Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

*kl*
Idag börjar mitt nya nyttiga träningsliv. Har tid med en PT nu kl 10 och sen ska vi träffas en gång i veckan framöver. Måste verkligen komma i form, går jag ner i vikt är det ett plus men framförallt vill jag få bättre kondis och bli starkare. *pepp på mig själv* :banana:

:banana::bump: Woohoo!

Oregano: Har din chef och du fått något svar på mailet han skickade?
Han skrev att HRA:n skulle kontakta mig, men det har hon inte gjort än. Däremot kom hon in i fikarummet precis och ville prata med honom, så de gick iväg. Men det kan ju vara om något helt annat. Vi har t.ex en heldagsgrej som hon anordnar på onsdag. Men vi får se! :laugh:

Vad härligt! Vad avis jag blir... Vill inget hellre än att börja träna igen... Får jag lov att fråga vad du får betala för en pt?

Haha, ni får vänta. ;)

*kl*

Selma vaknade på ett strålande gnällhumör imorse. Visserligen fick jag sovmorgon till 7.30, men jag hade hellre gått upp tidigare med en solskensunge... Klockan är halv 10 och jag längtar redan till halv tolv och att natta Selma. :o

Vi träffade precis ett par poolbyggare, vi har varit i kontakt med en massa, men inga har känts hundra. Sambon träffade på de här av misstag när han var på Statoil och tog en kaffe, så började han prata med dem och nu har vi fått offert och datum för påbörjat arbete. Så 1a augusti börjas gjutningen. Känns väldigt bra. :) bra pris fick vi också. :D

Hade tänkt åka och köpa blommor och krukor nu, men Selmas humör satte stopp för det. Är så sjukt trött idag, helt yr av alla väderomslag.

Vi har sjukt mycket fästingar, vi bor nog i fästingarnas paradis och jag beskyller äckel-rådjuren för det :cool:
Alla tre har suttit fast och det har varit sån där små som man knappt ser men man upptäcker dem när man ser den lilla röda irriterade hudfläcken runt dem. Har plockat en som har krypit på henne också.

Jag har inte löst det än :D Jag har kommit fram till att jag helst vill ha en stallgång i stalldelen just för att slippa ha hästarna alls i den andra delen. Det bästa är en stallgång mellan boxarna och det går med boxmåtten men stallgången blir ca 50 cm smalare än de rekommenderar i så fall. Då kan vi även ha en separat ytterdörr i hästdelen i ena änden av stalgången, vilket känns bra.
Eller får vi flytta en vägg och ha stallgång framför boxarna. Då blir måtten helt rätt men jag måste ha en ytterdörr som går igenom verkstadsdelen för att ta ut hästarna, vilket känns sådär..
Vad bra att du tog upp det! Nu kan jag ju fråga dig/er vilket ni tycker låter bäst av mina alternativ?
Förresten, ni som gjutit platta (ja även ni andra), vad kan det kosta (per kvadratmeter) att lägga platta? Funderar på att ringa ut företag som sprutar in direkt på plats istället för att blanda själv :)

50 cm smalare stallgång är ju inte katastrof när du inte har bauta hästar. Fast du kanske ska ta ett snack med din hovslagare om vad denne vill ha för utrymme att jobba med.

Vill också veta vad det skulle kunna kosta att gjuta en hel platta. Vi byggde ju hus nyligen, men vi gjöt sk. L-element, så jag har inte koll på vad en hel platta skulle gå på.

Vet iaf att en säck cement kostar ca 25:-:D Men då är det ju det om det går åt 5 säckar eller 100.
Mitt blivande stall (som säkerligen aldrig kommer bli av) skulle vara på 30 kvm (6x5) . Där inne skulle det bli 1 storhästbox och 2 shettisboxar, en pyttesadelkammare och en relativt stor kvadratisk stallgång.

Jag minns inte vad plattan gick på, kan fråga M när han kommer hem :) vi hade ut en bil och de visste vad att det skulle vara till stall så vi en perfekt blanding som är helt ohal :idea: bästa stallgolvet jag har sett ur halksynvinkel.

Äsch jag ringde karln på en gång, annars är det glömt sen :angel:
Vårat stall 8x6m (48kvm) gick på 12-14.000 och då hade vi som sagt ut betongbilen. Men sedan tillkommer gruset och armering också :)

Exakt siffra kan du få när M kommer hem, för det ligger i hans dator i ett excel-dokument.

Hur tjock är er platta då?
Jag fick in pris på 25000 kr för en platta på 100 kvm, 10 cm tjock. (Betongbilar med ränna/sprutslang för att kunna lägga ut allt i ramen direkt)

Hellre stallgång och separat ytterdörr hos hästarna hade jag valt. Även om stallgången blir lite smalare. Men det är ju bara rek. mått från jordbruksverket.
Då kan ni extra, extra brandsäkra mellan boxar och verkstad genom att mura upp en till vägg "på väggen" typ.

AKB: Inte sjutton skall ni blanda själva och kärra in det på plattan.. Nä fy sjutton kvinna. Ni kan ha roligare med den fysiska energiåtgången. I sänghalmen kanske :D

Menar du inpris utan moms eller ett pris du har fått ut som kund?
Plattan är nog 15 och ca 30 cm ute i kanterna men jag har för mig att den var lite dyrare just för att den är grövre och mer eller mindre halkfri. Och ja den är sprutad direkt i ramen var jag så otydlig?

Kom just på att det tog hundra år typ att bara göra grunden till huset, och då är det bara kanter runtom. Så nej, vi kommer nog inte stå med en cementblandare till den ytan:D
Pappsen har ett brett kontaktnät, han får nog dra lite i sina trådar. Han brukar kunna fixa själva körningen gratis bara man betalar själva produkten.
Som när vi grusade upp vägen, vi betalade bara gruset men inte transporteringen. Bra med en far som är transportledare på ett av Sveriges största åkerier:D

hihi, nä du var inte otydlig, bara jag som funderade lite grann. :)
Det var ett pris till privatperson, inkl moms alltså. Men då känns ju ditt pris billigare med tanke på att er platta var tjockare.

Detta pris som jag fick, var från FB och deras betongbruk ligger 3 km från oss.

kan inte jag få känna din far också?? :D
Fattar du hur "jävla" dyrt det var med grus å sten till paddocken?? hehe.. Å då var det eg inte själva stenen som var dyr, utan transporten. Bläärk

Åh vi fick tag på billigt grus nu till altanbygget genom grannen :love: tror det skulle kosta typ 70kr /ton/kubik minns inte men det skulle vara 70 kr/något, han skulle ta med sig det på vägen hem från jobbet med lastbilen och vi har fortfarande inte fått någon räkning :angel:

Doris: Ja den är ju ganska tjock iom de sluttande kanterna och jag tror den är 15cm på mitten. Vet inte var de har sitt betongbruk men det är väl 2 mil bort, tror de körde från Köping.

Sedan måste jag bara kommentera att fan vad less jag är på folk som lägger upp suddiga, nästintill osebara, bilder på styleroom.se. Vill man visa upp sitt hem så kan man väl för böveln ta ordentliga bilder :mad:

:laugh: Du kan adoptera halva pappsen ;)

Och med sambons rabatt på sågverket han jobbar på, alternativt sågar av eget virke när vi tar ner skog där stallet ska stå så behöver inte stallet bli överdrivet dyrt. Men sambon är lite gniden av sig och tycker pållarna ska trängas i ett 4*4 skjul med tre väggar av plåt, utan nån form av dränering :grin:

Men jag har ju lyckats övertyga honom om lite diverse prylar innan, så ett stall är nog inte omöjligt att tjöta till sig:D

Ëxklusivt för Michaellan, Modett och Svartfot :angel:

Nu är min pålla färdigseminerad och får komma hem igen. I fredags (10 juni) så tillverkades en liten Catch Me If You Can (e: Capo Cassione) - Canterbury 1226 bebis :love: Så, nu vill jag att ni alla håller tummarna för att det kommer ut en fin liten krabat ~10 maj 2012.

Mamma:
yoyo_2010-09-19.jpg

2010-10-10%252520047.JPG

Samuel med på ett hörn och tittar så att allt går rätt till :p

(Film: Men ignorera mig i sambons jättestövlar)

Pappa:
230928_01.jpg

images

158276_10150123207255863_10150123203865863_5182_1081_t.jpg

(Film: men vet inte om ni kan se denna???)

Hörrni vi som ska ses imorgon! Vart ska vi ses nu då? Jag undrar om vi kan ses kl 13 ist så blir det inte så stressigt för oss hem. Men passar det bättre för er andra med kl 14 så kör vi på det. Men framförallt vart ses vi?

Jag kan kl 13. Nema problema!

Vart vi ska ses är ju frågan....
Markan tycker jag så otroligt trist, speciellt inne. Eller har ni andra snälla, lugna och stilla sittande barn? :angel:
Men finns det inget annat så får det bli där.

Slottet och ridbanorna har ju lite bänkar här och där, plus massor av gräsmatta. Problem om det blir regn....

Västeräng/terrängbanan är också mysig.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 275
Senast: netia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 161
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar