Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Det gick nog bra, han är nog väl införstådd i att chokladbollarna en gång kallades negerboll (och jag hör det fortfarande ganska ofta) för det är ju en diskussion som brukar komma upp och jag tror ingen säger så för att vara elaka utan som för dig, en gammal vana.

inte för att det hjälper dig nu.. Men jag säger fortfarande negerboll. För att, för mig heter det så. Håller med dig, det ligger ingen som helst värdering av själva ordet, det är bara namnet.
Jag menar, jag äter ju Kinapuffa och Finska pinnar också, inte döper jag om dem ifall det råkar vara en kines eller finne närheten.

Vad gullig du är. :love:

Jag tror att jag har så få goda minnen av graviditeten pga smärtan och illamåendet + dåligt järnvärde. jag minns två månader, typ 5-7, då det var rör okej när jag hade slutat kräkas dygnet runt och foglossningarna var under kontroll, övriga tiden var ett helvete.

Jag slutade för typ en månad sen och borde ha haft mens igår, men, det fick jag ju inte. :p

Och vi äter negerkaka varje jul. Det finns som inget annat ord för den, en gammal kaka som har anor från Norrland. Tror det var min gammelfarmors mor som började med den. Jag försöker att börja kalla den för något annat, Men det är svårt. Vi har alltid sagt chokladboll hemma, så jag slipper iaf säga fel där och kränka någon. :p

Är det bara jag som tänker på Sunes sommar och scenen när basketspelarna frågar Rudolf vad chokladbollar heter? :D

Åh vad jag håller tummarna att du får plus nu! Det verkar ju mer och mer lovande samtidigt som jag förstår att du är lite nervös för att få minus. Kommer ihåg när jag testade och det var så svagt så svagt postitivt att jag knappt trodde på det men det fanns där men M trodde inte på det :p hade precis innan sagt till M att jag skulle bli besviken om det var minus och så testade jag naturligtvis på kvällen, när man har som minst chans att få plus tidigt i grav men jag hade hållt mig heeeela dagen till kvällen vid 19.30-tiden :D
Tog ett nytt test morgonen därefter för att bevisa för M att jag faktiskt var gravid! Ååååh så nostalgisk jag blir av mitt svammel :love:

Men rätta mig om jag har fel. Visst åt du minipiller och inte p-piller? Jag kan inget om minipiller egentligen, men kan inte äl ske ganska omedelbart efter att man slutat med såna?

Jag tror iaf att du är gravid! Hejja posten!! Lottch måste ha brevet före helgen!! :banana:

Jag har ingen aning, men visst var det minipiller jag knaprade. Jag hoppas såklart också på plus, skulle nog nästan börja grina om jag gick mens nu. :o

Haha ja jag vet att det låter så men jag har bara hysterisk längtan efter att få vara gravid, spänningen med grav.test och sedan ultraljuden och sparkarna i magen men inte det minsta efter ett till barn :)

Jag säger som Emma.S och Juzzen. Jag läser allt ni skriver, fast har en del att göra så jag hinner inte skriva så mycket. Sen hinner samtalsämnet ändras 100 ggr innan jag gör ett inlägg.

Men, jag lider verkligen med er som fått bristningar på magen, usch. Själv fick jag inte det någon av gångerna. Men däremot fick jag bristningar på brösten. Dessa har ju bleknat helt och nu syns de inte.

Här hemma rullar livet på. Nu när Samuel är 15 månader så börjar han å storebror äntligen kunna busa/leka lite med varandra. Tyvärr är storebror så energisk att det allt som oftast slutar i tårar från någon av dem. Men det går iaf bättre och bättre. De går på dagis om dagarna medan vi jobbar, och det funkar super för lilleman.

Annars har han blivit en lite flörtis min minsting :D
Han vet hur man gör för att få mamma och pappa att jagas, han kan leka kurragömma, han klättrar själv upp i soffan
2011-06-13%252520014.JPG

(och ja, överallt annars!!) och sätter sig och myser med storebror, älskar mat (he he) och gör nästan vad som helst för att få gå ut och titta på hästarna. Han älskar när man ligger på golvet, så att han kan klättra upp och leka cowboy.

Dock är han otroligt mammig och har alltid varit det, så det är inte lätt. Han accepterar pappa så länge som de busar ihop, men sen är det direkt mamma som gäller. Vilket kan bli lite jobbigt när man skall laga mat etc. Av denna enkla anledning så är det också pappan som får lämna på dagis. Annars gråter han ihjäl sig när jag går.

Det är så härligt att se hur han utvecklas och förstår. Han kan följa enkla instruktioner som "ge den här till storebror", "hämta dina skor" etc. Efter att han har ätit upp så tar jag ner honom från stolen och ställer honom på golvet och ger honom sin tallrik och sina bestick, då går han med dem till diskmaskinen och lägger i dem. Sen att det hamnar huller om buller, ja det får vi ju ta. :love:

Slänger in 2 bilder på fölis också:
2011-06-13%252520010.JPG

2011-06-13%252520004.JPG

Men så fin fölis är! Sista bilden skulle kunna få mig att kidnappa henne! (gjorde jag bort mig nu? visst var det ett sto?!)

Jag måste verkligen vara helt onormal som tycker att allt med graviditet är jätteotäckt. :eek: Jag tyckte så himla synd om mina grannar som var höggravida förra sommaren då de gick alldeles sprängfärdiga, supersvullna och vaggade och dessutom var tvungna att vara lättklädda pga värmen... Jättekul såklart att det blir bebis av det hela, men jag ser verkligen inget vackert alls med gravida kvinnor.

Detta är såklart min alldeles personliga åsikt och jag tycker helt ärligt att det är jättebra (men lite konstigt ;)) att de flesta verkar tycka motsatsen. :idea:

Haha, apropå att vagga.. Jag mådde ju oförskämt bra och gick dessutom nästan inte upp i vikt så förutom magen och lite ischias så kände jag mig precis som vanligt. Skuttade runt, byggde hagar, målade.. Och fick höra att jag var så rörlig - vilket jag också upplevde. MEN NÄR JAG SEN SÅG EN FILM :D :rofl: Ojoj, låg ju banne mig nästan bakåt när jag gick. Var väl i vecka 37 så kanske inte så konstigt, men det kändes inte så.

Angående negerbollen så tar han nog inte illa upp :) Jag hade låtsats som ingenting. Säger också så, även om jag väl försöker skola om mig.

Fölis påminner jättemycket om en kompis föl, som föddes -03. E Quite Easy - Boy - Latus. Dvs "gråpapprad" i Sweden.. Men han hade också den där vackra halsen :love:

Jamen höll på att glömma :eek:

JAG ÄR SÅÅ NYFIKEN! Har tydligen fått ett blombud. Men eftersom det är studenten här idag så kunde inte blomaffären komma med det förrän vid 19. Maken ska istället åka förbi och hämta det, så skulle jag få lite extra blommor eftersom budet redan var betalt. Men vem? Vem? VEM?! OCH VARFÖR?

Angående negerbollen så tar han nog inte illa upp :) Jag hade låtsats som ingenting. Säger också så, även om jag väl försöker skola om mig.
Hoppas du har rätt. Jag ignorerade bara de andras fnitter och fortsatte som inget hade hänt. Han pratade svenska utan någon som helst brytning, så han borde ju veta att det faktiskt heter negerboll. :angel:

Spännande med blommor!! Lova att uppdatera oss!

Jag har ingen aning, men visst var det minipiller jag knaprade. Jag hoppas såklart också på plus, skulle nog nästan börja grina om jag gick mens nu. :o

Det är ju flera dagar sen du skrev att du hade mensvärk och har den inte kommit än så verkar det ju lite misstänkt. Hur har det varit sen dess? Jag hade inte kraftig, men iaf tydligt kännbar "mensvärk" dagarna innan och efter jag plussade. Men det hade jag inte alls med Vilgot, så det kan ju vara lite olika.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
39 40 41
Svar
811
· Visningar
24 890
Senast: EZMK
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025