Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Alltså AKB- Är du säker på att du bara gick över två veckor? Ham verkar ha gräddat klart ett halvår ju :)
Han är grymt duktig ju :)

Ebba kan bara en sak... inventera.... och hon städar då inte efter sig själv....

Alltså AKB- Är du säker på att du bara gick över två veckor? Ham verkar ha gräddat klart ett halvår ju :)
Han är grymt duktig ju :)

Ebba kan bara en sak... inventera.... och hon städar då inte efter sig själv....

Egentligen va det nog en 10 årig dvärg jag födde fram:D

JAA!! Vi "södelänningar" måste ju träffas snart igen :banana:
Varsomhelst bara jag slipper köra i Göteborg, fick nog av eländet när vi va iväg med taxen när han va dålig.

Det är för att jag inte vill bli besviken, hehe, löjligt egentligen. Sen så tycker jag att det är pinsamt att köpa gravtest. :o allt som har med sex och sånt brukar sambon få handla. :D

Haha! Så är jag också och jag beställde test på internet förra gången. Den här gången var jag ju tvungen att ha ett test snabbt eftersom vi var på väg ner till Vingåker för att shoppa. Så vi stannade till på Maxi och jag sprang in på deras apotek. Är det något jag hatar med alla nya apotekskedjor så är det att man nästan blir överfallen så fort man kliver in i butiken. :eek: "Vill du ha hjälp med något?" Jag går gärna och kikar runt och sen kanske jag inte har lust att säga mitt ärende högt så att andra kunder hör. :grin: Den här gången hade jag lite bråttom iaf, så jag sa att jag ville ha ett gravtest. Tanten kom nästan av sig och hittade själv inte till testen. Fast jag orkade inte bry mig just då. Men med tanke att en del folk tror att jag är under 18 (eftersom jag fick visa leg när jag köpte folköl :grin:) så ska jag nog hålla mig till internetshopping i fortsättningen.

Kl
Fan! Jag orkar inte gå upp... Vilgot har börjat krångla på nätterna och vaknar och vill inte somna om. Han som sov så himla bra ett tag. Så jag är rejält trött. Men jag måste...

Åh, jag hatar också att bli överfallen av välmenande personal. Oavsett affär, men just på apotek är det ju inte ovanligt att ärendet är av lite "intim" natur.

Och maken kom hem 00.30 ifall någon undrar! Åkte igen 06.15. Tycker han lika gärna kunnat sova på jobbet.

Jag hatar också att bli "överfallen", men efter att ha jobbat i affär så har jag mer förståelse. Det är så man "ska göra" enligt säljutbildningarna... Men jag hatade att "överfalla" med..... :grin:

Fast frågan är ju om de får sälja mer av att vara så påstridiga. Får jag gå runt och strosa och titta i lugn och ro kommer jag säkert att hitta fler grejer att köpa och inte bara det jag gick in för. Speciellt på apoteken står ju till och med personalen kvar och trampar medan man tittar på det man frågat efter. Låt mig vara, liksom!! :eek:

Lottch: Skit också! Jag kom på precis efter att jag skrivit sista inlägget till dig att ena testet faktiskt ligger kvar i handskfacket i bilen! Du kunde ju verkligen ha fått det av mig, för jag ska aldrig nånsin mer göra ett gravtest igen. Ska jag skicka det på posten, så slipper du köpa? :laugh:

Man kan få dem att tappa tråden av värktabletter också ;) stod och tittade bland värktabletterna och hade tagit ett paket panodil och funderade på om jag skulle ha vanliga ipren eller om jag skulle prova deras nya kapslar. Då kommer en av dem fram och frågar om jag vile ha hjälp och jag tittade på henne och svarade; nej egentligen inte utan jag funderar bara på om jag ska köpa vanliga ipren eller deras nya. Hon tittade lite skeptiskt på mig och sedan lite förvånat 'jaha' och gick :D

kl

Har knappt hunnit sitta vid datorn då vi renoverat som tokar. Nu är det bara tapeterna kvar i våra två hallar så är de utrymmen vi vistas i klara!!!

Var till kliniken i går med mitt sto. Hon har alltid varit svår att sadla och sko, men sista halvåret har hon blivit värre. Sista gången vi skodde henne bak fick vi hålla på tre timmar per hov för att slå i sömen, trots att hon hade lugnande i kroppen. Min man som är den lyckligt (?) lottade som får slå i skorna eftersom inte hovslagare vill sko henne fick ett par kickar svichandes över ryggen och en gång flög han in i väggen. Sadligen har hon blivit nästan panisk över. Så jag bokade in ett besök för att kolla av henne. Enligt veterinären så var hon i fick skick för sin ålder och hon haltade inte nämnvärt någonstans.

Men då hon är 3/4 släkt med min valack som jag fick ta bort så ville jag röntga ryggen bara för att om inte annat utesluta den. De hittade förträngning i en kota och (kommer inte ihåg vad det hette) förslitning? runt denna. Lite "hack" som valacken med inte alls i närheten av vad han hade. De hittade även pålagringar i nacken/bogen. Så hennes rekomendationer var att ha henne som gräsklippare och pussa på. Ev rida barbacka. Hon viste inte ifall hennes problem skulle gå igenom hos försäkringsbolaget, då det finns hästar som har förträngningar utan problem. Men med tanke på att hon blivit värre att hantera så är det en säkerhetsrisk som gorde att hon tyckte att hästen är slut som rid och tävlingshäst. Hon var även så stressad att de var tvunga att ge henne plegg innan de kunde undersöka henne.

Så nu står jag med ännu en utdömd häst och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Hon kan gå i hagen och njuta i sommar och få en sista sommar. Ta bort i höst och leta en ny eller ha kvar henne t-märkt och bara titta på??? Eller kanske låna ut som sällskapshäst? Logiskt så är det bästa att ta bort henne då veterinären tyckte att en häst som är så stressad kan inte må bra. Dyngsur av svett och boxvandrade på kliniken.

Jag trodde de skulle hitta något och behandla, men det finns inget specifikt att göra. Jag kunde ev ge finadyne i 10 dagar och se ifall hon blir bättre vid sadling, men jag tror mycket kommer sitta kvar i huvudet på henne.

Frågade ifall de tyckte jag kunde avla på henne då hon har placering på internationell nivå, men de tyckte inte att hennes psyke var något att avla vidare på. Eftersom hon är så stressad och fölet kommer bli präglat av henne.

Så tråkigt att läsa att du har en till utdömd häst :( ett sista sommarbete kanske varken gör till eller från om du vill vänta med beslut och få tänka på saken?

Vi tänkte låta henne gå i sommar i alla fall. Annars har inte min andra häst något sällskap i hagen. Dessutom tycker jag att ge henne ett sommarlov med enbart bete känns bra. Hon verkar inte ha ont av att "bara vara". Plocka av skorna och kanske skritta lite barbacka. Jag blev lite nollställd av att få det svaret, trodde de skulle hitta något man kunde behandla. Var inte inställd på att hon var "slut". :(

Alltså, om du orkar skulle jag bli själaglad. :love: jag betalar såklart för portot, bara jag slipper stå där i kassan och se ut som en tomat och känna mig skyldig. :D

Om du går på hitta.se och googlar Charlotte och mitt efternamn kommer adressen fram :) eller mitt telenummer har du ju från mitt förtvivlade försök igår att få tag på någon. :D

Kan inte föreställa mig hur det känns att få det svaret du fick. Trivs hon att bara vara och inte stressas av det så skulle hon ju i princip kunna vara din sällskapshäst så länge du vill :)

Jag röstar på Halmstad, till Göteborg orkar jag inte köra själv. En dag mitt i veckan är kanske bäst nu när sommarlovet börjat, på helgerna är det säkert knökafullt....
Eller andra förslag???

A väckte mig kl 4 inatt, då satt han och muade som en ko. Kossor är hans grej, blir alltid lika glad när han ser en. Fast iofs så råmar han när han ser en häst med :D
Sen lyckades jag somna om tills han satt och piskade mig på skinkan. När han äntligen somnade så sov han till 8 :bump:

Nu blir det dagis och arbete, måste fylla i lappen om gravidpenning idag noga. Många verkar fått avslag trots fysiskt jobb.

Hahaha, jag är nog som du. Långsint och sysselsatte mig igår med annat där hon inte var ;)

HAHAHA, stackars mr Modett att mötas av den synen när han väl kom hem igår :D Nej men jag håller med dig, jag bli ruggigt grinig om sambon blir sen från jobbet. Speciellt om jag är hungrig och trött, då får han höra det, flera gånger till och med ibland :o

Jag hade markerat väldigt tydligt att hon inte var välkommen just nu, faktiskt. Jag hade helt sonika sagt att jag tagit väldigt illa vid mig av det hon skrivit och att jag tyckt att det var hemskt dålig stil av henne att skriva det offentligt på Facebook, jag vill inte ha dig i mitt hem just nu.

Svartfot har fått mig att vara mycket rakare och hårdare, vare sig det är bra eller dåligt. När det gäller mitt hem så är jag extra noga. Det ska vara min trygga punkt. Jag kan tycka att din sambo borde sagt nej, faktiskt. Han om någon borde veta hur illa vid dig du tagit. Min sambo hade sagt något i stil med att "lottch är väldigt upprörd och ledsen efter vad du skrivit och sagt, så det är ingen bra idé att du kommer just nu". Ibland får man kasta sanningen på dem om de inte har vett att förstå själva.

Nu var det inte meningen att låta sur, men jag har gått och stört mig och varit skitsur På din svägerska sen du tog upp det. :o Jag hade själv blivit så otroligt less och arg. Tycker verkligen synd om dig.

Hrrm, det där med hungrig och trött... Jag brukar förvarna sambon när jag börjar bli det och då blir det nästan panik här hemma med att ordna något ätbart. :D förstår inte alls varför? :angel:

När jag var gravid hade han nästan alltid med sig någon godis när han kom hem, haha, för att han aldrig visste vad han skulle mötas av. :o

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
43 44 45
Svar
885
· Visningar
27 592
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar