Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

:D Ja, fast det var för att jag hade alla mina arbetskamrater med mig och med dom känner jag mig trygg. Är inte lika kaxig när jag är ensam. Det slutade med att HRA och chefens chef ville ha möte med bl.a mig så snart som möjligt ang min framtid. Nu har jag precis kommit till jobbet och öppnat mailen och ser att det är min chef som kallat till det mötet! :eek: Fan! Det finns så mycket underliggande problem i det hela som är direkt relaterade till honom och det kan jag aldrig ta upp när han är med. Jag ska fundera på om jag ska be om ett särskilt möte med de andra eller om jag ska låta det vara.

Hela avdelningens arbete är under förändring (tack vare ny chef över chefen :bow:) och det finns de som tror att han inte kommer att få sitta kvar efter det här. Jag hoppas naturligtvis, men samtidigt tror jag att han är för ung för att köpas ut. Han har väl typ 7 år kvar till pension. Och med min vanliga tur tvivlar jag starkt.

Jag ska iaf förbereda mig ordentligt inför mötet så jag får sagt det jag vill förmedla. Även om det blir obekvämt så vill jag verkligen få fram att jag mår dåligt av att ha honom som chef.

Lottch: Nu ligger testet på postlådan, så nu finns det ingen återvändo! Vi är alla så nyfikna! Är Lottch gravid eller inte!! :D :banana: :rofl: ;)

Vad spännande med möte :) jag hade antagligen blivit så nervös att jag skulle ha pinkat på mig :o
Peppdans inför möte: :banana::bump::banana::bump::banana:

*kl*

Go morron go morron :D

Har följt er lite i bakrunden, passar på att visa livstecken nu när jag pallrat mig upp så tidigt :o Theo sover fortfarande!

Både ni och jag har hunnit en del sen jag skrev sist.

Har vart iväg och tävlat med systrarna för 2 helger sedan, blev första natten utan Theo sen han föddes, å förra helgen var vi iväg med husvagnen å campade. Inte så värst lyckat med bil utan AC i +35 grader, men det funkade. Sambon åka iaf å köpte en sprillans ny bil efter det :laugh: Kan ju inte ha det så när vi ska ner till Höljes i slutet av juni. Blev en ny Skoda Octavia kombi tillslut. Har kikat en hel del på Audi men dom flesta har sniik modellen på acn (iaf på A6an som vi vill ha, A4 blir för litet) så nu blev den en splirrans miljöSkoda istället men tonade rutor :bow: Är totalt allergisk mot (ursäkta mig nu) sånna där vidriga solskydd med sugploppar och typ disneymotiv:o

Annars all lugnt, har börjar stämpla igen och sökt jobb men ej fått nåt än. Theo har fått plats hos dagmamman 3km här ifrån :bump: Har inte köpt nån häst än, men funderar på att avvakta tills nästa sommar, hittade dock en 3-årig bruksvalack igår kväll :angel:

Lottch *nyfiken å håller tummen* ;)

Macken Fy va trist med hästen :( Skickar en tröstkram!

Tänker också lite i dina banor att skaffa en yngre häst nu ifall det skulle komma ett litet syskon inom en snar framtid.

Nää nu ska jag skynda mig att duscha innan spjuver vaknar, ska till tandläkaren idag :crazy:

Ang gravidmage så klarade jag mig från bristningar på magen men har på låren/höfterna som syns för allmänheten om jag har bikini, det de inte ser är att jag även fick på rumpan :p Jag har nog inte tänkt så mycket på mina hudbristningar men jag tror inte jag skäms för dem? Visst hade spirorna varit snyggare utan bristningar men va fasen en kort kjol eller kortbyxor döljer dem bra :)
Om vi skaffar syskon så vill M ha vårbebis medan jag vill ha höstbebis bara för att få vara gravid över sommaren och visa upp fina magen! Fast att gå gravid en sommar med värme och troligen samla på sig vätska kan ju bara sluta med hudbristningar på magen och nu har jag ju klarat mig en gång fast jag inte trodde att jag skulle göra det så kanske en vårbebis är bättre ändå. Kan man ens tänka så?! Jaja, spela roland vi får se om det ens blir syskon.

Jag fick också på rumpan/höfterna men det fick jag redan i tonåren så dom vart bara lite längre. Men bättre dom satte sig på ett redan drabbat ställe än på magen. Tuttarna fick en del också men dom va inte alls djupa så dom är redan bleka. Bristningar måste vara djävulens påfund. Räcker det inte med att vi har mens varje månad för att kunna bli med barn? Killarna får inte mkt straff dom heller.

Håller tummarna för dig att det går bra och skickar en stor portion mod så att du vågar säga allt du vill!! :bump:

Jag måste verkligen vara helt onormal som tycker att allt med graviditet är jätteotäckt. :eek: Jag tyckte så himla synd om mina grannar som var höggravida förra sommaren då de gick alldeles sprängfärdiga, supersvullna och vaggade och dessutom var tvungna att vara lättklädda pga värmen... Jättekul såklart att det blir bebis av det hela, men jag ser verkligen inget vackert alls med gravida kvinnor.

Detta är såklart min alldeles personliga åsikt och jag tycker helt ärligt att det är jättebra (men lite konstigt ;)) att de flesta verkar tycka motsatsen. :idea:

Håller tummarna för dig att det går bra och skickar en stor portion mod så att du vågar säga allt du vill!! :bump:

+ Michellan Tack!! Ni är så snälla!! :love: Jag lovar att rapportera! Han petade in ett extra möte med han själv, mig och de två jag ska jobba med/mot innan det mötet med HRA och hans chef. :angel: Nu fick han eld i röven minsan! :devil: Dessutom kom han in här och småskojade och pratade in annat för en liten stund sen. Första gången det händer på exakt en månad. :grin: Han försöker väl samla pluspoäng eftersom jag kritiserade honm rätt hårt igår.

Tillägg:
Nu såg jag att han kallat till det extra mötet på midsommarafton!! Han i ett nötskal verkligen. Tänker inte alls... :crazy:

Senast ändrad:

Brösten hittade jag bristingar på i v. 14-15 men det fick jag även när de började växa i tonåren och de började nästan att bleka innan jag ens hade fött :idea: Det jag minns nu från grav var fasen vad de kliade under brösten över bristningarna och även på lår/höfter. Hur kan hudbristningar klia så in i norden?! :eek:
Fortplantning har verkligen ingen rättvisa, M kunde inte ens sympati gå upp i vikt med mig, men nästa gång kanske då är han ju ännu äldre :devil:

Oregano: Jag tycker generellt att gravida är väldigt vackra, jag vet inte varför men oftast är det väl för att man utstrålar något speciellt jag vet inte. Fast att se nära kompisar gravida är lite skumt, man är ju van att se dem på ett sätt och så kommer de med en jätte mage, då blir det fel i hjärnkontoret :p

Midsommarafton? Skämtar han? Det är väl inte många som gör något seriöst på midsommarafton?

När man är "lagom" gravid tycker jag att dom flesta är rätt fina. Typ fram till 6-7 månaden (kommer inte ihåg riktigt hur stor man är när :o) Men där mot slutet så ser man väl lite halvlustig ut ja :D, dock reagerade inte jag själv på det så mkt när jag var mitt i det mer än att jag störde mig på magen som var i vägen men när jag ser bilder :eek:

Håller med om sommarhöggraviditet, inte nåt jag skulle vilja gå igenom :o Lider med dom som gör det.

Om jag skulle få bestämma så skulle jag vilja föda barn runt månadsskiftet sep-okt och då är man lite lagom gravid över sommaren och får jag må lika bra andra gången som första så tror jag att det inte skulle vara något problem att vara gravid över en sommar. Jag sov ju t.ex. i nästan samma ställning som ogravid och sov relativt bra, jag skämdes nästan över hur bra jag sov när ni andra inte fick sova ordentligt.

Jag längtar efter att få vara gravid och när forskarna har kommit på hur man slipper leverera bebisen och bara kan vara mysigt gravid som runt v.30 så är jag på :D fram tills dess så får jag nog samla mod och utvärdera ett tag till om vi ska ha syskon.

Min granne sa nyligen att "i vecka 27 började helvetet" och det kan nog stämma. Det var ungefär då som magen började vara i vägen och vätska började samlas i hela kroppen. Nu är jag i v 19 och det känns helt okej eftersom jag vet att det blir värre. Så länge jag kan använda mina ringar, knyta skorna, resa mig lätt och ledigt upp ur sängen och stå vid köksbänken utan att behöva sträcka ut armarna för att nå, är jag ändå rätt nöjd.

En jättestor fördel den här gången är att allt går så mycket fortare! :bow: Jag tänker inte så mycket på det, utan har ju fullt upp med min lilla tokunge. Första gången tänkte jag på det hela tiden och undrade hur allt skulle bli. Nu vet jag ju hur det mesta kommer att bli/vara.

Mätte förresten magen på tjockaste stället igår. 87 cm var den. Som jämförelse kan jag säga att den var 103 cm samma dag som Vilgot föddes och att den var 68 cm när jag blev gravid igen.

Jag sov också väldigt bra, förutom att jag blev kissnödig av sammandragningarna och var tvungen att gå upp pga det. Men jag hade inga problem det att hitta någon bekväm ställning, som verkar vara ett vanligt problem. Det var betydligt jobbigare att åka bil och sitta i soffan. Sista tiden kunde jag bara ligga på rygg i soffan när jag tittade på tv eftersom det var omöjligt att sitta skönt. Undrar just hur det ska bli sen. Känns lite taskigt att låta maken ta allt ansvar för Vilgot på slutet...

Ja, det vore väl nåt, att slippa leveransen! :idea: När de ändå håller på så kan de forska fram en extern livmoder så man slipper vara gravid öht. :D Nädå, skojade bara, inte ens jag skulle vilja få mitt barn levererat bara så där. :laugh:

Apropå leverans så kommer nog min vagn idag eller imorgon. Den levererades iaf till någon svensk central igår och körs nu till destinationen. Snabba ryck! Beställde ju i söndags. Tyskarna var lika snabba när jag beställde katträdet. :laugh:

Jag visste att det skulle hjälpa att jag rullade på E18 :angel:
Det kommer att gå jättebra med mötet och dessutom visar du "pondus" in för de andra och det stärker dig själv på arbetsplatsen! Go Oregano, Go! :banana:

Yey! Vad spännande! :) men jag är ganska säker på att jag inte är gravid, så få inte för mycket hopp nu alla. ;) sen så vet jag att jag kommer att bli skitledsen när det visar minus, för att jag hoppas på plus. :(

Jag ser verkligen inte fram emot att vara gravid om det ska vara som förra gången. Jag ser inget vackert hos mig och graviditet, tycker bara att jag ser tjock, svullen och klumpig ut och gör allt för att dölja att jag är gravid, för att slippa kommentarer och folk som tar mig på magen. :eek: jag hade nästan glömt bort tt folk skulle fram och ta på magen tills i helgen när jag var på bröllop med en gravid och folk gick och klappade på magen. :crazy:

Nästa gång kommer jag helt klart att säga ifrån, min mage ska inte vara någon turistattraktion och jag tänker inte stå och le när jag kokar inombords.

Däremot tycker jag att det är vackert med gravida när de bara strålar av lycka och visar magen. :love:

*kl*
Ni snackar ränder....
Här har ni en tvättäkta zebra! ;)
v.34+0
30558187.jpg

Och minsta lilla rand är fortfarande kvar. Inte bara breda och långa, utan de är enormt djupa med:o

Så bikini? Nepp...:D

Men när slutade du egentligen med pillerna och när borde du ha mens om du räknar enkelt med 4 veckor från pillerstopp? Det måste ju ändå var den enklaste frågan än att vi alla sitter och spekulerar och håller tummarna för att du är gravid igen :D

Kommer ihåg en bild du visade i tråden, tror du hade en röd eller blå tjocktröja på dig inne i erat hus i profil som jag tyckte var jätte fin så du såg varken tjock eller svullen ut utan bara vacker! :love:

*kl*

Idag 10,5månad gammal har Miltons första tand ÄNTLIGEN kommit fram efter att ha legat under tandköttet och tryckt i 1,5 månad. :) hoppas dom andra inte är lika sega! Undea om det hjälpte att vi borstade lite på den igår kväll?

:banana: :bump: :banana:

Kl*

Hej alla! Hoppas ni mår bra! Jag har haft fullt upp som vanligt..Har snabbläst igenom allt(som vanligt)
Har haft mycket med utbildningen, och nya kunder..Blev ju Diplomerad hästmassör för nån vecka sedan:bump:

Nelly går eller springer runt här som en galning nu! :) fullt ös!

Armani: Kollade vad din svägersa skrivit, vilken DÅLIG STIL?? Precis som hon stört sig ett tag o tänkte: nu jävlar" OM man nu känner så, ta det med personen, och inte på FB...Det du skrivit där hade jag själv kunat skriva man märkte ju att det inte var blodigt allvar, men hon däremot..Nä, jag hade inte velat ha med henne att göra på ett tag, absolut ite ha hem henne..usch..blir arg själv!:o

Angående träffen, jag vill också vara med!!!! Men jag kan inte förrän v.26..:( Men ni kanske redan har bestämt en dag?

Kl

Usch vad jag gjorde bort mig nu under lunchen... Ville bara sjunka genom jorden och nu mår jag jättedåligt... :crazy:

Har sett att det sitter en mörkhyad kille i ett av kontoren, men jag har aldrig hälsat på honom. Han är riktigt mörk, kolsvart. Idag var han för första gången med uppe i lunchrummet samtidigt som mig, så vi presenterade oss för varandra. Verkar vara en trevlig kille.

En liten stund senare kom samtalet in på nåt helt annat, det var jag och en annan kille som pratade. Jag råkade säga "negerboll" som jag alltid gör fast det heter "chokladboll" nuförtiden. :o Jag lägger ingen som helst värdering i ordet, utan för mig är negerboll helt enkelt namnet på det man äter. Jag såg hur de andra reagerade, men jag vågade inte titta på den här killen, så jag har ingen aning om hur han tog det... :crazy: Blä...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
24 921
Senast: Klara
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025