Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Nej, det fick man verkligen inte. För de flesta blir negativt inställda av "påhoppet". Att man dessutom får lära sig att inte ställa frågan så att kunden kan svara nej typ; Kan jag hjälpa dig med något? Utan ska ställa en fråga som kunden måste svara en mening på typ; Vad kan jag hjälpa dig med?

Handeln i ett nötskal!
Merförsäljning är en sak, men då har man skapat en kontakt med kunden och känt av läget....

Tacka vet jag att jobba med hästar, värre är det med hästägare/stallägare :angel:

Ja, Halmstad har vi ju varit i förr, och det gick ju fint :)

Rent teoretiskt så hade det varit kul att badat i havet, men praktiskt sett så hade jag aldrig, nånsin, no way hoppat i baddräkt/bikini/dykarutrustning på allmänn plats. Tänk er synen av turister med panik som ringer larmcentralen angående en strandad späckhuggare:D

aneka: Nu har jag skickat en sadel till dina trakter. Till en supertrevlig dam med nordsvenskar i Hedemora :)

Jag funderade på ifall hon skulle gå som sällskapshäst, men samtidigt vill jag gärna ha fungerande och ridbara hästar. Hade vi bott på en egen gård hade vi nog haft henne kvar och skrotat, men jag hyr plats. Hon ligger mig inte lika varmt om hjärtat som valacken jag hade. Men samtidigt gillar jag henne och hon har fungerat riktigt bra med de förutsättningar hon haft. Hon är inte direkt hästen som gillar att stå och gossa. Men samtidigt är hon trevlig sallskapshäst i hagen.

satt och funderade på ifall vi skulle ta bort henne till hösten och kanske skaffa en unghäst? Jag är väl inte riktigt unghästfantast, men kanske en 2-åring? Vi funderar ju på ett barn till och i så fall inom en rimlig tid (läs försäkringskassans villkor...) och då skulle en unghäst kunna var ett alternativ. En som ska hanteras och ridas mycket(lite) på ridbanan nästa år när (om) man har två barn. Den kommer inte kräva så mycket de första åren, mest hantering.

Så en ridhäst och en unghäst? eller ska Zlota gå kvar och bara vara???? Åhh, varför ska man behöva ta beslut?

Ohh va trevligt. Undra vem det kan vara då! :)

Du ska inte vara så elak mot dig själv. Vill du bada och byta om på stranden så gör du det!!

Då ska jag gå ut i bilen och hämta det och så postar jag på väg till jobbet imorgon. Då borde du ha det på fredag. Men då får du lova att uppdatera oss på en gång när du testat!! :banana:

Hihi! Det är ju lätt för de smala i tråden att säga..
JAg sällar mig till AKB- jag badar nog inte ens i vassen denna sommaren ;)

Synd att man inte gör ngt åt situationen när man ändå mår så dåligt över den. Jag är knappast den fete som inte brysr sig. Jag vill ju knappt gå o handla längre som jag skäms. Och då förstår jag att alla i affären har nog med sina egna bekymmer men känner så ändå.

Idag har vi varit på djurparken igen :) Trevligt att träffa lite gamla kompisar... Vi pratade lite om hur fb gör allt så konstigt. Det känns ju som om man träffas oftare än man gör eftersom man följer deras utvecking i staturader och foton... Kom på mig själv att man inte en ringer till folk längre. Man vet ju ändå vad som hänt... Men den andre vet ju inte att man fortfarande bryr sig :/ Lite halvfarligt...

Jaha, jag har nog inte fattat att du har inackorderat. Mina halvpensionärer bara är just nu. Jag tycker om att hålla på med dem men lusten för ridningen finns inte riktigt där och ha dem hemma känns försumbart iom att de kostar inte extra och en av hästarna står jag bara för foder och strö till.

Tycker det låter som en bra idé med att ha en unghäst som nästan bara behöver hantering om ni snart ska ha barn igen :) Samtidigt som det kanske är skönt att hantera en äldre häst som inte ska uppfostras när man är gravid alltså ha kvar ditt sto som sällskap tills du har fött barn? (jag vet nästan ingenting om unghästar och vet inte hur tvååringar är).

Skickar över lite kramar till dig och hoppas att du kommer fram till något som känns bra i hjärtat.

Oj jag missade helt dig Macken... Hur kan du ha så mkt otur??? På en gång med :/

Vad gäller köpa unghäst så är det ju som att köpa en lott.. Kan ju bli på bägge håll precis som vid uppfödning. Om att skaffa en tvååring är jag lite tveksam. Jag har ju en treåring nu och eftersom sambon inte är hemma om vardagskvällarna vet jag inte hur jag ska få det att fungera med ridningen över vinterhalvåret... Får väl hålla igång som en galning om helgerna o vila de i form till nästa ;)

Och imorgon är det dags för min syster att föda ut nästa missfall... HUR orkar denna människa??? Jag känner mig så elak men jag fattar inte varför hon inte steriliserar sig så att hon inte blir med barn... Nu heter det ju att hon har blivit gravid av misstag 8 ggr. Bara en planerad...
JAg hade inte orkat mer... Och hon är ju så rädd om sig nu när hon är gravid och ändå händer detta.. De har ju kollat både foster o henne nu avigt och rät. Tycker det är på tiden att ge upp och orka med de 4 haon har faktiskt...

sen är jag ju lite partisk eftersom jag inte ens kan förstå att man kan älska 2 lika mkt ;)

Jag undviker gärna med att visa mig i baddräkt i år. Men barnen kan ju bada, tar shorts eller kjol så kan jag hämta A i vattnet om det behövs ;)

Jag står hos min granne. Så det är väl ingen jättesumma. Men med stockholmspriser på hö så kostar de lite....

Inget behöver bestämmas i dag. Pratade med min ena medryttare i dag. Hon är självklart ledsen. :cry:

Vad betalar du för kg-pris på hö? Nyfiken fråga sådär :)
Måste vara väldigt skönt att veta ändå att du kan spara på beslutet över sommaren med tanke på din otur tidigare under våren.

Usch, jag lider med dig. :cry:
Själv har jag varit på kliniken idag och fått en triangel inbränt på min fd. tävlingshäst. Vi har kämpat i 3 år med hans skada och det blir aldrig helt bra. Trots bedövning vid besöket för 3v sedan så visade han 1 grads hälta. Så nu är han märkt och får gå som sällskap/skogsmulle. Jag hade INTE haft honom kvar ifall han hade haft ont, alltså på något sätt påvisat att det gör ont när vi rider etc. Men eftersom han är pigg och glad och en underbar häst så vill jag ha honom kvar i livet. Visst, det förenklar ju det hela att jag har egen gård, tar eget hö samt att jag behöver en äldre trygg individ till fölen och unghästarna. Så han fyller ett syfte. Han hade inte pallat att bara stå i hagen utan uppgift. Då hade han deppat ihop.

Kan inte råda hur du skall göra, men tänk igenom både en å 5 ggr om det kan vara så att hon lider det minsta av det, i så fall finns ju inget val tycker jag iaf.
Kram

Det finns många unghästar till salu (araber är bland de jag letar) inridna och lite utbildade finns knappt.
'
Att din syster orkar? Vill hon ha fler eller inte? Låter helt otroligt ifall man inte vill ha fler att man inte gör något.

Jag undviker gärna med att visa mig i baddräkt i år. Men barnen kan ju bada, tar shorts eller kjol så kan jag hämta A i vattnet om det behövs ;)

hahaha, samma här..
Men hallå.. du har ju mamma mage. Då var det ju underbart att visa sig i bikini :p

usch vad jobbigt för din syster.. Men har du frågat henne någon gång ifall de vill ha fler barn? Annars vore det ju på tiden att hon (eller han) steriliserar sig ifall att inte vanliga p-medel hjälper.

Usch å fy för att behöva gå igenom det där gång på gång.

Hur orkar din stackars syster?? I vilken vecka var hon denna gången? Med fyra barn sedan tidigare så har jag lite svårt att förstå att hon utsätter sig för detta gång på gång :confused:

Hon skulle klara av att bara gå i hagen, rent mentalt.

Men som veterinären sa, hon tyckte jag skulle köpa något nytt för att rida på. Hon trodde hästen skulle kunna gå som gräsklippare och något man kunde pussa på. Inte till promenadridning. Troligtvis har hon ont eftersom hon reagerar vid sadling. Det ilar säkert på något sätt när man skor henne, när man slår på hoven så rycker hon till. Så jag tror inte hon är smärtfri vid sådan hantering.

Veterinären dömde ut henne av säkerhetsskäl (självklart för att hon har hittat fynd och kan ha ont) hon menade att det inte skulle behöva hända något vid hantering bara för att man promt ska ha skor eller sadla upp henne. Tänk ifall min man får en hov i ryggen och blir förlamad bara för att? Eller att hon stegrar sig och slår över vid sadling så att någon kommer i kläm?

v 18 var det denna gången... Jag har inte ens vågat fråga om det var en flicka eller pojke..
hon verkar helknäckt så det är väl en flicka då...

Ibland gör det lite ont i mig för det känns som om hon är avundsjuk på min flicka... Tror att hon ser henne lite som den hon miste då... :(
Det heter att hon ska sätta in spiral mellan alla men så är där ett foster då. Jag tror verkligen att de vill- förstår bara inte riktigt varför... Tiden verkar inte finnas till de hon har...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
26 754
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar