Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Då är det ju krångligare.

Du kanske ska satsa å en elastisk topp och om du upplever att den "stryper" mjölkgångarna så ta av den vid amning och kör "hanging free" för båda brösten. Skulle det läcka från det bröstet du inte ammar från kan du ju samla upp det i kopp eller klämma dit ett amningsinlägg under ett linne....
Det löser sig alltid...

Nu så, här kommer ett litet livstecken från mig (oss) :D

Det var ju planerat snitt så berättelsen är väl inte så spännande kanske?

Jo ska man själv snittas så vill man veta allt :)

Vad skönt att allt gick så bra och att du fick en sån positiv upplevelse av det!
Stort GRATTIS :banana:

Grattis! Vilken underbar liten söt unge ni fått. :love:

Skönt att se att allting gått bra också. :)

Åh, grattis kära du!! Ännu en vår-bebis. Jag blir så glad när jag läser om
bebisarna som kommer!

Vad skönt att du fick en sådan positiv bild av det hela, måste kännas fantastiskt. Ser fram emot att höra mer och se fler bilder!

Ja man får prova sig fram men det känns inte så lockande och åka efter förlossningen och handla och prova amningsBH med två mjölkläckande bröst :angel:
Får göra som du säger :) ha toppen och i värsta fall ta av mig den.

Jag beställde mina på internet och de damp ner i brevlådan några dagar senare.
Det finns ju måttabeller att jämföra med så man får ett hum om storlek. Sen kan man gå och få en mera perfekt utpassad när man känner för att lämna hemmets lugna vrå. :idea:

*kl*

Jaha, då går jag till jobbet för sista gången på mycket mycket länge nu då....
Var ledig igår så jag fick ett litet smakprov. Vid halv åtta hade jag dammsugit klart lägenheten. Sen fortsatte jag så HELA dagen. Tokstädade sonens rum oxå. Tänk att man inte bara kan sitta ner och ta det lugnt. Kl halv nio ringde jag mamma och bokade upp henne för en liten shoppingrunda nästa vecka.

Det blir dock en rätt lång dag idag så när jag går hem ikväll så är jag med all säkerhet nöjd med mitt beslut...

Grattis doris, vilken underbar liten kille! Skönt att du fick en sån fin upplevelse, hoppas verkligen vi alla får det. Och han kom verkligen med våren. :D

*kl*
Jag nojar järnet här hemma. Efter att sambon åkt till jobbet strax innan 5.30 idag så har jag haft som mensvärk, rätt rejäl sådan också. Inga sammandragningar i direkt samband med värken eftersom den är konstant, och inga toppar heller. Bara en envis, molande smärta liksom som strålar ut mot höftknölarna och ner i låren. :crazy: Tog en alvedon och värmde vetekudden, men det hjälpte föga.. Lyckades somna om en stund i alla fall trots att det gjorde ont och jag dessutom mådde illa, nu när jag klivit upp känns det lite bättre för stunden i alla fall. Hoppas det håller sig borta resten av dagen, blir ju skitnervös! :(
Ska till BM i eftermiddag för en vanlig koll, så ska se vad hon säger då. Jag vill INTE föda barn i v. 35+0!

Hur mår ni andra idag?

Här mås det efter förutsättningarna rätt bra idag. Dock tycker inte ryggen riktigt om att ligga på sidan hela nätterna men det går bara inte att ligga på rygg längre, känns obehagligt när allt liksom pressas ner.

*kl*

GRATTIS doris till tillskottet, underbart söt en liten en :love:!

Stort grattis Doris!! Vi är redan på nummer två...

Vem är nästa i tur? ;) (Skönt att veta att det inte är jag...)

Jag har lite ångest, vi hoppar över föräldrautbildningen idag. Jag har bara så svårt att sitta ner och är så himla trött, jag orkade inte tre timmar på en hemsk stol. Sist var jag helt förstörd i två dagar efter. Alltså mer förstörd än vanligt... ;)

Vi ska försöka gå nästa vecka, sista träffen.

Här är läget rätt okej annars. Två dagar med stor sol har gjort gott för själen, jag har tom får fräknar på näsan då jag satt ute och läste en timme i förrgår. Igårnatt sov jag ingenting pga diverse krämpor, men sen efter en sväng t apoteket sov jag mellan 10-12 på förmiddagen, och inatt har jag sovit mellan 23-08 med de vanliga toalettrundorna, men det känns bättre än igår!

Grattis! :bump::bump:

Vilken fin kille!
Skönt att höra att allt gick så bra och att ni är så nöjda!

Jag nojar järnet här hemma. Efter att sambon åkt till jobbet strax innan 5.30 idag så har jag haft som mensvärk, rätt rejäl sådan också. Inga sammandragningar i direkt samband med värken eftersom den är konstant, och inga toppar heller. Bara en envis, molande smärta liksom som strålar ut mot höftknölarna och ner i låren. :crazy: Tog en alvedon och värmde vetekudden, men det hjälpte föga.. Lyckades somna om en stund i alla fall trots att det gjorde ont och jag dessutom mådde illa, nu när jag klivit upp känns det lite bättre för stunden i alla fall. Hoppas det håller sig borta resten av dagen, blir ju skitnervös! :(
Ska till BM i eftermiddag för en vanlig koll, så ska se vad hon säger då. Jag vill INTE föda barn i v. 35+0!

Hur mår ni andra idag?
Vi håller tummarna för att det bara är förvärkar eller nåt!

Jag mår som vanligt, ingen halsbränna, ingen foglossning förutom att jag är lite "stel" efter att ha varit stilla en stund. Jag är bara tung. Och inatt har jag faktiskt sovit precis hela natten på jag vet inte hur länge! :bow: Har inte ens kissat! Hur skönt som helst!

Idag är det 30 dagar kvar till bf. :banana: Men den får hemskt gärna komma ut om två veckor. Är inte lite trött på min valrosskropp... :eek:

Jag hade exakt så för några dagar sen, mådde illa av det också, men tror det var för jag blev orolig och det "sökte" mig..

Jag kände mig allmänt obekväm och hade ont, hade inte heller sammandragningar mer än normalt, och som du säjjer inga toppar av sammandragning och mensvärk..men det kändes konstigt och annorlunda! Strålade överallt neråt!

Jag tror att det är din lilla som håller på att fixera sig, min bm sa att det kan stråla nåt enormt, kännas som menssmärta när dom "borrar" sig ner i bäcknet för att hitta sin plats! Så jag tror inte du/vi behöver oroa oss!

Hoppas går bra hos BM idag! Skönt att du ska dit så du kan få lite lugn och ro, värsta är när man är orolig och inte vet vad det är!

den på tur är väl jag eller cattan om inte någon av era andra vill ut lite tidigt!

För min del så får det gärna bli jag som är nästa. Visst är jag lite nervös, men är trött på att inte kunna göra något. Ryggen och fogarna blir bara värre, sen har jag de senaste dagarna med haft känslan av att bäbis borrar sig fast med huvudet :crazy:. Dock har det varit av och till och inte en molande känsla, men det gör skitont!!

Sover dåligt efter tre på natten...Vaknar och är hur pigg som helst. Är det kroppens förberedelse på att man ska vara van att vakna kanske....

Lyckades somna om lite på morgonen efter att jag skickat sonen till skolan dock.

Längtar efter att rida, blir så sugen när grannen som har hästen hos mig ger sig iväg. Är dock glad att jag hittat en tjej som kommer och rider min häst lite ibland, så att han med får komma ut i vårsolen!

Vi håller tummarna för att det bara är förvärkar eller nåt!

Jag mår som vanligt, ingen halsbränna, ingen foglossning förutom att jag är lite "stel" efter att ha varit stilla en stund. Jag är bara tung. Och inatt har jag faktiskt sovit precis hela natten på jag vet inte hur länge! :bow: Har inte ens kissat! Hur skönt som helst!

Idag är det 30 dagar kvar till bf. :banana: Men den får hemskt gärna komma ut om två veckor. Är inte lite trött på min valrosskropp... :eek:

Troligtvis så är det ju just förvärkar eller som Juzzzen tror - att Räkan är på väg ännu längre ner i bäckenet. :) Just nu är det lugna gatan, så jag passar på att vila lite.

Skönt att få sova en hel natt, om vi bortser från mensvärken som kom där efter 5 så har jag också sovit helt okej, ingen kisspaus här heller. :D Det är så underbart att få sova, för jag misstänker att det blir mindre av den varan snart. Om du har 30 dagar kvar så har jag 34 ju! :eek: Till den 25 mars får Räkan gärna hålla sig på insidan, efter det kan hen gott få flytta ut.

Juzzzen skrev:
Jag hade exakt så för några dagar sen, mådde illa av det också, men tror det var för jag blev orolig och det "sökte" mig..

Jag kände mig allmänt obekväm och hade ont, hade inte heller sammandragningar mer än normalt, och som du säjjer inga toppar av sammandragning och mensvärk..men det kändes konstigt och annorlunda! Strålade överallt neråt!

Jag tror att det är din lilla som håller på att fixera sig, min bm sa att det kan stråla nåt enormt, kännas som menssmärta när dom "borrar" sig ner i bäcknet för att hitta sin plats! Så jag tror inte du/vi behöver oroa oss!

Hoppas går bra hos BM idag! Skönt att du ska dit så du kan få lite lugn och ro, värsta är när man är orolig och inte vet vad det är!

Det låter verkligen som vi upplevde samma sak, det var vidrigt. Jag är rätt van vid kraftig mensvärk - men att ha så ont så att jag mår rejält illa, det var första gången.
Låter ju rätt troligt att det kan vara just fixeringen som känns, får höra vad BM tror idag. Det ska bli oerhört skönt att komma dit och få svar på alla funderingar, vår bm är dessutom helt underbar och normaliserar allt vi nojar över. :D

*kl*

Hur mår ni andra idag?

usch din stackare! Lät ju inget vidare alls, men det är kanske som någon skrev att bebisen börjar fixera sig?

Mår relativt bra tycker jag. Men jag har mina jäkla blodtrycksfall varje dag nu och ofta på jobbet men även andra tider på dygnet mer eller mindre.. Riktigt jobbigt och börjar bli ohållbart.
Pratade med bm om sjukskrivning, men hur fungerar det? Har jag samma sgi som ifall jag hade fortsatt jobba? Blir det strul med hur mycket sjukpenning jag ska få ut eftersom jag inte har en fast anställning utan går på timmar? Min föräldrapenning är ju heller inte färdig uträknad hos fk..
Är faktiskt rädd för att sjukskriva mig eftersom jag inte vet hur det löser sig ekonomiskt. Men så kan man ju inte tänka, min hälsa måste ju gå först. Idag till exempel så låg jag inne på personal-toan och åt en banan. Inte så frächt, men jag hade inget val. Men efter bananen och pusen en kvart så mådde jag ju bra igen.
Men jag känner mig rent handikappad när det slår till..

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 872
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar