Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Vilken dålig stil av henne!! :eek: Om jag var du skulle jag radera hennes inlägg och de efterföljande. Sånt vill man ju inte ha på sin sida. Förstår att du blir arg!

Nu måste jag jobba på lite.......... :angel:

Det lät ju som ett riktigt bra pris :)

Oregano - ja P&Ts cocoon är kort men det är väl för att det ska få plats och så vara lätt att ta i/ur vagnen med syskonsitsen ovanpå, men har läst om många som använder babyproffsens egna lift (babytravel) tror den är lite större men mycket billigare :)

Ja M tar också mycket för givet ibland och därför tar jag det förgivet att han t.ex. klipper gräsmattan eftersom våran gräsklippare är inte självgående (har ingen egen framåtdrift) och hela tomten ligger i backe.
Herregud livet är varken svart eller vit eller för den delen rättvis.

Säger som Michaellan: Kram till dig tjejjen.
Jag tycker INTE att det är DU som skall vara orolig för hur du uppfattas på FB efter den diskussionen. Nä, du skrev då inget som var konstigt där. Det var dessutom mycket starkt av dig att ringa upp henne och ta det på tu man hand. Det tycker jag eg att hon borde ha gjort från första början. Shit.. Beter man sig så? Mot en svägerska dessutom? Nä fy för... Uppriktig och ärlig skall man vara mot varandra, men det finns ju bättre ställen att snacka om det. På tu man hand till exempel.

TACK! Nej jag tyckte inte heller att jag skrev något konstigt eller rent elakt. Och jag har läst det många gånger nu för att granska mig själv lite. Ja jag sa det till henne också att hon inte behövde ta det på facebook utan kunde ringt mig direkt eller sagt det till mig, det hade jag kunnat acceptera på ett annat sätt, även om jag tycker att hon har SÅ fel i allt hon skrev/sa igår. Nej jäkla skit sådant, tycker inte heller man beter sig så, speciellt inte mot någon "i släkten". Vi har ändå varit tillsammans i 8,5 år så hade det varit SÅ stora problem så hade han nog lämnat mig vid det här laget :D

Jesus vad ni skriver idag :eek: Hur ska jag hinna svara på allt?!

Först till dig Armani, låter som att du har en riktig b*tch till svägerska :mad: Jag tror (efter många års studier) att hästtjejer i allmänhet är ganska bestämda, drivande och målmedvetna även i sina förhållanden. Och för en utomstående kan det nog verka som att vi bossar för mycket. Var faktiskt två "kompisar" (:grin:) som varnade ett ex när vi blev tillsammans att han inte skulle "låta mig köra över honom". Och så långsint är jag, att jag fortfarande är irro typ 8 år senare :angel:

Fast samtidigt så vet jag att jag inte kan ha en karl som är för mjäkig, för då kör jag faktiskt över honom och sedan är han helt oattraktiv i mina ögon eftersom han inte kan stå på sig. Därför är min make perfekt! :love: Han är precis lagom mycket envis skitstövel för att alltid fortsätta vara intressant, samtidigt som han ger med sig på alla relevanta punkter.

Doris: Snygg häst du har! Kommer nog bli ett himla fint föl :d

Jag har redan glömt vilka fler jag tänkte svara, så går det när det skrivs så mycket :D

Doris: finfina hästar och det kommer bli ett finfint föl.

Armani: Vilket dåligt beteende från din svägerskas sida. Jag har väldigt svårt med folk som skriver ut kritik offentligt. Delade stall med några som älskade att skriva ut pikar till andra på tavlan. I SMSens och tidsålder (om man inte pallar att ta det på telefon) så ser jag ingen som helst anledning till det.

kl
Vi har fått dagis, vi har fått dagis, vi har fått dagis!!!! Vi har fått plats på ett av de privata alleternativen vi sökt!

En stor sten har lyfts från mitt hjärta o jag var nästan gråtfärdig när de ringde. För via den kommunala kön hade vi nog inte fått på kungsholmen!

Vad skönt!! Blir ju toppen för T. Å du kan pusta ut :)
Tack för dina och era andras kommentarer om pållarna. Jag själv är ju väldigt nöjd, men jag är ju lite partisk hehe

Vad roligt, grattis!! :banana:

Ang dagis så är jag efter debatten om stora barngrupper så glad över att vi har ett litet dagis på området. Hela dagiset och gården är liten, men i Vilgots grupp (och även de andra grupperna) är det bara 8 barn. Jag har inte vetat nånting om dagis men har ju förstått nu att det är ovanligt med så små grupper.

Grattis! Härligt! :)

kl

Slänger in lite bilder på min lilla bus ;)

fortfarande på barnavd. 1½vecka gammal
DSC00342.JPG

6månader
DSC01933.JPG

1år
DSC_0107.jpg

Busig...
DSC_0127.jpg

sötskruttan.

Hon ser inte så liten ut på första bilden, vid första anblicken.. Men när man tänker efter hur små de där första blöjorna är, och ser att det är ihopdraget så mycket man bara kan + att den är pösig, ja då förstår man hur liten hon var ;)

+ Oregano: fast har sett bild på dom som fått in ELs hårdlift och en sån har vi ju. Annars kan det säkert även räcka med att stoppa i voksipåsen för den är ju stor. :)

Söt hon är! Alltid något tok pågång ser det ut som! :)

Åh ja, hon är verkligen en riktig buse ;)
Nästan alltid något lurt på gång...

kl

Så vad är egentligen bestämt ang imorgon? :D

öööööh, ja-a.....
Plats: Parkerar vid markan och samlas där, är det fint väder så kan vi ju ta oss till slottet i samlad tropp (med bil eller gå kvittar).
Tid: Mig spelar det ingen roll, ni får slåss om saken. Vill de flesta träffas kl. 13 så får väl Vilgot och hans mamma kommer efter vid 14-tiden :)

KL

Alltså.. Jag tror jag har hittat den perfekta lösningen för H :eek:

Såg anslag på lokala Ica om hästnära pedagogisk verksamhet i familjedaghemsform. Med andra ord en ny dagmamma, som även har någon liten form av ridverksamhet, ska starta upp till hösten. Så jag ringde direkt för att fråga lite mer, och ska försöka få till en tid att åka ut tillsammans med maken och kolla.

Helt okej för mig, men då skulle jag uppskatta om någon meddelar mig här eller via sms vart ni tar vägen. Michellan får den uppgiften! :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 120
Senast: netia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Klara sig utan bil
  • Nyårstråden
  • Vad gör vi? Del CCVII