Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

En fråga till dej som verkar kunna det här med orkideèr. Min har slutat blomma och jag har klippt ner den, Nu då? Ska den stå kvar ljust? Ska den vattnas likadant? Om det blommar igen, hur lång tid kan det ta tills det inträffar?

Jag hade tänkt köra med trekantsbikini i början tills jag vet vad jag ska ha för strl. Kommer ihåg att de växte väldigt mycket sist. (Tio år sedan visserligen med iaf) men jag hade aldrig några problem med ömmande bröstvårtor... Tänkte att den är ju lätt att dra åt sidan. Och så åka och köpa ett par riktiga bhar när det stabiliserat sej lite. Är det helt tokigt tror ni?

Ja, storleken är lite svår. Mailade faktiskt en BH affär och de rekomenderade att köpa en kupa större än vanlig att börja med för att sen köpa en till när man väl är igång.

Kl

Är det någon som kör på foglossningsbälte? Jag fick låna ett av min svägerska och får dra åt det rätt hårt för att det ska ge någon effekt.
Det fungerar super när jag går och rör mig, men så fort jag sätter mig så trycker det i underkant på magen och jag blir snabbt illamående..

Jobbar ju med barn så ena stunden går man och står och andra stunden sitter man, så det fungerar inte riktigt som jag vill.. Men jag kanske gör fel eller helt enkelt drar åt det för hårt, hur gör ni?

Jag har ett foglossningsbälte men enda gångerna jag använder det är när jag går till affären. Att ha det till/från jobbet går inte, då jag åker buss och jag kan inte heller sitta med det. Trycket går mig illamående.

Man ska väl inte använda det när man sitter har jag för mej... På det viset är ju tejpning mycket bättre. Man har det alltid på sej men det är aldrig i vägen.

Vi låg också på det när vi var i vecka 29, men nu har vårt gått ned väsentligt och vi ligger nästan på "normal"skalan igen. Var hos BM igår i vecka 33 och låg på 33 i sf mått. Nu ligger vår bebis lite mongo, rumpan på högra sidan och alla mjukdelar på den vänstra, så min mage buktar ut mot höger så det är inte så stor där de mäter. Min BM sa att vi inte skulle stirra oss blinda på sf-måtten. Säg att du vill göra ett tillväxtultraljud i v. 36 om du är orolig för att bebbe ska vara för stor, det ska vi göra, då vår bara vägde 11% över snittet när vi var på UL för tre veckor sen. :)

Jaha, det visste jag inte. Då är det inte så konstigt att jag mår illa när jag sitter med det.
Gör som piffelina och använder mitt hädanefter enbart vid promenader etc. Tack för hjälpen!

Hoppas vårt också håller sig på normal nivå och inte fortsätter stiga. Eller jo det får det ju göra, men inte så fort :D
vår bebis ligger också med rumpan på min högersida så jag är betydligt större på den sidan, ser lite lustigt ut faktiskt! Magen och naveln ser sned ut, haha..

Vår ligger också så, rumpan åt höger, så det blir helt snett ibland när hon bökar där inne, ser knäppt ut:D

Bm trodde att det var rumpan som låg långt, långt åt höger (utanför midjan liksom!) och att bebis samlat ihop händer och fötter till en annan "klump" lite till vänster om naveln. Magen är iaf väldigt sned.

Berättade idag för en jobbarkompis om att två bm klämde och kände för att försöka lusta ut vad som var huvud och rumpa. Hon är en riktig besserwisser och jag försöker verkligen undvika att prata så mycket med henne nu. Iaf så kläcker hon ur sig: "Men så ska den ju inte ligga!! Den ska ju ligga med huvudet ner och stjärten rakt upp och med ryggen utåt!" Då blev jag faktiskt sur och sa "Den får väl ligga precis som den vill!!" :devil:

Jag har blivit helt överkänslig på sista tiden. Hur är det för er andra? Jag tycker det är skitjobbigt med alla frågor och kommentarer som rör alltifrån nattsömn till hur länge till jag ska jobba. Jag vill inte prata mer om det!! Bara med folk som jag själv vill prata med. En vecka till på jobbet, sen slipper jag äntligen allt tjat...

Åkt till Minimundus, ligger i Tidaholm. Går även att beställa på nätet av dem. De har massor av amningsbhåar. Jag köpte en av dem för någon vecka sedan. Jättebra. 75F:eek:

I början hade jag även en top från Carriwell köpt på Babyproffsen men den har jag aldrig gillat att amma i. Bökigt när man har stora meloner.

Och så rekomenderar jag starkt att investera i några ull-ilägg. De håller tuttarna varma och de skaver inte på bröstvårtorna. Jag är så känslig att jag får sova med bh på. Står inte ut med att tuttarna dras mot lakan o täcke. Fy blä!

Tack för tipset:bow: Är ju inte jättelångt till Tidaholm. Lika bra å åka dit och prova ut en ordentligt.
Har funderat på ull-inlägg lite, verkar vara hudvänligt och bra. Hur blir de när man tvättat dem?

Vilket pucko! :mad: Vadå ska? Är det hon som bestämmer eller?

Min ligger likadant men med rumpan på vänster sida. Mao verkar det vara ett vanligt sätt kan du hälsa!

*kl på mig själv*

Alltså, provade lindex behån idag på lunchen i 75F. Ett skämt :eek: För liten.. Måste leta vidare. Dom hade triumph där men inga större storlekar. Triumph butiken var borta. Gick sådär..

Haha, ja, det ser verkligen ut som om någon har hoppat på magen ibland. Just nu ligger hon och trycker ut rumpan och slåss med armarna, ser ut som om jag har svalt en kastrull i magen.

Fick remissen till vårt ultraljud idag, 14/4 ska vi dit. Känns lite risky med tanke på att beräknad BF är 20, men enligt sista mensen så ska det vara den 10... Ska ringa till vår BM imorgon och höra om man kan få tid lite tidigare, känns sådär halvkul om hon skulle vara på tok för stor för mitt pelvis, med tanke på hur stor hennes pappa är nu och vid hans födsel och hur stor jag var när jag föddes.

Tjatar vidare om amningsbehåar :p

Har hittat en ny sida Minimundus. Där hade dom flera alternativ till rimliga priser. Nån som provat eller hört?

Jag funderar på att köpa det där paketet med nattbh, ull-inlägg och någon slags tvål.

En fråga till dej som verkar kunna det här med orkideèr. Min har slutat blomma och jag har klippt ner den, Nu då? Ska den stå kvar ljust? Ska den vattnas likadant? Om det blommar igen, hur lång tid kan det ta tills det inträffar?

Undrar lite samma vad jag ska gör med de där tråkiga bladen som finns kvar. Men jag har inte klippt av stänglerna, har hör att de ska vara kvar. Hoppas få svar om att kunna lippa bort dem, för de är hemskt fula. Men på ena så är en stängel grön och har små knoppar. Så jag hoppas på blommor till våren.

:eek: På min stod det att jag skulle klippa av dem ovanför andra ögat. Det antog jag var "bullarna" i stammen så jag klippte där. Hppas jag inte dödat min nu...

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 138
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 873
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24