Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Nån macka och några kakor tror jag det blir här men det är inte hugget i sten.

Det va strålande sol här med igår innan det slog om på två röda och började vräka ner regn ist.

Här i byn som ingen hittar till, utom Michellan, så är det strålande sol...

Men Vet ni vad, om ni inte känner för att shoppa fika och gillar polkachokladmuffins och jordgubbsvaniljmuffins så tog jag nyligen ut 2 plåtar med sådana ur ugnen... :D Ska jag ta med eller?? Kan erbjuda pepparmint/mango muffins också.....
Jag har ju fått min KitchenAid nu :love:

Har precis suttit ute och har Isabella i vagnen och det är skönt i solen men annars är det inte så speciellt skönt om man hamnar i skuggan. Men det är nästan 21 grader varmt ute.
Rapport från mig då som bor 5 km bort från Strömsholm :D

Jag hade bara tänkt handla bullar och en 50cl ramlösa men Bollens muffins lät ju godare :o

..och bara så ni vet så har jag precis spillt ut mjölk i uringningen nu när jag satt och åt mjölk och flingor i soffan. Tur att jag ska duscha för annars skulle jag antagligen lukta sur mjölk när vi träffas :angel:

Ja men då så, skippa bullar. Men ramlösa det har jag ingen :p

Förresten vart har EmelieR tagit vägen?

Då skippar jag bullarna, du är så snäll :love:

Jag vet aldrig var folk tar vägen, antar att ni med fb har större koll där :)

Det lät ju nästan äckligt gott det där. :d jag nallar gärna. :D

Tar en lunch innan och tar bara med fika, tack bollen, du räddade halva min dag. :)

*kl*

Jag hade ju räknat med dåligt väder och tänkt ta med hundarna i bilen, men det går ju inte i det här vädret, pratar med våra byggjobbare som håller på med paddocken och de erbjöd sig direkt att passa dem. De är så gulliga. :love: förstår inte hur jag ska kunna klara mig utan att alltid ha någon "slav" på gården när allt är färdigbyggt? Sambon kommer helt klart att få det jobbigt. :D

Nu har de varit här och tagit mått på höjdskillnaderna, igen, för vårt bygglov. Jag är så sjukt less på kommunen. Har fått komplettera 6 gånger tror jag. Det känns som om de sitter och hittar på grejer för att förskjuta allting. Jag har fått ta kort på huset, även fast vi skickat in på ritning där man ser precis hur det ser ut, jag har fått mäta alla rum i befintliga huset, även fast det inte spelar någon roll för utbyggnaden, de ville att vi skulle göra om vårt nyrenoverade badrum nere för att det kunde vara lite svårt att få in en rullstol, när det gick in en, bara det att det var lite trångt... Okej att man måste handikappanpassa toaletten om man bygger nytt, men nu har vi ju inget badrum i utbyggnaden... Gah. Kommuntjänstemannen som var här suckade själv åt alla nya regler och stadgar och undrade vart det sunda förnuftet tagit vägen.

Selma har lyckats halka tre gånger idag och slagit i huvudet, stackarn, men nu är hon på bra humör och jagar hundarna för hela slanten. :)

Jag siktar på att komma till 13:30, så jag tar gärna emot en rapport innan dess, så jag kan tala om för maken vart jag vill ha Vilgot levererad. :laugh:

Ja, spara till mig! :D Jag har nämligen ingen aning om vad jag får för fika nedstoppat i väskan. Trodde att vi hade bullar i frysen, men tydligen har någon ätit upp dom.

Jag nallar oxå gärna. Kom nyss från stallet där Hovis varit och funderade på hur jag skulle hinna baka.

Suck jag som drog ihop alla att samlas tidigare blir själv sen då det tog en himmla tid hos bvc. :( men vi är på g står att jag är framme runt halv 2. Hör av mig till nån när vi är framme.

Hihi! Då måste jag vara fin :)

Bollen Jag är här :) Läser alla inlägg :) Här händer inte så mkt så jag har inget att skriva ;)
Just nu ligger mitt barn o sover. Hon gjorde inbrott i skafferiet innan och den -jag trodde tomma- oboybuken är under hennes fötter just nu i sängen ;)
Så jag har städat idag... Och ska tvätta sängkläder i eftermiddag ;) Ebba är nog inte så förtjust i socker som jag trodde för hon tuggade överlyckligt knäckebröd och lät hunden snaska oboy...

Va kul med Kitchen Aiden- det lät livsfarligt med alla dina muffins så det är tur att inte jag ska komma på träffen ;) Armani.... det är lite synd om oss- eller hur ;)

Imorgon ska jag till Skånes Djurpark om vädret är bra :)

Synd om mig också! Vad hade jag inte gett för muffins och trevligt umgänge.

Haha, H har fått dille på att gömma sig. Kryper in i sin lektunnel, varpå jag såklart ska fråga "var är Harry?!", och då tittar han fram och skrattar. Än så länge lever han ju förstås även i illusionen att det räcker med att vända ryggen till :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
46 47 48
Svar
948
· Visningar
29 812
Senast: lil-sis
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar