Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

hann inte med att svara, michaellan var ju för snabb :)
Men ja, Fagersta är enklare och smidigare tycker jag. Om inte annat kan du ju köra över västerås hem sen. Men det känns "åt fel håll" när man skall hemåt Hda igen. hi hi hi :D

Fan, jag är avis på er alltså..
Kan det inte vara en träff sen i Juli så att jag å miniskrutt kan komma. Vi kan väl ses hos Lottch å kolla var poolen skall vara? Mohahahahaha. Eller hos Ia* å spana in hennes glasveranda.

Jag ses hellre hos Ia och kollar in glasverandan, men har gärna en träff här nästa sommar då allting förhoppningsvis är klart och vi faktiskt kan bada i poolen istället för att spana in ett avgrundshål i marken. :D kan till och med erbjuda långresta gäster övernattning. :)

Jag har ett extra set med regnkläder jag kan ta med ifall vädret skulle skita sig totalt, men jag har köpt ganska (håller på att bli som mina föräldrar :o ) stora, så att Selma har att växa i, men man kan ju vika upp armarna iaf. :p har ett par stövlar i storlek 20 också, ifall det passar bellan?

Kom precis hem efter en avskedsmiddag. :( har sagt adjö till ett gäng gamla släktingar från N.Z och vet inte om jag kommer att få se dem en gång till. :cry: det är det här som är jobbigt när de är så långt borta, man vet aldrig när man får se varandra igen och vilka som är kvar i livet när man tar sig tillbaka till ön igen. :(

Ja hade för mig att vi åkte över fagersta när vi va iväg med en häst. Visst svänger jag vänster i rondellen vid staoil? Eller svänger jag senare?

Tråkigt att du har så fullt upp men jag är på med en träff i Juli bara jag inte jobbar. :)

Bellan drar strl 74 i kläder så är det stort på Selma så drunknar väl Isabella ? Stövlar behövs inte, hon kan inte gå så hennes skor duger fint men tack ändå :)

Doris: finfina hästar och det kommer bli ett finfint föl.

Armani: Vilket dåligt beteende från din svägerskas sida. Jag har väldigt svårt med folk som skriver ut kritik offentligt. Delade stall med några som älskade att skriva ut pikar till andra på tavlan. I SMSens och tidsålder (om man inte pallar att ta det på telefon) så ser jag ingen som helst anledning till det.

Ja nej jag håller med dig, har också enormt svårt för denna typ av kommunikation, riktigt fult och fegt tycker jag. Tyckte därför att det var bäst att jag ringde upp henne, för lägga det på den nivån hon hade gjort, det ville jag verkligen inte göra :devil:

Tack till er andra också som reagerade på detta, då var det inte jag som överreagerade i alla fall. Och tack ni som inte tyckte att jag verkade vara ett "miffo" efter hennes utläggning av mitt beteende :D

W-I; herre jisses vad liten Sötskruttan var när hon föddes, i vilken vecka föddes hon i egentligen? Kommer inte ihåg det :o Hon är så våldsamt söt alltså, både då och nu!

Jag ses hellre hos Ia och kollar in glasverandan, men har gärna en träff här nästa sommar då allting förhoppningsvis är klart och vi faktiskt kan bada i poolen istället för att spana in ett avgrundshål i marken. :D kan till och med erbjuda långresta gäster övernattning. :)

Jag har ett extra set med regnkläder jag kan ta med ifall vädret skulle skita sig totalt, men jag har köpt ganska (håller på att bli som mina föräldrar :o ) stora, så att Selma har att växa i, men man kan ju vika upp armarna iaf. :p har ett par stövlar i storlek 20 också, ifall det passar bellan?

Kom precis hem efter en avskedsmiddag. :( har sagt adjö till ett gäng gamla släktingar från N.Z och vet inte om jag kommer att få se dem en gång till. :cry: det är det här som är jobbigt när de är så långt borta, man vet aldrig när man får se varandra igen och vilka som är kvar i livet när man tar sig tillbaka till ön igen. :(

Jaaa, det bestämmer vi nästa sommar va, för jag är i så fall på! Och långväg-gäst som i så fall kanske får stanna en natt :D

Vad tråkigt med avskedsmiddag. Aldrig roligt sådant där, speciellt kanske i ert fall när man inte riktigt vet hur det ser ut nästa gång :(

Läste precis ditt inlägg om din svägerska. Usch, vad arg och less jag blev. Hade min svägerska skrivit sådär på facebook hade jag inte åkt dit på ett tag heller och blivit bra besviken. :(

Kram till dig! Blir verkligen upprörd när någon lägger sig i andras liv som de inte har något med att göra eller vet hur deras förhållande fungerar och är uppdelat. Grr.

Hon föddes 33+6 så hon var på dagen 6 veckor tidig :)
Då var hon ändå inte så liten 47,5 cm o 2.6 kg ;)

Kl

Nu står vi i en park vid sambons jobb o Mikaela gungar o är glad :D
Ska försöka roa oss i Örebro fram till 11 så vi kan luncha med sambon...

*kl*

Det är alldels för tidigt på morgonen för ett litet barn och sitta och spela på de tre leksaker hon har som spelar och låter... Jag har i alla fall tur med att en av de spelande leksakerna (ja de var fyra från början) har slutat fungera, batterier eller åkt i golvet för många gånger? Vem vet? Tänker inte ta reda på sanningen :p

Oj, är ni redan igång! :laugh: Jag sitter och äter frukost i lugn och ro medan jag konstaterar att det kommer mörka moln långt bort på himlen. Hoppas hoppas att vi slipper regn idag. Är nog lite nervös, för jag är också lite blyg och osocial. :o

Det blev så tokigt idag ändå. Jag skulle ju till tandläkaren imorgon, men eftersom det dök upp en grej på jobbet så bad jag om att få byta tiden. De föreslog idag kl 8:40. :grin: Jag som inte ville ha tandläkare och Buketräff samma dag. Det blir inte många timmar på jobbet alltså, en skit samma! :D Det ska bli lite intressant hos tandläkaren idag faktiskt. Ska rengöra tandfickor med laser, vilket jag aldrig gjort eller ens hört talas om förut.

Annars har jag inte förberett /planerat nånting för eftermiddagens träff. Det åligger maken att packa fika och andra grejer till oss och leverera det och Vilgot till rätt plats vid rätt tidpunkt. Jag har det bra! :banana:

Bollen: Du får tacka mig extra mycket för att jag röstade på din cheesecake! Jag klarar inte ens av att äta cheesecake, så otäckt är det. :angel:

Bajsnatt här. Igen, kanske jag skulle säga. Fattar inte hur ungen orkar! Först vaken ca 01-02, sen 03-04 och därefter vaken sedan lite efter 05. Snart kan jag nog tvångssöva honom och snarka lite själv också.

Återträff med föräldragruppen idag. Inte riktigt i samma liga som vårmammaträff men blir nog trevligt ändå ;)

:bow: tack tack tack!
Fast min skulle du tycka om, det är inte ens smör i den :idea: (bara grädde, mascarpone.....)

:D;)

Jag gillar ost och jag gillar kaka, men inte tillsammans. Det blir läskigt. Men tar du med en bit i em så lovar jag att smaka. ;)

Japp, här blev det tidig dag :)
Men usch vad kallt det är, hemma var det sol så jag tog klänning, men här i Örebro är det kallt o mulet. Hoppas det blir bättre annars får jag svänga hemförbi o byta kläder innan träffen...
Fika ska vi handla något innan vi åker sen, hade inget hemma och baka går inge bra för vår ugn är konstig :(

men nu håller vi tummarna för att vädret blir bättre, vi vill ju ha sol!

Jag ska också handla fika, går ju inte baka när min inte har någon ugn alls och baka utan ugn-kakor tycker jag generellt smakar mindre gott.

Jag tänkte också köpa fika!

Oj va ni alla är uppe tidigt!! Här har vi precis vaknat till liv. Visserligen va det läääänge sen Milton sov enda till 8 på morgonen. Men det va skönt. Dock kommet det nog bli lite knasigt med sovtiderna nu innan bvc men jaja det löser sig. Annars får han ju sova i bilen till strömsholm! :)

Att jag inte tänkte på det.... fast den hade nog smält på vägen dit....
Tyvärr kan jag inte slänga ihop en bit till dig nu, för den tar minst 7 timmar att göra (+1 timme till och från affären).
Själva ostsmeten är dessutom super god att göra små portionsformar med. Det har jag gjort med överbliven smet... :d Då slipper du kakan....:D

Jag blir inte ledsen för det! :D

Nu har jag anlänt till tandläkaren, en kvart för tidigt. :grin: Jag är så himla dålig på att passa tider. Det är så sällan jag har en speciell tid att passa och då har jag ingen aning om hur lång tid det tar att åka. Bättre att vara för tidig iaf. :D

Isabella har vaknat 6 två mornar i rad nu. Ska väl försöka få henne att somna om en timme eller så, så att hon är pigg och kan ha roligt på strömsholm. Vädret ser ju inte så lovande ut just nu men det kanske fortsätter att vara uppehåll ändå.

Men vart bor ni någonstans? Här är det strålande sol och varmt och skönt. Hmm, ni kanske borde åka hit istället. ;)

Vad ska ni andra ta med för fika? Jag är kass på att äta och fika upptäckte jag nyss, :D , går det att köpa något på markan och ta med?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
46 47 48
Svar
959
· Visningar
30 123
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar