Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Fint folk kommer sent! :D

Kan meddela till de andra mammorna här i tråden att jag var den enda som kom till kl 13 och alla de andra var sena i olika etapper så det var tydligen väldigt fint folk som kom idag... utom jag och fnul :D :p

Tack alla för en trevlig eftermiddag!

Nu har jag och Vilgot också kommit hem! Tack själva allihopa för en trevlig träff! Kul att det var två nya med men synd att regnet kom och förstörde en del.

Och tack Bollen för helt extremt underbart goda bakverk!! :bow: Mycket godare än cheesecake! :rofl:

Jag har hunnit en hel del, matat isabella med gröt, kokat te och plåstrat om en liten tjej som ramlade över leksakskorgen i rotting :(

Du, vet du vad ditt skal heter? Tänkte att jag ju kan beställa på nätet nu när jag sett det IRL ;)

Ojoj stackars lilla Bellan.... Vi väntar på att pappa ska komma hem, men han trivs tydligen på golfbanan trots att det regnar. :cool: Vi får nog äta kvällsmat ensamma, jag och Vilgot.

hmpf men min cheesecake är prisbelönt :p

Kul att det andra föll i smaken!

Vera däckade innan vi kommit förbi slottet, Alice höll låda hela vägen hem....

Kul att se alla!

EmelieR:
Blir lite orolig när någon "tystnar".... bäst att ha koll på er ;)
"Aidan", som jag har döpt honom till (ja det är en man med bruna ögon) sköter sig fantastiskt! Fick med en blandare som har inbyggd slickepott och skrapar kanten medan den blandar :bow:

Hon fick skrubbsår över kindbenet snett under ögat, det är lite blodstrimmor, rött och svullet :(
M kom precis hem!

Tack så hemskt mycket för alla bakverk. :bow: det var fantastiskt gott!

Kul att se er alla och få ett ansikte på er. :)

Jag och Selma har hunnit komma hem, bytt blöja och satt på myskläder, bytt en till blöja för att Selma bajsade - suck - och nu landade jag i soffan. :)

Uppdaterar mig själv... Nu har jag fått byta kläder en till gång för att jag missade att hundarnas vattenskål var framme. :p

Armani: yey!! Vad kul!!

Åh Isabella tänkte precis släppa taget om bordet i tv-rummet och gå men så höll hon på att tappa balansen och tog tag i bordet med båda händerna! Nu har hon och M dessutom gått med att bara hålla i en hand och det har inte hänt tidigare och jag tror absolut det beror på att hon har tittat på de andra barnen som har gått idag :love:

Hejja Bellan!!

Vera har nog också spanat in hur man ska göra, för nyligen så reste hon sig mot gåvagnen (som låg ner på sidan), släppte taget och stod och balanserade i flera sekunder innan hon tog tag i vagnen igen! :banana::banana:

Åh vad roligt :banana: Isabella kan stå, kan resa sig utan större problem utan stöd (även om hon helst reser sig mot saker) och sitter ofta på huk men det här är ju verkligen ett steg i rätt riktning! Jag har tänkt för mig själv att jag vill att hon ska gå till midsommar men har inte vågat sagt det till någon men nu ser det ju ut som att hon faktiskt kan gå till midsommar utan stöd :D Hon älskar ju att knata med gå vagnen!

Go Vera och Bellan! :laugh:

Ägg vad roligt. Vad glad jag blir för din skull. Säger Ia* som har hästarna fem minuter bort och tycker det är för långt bort :s

Ebba knatar på som en galning men knäcka koden att ställa sig upp utan stöd har hon inte lyckats med ;) Jobbigast ä'r det när man ska ha med lesaker i båda händerna o ta stöd samtidigt ;)
Det gulligaste tycker jag är att hon sitter på huk så ofta :)

ARMANI!!!- HUR SKÖTN ÄR INTE DET DÅ!!!! Äntligen :)
Koll>ade igenom mina priser på bygget men det är svårt att berätta när man inte vet hur mkt du ska gjuta...
Men massor med cement går det år, o sand, och singel... Tror att det är bra att ha två cementblandare med så att det aldrig står helt stilla...
Det är nog inte mkt dyrare att köpa färdigblandad. Spar på krutet till övrigt jobb istället. Det har ju tom idioterna här heömma åå+gjortå
¨´å

Hmm... ja det är väl kanske bara Isabella av vårbarnen som inte går? Armanis Milton kanske inte heller går?! Men hon verkar brås väldigt mycket på morbror, sen med tänder och fick överkäken först när de väl kom (eller ja, hon har bara 6st än och inga fler verkar vara på G), sen att krypa och gå. Däremot har hon varit "tidig" med att sitta och finmotoriken har suttit tidigt :)

Eventuella syskon kanske brås på M och då lär den gå innan 10 månaders ålder :crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
44 45 46
Svar
919
· Visningar
28 665
Senast: Halcyon
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar