Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Men hallå.. du har ju mamma mage. Då var det ju underbart att visa sig i bikini :p
:eek: Jag skulle inte ens under pistolhot visa mig i bikini i sommar. :eek: Är inte så himla bekväm med det i vanliga fall och definitivt inte nu. Ingen ska få nöjet att se mitt extra fläsk...

Jag hade markerat väldigt tydligt att hon inte var välkommen just nu, faktiskt. Jag hade helt sonika sagt att jag tagit väldigt illa vid mig av det hon skrivit och att jag tyckt att det var hemskt dålig stil av henne att skriva det offentligt på Facebook, jag vill inte ha dig i mitt hem just nu.

Svartfot har fått mig att vara mycket rakare och hårdare, vare sig det är bra eller dåligt. När det gäller mitt hem så är jag extra noga. Det ska vara min trygga punkt. Jag kan tycka att din sambo borde sagt nej, faktiskt. Han om någon borde veta hur illa vid dig du tagit. Min sambo hade sagt något i stil med att "lottch är väldigt upprörd och ledsen efter vad du skrivit och sagt, så det är ingen bra idé att du kommer just nu". Ibland får man kasta sanningen på dem om de inte har vett att förstå själva.

Nu var det inte meningen att låta sur, men jag har gått och stört mig och varit skitsur På din svägerska sen du tog upp det. :o Jag hade själv blivit så otroligt less och arg. Tycker verkligen synd om dig.

Hej! Jag läste ditt inlägg tidigare idag och har gått och funderat på det jättemycket. TACK för ditt inlägg, jag behövde höra det och "höra" din negativa och sura attityd ( ;) ) till min svägerska, du förstår vad jag menar med det va?
Nu var jag ju mycket dum igår (och sambon) som inte sa ifrån. Kände väl att eftersom de andra systrarna var här och hennes sambo jobbade så kunde jag inte riktigt säga nej. Så himla korkat, för de andra systrarna har ju faktiskt inte betett sig som henne, så om jag nekade henne det så vore det inte så konstigt.
Jag ska minsann stå på mig hädan efter. Jag brukar vara mycket tuffare, men jag tror att eftersom sambons föräldrar är här och hjälper oss massor så "vågade" jag inte riktigt säga nej eller, jo vågade det gör jag, men jag kände att jag inte kunde det. Fast det är ju samma där, vad har deras handlingar att göra med idiot-svägerskans?! Så kan jag ju heller inte resonera..
Tack än en gång för ditt inlägg, tror att det var precis vad jag behövde höra :bow:

Oj vad ledsen jag blir när jag läser om din häst, fy vad orättvist! Tycker ju att du kanske har haft din ranson av otur :cry:
Kan inte råda dig alls till detta, skönt i alla fall att beslutet inte behöver stressas fram, att hon inte lider nämnvärt över att "bara" stå. Beslutet, vilket det än blir, växer kanske fram, sakta men säkert. Kramar till dig!

kl

På tal om stranden och bikini i sommar så känner jag som flera av er andra, jag vill verkligen inte visa mig i det.. Jag väger ett par kilo mindre nu än innan jag blev gravid och alla kläder passar och sitter perfekt. Men alltså jag har en så jäkla skrynklig mage och det är verkligen inte roligt alls :cry: Mår riktigt dåligt över den och hoppas lite i hemlighet att jag i höst får vänta ett augustibarn och kan gå med magen i vädret nästa sommar och visa en höggravid mage :angel: :love:

Jag har ju lite mera att visa än bara en gravidmage :cool:
Måste väl visa mig på stranden senare i sommar ändå, kan ju inte låta de stackars barnen lida pga deras mamma har strandfobi :crazy:

Ja, Halmstad har vi ju varit i förr, och det gick ju fint :)

Rent teoretiskt så hade det varit kul att badat i havet, men praktiskt sett så hade jag aldrig, nånsin, no way hoppat i baddräkt/bikini/dykarutrustning på allmänn plats. Tänk er synen av turister med panik som ringer larmcentralen angående en strandad späckhuggare:D

Om ni vill kan vi vara här hemma hos mig också. Vi har ca 10-15 min promenad till stranden. Jag kan bjuda på käk och fika här i trädgården. Vi har inhägnad trådgård så ungarna kan härja fritt och behöver någon ta med sina hundar funkar det med. Bara ett förslag :)

Låter som en trevlig idé :laugh:
Fast vi skulle ju kunna ha knytkalas? Så slipper du stå med allt själv.

Så kan vi avsluta dagen med GeKås;)

Åh, så tråkigt :( Fundera över sommaren, är mitt råd. Då hinner du vrida och vända på det och kommer förhoppningsvis fram till det bästa beslutet.

Emelie: Men när ska det ge sig för din stackars syster?! :eek: Det låter onekligen som att de verkligen, verkligen vill för annars kan man ju faktiskt skydda sig genom annat än spiral.. Tänker fortfarande på att hon skulle ha fått en liten Harry :( Tungt också att hinna gå så långt in i graviditeterna.

Men fy va tråkigt. :( Skönt att du inte har någon stress på dig att bestämma dig iaf hur du ska göra. Hoppas du hittar en fin tvååring sen som du kan bli gammal ihop med!!

EmelieR: Fast jag tycker att alla ska ha rätt att bada på sommaren och byta om. Jag är inte perfekt och absolut inte pinnsmal men jag vet om mina brister och tycker man att jag är ful får man väll låta bli att titta då.

doris och Oregan: Förra sommaren va det mysig att chilla på stranden och få glida runt med den stora fina magen! Men då va jag ju så stor att man inte längre såg pluffsig ut. Kommer väll bli värre iår. Kommer antagligen mest se småfet ut i sommar. Du Oregano som är så smal ser ju verkligen inte pluffsig ut i din mage utan jätte fin. Vet att du abslut inte tycker det men du kommer ju hinna bli så stor att du verkligen bara ser gravid ut! :)

Bjuder på förra årets bikini-mage.
version-8ad2367105cfd966f4688fa8d0ad3d99

Åååh värsta fina bilden :love:

Själv fotade jag knappt magen. En gång i vecka 38 och en gång i typ.. vecka 40. I vecka 38 var den så fin <3 Men efter v 40 såg den ut som en zebra. Tänk om morsgrisen kommit två veckor tidigt som jag bestämde, istället för två veckor sent. Fnys.

Jäkla unge och inte komma ut nä det va sagt ;)
Jag fotade magen varje vecka från v. 15. Även några veckor redan från start men inte varje vecka. Dock har några bilder försvunnit när min externa hårddisk krachade. Men alla från mitten ungefär finns kvar iaf. kommer troligen att ta lika mkt bilder den här gången då jag är en fotnörd som ska ta kort på alla :D Kommer va kul att jämföra även om jag tror magen kommer bli rätt lika. Det har börjar väldigt lika iaf! :)

Eller hur! Två veckor innan sa jag ju!! :mad:

Tjurig som jag är så fotade jag till stor del inte för att så många sa att man "ska". ;) Blir det en tvåa så kommer jag nog fota men i smyg :angel:

Klart kan trottsar när du ställer sånna krav ;)

Allt fotande ska ske för sin egen skull! Det är ju din mage och det är ju du som ska välja om du vill kunna kolla tillbaka om 5-20år och se hur du såg ut! :) Jag skulle abslut inte klara av att INTE fota magen det är liksom som ett måste för mig. :)

samma här, hade Milton kommit där i v 38 så hade jag sluppit den här randiga magen, för det var de två sista veckorna som bristningarna om, surt sa räven..

Jag är nästan säker på att jag får zebra mage den här gången eftersom jag klarade mig så bra sist! Man kan ju inte ha tur jämt.

Klart kan trottsar när du ställer sånna krav ;)

Allt fotande ska ske för sin egen skull! Det är ju din mage och det är ju du som ska välja om du vill kunna kolla tillbaka om 5-20år och se hur du såg ut! :) Jag skulle abslut inte klara av att INTE fota magen det är liksom som ett måste för mig. :)

Känner exakt som du, kan sitta ibland och titta tillbaks på fotona, vecka för vecka (fotade från vecka 20 ungefär) och jag älskar det! Den förändringen som sker med kroppen är så häftig och det är roligt att kunna se tillbaka på det, man kan ju verkligen se skillnaden från vecka till vecka. Och så tycker jag att det ska bli roligt, om vi får barn igen, att se skillnaden på magarna =)

Så fin du var på bikini-bilden, precis så vill jag få se ut en sommar, med gravidmage och inte slapp-föredetta-gravidmage-som-man-ska-försöka-bära-upp-med-bikini...!

Jag är nästan säker på att jag får zebra mage den här gången eftersom jag klarade mig så bra sist! Man kan ju inte ha tur jämt.

Det där har jag inte ens tänkt på... :crazy: Jag fick inte en enda rand, men fy vad ledsen jag skulle bli om jag fick såna nu. :( Jag lider verkligen med alla som har fått ränder och som mår dåligt över det.

Vilgot har sovit hela natten! Och sover fortfarande. Gud så skönt, det var nämligen ett tag sen sist. Dags att pallra sig upp nu. Får väl se om chefen är sur på mig idag. Vi hade en workshop igår med honom några andra som så småningom ska leda fram till ett beslut om hur vi ska jobba. För en gångs skull vågade jag säga vad jag tycker och jag sa en den saker som fick folk att häpna. :o Men budskapet gick fram iaf och det var det jag ville.

Heja, vad du har tuffat till dig :bump:

Blir han sur så låt honom. Verkar som att han kan behöva skakas om lite. Tror det kommer bli mycket bättre nu när du tagit tag i situationen!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
42 43 44
Svar
866
· Visningar
26 536
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar