där la jag märke till ganska tidigt och kort därefter läste jag i någon bok att det är bröstkorgen som vidgas. Men som vanligt står det ingenstans om det går tillbaka eller inte... Har ingen aning, men jag kan på inga villkors vis få ihop en 70-bh längre.

Var hos bm idag förresten. Eftersom bebis ligger så konstigt på ena sidan av magen kallade hon in en annan bm som också fick känna. De var överens om att det var huvudet som låg nedåt, så vi får väl hoppas på det. Sf-måttet hade krupit över kurvan lite till 34 cm (vecka 35+2) och det verkade som att hon tyckte att det var någon cm för mycket egentligen. Blodtrycket ligger fortfarande lite högt, men inom toleransen. Fick även lämna blod igen eftersom jag är Rh negativ. Hjärtljuden låg på drygt 130. Lite högre än tidigare, men då hade ju båda bm precis klämt och bråkat ganska mycket med bebis.

Delvis Kl

Var också hos Bm idag och mitt sf-mått låg på det normala, fast i överkant.
Jag är i v. 29 nu och måttet låg på 30 cm. Hur låg ni när ni var i v.29/30?

*KL*

Amningsbehå! :crazy:

Vad har ni för några?
Jag känner ångest, har normalt 70F i BH, har nu fått gå upp till 75F. Jag misstänker att dom kommer växa mer i kupa när mjölken kommer.

HM mfl är altså uteslutna så det värsta som finns för mig är en BH som sitter illa, känner mig naken.

Nu hittade jag en från Freya. Någon som har och kan säga hur dom är i storlek?

Jag rekomenderar att köpa flera toppar att ha i början. Mina bröst har vart super ömma i början. Och dessutom typ allt mellan A-Ö kupa under dagarna tills produktionen kommit igång. Sen har jag sprutat mjölk åt alla håll å kanter. Känns bättre å slabba ner en billig topp som inte är fin som man kan kasta sen. Bökigt att amma kanske men i början kanske man ändå bara är hemma så var gör de om man måste visa mkt hud?

jag har carriwells drop cup bh:ar. mjuka o strechiga men ger ändå hyfsat stöd (innan gick jag bara i byglar o vadderat hehe).
storlek är ju svårt, köpte en innan bf, och en till sen efter. blev samma stl :D

Ska sen när bebben är ute gå till en riktig underklädesaffär och få hjälp med att hitta en riktigt bra bh, då vet jag ju med vilken storlek som jag slutligen hamnar på.

Åkt till Minimundus, ligger i Tidaholm. Går även att beställa på nätet av dem. De har massor av amningsbhåar. Jag köpte en av dem för någon vecka sedan. Jättebra. 75F:eek:

I början hade jag även en top från Carriwell köpt på Babyproffsen men den har jag aldrig gillat att amma i. Bökigt när man har stora meloner.

Och så rekomenderar jag starkt att investera i några ull-ilägg. De håller tuttarna varma och de skaver inte på bröstvårtorna. Jag är så känslig att jag får sova med bh på. Står inte ut med att tuttarna dras mot lakan o täcke. Fy blä!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 138
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 873
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24