Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu så, här kommer ett litet livstecken från mig (oss)
Det var ju planerat snitt så berättelsen är väl inte så spännande kanske?
Vi håller tummarna för att det bara är förvärkar eller nåt!Jag nojar järnet här hemma. Efter att sambon åkt till jobbet strax innan 5.30 idag så har jag haft som mensvärk, rätt rejäl sådan också. Inga sammandragningar i direkt samband med värken eftersom den är konstant, och inga toppar heller. Bara en envis, molande smärta liksom som strålar ut mot höftknölarna och ner i låren. Tog en alvedon och värmde vetekudden, men det hjälpte föga.. Lyckades somna om en stund i alla fall trots att det gjorde ont och jag dessutom mådde illa, nu när jag klivit upp känns det lite bättre för stunden i alla fall. Hoppas det håller sig borta resten av dagen, blir ju skitnervös!
Ska till BM i eftermiddag för en vanlig koll, så ska se vad hon säger då. Jag vill INTE föda barn i v. 35+0!
Hur mår ni andra idag?
Vi håller tummarna för att det bara är förvärkar eller nåt!
Jag mår som vanligt, ingen halsbränna, ingen foglossning förutom att jag är lite "stel" efter att ha varit stilla en stund. Jag är bara tung. Och inatt har jag faktiskt sovit precis hela natten på jag vet inte hur länge! Har inte ens kissat! Hur skönt som helst!
Idag är det 30 dagar kvar till bf. Men den får hemskt gärna komma ut om två veckor. Är inte lite trött på min valrosskropp...
Juzzzen skrev:Jag hade exakt så för några dagar sen, mådde illa av det också, men tror det var för jag blev orolig och det "sökte" mig..
Jag kände mig allmänt obekväm och hade ont, hade inte heller sammandragningar mer än normalt, och som du säjjer inga toppar av sammandragning och mensvärk..men det kändes konstigt och annorlunda! Strålade överallt neråt!
Jag tror att det är din lilla som håller på att fixera sig, min bm sa att det kan stråla nåt enormt, kännas som menssmärta när dom "borrar" sig ner i bäcknet för att hitta sin plats! Så jag tror inte du/vi behöver oroa oss!
Hoppas går bra hos BM idag! Skönt att du ska dit så du kan få lite lugn och ro, värsta är när man är orolig och inte vet vad det är!
*kl*
Jag nojar järnet här hemma. Efter att sambon åkt till jobbet strax innan 5.30 idag så har jag haft som mensvärk, rätt rejäl sådan också. Inga sammandragningar i direkt samband med värken eftersom den är konstant, och inga toppar heller. Bara en envis, molande smärta liksom som strålar ut mot höftknölarna och ner i låren. Tog en alvedon och värmde vetekudden, men det hjälpte föga.. Lyckades somna om en stund i alla fall trots att det gjorde ont och jag dessutom mådde illa, nu när jag klivit upp känns det lite bättre för stunden i alla fall. Hoppas det håller sig borta resten av dagen, blir ju skitnervös!
Ska till BM i eftermiddag för en vanlig koll, så ska se vad hon säger då. Jag vill INTE föda barn i v. 35+0!
Hur mår ni andra idag?