Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

haha finns fördelar att inte ha fb, man får saker exklusivt bara för oss :love: vad snällt av dig! Tror att det kommer bli en helt underbart snygg avkomma med dem som föräldrar! :laugh:

(Sedan ska jag erkänna att jag loggade in på M's fb för att få se videon :o )

Det är en kompis storebror som jobbar på det gymmet, så jag utnyttjar en gentjänst. Gjorde en hemsida åt hans företag och så hjälper han mig med detta. Men det är lite hemligt, för gymmet vill ju tjäna pengar. Tror de tar 500:- i timmen i vanliga fall. Pengar som jag (tyvärr) aldrig hade lagt. Men nu när jag gjorde mig av med hästen känner jag att jag behöver min egentid och hoppas kunna utnyttja den så här.

Men fy tusan vilken träningsvärk jag kommer ha imorgon. Pustade o flåsade och svettades så det stod härliga till!

Fast ska det regna som det har lovat nu så blir det ju markan för jag har nog ingen lust att sitta ute om det regnar :crazy:

Edit: såg nu att prognosen är ändrad igen och nu ska det regna mellan 11-14 i strömsholm, ny prognos kl. 18 ikväll.

Senast ändrad:

Enligt min app ska det vara sol, så jag går efter den. :D ;)

För oss funkar 14 bäst, men det är klart vi kommer 13 om det fungerar bäst för er andra. Vi har ju 1h dit, så vi kan inte tidigare än 13 iaf, då krockar alla våra vanor med lunch osv. :)

Mikan: haha! Det ÄR vädret. ;)

Doris: var du tvungen att lägga ut de bilderna, nu ångrar jag mitt hingstval ännu mer ju. :( nästan så att jag vill att vi måste inseminera om om 12 dagar. :o

Äh, inte kan du ångra Cabachon heller!! Dumheter!! :cool: :p
Du får bara se till att ta Canterbury nästa år i stället då :banana:

Tack :love:
Jag hoppas ju att det blir en snygg avkomma

Här är blivande morfar:
images

Din app verkar bättre än SMHI, vi litar på den :D
men vaaaar ska vi träffas, Lottch du startade det hela, bestämt något :p

Jag? :eek: jag hittar ju knappt till parkeringen, när jag var där så stod vi på en stor åker? :o

Det är bättre om du fattar beslutet. ;) fast jag kan bestämma att om det regnar så syns vi på markan och så får du bestämma vart vi ska ses om de är sol. :angel:

Haha jag! Jag som inte ens tänkte komma :rofl: men det kanske lättare att vi säger parkering vid markan så kan vi väl förflytta oss till slottet när alla har kommit och vädret tillåter :idea: Då har vi iaf en mötesplats och lätt att förflytta sig :angel:

Jag röstar fortfarande på kl 14 eftersom jag inte kan/vill gå från jobbet alltför tidigt. Jag är lite rädd om mitt flexsaldo som fn redan ligger på minus och jag måste utnyttja en hel del flextimmar för att få ihop 5 veckors ledigt i sommar. Så bestämmer ni andra kl 13 så kommer jag och Vilgot ändå lite senare. :p

Enligt min app ska vädret bli lite halvdant. Markan är ju absolut skittråkig som Bollen säger och det bästa vore väl om vi kunde vara ute så barnen kan springa omkring.

Kl
Jag blev helt plötsligt supersugen på att fixa till vår altan! :idea: Inte uterummet utan trädäcket utanför. Just nu är det bara ett trädäck och inget mer. Nu ska vi bygga staket/spaljé och så ska jag se till att vi tar oss råd att köpa en soffgrupp i konstrotting och några stora krukor med palmer. Det kommer att bli jättemysigt! :laugh:

Kl

Alltså jag är så himla upprörd och ledsen. Egentligen mest förbannad. Vet inte om någon läste facebook-diskussionen på min sida (jag vet att alla inte har facebook, men berättar lite smått här).
Min ena svägerska spydde lite över att jag tar min sambo för givet alltid, inte låter honom göra vad han vill, att han jobbar jättemycket.
Ringde upp henne efter att jag läst hennes andra inlägg för jag blev uppriktigt sagt ledsen. Då säger hon att "du går ju ändå bara hemma", jag bara :eek: jo, och då kan jag med tycka att det vore skönt att kunna sticka iväg ibland på kvällarna och göra något annat.
Likaså att det är ett slavdriveri att tömma mina boxar. Jag hintade lite om det på facebook, om någon skulle vara intresserad av att tömma dem åt mig och få betalt. Jag orkar verkligen inte stå med det själv i och med min nacke. Armanis förra ägare skrev att hennes sambo gjorde det åt henne, jag skrev ungefär som så att min sambo var mindre hygglig som lät mig sätta stolpar till nya hagen och tömma boxarna helt själv, medan han åkte till skogen för att sätta torn.
Egentligen bryr jag mig inte nämnvärt om att sambon åkte till skogen, det var inte ens illa menat mot honom, utan en konversation mellan mig och henne, eftersom våra sambos är ganska lika och vi brukar skämta om det, men hon har lite bättre "pli" på sin sambo.

Men svägerskan hasplade ur sig både det ena och det andra och skriva det så offentligt som på facebook gjorde mig riktigt förbannad. Hon sa även att vi är många som tycker att du utnyttjar Kalle och alltid tar honom för givet. Jag svarade som så att jag är medveten om att jag är en ganska stark och tuff person, samtidigt som Kalle är mindre drivande och aldrig vill bestämma. Men att komma och säga att jag alltid kör över honom och att jag alltid tar honom för givet är jävligt orättvist. Han tar för givet att jag betalar räkningarna, att jag har Milton när han ska iväg, att jag håller ställningarna på hemmafronten, vare sig jag "bara är hemma" eller när jag arbetar.
Sa faktiskt till henne att jag trodde vi var bättre vänner än så och att jag blev besviken. Ringde upp min sambo direkt och berättade läget och han tyckte uppriktigt sagt synd om mig och tyckte att jag bara skulle skita i det. Men skita i det tänker jag inte göra, hon är inte välkommen hit just nu och jag har ingen som helst lust att prata med henne på ett tag. Ja jag är långsint.
Vet egentligen inte varför jag skrivet detta här.. Behövde nog skriva av mig lite och så tänkte jag att ifall ni läser det där inne så kanske ni får en helt ny bild av mig och det vill jag såklart inte :o För riktigt så som hon beskriver det är jag faktiskt inte....!

Jag blev helt plötsligt supersugen på att fixa till vår altan! :idea: Inte uterummet utan trädäcket utanför. Just nu är det bara ett trädäck och inget mer. Nu ska vi bygga staket/spaljé och så ska jag se till att vi tar oss råd att köpa en soffgrupp i konstrotting och några stora krukor med palmer. Det kommer att bli jättemysigt! :laugh:

Å jag håller med. Det kommer att bli jättemysigt!!! Jag har tänkt mig detsamma. Skillnaden är bara att min altan inte är byggd än.. :( Vi har gjort "ända ner till grunden-renovering i hela nedervåningen i ett av våra 3 hus nu under försommaren. Nu saknas "bara" lite väggar, tapet, element, och hela köket. :crazy: Bläh. Så jag vet inte när jag har råd att bygga altanen. Bu huuu

Bara ställena inte ligger så långt ifrån varann ifall man åker fel :) vad gör man på markan då? Min unge sitter garanterat inte still :p

*kl*
tillbaka till det här med vagn.
Hittade en ny explorer med lapparna kvar i grannstaden med syskonsits, cocoon, regnskydd och myggnät. 6000 prutat och klart jag erbjöd 5000 och fick svar att vi kunde mötas på mitten. Så jag tror vi åker och köper den. Får sälja syskonsitsen och köpa en hh s.sits ist. Så ska det nog bli bra! Insåg att det blir för krångligt att få ut bebis i dashen med bromsen i. Hoppas säljaren hör av sig så dom inte sålt till någon annan.

På tal om bilder kommer en dagsfärsk på min Milton (som du redan sett aneka :D )
253774_1909362025252_1577893648_1816029_3111776_n.jpg

Säger som flera av er andra, herrejisses vad barnen växer, de är verkligen inte bebisar längre!

Först: Kramar till dig!
Sen: Jag är helt 100% säker på att folk pratar skit om mig bakom min rygg, att jag styr och ställer och bossar över M. Min pappa har bland annat sagt att jag måste vara lite snäll med M också och inte bara köra över honom :o jag tror ibland så ser fok bara ena sidan av myntet, de ser ju inte det som händer bakom kulisserna t.ex. att det är främst jag som sköter markservisen här hemma utan de snöar in på att jag vill att M ska göra så mycket.
Bajs på svägerskan och stå på dig, alla människor ser ju inte helheten. Jag är nog också ganska långsint mellan åt.

Det skumma med p&t:s cocoon är 60 cm lång. Hur länge går den att använda?? :confused: Tyckte att Vilgot växte ur sin mjuklift snabbt och den är 77 cm. När jag beställde från Tyskland fanns det iaf cocoon XL på 70 cm och den beställde jag. Har googlat lite snabbt (och kollat katalogen) och kan inte se att den finns att köpa i sverige. Skumt.

Säger som Michaellan: Kram till dig tjejjen.
Jag tycker INTE att det är DU som skall vara orolig för hur du uppfattas på FB efter den diskussionen. Nä, du skrev då inget som var konstigt där. Det var dessutom mycket starkt av dig att ringa upp henne och ta det på tu man hand. Det tycker jag eg att hon borde ha gjort från första början. Shit.. Beter man sig så? Mot en svägerska dessutom? Nä fy för... Uppriktig och ärlig skall man vara mot varandra, men det finns ju bättre ställen att snacka om det. På tu man hand till exempel.

Nej då, du kan inte köra vilse i Strömsholm :) det är ingen fara med det, blinkar du så missar du hela samhället :p

Först: Kramar till dig!
Sen: Jag är helt 100% säker på att folk pratar skit om mig bakom min rygg, att jag styr och ställer och bossar över M. Min pappa har bland annat sagt att jag måste vara lite snäll med M också och inte bara köra över honom :o jag tror ibland så ser fok bara ena sidan av myntet, de ser ju inte det som händer bakom kulisserna t.ex. att det är främst jag som sköter markservisen här hemma utan de snöar in på att jag vill att M ska göra så mycket.
Bajs på svägerskan och stå på dig, alla människor ser ju inte helheten. Jag är nog också ganska långsint mellan åt.

Åh fina du!! Det hade kunnat vara jag som skrev det. tror också att folk (speciellt hans familj) pratar om att jag bossar över K. Mina föräldrar och syster har också, precis som din pappa, sagt att jag måste vara snäll mot K.
Precis som hos er så är det jag som har marktjänst här hemma och det tar minsann han för givet ;) Nej det är minsann långt ifrån alla människor som ser helheten. Blä på dom!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 260
Senast: netia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar