Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Ja jag tror det med nu. Det är bara mina appar som är lite före i tiden :p
Vet inte varför jag trott att det varit 38+0 förut. Det är väll för att det är 2v innan och då dom kan börja komma ut.

Just puffärmar har jag supersvårt att förstå mig på! Vet inte hur många plagg jag har ratat bara för det, skulle inte sätta det på något barn.

Samma här. Som jag ser det så ska man klä sitt barn så som man själv finner snyggt, praktiskt och bekvämt. Själv tycker jag inte alls om puffärmade volanger och klär därför varken mig själv, min son eller en eventuell framtida dotter i det. Jag avskyr även tryck i stil med Spider Man och väljer alltså även bort sådana kläder. Mjukt, rejält och fina färger vill jag ha (sen kan det vara rosa eller turkos eller brunt eller..). När han blir nog gammal att välja hoppas jag att han är trygg nog att välja det han själv verkligen gillar, vad det än månde vara.

Det jag tycker är trist med att dela in efter kön istället för bara barn är att man tidigt skapar ett helt onödigt mode där killarnas shorts är knälånga och tjejernas hipsters. Killarnas kläder är robusta och tjejernas söta sittastilla kläder. Man avskräcker antagligen vissa från att köpa saker de gillar för gud förbjude att min tjej skulle tas för kille! Och sen blir jag rent ut sagt jäkligt irriterad när jag går in på tex HM och läser skyltarna för respektive avdelning. Vaddå tjejkläder, får inte jag handla till min son där då? (ja, ibland snetänder jag väldigt lätt)

fortsätter... Om E kommit fyra dagar senare hade hon räknats som fullgången, alltså borde det vara från 37+0.

Ang kläder så har E mycket av sina bröders kläder. Fast jag ska erkänna att det är kul med klännimgar även om det är opraktiskt denna årstiden med ytterklädr utanpå.
H var lucia ett år på dagis. Han ville inte ha en tråkig pappstrut när det fanns en grej med lampor i!

Men 37+0 närmar sig ju verkligen för dig nu i alla fall, sedan får mini skynda sig ut tycker jag :D. Det är så roligt att följa alla nya småttingar här i tråden, för min del känns det helt surrealistiskt att E skulle kunna vara storebror vid det här laget :o

Ja fast jag vill inte hoppas på att mini tittar ut innan bf. Sån tur kan jag aldrig ha. Men jag börjar bli riktigt trött på det här nu. Mest på smärtan. Från fogarna och när det drar och spänner så mkt i magen. Plus trycket/ömmandet i livmodertappen. Så nu snart funderar jag på att gå och sova så det blir ny dag någon gång så tiden kan rulla på lite. Jag är verkligen sämst på att vänta. :grin:

Exakt för det känns mer på hysterin som att pojkar Ska ha princessklänning och flickor Ska ha pirater och Fotbollskläder. Inte det barnet självt vill utan att man ska gå emot så mycket som möjligt. Det kan jag bli lite galen på!

+ 1 på den! Jag bryr mig inte om hur andra klär sina barn, men jag vill ha killkläder på mina killar och tjejkläder om det hade varit tjejer.

Jo, jag har en annan medicin, men gah. Jag vet inte hur jag ska göra. Idag har jag faktiskt mått ganska bra och jag har kunnat äta både lunch och middag utan att kräkas, samt hållit igång hela dagen. Får se hur jag mår imorgon, det brukar komma dagen efter om jag varit för aktiv...

Jag önskar verkligen att det fanns något som verkligen lindrade, min syssling har ju ännu värre syndrom och har varit inne på sjukhuset flera gånger och fått dropp och näringsdrinkar och hon får något jättestarkt piller just nu, som inte är helt säkert, så jag känner mig "lyckligt lottad" över att jag mår så "bra" som jag gör.

De flesta piller som finns innehåller ett ämne som jag är jättekänslig för, det är därför det är svårt för mig att få någon hjälp av medicin. S nanny som var här när hon föddes :love: tipsade om en ingefärstedrink man kan göra, så imorgon ska jag pröva det. Värt att chansa, jag börjar bli desperat.

Jag trodde att biltemas tågbana var från brio :o

Den kanske är det?! Isf spelar det väl mindre roll, känns så dumt att köpa nåt b-plagiat som det kanske om några år inte går att köpa delar till. En tågbana i trä är ju en bra grej. Då har man som grunden till nåt som det går att köpa till saker åt senare vid t ex födelsedagar å så!

*kl*
Snacka om nojfia nr 1 men det måste vara jag. Lillsyrrans shettis hade gjort sig illa ovanför ögat i går eller i natt. Mest troligt har han väl råkat springa för nära nåt träd och rivit sig på en kvist. Nu är jag så orolig att han ska peta ut hela ögat i natt bara för att vi inte hann ta ner dom "farliga" träden i hagen idag. Tillsaken hör att dom gått i samma hage i ungefär 4 år....varför skulle det hända just nu? Tänkte först flytta dom till vinterhagen men i den har pappa precis lagt ut en massa sand som vi gärna vill ska frysa först...

Ojoj, tror ju inte att det händer nåt i natt men jag blir verkligen hel nojig :crazy: Han är ju lite av min bebis ju :love:

Äh, jag förstår att det känns trögt! Sova är en bra universalmedicin för att få tiden att gå :D

Det är enkelt med små barn som inte bryr sig om kläder.
Värre har jag det med stora tjejen... Favoriter just nu är döskalle-tatueringar, illgröna byxor och hello Kitty tröja :D

Vad lustigt att du skrev det där.

Jag mådde ju väldigt dåligt efter snittet också, jag klarade inte av någonting, men vi hade ju superlyxen som fick hem vår maternity nurse Fiona 8 dagar efter att S kom till världen. SÅ mycket skit vi har fått för att vi gjorde det. Js mamma var ju en av de som uttryckte störst missnöje och tyckte inte att vi klarade av att ta hand om S själv. Innerst inne så tror jag att hon var ledsen över att vi inte bad henne om hjälp och råd när F var med oss samt att F inkräktade på hennes barnbarn, att S skulle tycka mer om F än henne.

De kommentarerna sitter fortfarande djupt hos mig och allting hon sa när jag var en känslig och nybliven mamma. Jag är säker på att det är därför som jag uppfattar mycket av det hon gör och säger som dåligt, för att de minnena sitter så djupt. Allt vi gjorde var ju dåligt. Att vi hade fasta rutiner var hemskt, att S fick blöjexem var ju vårt fel för att vi inte luftade (när hon låg med rumpan bar efter varje blöjbyte i stort sett), när S hade torsk så skötte vi den inte ordentligt osv osv och hon sa verkligen rätt ut att hon var orolig för att vi inte tog hand om S.

Att vi sen hade världens nöjdaste unge som sov hela nätterna från 2 veckors ålder, i stort sett aldrig skrek eller var missnöjd, att hon blev av med blöjexemet så fort vi bytte från pampers till libero osv, det valdes att inte noteras.

Så som du säger, jag försöker verkligen att tänka på vad jag säger till nyblivna mammor, just för att jag vet i vilken osäker sits man är i, särskilt när grav och förlossning kanske inte varit helt smärtfria.

Vilken tillfällighet! Mitt fina sto, som väntar föl och just nu ser ut som om hon svalt en tunna :D, mötte mig i hagen (de går fortfarande på lösdriften, här väntar vi också på att det ska frysa till så att vinterhagarna kan börja användas...) med världens sår, precis vid ögat. :eek: som tur var var det inte så allvarligt, utan hon var bara skinnflådd, men det såg jag först när jag torkat bort allt blod. Dumma djur att skrämma upp en sådär!

Hoppas att killen klarar sig undan fler skador. :)

Min farmor har fortfarande långa utlägg om hur hemskt det var när jag i.. 12, 13årsåldern? klädde mig i min farfars gamla orangea televerketbyxor med dinglande kedjor och stora rutiga skjortor :D (till saken hör att han var 185 och kraftig, jag ca 164 och spinkig)​

Haha... Själv klädde jag mig i mormors gamla (oanvända) svarta spetsnattlinnen och hade som klänning i 15-års åldern :rofl:

Min bror mobbar mig fortfarande för att jag tog en liten hink med lock som väska när jag skulle på krogen :rofl: skitbra inget blev blött om någon spillde :banana:

Tvära kast i ämne

Vi var och kikade på bilar idag. Provkörde en bmw 320, har lutat åt en sån eller audi a4. Men nu börjar vi faktiskt fundera lite på en bmw 118. För vi har ingen hund längre, och H kan börja åka sulky när vi far någonstans. Så egentligen klarar vi oss kanske med en mindre modell av bil? Jag har nog landat rätt bra i beslutet att skjuta upp syskonfrågan i ett par, tre år, för som vi diskuterat idag kunde vi alltså nöja oss med en liten bil nu och skaffa en större den dagen vi utökar familjen.

Ja det finns en del sår från den tiden som helt enkelt inte vill läka. Många av kommentarerna hade jag idag inte höjt på ögonbrynen för, men som då brände som smältande järn. O det vill inte riktigt släppa.

Jag är grymt avundsjuk på er lyx att ha Fiona. Hade känt mig mycket mer bekväm med en ”främling” här än anhöriga. Då blir det mer på våra villkor.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 001
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 102
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 184
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar