Sv: Vårmammor 2010 del 2
Nu så, här kommer ett litet livstecken från mig (oss)
Det var ju planerat snitt så berättelsen är väl inte så spännande kanske?
Fram till kvällen innan snittet så har jag varit lite smått nervös och många gånger ändrat mig, velat fram och tillbaka, fått panik osv.. Men, när jag skulle gå och sova i måndags (kvällen före snittet) så kände jag bara "äh, det kommer att gå bra, klart jag kan/ska sova som vanligt, inte ligga vaken och oroa mig", och så blev det... Sov precis som tidigare, gott, men med 7 avbrott för kisspauser.
På snittmorgonen så var jag lugn som en filbunke (skrämmande lugn), stressade inget alls, vilket är mitt mellannamn annars, utan kände mig så nöjd och tillfreds med allt. Sjuk känsla. haha
Vi kom till sjukhuset vid 8-tiden, och då påbörjades allt, ombyte, kateter, dropp osv, sen lite väntan tills det var våran tur på operation. Väl inne på operation så blev jag skapligt nervös.. Det var väl 10 pers som sprang runt i op-kläder och såg allmänt skumma ut. Men så trevliga
och omtänksamma. Slangar och kablar och grejjer kopplades på och mina armar stod rakt ut åt sidorna där jag låg på britsen/opbordet fastspänd med min sjukhusrock knäppt bak och fram. Ni kan ju tänka er att jag kände mig som Jesus på korset ungefär, haha.
Jag valde att vara vaken under snittet, men hade min Ipod på högsta volym med Metallica i öronen, sen satt ju skynket precis framför/ovanför brösten så jag såg ju inget (tack och lov). Det kändes att de var nere i magen och bökade, men inget som var obehagligt alls, och absolut inget som gjorde ont.
Jag är såååå nöjd med att jag valde att vara vaken, och jag är sååååå nöjd med mitt beslut om snitt. För det första som hände när de plockade ut min 2:a son var att han skrek
, han skrek för fulla muggar. Det hördes trots att Metallica poppade på i mina öron på högsta volym!!! Jag blev så glad, så rörd och kunde inte annat än att gråta. Vilken lycka!
Sen fick pappan följa med när de torkade av lillen, vägde och mätte, men sen kom de snabbt in till mig igen medan läkarna sydde ihop.
Tiden efter snittet, har varit super! Inte det minsta ont, inte yr, inte illamående, oförtjänt pigg och rörlig, och kommer att få åka hem i morgon.
Här är resultatet:
Lilla skrutten (inget namn klart än) föddes tisd 9 mars kl 10:51