Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Isabella tog sin pappas sko igår och försökte att sätta på sig den ;) mössor/solhattar är också sånt som hon gärna sätter på sig. Hon vet var kläderna ska vara men hon får inte på sig dem själv. Väldigt skönt att få hjälp med armar i och ur tröjor och jackor :)

*kl*

Höll nästan på att glömma bort att gnälla :eek:

Maken är fortfarande på jobbet. Skitgubbe. Även om jag vet att de måste göra klart det de håller på med så surar jag ändå. H har ju inte fått träffa sin pappa på hela dagen, förutom en stund på morgonen.

Sen var H trött efter stöknatten och extra mammig, vilket väl kan vara mysigt men svårt att få något gjort när han vill ha 100% hela tiden. Så inte har jag lagat någon middag, dvs extra sur för att jag är hungrig. Make-skrutten ska (skulle?) köpa med sig mat hem men när då det blir vete fåglarna. Börjar kännas som att det inte blir någon middag alls, med tanke på att han är kvar på jobbet 21.50, det tar tid att köpa mat och dessutom 30 min hem. *tycker synd om mig själv*

Nu så är äntligen jag också hemma och får slå mig ner i soffan och bara slösurfa. Ungen sover och karln har åkt till jobbet! :) Har visserligen varit hem en snabbis och bytt om till ridkläder och lämnat av Milton efter att vi stannade till i fagersta och hälsa på min mormor och morfar en snabbis. Lika bra att passa på när man endå va i krokarna! Kvällen har spenderats i stallet :love: Sista lektionen för terminen :cry: Dessutom gick det så sjukt bra så det kommer bli en lång sommar utan hästarna. Planerar att rida 5ggr nästa termin iaf fram till v.30 ungefär och sen blir det väll uppehåll till vårterminen börjar igen. Kommer sakna mina egentid-tisdagar!

Tack alla ni för en mysig träff idag! :) Kul att se alla barnen hur mkt dom växer. Synd att regnet kom och förstörde bara :(

Extra tack till Bollen för det supergoda fikat. Säger som dom andra förstår inte hur du hinner med att ha två barn, baka massor och dessutom vara skitsnygg och fräsch samtidigt!?! Vart får du all ork ifrån? ;)

Armani__: Åhhh va härligt för dig och hästarna!! :banana: :bump:

Lottch: Ja du får nog allt ta ett test för jag tänker också vara jobbig och säga att min mage va hemsk första veckorna :o Förstår inte hur du kan hålla dig ifrån att göra ett test.

Det är för att jag inte vill bli besviken, hehe, löjligt egentligen. Sen så tycker jag att det är pinsamt att köpa gravtest. :o allt som har med sex och sånt brukar sambon få handla. :D

Ang. gående så förvånar det mig inte om Milton börjar gå när som helst eftersom hans stunden han står själv utan stöd blir längre för varje dag. Idag när en vänn kom och hämtade mig ställde hon honom mot mig och jag ropade på honom då tog han ett ytte pytte steg utan stöd innan han satte ner händerna i golvet. Så sambon får nog fullt upp på semesten när jag ska jobba, hehe!
Han kan nog inget öga näsa mun men det har vi inte övat på än heller :o Ska börja med det nu!

Jag beställde via nätet när vi började försöka med H! Då slipper man pinsamma inköp :bump:

(För hallå, hur professionell är finniga, 18-åriga extraknäckande killen i kassan på ICA? Klart han tänker något i stil med "hähä, nu har de slarvat med skyddet")

Jag tyckte ocskå det är lite pinsamt att köpa grav. test. känns som dom tittar på en som att man är för liten och att man har gjort något dumt fast dom självklart inte gör det men iaf :P

Därför köper man på apoteket. Skulle aldrig köpa ett test på ica här i stan då vet nog alla om det innan jag ens hunnit öppna förpackningen ;)

Jösses människa, du generar mig!!!

Baka är enkelt, speciellt när Alice är på dagis på förmiddagarna och Vera sover då sitt 2 timmars pass. ;)

Snygg och fräsch? Jag tror du misstog mig för någon annan, nog för att jag är nyklippt men.... Jag tackar och bockar!!
Orken har jag massor av och ju mer jag gör, desto mer ork får jag :idea:

Tusen tack för era snälla ord!

Kan du inte dela med dig lite av din energi då? För här finns ingen alls. Köpte järntabletter idag och hoppas att de hjälper :)

Jag tittar till mina hästar hur många gånger som helst per dag :) det är rena rama lyxen att kunna gå ut och sniffa häst när man vill :love:
Visst är det? Så underbart ljuvligt och sååå roligt!! De går där och myser och har det bra nu, dricker vatten och äter massor med gräs, tjockisarna!

Modett:
Nej det är svårt det där, å andra sidan visste föräldrarna vad som hänt, det hade hon varit snabb att berätta för de hade pratat med min sambo om det senare. Så de hade nog inte undrat så värst mycket.
Men ingen ursäkt fick jag. Hon har precis åkt och satt i godan ro i soffan och en stund satt hon här hos mig och svärmor och försökte småprata, men jag orkade verkligen inte och ville faktiskt inte heller, verkligen inte :o

*kl*
Nu är jag så avis på "norrlänningarna" som träffas hela tiden så är det inte dags att vi söderut gör detsamma?
Förslag på plats och dag? Gärna en helg för min del men passar en veckodag bättre för er andra så kan jag säkert byta dag på jobbet ;)

hmm, hur ska jag lyckas med det..... :D

återkommer om jag kommer på något.
Hoppas tabletterna hjälper så länge ;)

Hmm, ja visste de om det så var det ju ännu underligare att han inte sa ifrån :confused: Och vilket sabla fräckt beteende från svägerskan! Jag, sur som jag är ;), hade nog hittat på annat att göra bara för att tokmarkera hur jag kände.

*lån*
Still no word from Mr Modett.. som antagligen kommer mötas av

monster-hunter-3.jpg

eller åtminstone något liknande när han väl kommer.

:rofl::rofl: Ungefär så ser jag ut när gubben råkar bli ett par minuter sen till middan:D

*kl*
Oscar har slutat att bara rota omkring i diskmaskinen när jag tömmer den, utan han har stenkoll på vad det är jag plockar just då. Är jag i tallrikslådan kommer han med tallrikar, ställer jag in glas så langar han dem. Rätt varje gång.
Och för ett par veckor sen så skulle jag sätta på honom hans skor. Hittade bara en i hallen. Då skulle ungen absolut inte sitta kvar i knäet längre, utan han knatade ända bort till tvrummet efter sin andra sko.
Tänk att de kan tänka i så långa banor när de är så små.
Att det va skon som saknades och att han minns vart han lagt den.

Massa såna småsaker blir det varje dag. Himla kul att se:laugh:

Du får ta ett snabbflyg hit så kan jag erbjuda dig en av mina hemmasteka hamburgare med mos! :)Kommer nog inte orka båda iaf. :p

Hoppas verkligen han hör av sig snart. Jag kan blir riktigt sur över liknande beteende framförallt när jag är hungrig :devil:

Mm, hade varit gott :d Nu har jag lagt mig i sängen efter att ha tryckt några mackor och te.

Äh, vet ju att jag inte borde vara grinig för han är ju på jobbet av en anledning. Men tyvärr vinner den tjuriga sidan över den förnuftiga för det mesta. Dålig sömn gör väl sitt dessutom, och vetskapen om att han aldrig har tid att ta ut all den tid han jobbar över.

AKB: jädrar så duktig han är, Oscar :)

H's senaste är att han försöker säga Duncan, dvs hundens namn. Blir Didde, Dadde och ibland rent utav Dadden. Märks som på honom ibland att han är mottaglig, som idag när vi satt och åt. Testade titta honom djupt i ögonen och säga ÄTA, och tro på fan om han inte svarade Äda!

Ja, han är som en svamp som bara suger åt sig. Så fort jag gör nåt i ett annat rum så är han med och kollar vad jag gör.
Börjar jag skrammla med hundarnas mat så går han efter deras matskålar:love:

Hoppas han är lika läraktig nu när han ska få två shettisar:D

(Fast ibland önskar jag att han va ett kolli som satt och tittade på tv hela dagarna så nåt blir gjort utan att han är i hälarna hela tiden:o)

*kl*
Nu är jag så avis på "norrlänningarna" som träffas hela tiden så är det inte dags att vi söderut gör detsamma?
Förslag på plats och dag? Gärna en helg för min del men passar en veckodag bättre för er andra så kan jag säkert byta dag på jobbet ;)

Träffas gärna! Helg passar mig också bättre men har vissa lediga dagar i veckan, säg några datumförslag och plats så ska vi väl kunna få ihop till en dejt :laugh:

Datum: om vi ska ses på en veckodag, helger har vi ganska fritt.
28/6
30/6
4/7
14/7

Plats:

Slottskogen i Göteborg (gratis)
Ullared - om någon vill shoppa samtidigt. (gratis eller det beror väl på ;))
Äventyrslandet i Halmstad ( 100:- i entré hela juni, därefter 190:- barn under 1 m gratis.)

Kom gärna med fler förslag :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
43 44 45
Svar
885
· Visningar
27 635
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar