Sv: Vårmammor 2010 del 14
Det lät ju nästan äckligt gott det där.
jag nallar gärna.
Tar en lunch innan och tar bara med fika, tack bollen, du räddade halva min dag.
*kl*
Jag hade ju räknat med dåligt väder och tänkt ta med hundarna i bilen, men det går ju inte i det här vädret, pratar med våra byggjobbare som håller på med paddocken och de erbjöd sig direkt att passa dem. De är så gulliga.
förstår inte hur jag ska kunna klara mig utan att alltid ha någon "slav" på gården när allt är färdigbyggt? Sambon kommer helt klart att få det jobbigt.
Nu har de varit här och tagit mått på höjdskillnaderna, igen, för vårt bygglov. Jag är så sjukt less på kommunen. Har fått komplettera 6 gånger tror jag. Det känns som om de sitter och hittar på grejer för att förskjuta allting. Jag har fått ta kort på huset, även fast vi skickat in på ritning där man ser precis hur det ser ut, jag har fått mäta alla rum i befintliga huset, även fast det inte spelar någon roll för utbyggnaden, de ville att vi skulle göra om vårt nyrenoverade badrum nere för att det kunde vara lite svårt att få in en rullstol, när det gick in en, bara det att det var lite trångt... Okej att man måste handikappanpassa toaletten om man bygger nytt, men nu har vi ju inget badrum i utbyggnaden... Gah. Kommuntjänstemannen som var här suckade själv åt alla nya regler och stadgar och undrade vart det sunda förnuftet tagit vägen.
Selma har lyckats halka tre gånger idag och slagit i huvudet, stackarn, men nu är hon på bra humör och jagar hundarna för hela slanten.