Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Vilgot var ju exakt så gammal som Isabella är nu när han lärde sig gå. Kan hon resa sig själv och stå så är jag säker på att det kommer att gå i samma takt som för V när han knäckte koden. Från att inte kunna stå själv tills att han gick hyfsat stadigt tog det en vecka.

Jag tycker att du ska njuta av att hon inte går. :angel: Livet är så mycket lugnare då. ;)

Isabella satt vid 5-månader (nästan på dagen) och finmotoriken (pincett-grepp) fungerade vid 7 månader men sen har hon som sagt varit sen med allt :D

*kl*
Såg precis att jag fått mail från förskolechefen som vill komma i kontakt med oss om plats till Isabella :crazy: Blir både lite förväntansfull och lite ångestfylld, det låter som om vi har en plats men samtidigt orolig att hon säger att det är fullt. (Vi var lite sena med att söka men ändå 4 månder inann som de önskar).

Jag håller med dig... Jag kunde längta efter att Selma skulle gå när hon kröp för att det skulle bli lättare att gå ut, men nu längtar jag nästan tillbaka till när hon bara kröp. :o Vi har verkligen fullt ös medvetslös dagen lång!

Fast det är skönt att slippa bära hela tiden. Men fy vad det går... Just nu springer han runt i vardagsrummet, totalt överspeedad och övertrött. Han kommer att slockna som en liten grisunge när han får sin välling, vi ska bara försöka få honom att varva ner.

Jag funderar på att äta lite salta bilar eftersom jag ändå har syndat idag. :angel:

Ta en hel påse. ;)

Jag bär nästan mer nu, för att hindra Selma från att spinga i 180 knyck ifrån mig... :p Haha. Selmas farmor och farfar var här och lekte med henne, Jesper fick slänga ut dem vid kvart över åtta, så nu är Selma helt speedad hon med. Suck!

Har Vilgot hämtat sig från Selmas klappningar? :o dumma unge! Vet inte hur man ska göra mer än att vara på henne, hon förstår ju inte vad hon gör. Suck!

Sen måste jag säga att jag är grymt imponerad av bollen, som lyckas baka allt det där och ha hand om två småttingar samtidigt. Det ger mig hopp om framtiden. :)

Sen så måste jag göra er besvikna och säga att det nog inte är en mini-Selma på g, har varit kass i magen och haft värsta mensvärken. :( bu!

Nog?! Har du inte testat än?

Fast jag vet inte om jag tror att det är Selma 2, för vi ska ju starta verkstad samtidigt..

Det är för mig helt obegripligt att man kan hinna baka så mycket med ett barn och ännu mer obegripligt med två!! :eek: Men jag är också grymt imponerad av Bollen, det var länge sen jag åt så gott fika! :idea:

Selma gjorde väl inget dumt vad jag såg iaf. Hon killade ju bara Vilgot på huvudet med lövet. Fast han tyckte nog ändå att det var lite otäckt att bli antastad av en tjej. :D

Mensvärk hade jag också de första dagarna. :angel:

Hmm... ja det är väl kanske bara Isabella av vårbarnen som inte går? Armanis Milton kanske inte heller går?! Men hon verkar brås väldigt mycket på morbror, sen med tänder och fick överkäken först när de väl kom (eller ja, hon har bara 6st än och inga fler verkar vara på G), sen att krypa och gå. Däremot har hon varit "tidig" med att sitta och finmotoriken har suttit tidigt :)

Eventuella syskon kanske brås på M och då lär den gå innan 10 månaders ålder :crazy:

Iggy går inte heller, han står inte ens utan stöd. Han kan inte säga några ord heller. Men förstår väldigt mycket, kan peka på näsa, ögon, mun, mage och kramas och pussas på beställning och göra en high five. Kan härma olika djurs läten, det senaste djuret är björn. Då morrar han och vevar med armen :D Han älskar att läsa och kommer ofta krypandes med en bok och så kan vi läsa den om och om igen. Vi kan sitta och läsa i en timme utan problem. Så vi köper ganska mycket böcker utöver dem vi får från Go'boken. Man tröttnar ganska snabbt på Lille Wille ;)

Haha! Ni är omöjliga! Får väl ta och köpa ett test imorgon, har inte hunnit till Apoteket än. :o

Kan vara middagen som gjorde mig dålig, någon snabbmat som svärföräldrarna hade med sig. Uäck. Var verkligen inte sugen, särskilt inte när jag gjort iordning en god sallad i kylen efter allt bullfrossande förut, men kände inte att jag kunde säga nej. Ångrar mig nu att jag inte kunde säga nej, min mage är i uppror.

Vad skönt att V klarade sig, han började se så rädd ut. Kan meddela att Selma stått och pekat på fåglar sen vi kom hem efter att ha sett på Vilgot idag. :D

Modett, ni får rappa på nu med produktionen av mini-H. Ni börjar ligga efter. ;)

På tal om det. Vi var ju på ett bröllop i helgen, de som gifte sig är födda 85 (bruden) och 78, de har försökt skaffa barn sen vi blev gravid med Selma, men det har inte blivit någonting och nu i sommar ska de börja med provrörsbefruktning. Har tyckt så synd om dem och det är så kul att det äntligen händer grejer. :)

Selma har också börjat intressera sig för böcker. Favoriten att bläddra i nu är Max Potta. Ser det som ett tecken då jag precis köpt en potta till lilla damen. :D

Vi håller också på med diverse kroppsdelar. Näsa och mun kan hon nu. Tycker det är kul, det är som att träna in nya saker på djuren. Nytt och repetition. :)

Det där med kroppsdelar kan Isabella ibland men ibland tokar hon till det helt och hållet! "Var är näsan?" och så börjar hon klämma sig på magen istället för peka på näsan ;) Böcker har tyvärr inte Isabella ro med, hon bläddrar gärna i sin egna barbapappa bok från ica men annars tar man en bok för att läsa så slår hon bara bort den.
Djurljud är inget vi har övat så hon kan inget men Iggys björn lät ju jätte sött :laugh:

Mjah, vi övar :angel:

Återstår att se om vi hänger på tåget i sommar/höst eller ej. Det var ju det där med jobb.. Får jag ett av drömjobben jag sökt så blir det inget avlande förrän kanske nästa år. Blir det ett scheissejobb däremot..

Ja nej Milton är nog senast av alla vår-bebisarna, han kryper endast och vill absolut inte under några omständigheter använda fötterna :D. Fast gör han som med krypandet så går det fort bär han väl fattar poängen. Från att ena dagen ligga platt fall på mage till att nästa dag krypa riktigt ordentligt. Så blir det samma sak så går han kanske imorgon ;)

Vilken mysig eftermiddag ni verkar ha haft tjejer, håller med er Modett och EmelieR, viset fasen blir man avundsjuk!

Och ni kan tro att jag varit ute hos mina hästar många gånger idag!! MYS!!! De var dessutom kanon vid lastningen. Armani tog 10 minuter. Det verkar vara standard numera och det tackar vi för, tidigare tog det minst 40 minuter så detta känns okej. Malva som faktiskt inte åkt släp mer än en gång i sitt liv och det var för tre år sen :o gick rakt upp och ställde sig, typiskt shettis ;)

Men lite sur är jag idag.. Precis som alltid är hela sambons familj här. Hans föåldrar är verkligen toppen och hjälper oss massor just nu så det sätt jag inget om. Men systrarna och till och med de två som flyttat hemifrån har hängt här varav den ena är idioten till svägerska som jag berättade om igår. Att hon ens har mage att visa sig här just nu och sambon kunde faktiskt tänkt till och stått på sig när hon ringde och frågade om hon fick komma :/. Istället frågar han mig och det kändes sådär roligt att säga nej framför hans föräldrar, så Visst fick hon komma, morr..
Just nu nattar jag Milton (alldeles för sent) och jag hoppas det tar riktigt lång tid ;) Annars sitter jag nog kvar ändå :D

Har märkt att Vilgot förstår väldigt mycket. De kroppsdelar han kan är öga, näsa, mun, hand, öra, fot, tå, mage och blöja. Han kan låta som bilen och katten och han lyder enkla kommandon som "lägg blöjan i hinken", "lägg tröjan i tvättkorgen", "gå ut i köket så ska du få mat", "gå och hämta skorna" osv osv.

Men det är ruggigt irriterande att han inte säger ett enda ord än, förutom "hej"

Böcker gillar han. Pekar på bilderna och säger sitt standard-"ööööhh" för saker han vill ha ett ord för.

Jag tittar till mina hästar hur många gånger som helst per dag :) det är rena rama lyxen att kunna gå ut och sniffa häst när man vill :love:

Faktiskt så kunde han ju ha sagt nej.. Fast å andra sidan - kanske föräldrarna ändå hade snappat upp det och börjat fråga varför? Mest underligt att hon själv vill komma och dessutom, som jag förstår det, utan att på något vis be om ursäkt eller reda ut situationen.

Håller med dig. Blir oxå avis av att hör om västeråsstrapatserna! Ochjag som tom kan köra dit... Typiskt att man måste jobba på vardagar... Kan vi inte ses nån helg eller när det e semester?

Tuvan har börjatgå riktigt stadigt nu. Hon tom springer när ma. Leker "nu kommer jag å tar dig". Så papi har det svettigt på dagarna, haha! Hon har dock sovit mkt idag, för hon vägrar verkligen å somna nu.. Var tvungen å ta med henne ut till stallet för att förhoppningsvis få henne lite sömnig...

Mikaela förstår oxå otroligt mycket, kan peka ut hand, fot, mage, öga, näsa, mun, öra, hår. Kan även pussas, mysa, killa, "klappa fint"(istället för att banka/riva/slita), High five, mm på kommando :D
Hon förstår massor, tex. ta av/på kläder hon vet vad som gäller och försöker gärna själv även om hennes teknik inte är fulländad :D hon hämtar saker man ber om ;) och förstår massa ord som vi inte ens försökt lära henne som hon bara snappar upp(det gäller att tänka på vad man säger) och hon för söker härma olika saker man gör, nya favoriten är Imse vimse spindel... men hon blir arg när hon inte lyckas med fingerrörelserna :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
44 45 46
Svar
919
· Visningar
28 556
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30