Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Blä, ibland är det liksom inte läge att sticka iväg tidigare. Förstår att du blev sur, för före maten är man oftast inte att leka med. :angel: Åh så gott med jordgubbar! Jag har en halv låda i köket, men jag tänkte vara snäll att spara dom till Vilgot imorgon. Han är ju totalt galen i jordgubbar.

Men oj din stackare, låter inte alls bra. Kanske ska du överväga att gå hem igen, hälsan måste ju gå först!
Du, lagom roligt med nerbajsat när man är iväg.. Speciellt utan skötbord, tack för den liksom :grin: Tror det var oreganos Vilgot som bajsade ner sig precis innan dop och bröllop, men är inte säker?
Kram till dig Mikan!

Det var Vilgot som bajsade ner sig totalt före dopet/bröllopet. Nu kan vi ju skratta åt det, men det gjorde vi inte då, så jag förstår din känsla.

Säg till din bm precis som det är. Kan hon sjukskriva eller måste en läkare göra det? Det kan aldrig vara bra att vara så slutkörd.

Vad skönt att det inte bara är jag som lyxar till det med glass en vanlig torsdag. ;) Men det är vi värda! :banana:

Blä, ibland är det liksom inte läge att sticka iväg tidigare. Förstår att du blev sur, för före maten är man oftast inte att leka med. :angel: Åh så gott med jordgubbar! Jag har en halv låda i köket, men jag tänkte vara snäll att spara dom till Vilgot imorgon. Han är ju totalt galen i jordgubbar.

Nej där under sena eftermiddagen är det ofta lite kritiskt med mat, trötthet etc. ;) Ibland överreagerar man (jag!) nog också en del, får kanske be min sambo lite om ursäkt, annars får jag kanske höra det av svägerskan :devil:

Synd du inte bor närmare mig, jag har åtta liter som jag helst inte vill frysa in :D De blir så äckliga då, så här äts jordgubbar för fulla muggar, och jag älskar det :love:

*kl*

Nu var det fruktansvärt länge sedan jag skrev, känner jag! Har tänkt gå in och kommentera flera gånger men det har alltid kommit något ivägen.

Svartfot vad gulligt av dig att tänka på oss när du såg dokumentären! Jag har faktiskt inte sett den själv, men jag vet att den sändes ungefär när E föddes för sambon såg den då - jag kände mig inte riktigt i skick. Funderar dock på att leta upp den på SVT Play nu, eller så låter jag bli så länge jag inte kan vara säker på att aldrig hamna på Neo igen - för där tyckte jag att ovetskap var en välsignelse :p Och på tal om annat, vad skönt att det löste sig med dagisplatsen!

Gående barn - E tog sina första egna steg i början på april och hade dessförinnan rusat runt med ett finger som stöd i säkert över en månad, men han väljer fortfarande att krypa, så på frågan om han går får jag alltid svara " när han vill" ;). Han reser sig inte utan stöd än, men det kommer väl. Däremot klättrar han upp och ner från soffan - han ser så stor ut när han sätter sig till rätta :)

Stockholmsmammor! Börjar det inte bli dags för en träff igen? :) Parkhäng var ju en kanonsysselsättning tyckte jag :)

Är det förresten nån som tittar på Klassträffen? Jag tittar egentligen inte, men jag måste säga vilka människor!!! De måste verkligen ha hittat värsta klassen i världshistorien. :eek: Hade min gamla klass åkt dit hade det inte ens blivit nåt program.

Jag kollar, och är chockad!
Jösses vad jag är glad att jag inte gick i den klassen. Fryx i all ära, men :eek:
Jag tycker det är fascinerande hur de går tillbaka till sina roller!

Heja E! Nu har du också slut på friden hemma alltså! ;)

Jag har semester v 27-31 och då hakar jag och Vilgot jättegärna på en stockholmsträff! Då tar jag med mig Michellan också! ;) :banana:

Jag är ju inte Västeråsare från början, men jag trodde att Fryx var en rätt skötsam skola. Tydligen har jag haft fel. :D En av tjejerna bodde granne med min exsambos föräldrar, och tänker jag efter så hade jag nog hört talas om att den klassen var väldigt stökig.

Men jag håller med, helt otroligt att de är tillbaka i sina gamla roller. Eller också har de fått såna order av produktionspersonalen.

Kl

Förresten ni, jag har ett bekymmer.. Jag ska ju jobba 62% natt i sommar och tänkte att då får jag väl ta föräldradagar de övriga procenten så jag kommer upp till hundra procent. Jo det kan jag ju göra, även om jag hellre hade stämplat upp till heltid, kan man göra det längre? Jag har fått för mig att man inte kan det längre, men är mycket osäker på den punkten.
Men hur gör jag då de två veckorna som sambon ska ta föräldraledig (sen ska han ha tre veckors semester och då är det ju lugnt), men dessa två veckorna gör mig jätteorolig! Hur löser man det??

Haha, jag tänkte faktiskt idag på hur mycket lättare jag tycker att det är med E nu än när ha varit mindre. Visst, hans möjligheter att hitta på bus har ju ökat avsevärt, men han är också så mycket mer nöjd med att sysselsätta sig själv så totalt sett så har mina möjligheter att göra annat ökat. Plus att det blir allt roligare att leka med honom! :)

V 27-31 är alltså 4/7-7/8, om jag kikat rätt? Klart att vi ska ha en träff då! :laugh: Fast jag ses gärna innan dess också om någon är sugen, känner mig lite sällskapssjuk :D

Man kan stämpla upp till heltid, men det är begränsat till 75 dagar eller något sådant. Borde väl räcka under sommaren i alla fall. Eller läs en sommarkurs med CSN så skyddar du också SGI:n :laugh:

Jag ska också äta glass och jordgubbar! Men det får bli lite senare för först så ska jag gå upp och försöka få lite gjort i Miltons rum så det blir klart någon gång. :)

Man kan stämpla upp till heltid, men det är begränsat till 75 dagar eller något sådant. Borde väl räcka under sommaren i alla fall. Eller läs en sommarkurs med CSN så skyddar du också SGI:n :laugh:

Man kan alltså det? Alltså jag har aldrig gjort något sådant, så jag frågar på :o Är det genom arbetsförmedlingen då eller hur fungerar det? Ska jag gå upp dit eller ringa eller hur gör man?
Jag är ju med i a-kassan, om nu det spelar någon roll. Ni hör hur otroligt dåligt insatt jag är, pinsamt!

Det är klart du ska med! :D Jag törs ju inte åka själv till storstan och träffa en massa okända människor! ;)

Mitt internet är så trögt att jag lir mörkrädd ni hinner med hur många inlägg som helst innan jag ens har hunnit ladda upp det jag skriver :cool:

Jag kan vara ditt moraliska stöd om ekonomin tillåter när det är dags :)

Jag hänger gärna på en till träff. Sambon verkar inte ta semester förrän i slutet av juli, kul... Så jag är ganska flexibel hela sommaren. :)

*kl*

Vi köpte en vattenscooter igår och var iväg och provkörde den idag med sambons jetski, så roligt!! Hoppas att sommaren blir varm nu så att jag slipper krångla i mig en våtdräkt. :eek:

Selma är övertrött, jag med, har suttit med henne i 30 min nu och hon drar mig i håret, tar glasögonen, klatschar mitt bh-band mot axeln, river mig i ansiktet, river sig själv - men nääää, jag är inte trött. Det här är det värsta jag vet, då vill jag bara gå, men då blir hon hysterisk. Suck! Har inte fått i mig middag än heller, så ni kan ju tänka er mitt humör... Nere på botten....

Armani: det känns som om svägerskan + sambo ska få din sambo att göra mer av sina egna saker. :grin: har de egna barn? Förstår de inte hur mycket tid det tar? ( haha, kände att det var fel att skriva mer nu när jag är på sämsta tänkbara humör, får något som liknar mord i blicken när jag tänker på det. :D )

Jag visste väl att jag kunde lita på dig! :bump: Vi får se till att det blir efter lön. Här är det också lite kärvt för tillfället.

Men mig har du ju träffat. :) uva och lille E är helt okomplicerade och ytterst trevliga, liksom svartfot om hon hänger på. Förutom en lite underlig dialekt. ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
35 36 37
Svar
733
· Visningar
22 829
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar