Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

den på tur är väl jag eller cattan om inte någon av era andra vill ut lite tidigt!

Jag tror också det var så. Men då kommer ingenting att hända på ett par veckor minst, med lite tur, för jag jobbar en vecka till i alla fall. Sedan får han såå gärna komma lite tidigt, 7 dagar eller så, så jag får några veckor innan jag rider igen i maj :p (tyvärr säger statistiken att jag som är så gammal, 34, :devil:, och första barnet, ska gå över tiden ca två veckor. Mamma var iofs 28 och lyckades få mig 8 dagar tidigt.).

För min del så får det gärna bli jag som är nästa. Visst är jag lite nervös, men är trött på att inte kunna göra något. Ryggen och fogarna blir bara värre, sen har jag de senaste dagarna med haft känslan av att bäbis borrar sig fast med huvudet :crazy:. Dock har det varit av och till och inte en molande känsla, men det gör skitont!!

Det får bli nästa vecka då :D sen vill jag också att min mage ska flytta ut!

Sover dåligt efter tre på natten...Vaknar och är hur pigg som helst. Är det kroppens förberedelse på att man ska vara van att vakna kanske....

Sover mer udda än vanligt men ganska ok så länge jag har lite sömnunderskott. Om jag inte har det blir nätterna förfärliga (med mardrömmar och gud vet vad) så jag går och lägger mig 11-12 och går upp 6.30. Hu.

Jag larvar runt ganska bra faktiskt, klarar att småspringa extremt korta sträckor (om bussen är på väg in...) men får ont i ryggen om jag böjer mig ned och viker tvätt för mycket. Blir illamående om jag inte äter på länge. Afrodansjumpa på friskis förra veckan :cool: Men det börjar bli seriöst drygt ändå. Lite mindre rörlig för varje dag faktiskt, nu tvekar jag inför att resa mig från kontorsstolen i onödan.

Senast ändrad:

Det låter verkligen som vi upplevde samma sak, det var vidrigt. Jag är rätt van vid kraftig mensvärk - men att ha så ont så att jag mår rejält illa, det var första gången.
Låter ju rätt troligt att det kan vara just fixeringen som känns, får höra vad BM tror idag. Det ska bli oerhört skönt att komma dit och få svar på alla funderingar, vår bm är dessutom helt underbar och normaliserar allt vi nojar över.

Fick också mensvärk en hel morgon för en vecka eller två sedan. Ringde in till förlossningen och de sa att om det kom samtidigt som sammandragningar skulle jag komma förbi. Men det gjorde det inte, (utom tre stycken på tåget dagen efter som upphörde när jag gick av). När jag var förbi BM efter det hade han flyttat ned en bit och satt lite mer fast (men han är fortfarande ganska rörlig)

Oj nu börjar det hända grejer med er som står näst i kö! Spännande!

Jag har bakat kladdkaka med marshmallows i nu. Smeten blev sjukt god men kakan är inte smakad än. Smeten var dock så god att det finns risk att jag gör flera såna här. Dessutom var det ju jätteenkelt! :D Jag som lagar jättemycket mat har aldrig bakat kladdkaka...

Och nu börjar våren på riktigt, är det bara jag som fått lite fräknar på näsan? Jag har suttit ca 30-50 min i solen varje dag nu i tre dagar och så blek som jag är syns det! Lite kul, enligt yr.no ska det vara sol hela nästa vecka också! Härligt!

Jodå lite fräknar har man fått, trots att jag knappt ens varit utomhus!

Mmm du hade lagt ut receptet på kladdkakan med mallows i vad? någonstans? Jag har fikavecka på jobbet nästa vecka :p

Ja bebis hade flyttat ner lite till i bäckenet, så det kan vara det jag känner. :) nu är värken tillbaka iaf, ligger på soffan med vetekudden och har tagit två alvedon.. Får se om det hjälper, bm trodde dock att det skulle kunna vara något på g så blir det inte bättre ska vi ringa förlossningen. :crazy:

Som jag förstod när jag var i kontakt med FK isamband med att jag blev sjukskriven i förrgår så gäller samma uppgifter jag lämnat ang SGI både sjukpenningen och föräldrapenningen. Jag måste bara skicka in en försäkran om att det är samma fortfarande. Men jag blev ändå lite orolig nu.....kanske måste ringa dit och kolla så dom inte kommer beräkna FP på sjukpenningen sen då är det fett kört...

Vars är ni som kan sånt här???!!!

Senast ändrad:

Jag var också lite dålig i början så som du är nu... Kanske du äter för lite iom att det hjälper att äta...
Dextrosol fungerade bra på mig. Sen tror ju jag att man behöver vila mkt mer nu iofs. Jag känner i benen o ryggen att de vill vila iaf...

*kl*

Har era partners skickat in inkomstuppgifter till FK? För de måste de väl om FK ska kunna betala ut dels de första 10 dagarna men även resterande dagar? Begär man likadana papper som vi fick eller hur funkar det?

Som jag förstod när jag var i kontakt med FK isamband med att jag blev sjukskriven i förrgår så gäller samma uppgifter jag lämnat ang SGI både sjukpenningen och föräldrapenningen. Jag måste bara skicka in en försäkran om att det är samma fortfarande. Men jag blev ändå lite orolig nu.....kanske måste ringa dit och kolla så dom inte kommer beräkna FP på sjukpenningen sen då är det fett kört...

Vars är ni som kan sånt här???!!!

Ja, men då lär det kanske dröja för min del, för mina inkomster har ju precis landat hemma hos mig (idag!) så jag ska skicka in dom till försäkringskassan så de kan behandlas, och det tar ju sin tid :crazy:
Helt sjukt att man ska vara så beroende av pengar!
Men visst borde det vara så att föräldrapenningen inte påverkas av sjukskrivning?
Jag kan verkligen ingenting om detta känner jag. Och jag försöker verkligen läsa mig till, men tycker ändå inte att jag får något bra svar på det hela..

Jag var också lite dålig i början så som du är nu... Kanske du äter för lite iom att det hjälper att äta...
Dextrosol fungerade bra på mig. Sen tror ju jag att man behöver vila mkt mer nu iofs. Jag känner i benen o ryggen att de vill vila iaf...

Fast ofta kommer det på förmiddagen, då har jag ändå ätit havregrynsgröt på morgonen, en frukt i bilen till jobbet och kanske en frukt till när jag kommer till jobbet, bara för att bottna ordentligt i magen, men det hjälper inte.

Igår fick jag det efter att jag och min syster hade fikat (druckit te och ätit ett par mackor) på eftermiddagen, så det stämmer inte heller..
Kanske borde jag sänka tempot lite, för jag har verkligen inte tid att vila.. Jobbar en hel del och pluggar matteB på distans (har bara två veckor kvar och dessa är intensiva...). Får ta det lugnt om två veckor, vettigt? Nej :crazy:

Oj! Hoppas att Räkan bestämmer sig för att stanna inne ett tag till. Men skulle det mot förmodan vara något på gång så är h•n ju faktiskt i princip helt klar, så det kommer att gå jättebra ändå. Tänk också på att du blev flyttad nästan en hel vecka va? Du kanske är en vecka längre gången än vad de tror. :laugh:

*kl*

Igår var jag på gravidmassage. Och det var alldeles underbart :love:
Helt fantastiskt att kunna ligga på mage normalt igen. Min rygg är verkligen trött och blev så glad av att bli masserad.

Hela massagen var så välbehövlig. Jag bara frossade. Underarmarna var extra skönt och fötterna naturligtvis.

Tack snälla tomten som tänkte på mig :p

Lite extra kul var att hon som masserade mig gick på samma FU som vi. Hon är beräknad 2 veckor innan. Hon förstog verkligen hur jag kände.

Ja vi hoppas också på att hen stannar två veckor till i alla fall så hen räknas som helt klar, men blir det nu så blir det - och hen är ju som du säger i princip klar! :) Blev flyttad från den 7 till 14 april, och personligen tror jag ju mer på 7e som är BF enligt sista mens. Så kanske är det så att Räkan börjar bli klar och vill ut, eller så är det bara något annat irriterande. :p

Har i alla fall fått sova hela natten, var väl rejält utmattad skulle jag tro. Låg på soffan med vetekudden hela kvällen och det hjälpte väl inte särskilt mycket men det var i alla fall skönt. Molvärk idag med, men inte lika kraftig som igår än så länge i alla fall. :bump:
Vi har i alla fall fått en rejäl spark i baken av det här - idag ska vi skruva ihop och bädda spjälsängen och få babyskyddet på plats i bilen. :D Ska även börja packa väskan lite smått, BM tyckte det var hög tid nu med tanke på värken.

Oj, jaa, vi hoppas att den lilla stannar kvar inne i magen lite till. Fast som oregano skrev, räkan är ju färdig, så det är ju ingen större fara om Räkan tänkte komma ut nu!

Min BM sa att vissa kund eha riktigt ont när barnet höll på att ta sin plats och fixera sig, jag har ju så där molnande ont vissa dagar eller vissa stunder, och min tös ligger långt ner, får se om hon fixerat sig nästa vecka när vi ska till BM, för Bm sa att det inte var långt ifrån förra veckan..

Vår godning får gärna komma tidigare, men inte just nu..Vill inte att hon ska behöva ligga i allt detta byggdamm och skit..så hon får vänta iaf till 1:a april(då mina släktingar tror att hon kommer komma):p

Jag frågade om det kunde vara fixeringen jag kände och det var möjligt sa BM, men hon trodde inte att det var det i det här fallet. :( Bebis hade i alla fall flyttat ännu längre ner i bäckenet nu, men bm sa inget om den var fixerad eller ej (har dock varit ruckbar sedan 9 feb, v. 30+5).
Jag hoppas dock att Räkan stannar inne ett tag till, vi är ju inställda på en aprilbebis! :D

*kl*

Har era partners skickat in inkomstuppgifter till FK? För de måste de väl om FK ska kunna betala ut dels de första 10 dagarna men även resterande dagar? Begär man likadana papper som vi fick eller hur funkar det?

Vi har inte gjort det än, men det kanske börjar bli läge för det nu?! 2 månader kvar och det går ju inte snabbast borta på FK. Hoppas att min sjukskrivning blir klar så fort som möjligt iaf!

*kl*

Usch, känner att jag måste skriva av mig nu. Har ju hittills haft en bra graviditet, har inte haft någon direkt oro över saker och ting, ja vissa små infall har man väl fått när man ätit sånt som kanske inte är helt lämpligt men oron har som släppt rätt fort. Det enda som inte vill försvinna ut huvudet är just det om bebis skulle visa sig ha kromosonavvikelse eller Downs Syndrom (hoppas nu att någon inte tar illa vid sig då jag enbart talar för mig själv) så vet jag verkligen inte hur jag skulle reagera. I dagsläget känner jag att jag lika gärna skulle kunna lämna ett sånt barn på BB och sen bara åka hem och försvinna in i min egna värld och aldrig mer komma ut. Läste på en sida att risken för kromosonavvikelse är 1 på 476 och Downs Syndrom är 1 på 1250 vid min ålder (är 25, fyller 26 i september)

Varken jag eller sambon har några, ja vad ska man kalla det, sådana avvikelser i släkten vad vi vet. Men vet inte hur stor roll det spelar?! Nu sa BM redan tidigt att jag som är och vart frisk hela livet inte behöver oroa mig specellt mkt utan bara försöka njuta av tiden som ligger framför...men risken finns ju alltid där.

Hjärtfel etc oroar jag mig inte alls lika mkt för, sambon hade ett fel på sin magmun när han föddes som opererades men det känns liksom bara som en axelryckning och sen gå vidare i förhållande till det andra...

Är det bara jag som känner så här?!

Känner verkligen att jag måste ta upp det här med BM igen på måndag då jag ska dit på koll, är jobbigt att känna den här oron...

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 872
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar